Pesti Srácok

Az MNB ötmillióra büntette a MetLife Magyarországi Fióktelepét, amiért hiányosan tájékoztatták az ügyfeleket

Az MNB ötmillióra büntette a MetLife Magyarországi Fióktelepét, amiért hiányosan tájékoztatták az ügyfeleket

Az MNB ötmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a MetLife Magyarországi Fióktelepére többek között az ügyféltájékoztatást, a panaszkezelést érintő jogszabálysértések miatt. A vizsgálat szerint nem megfelelően végezték az igényfelmérést, és hiányosak, egyes esetekben félrevezetők voltak az ügyfelek tájékoztatására szolgáló dokumentumok. A jegybank emellett hiányosságokat tapasztalt a panaszok felvétele és kezelése területén is.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a MetLife Europe d.a.c. Magyarországi Fióktelepénél. A jegybank a 2019. január 1-jétől a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. A vizsgálat célja annak ellenőrzése volt, hogy a biztosító Magyarország területén fióktelepként folytatott biztosítási tevékenysége megfelel-e a vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek, különös tekintettel arra, hogy tájékoztatási kötelezettségei teljesítése, illetve a fogyasztói panaszok kezelése során betartja-e a Magyarországon alkalmazandó jogszabályokat – tudatta az MNB a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

– írták. Hozzátették:

PestiSracok facebook image

Az MNB a kiemelt információkat tartalmazó dokumentumok vizsgálata esetén is tájékoztatási hiányosságokat, vagy nem megfelelő, félreérthető tartalmakat azonosított.

Az MNB felhívja a figyelmet arra, hogy a fogyasztók számára elengedhetetlen, hogy a biztosítási szerződés megkötése előtt hozzájussanak mindazokhoz az információkhoz, amelyek lehetővé teszik a megalapozott fogyasztói döntés meghozatalát; ezen tájékoztatás szerves részét képezi – többek között – a befektetéseik, megtakarításaik védelmével kapcsolatos tájékoztatás is – húzták alá közleményükben. A jegybank hangsúlyozza továbbá azt is, hogy a fogyasztóknak a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos jogszabályi rendelkezések alapján alapvető joguk fűződik ahhoz, hogy a szerződésükkel, annak aktuális helyzetével összefüggésben rendszeresen, valamint a szerződés megszűnését követően megfelelő tájékoztatást, kimutatást kapjanak.

A biztosító emellett nem minden alkalommal vett fel jegyzőkönyvet a szóbeli ügyfélpanaszokról, néhány esetben azokat panasznyilvántartásában sem rögzítette, és hiányosságok merültek fel a telefonos panaszok kezelésénél is. Ugyancsak előfordult, hogy sérültek a panaszok teljeskörű, határidőben történő megválaszolására, illetve a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó jogszabályi előírások – tudatta az MNB.

A jegybank ezután határozatában kötelezte a MetLife Magyarországi Fióktelepét a feltárt hiányosságok megszüntetésére. A legtöbb jogsértés kapcsán idén november végéig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.

Forrás: az MNB közleménye; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

Pankotai (Trágár) Lili anyja bíróság elé is kerülhet ezért – The Fair Right

Ps TV 2023 május 10.
A YouTube gőzerővel tiltja és korlátozza a konzervatív tartalmakat. Már a szabályzatot sem kell feltétlenül megsérteni, az is elég, ha a fizetett trollhadsereg folyamatosan jelentgeti a tartalmaidat. Az említett szekta erre viszonylag hamar rájött, és amint az alábbi példa is mutatja, folyamatos támadás alatt állnak azok, akik mást gondolnak a világról. A YouTube pedig ehhez természetesen asszisztál is, hiszen nincs is fontosabb annál, minthogy korlátozzuk az ellenvéleményt, miközben a CIA ügynökei éppen egy Majdan kirobbantásán dolgoznak. És hogy mi köze ehhez Pankotai Lili anyjának? Sokkal több, mint hinnéd. A cikk végére ez számodra is egyértelművé válik majd.

Az Akta – Elüldözte az orvosozós csalókat a házából, 12 millió kártérítést kell fizetnie a férfinak

Ps TV 2023 szeptember 6.
Egészen abszurd jogi helyzet állt elő a fővárosban, az orvosozós csalók néven ismertté vált üggyel összefüggésben. A fehér köpenybe bújt termékbemutatós vállalkozókat, akik idős emberekkel hitették el, hogy halálos betegek és adtak el nekik mágneses gyűrűket, masszírozó kütyüket, mára egy ország ismeri. Az országos hálózatot kiépítő pénzcsinálók az elmúlt nyolc évben sorra buktak meg, Szombathelytől Veszprémen át Zalaegerszegig. Szombathelyen heteken belül másodfokon is ítélet születik több mint 50 vádlott ellen, akik közül többeket első fokon komoly letöltendő börtönbüntetésre ítéltek. A fővárosban eközben ugyanazzal a módszerrel, ugyanazokkal az eszközökkel mind a mai napig jól megy a bolt, igaz, itt is ütköztek olykor akadályokba. A legkomolyabb akadályt Szűcs Attila jelentette, aki amolyan civil kurázsival vette fel a harcot a Lónyay utcai házukban call centert és közérzetjavító központot működtető keményfiúkkal. Tucatjával hívták ide időpontra az időseket, akik aztán jobbára ugyanazt a leletet kapták és sokan utolsó pénzüket is a csodakütyükre költötték, amikről elhitték, hogy az életüket menthetik meg. Szűcs Attila eleinte csak az öregeket tájékoztatta, aki bebocsátásra vártak, aztán újságírókat is kihívott, olykor pedig dokumentálta, mi történik a házban. Végül feljelentették zaklatásért, és amiért állítólag elüldözte a házból a céget, a nekik helyiségeket bérbe adó ingatlanfejlesztő is beperelte, károkozásért. Mit gondolnak, ki húzta a rövidebbet?