
Robert C. Castel meghatározta egy előadása során, hogy ki volt szerinte az az utolsó európai vezető, aki reális eséllyel, illetve annak a látszatával tört világuralomra. Természetesen azonnal akadt néhány okos, aki ebből Hitler dicsőítését vélte kiolvasni.
Pszichológiai értelemben persze nehéz mit kezdeni azzal, hogy az egykor a világ közepeként funkcionáló Európa, amely ezt a tulajdonságát az első világháború után elvesztette, egy rövid időre a náci Németország révén szerezte vissza. Az utolsó nagy ideológiai hatás pedig, amit a régi Európa hátrahagy a világban, az a kommunizmus és a liberalizmus bolsevista jellegű elegye.
Hát, európaiként egyikre sem lehetünk büszkék. A Castel által tett erősen tényközlésre hajazó megállapítás félreértelmezése önmagában megmutatja, hogy mi a baja Európának: az érzelmek, az ideológiák és a tények állandó értelmetlen összemixelésére való hajlam. Teljesen értelmetlen beszélgetések sülnek ki az olyan zavaros fejű emberek felbukkanásából, akik egyrészt minden borzalmat el akarnak felejteni, amit Európa tett a világgal és saját magával, viszont mindenki másról készek elhinni (Európán belül), hogy ugyanezeket megtenné, ha alkalma lenne rá.
Valószínűleg a mi életünkben, valamikor az ezredforduló környékén történhetett meg az, hogy a világ általánosan rádöbbent: Európa nem számít többé. Mi, európaiak nem nagyon fogtuk még ezt fel, legfeljebb itt, a periférián, mi, magyarok például igen, ugyanis ismerjük és megszoktuk már ezt a „nem számítunk” állapotot az elmúlt 500 évben minimum. A csodálatosan gazdag és árnyalt magyar nyelv pedig különösen képes érzékletesen leírni mások hülyeségét.
Tehát nem volt olyan régen, hogy Európa az egész bolygót uralta vagy meghatározó erővel volt jelen mindenütt. Balszerencsénkre ebben a tekintetben nem olyan rövid az emberi emlékezet: négy-öt nemzedékkel később is emlékeznek rá a világon mindenütt, hogy az európaiak miket műveltek velük. Miután az amerikaiak is alapvetően fehérek voltak sokáig, a fehér emberrel, mint gyarmatosítóval és rablóval szembeni bizalmatlanság még a legutóbbi időkben is érzékelhető a világ számtalan helyén. És egy így is marad még sokáig.
Castelnek igaza van sajnos: Hitler volt az utolsó igazi európai, mert Sztálin inkább ázsiainak tekinthető, a hódítás iránya pont az ellenkezője, mint Hitleré. Németországra, az 1870 utánira van az a mondás, hogy Németország túl nagy Európának, viszont túl kicsi a világnak. A világ szerencséjére, persze. Ha az emberiség balszerencséjére a harmadik birodalom fennmarad – és bármennyire kényelmetlen is, Hitler próbálkozása nem volt eleve esélytelen, elég gonosz és brutális volt hozzá, ellenfelei pedig elég hibát elkövettek ahhoz, hogy veszítsenek –, esetleg akkor Európa ma is a világ egyik közepe. Az USA a második világháborúban játszott szerepével lett szuperhatalom, Európa nyugati felének birtoklásával.
Hitler dicsőítése paradox módon Európa utolsó világhatalmi pillanatának a dicsőítése is lenne, ahogy a német dominancia segítségével összetákolni akart föderális EU is Hitler szándékainak megismétlése lenne a nemzetiszocializmus néhány jellegzetessége nélkül. Egy európai birodalom vonzó cél mindenki számára, aki a világ tetejére akarja pozícionálni magát, ahogy (Nyugat- és Közép-) Európa irányítása és birtoklása a világuralom elengedhetetlen feltétele bárki számára. Amerikának nagyrészt megvan ez a képessége 1945 óta, és attól is volt a csúcsponton az amerikai birodalom, hogy a befolyási övezete az összezsugorodott Oroszország határáig jutott. A szuperhatalmi státuszhoz azonban az oroszoknak is szükségük van legalább Közép-Európára, ez a jelenlegi vita alapja.
A történelmi újdonság az, hogy ebben a történetben hosszú évszázadok után először egyetlen európai hatalom sem szerepel: nemcsak a németek tűntek el a térképről, hanem az angolok és a franciák is. Formálisan egy német–francia–angol összefogás majdnem világpolitikai méretű játékos lehetne, mégis érezzük, hogy ez lehetetlen. Ezek az országok számtalan okból képtelenek összefogni, például mert az elmúlt sok száz évben alapvetően egymás elleni háborúkkal voltak elfoglalva. Az meg most derült ki végleg, hogy Oroszország nem Európa része. És inkább a nyugat miatt nem az, mint a saját döntéséből.
Hitler egykori világpolitikai jelentősége megmutatja Európa jelenkori jelentéktelenségét. Európa országainak valóban össze kellene fogniuk, de ez lehetetlen, mert mindenki olyan nagyságról álmodik, amiben más országok nem nagyon szerepelnek és aminek egyébként ma semmiféle realitása nincsen. A mindenki alatt persze a Hitlerhez nagyon is hasonló, csak fényévekkel tehetségtelenebb és kisebb karizmájú alakokat értjük, akikkel kapcsolatban csak azt remélhetjük, hogy a Hitlerhez mérhető vérszomjasságuknak nem lesz alkalma kiderülni.
A világ nem kedveli Európát és már nem is rettegi. Pacifikáltak vagyunk, egy gyarmatosítható terület, aminek a tulajdonjogán az igazi nagyhatalmak vitatkoznak. A legháborúskodóbb kontinens voltunk; nem túlléptünk a háborún, hanem annyira meggyengültünk, hogy már nem vagyunk képesek rá. De azért mindenki nagyon harcias, ha alkalom adódik ilyesmire, feltéve, hogy neki magának nem nagyon kell kimennie a frontra. Attól tartok, hogy Hitler életműve – a müncheni sörtől a bunkerig – jobban kifejezi a mindenkori Európát, mint szeretnénk.
angelblind652
2023-05-16 at 09:47
Érdekes a hírfolyam utóélete. Ausztriában 2023 május 15-én meg is szólalt egy vonaton a főképen szereplő!?
Hajdúvitéz
2023-05-04 at 13:34
Az a helyzet, hogy mivel az összes “ismeretterjesztő”/nek mondott/ csatornán, NG, Spectrum, Discovery, History, orrba-szájba a II. vh. megy és folyton a németeket gyalázzák telibe, köztük a Führert, mára oda jutottam, hogy kezd kimondottan szimpatikus lenni Adolf és – bár tudom a végkifejletet – kezdek a németeknek drukkolni.
Sőt: lehet, hogy nekik volt igazuk???
Schenkhyalfonz
2023-05-03 at 20:29
Bizonnyal úgy volt, akvarelljét láttam (de nem ismerem el és főleg nem mondom meg, hogy hol), középszernél talán tényleg jobb, de nem vagyok műítész.
Orientál
2023-05-03 at 19:17
Hazánkban éppen Heller Ágnes és Konrád György a két zsidó származású balliberális adta aláírását és pecsétjét a Jobbik hitlerista fasiszta párt politikai karanténból való kiszabadításukhoz. És maga az USA mostani budapesti zsidó származású nagykövete látta vendégül a zsidógyűlölő jobbikos Gyöngyösit a széderesti vacsorán akkor és ott több zsidó vendég szintén jelen volt ,meghívott zsidó elvtársak egyike sem emelt ellen szót hitlerista zsidógyűlölő Gyöngyösi meghívása és részvétele ellen.
csakafidesz
2023-05-03 at 19:03
Hajdúvitéz 2023-05-03 at 15:15
A háború előtt sokkal több gyerek volt egy-egy családban, még a városokban is. Anyámék öten voltak testvérek, apámék hárman. Nem hagyható ki, hogy a Horthy korszakban igen sokoldalú segítséggel a legszegényebb családok gyerekei is bejutottak az egyetemekre, sőt külföldi ösztöndíjakat is kaptak, akármit is ugatnak a Horthy korszakról ma, a korához mérten kiemelkedő volt az oktatás színvonala és jó volt az egészségügyi ellátás. (Mondom, hogy a korához képest, mert akkor más volt a tananyag és más volt az orvoslás.) Anyám családjában az öt gyerek közül kettő végzett egyetemet, anyám tanítóképzőt, egy kvalifikált szakmunkás lett, és csak egyetlen lánygyerek nem tanult tovább az öt gyerekből.
csakafidesz
2023-05-03 at 18:42
Schenkhyalfonz 2023-05-03 at 11:36
Hitler nem volt címfestő, és nem volt szobafestő sem. Elég jól tudott rajzolni és komolyan mondom esztétikailag is értékelhető akvarelljei -már csak a személye miatt- szép áron kelnek el az aukciókon. Állástalan sem volt Hitler abban az értelemben, hogy besúgóként szép pénzt kapott az osztrák belügyminisztériumtól. Utána rájött, hogy a politikai felforgatás szép és egyszerű dolog, ezért elment felforgatónak. Szintén voltak megbízói, a nácik sok pénzt kaptak innen-onnan. (A mai antifa verőemberei sem éheznek..)
https://www.erdekesvilag.hu/milliokert-adtak-el-hitler-festmenyeit-egy-aukcion/
https://femina.hu/terasz/adolf-hitler-festmenyei/
hivő
2023-05-03 at 15:59
A cikk sok igazat
állapit meg.
Mégis Europa valamiért
ma is veszélyes valaki
számára.
Ahogy DeGaulle mondta,Anglia
egy hadihajo Europa oldalában.
Anglia mint nemzetállam, mint
a többi nemzetállam is,már lényegtelen,
de a canadai,ausztráliai,uj-zélandi
gyarmatok még mindig fenntartják
az angol elitet.
Hajdúvitéz
2023-05-03 at 15:15
moliere
2023-05-03 at 10:20
A baj ott kezdődött, amikor a női emancipáció oda jutott, hogy – megfordítva a Brian élete c. film jelenetét és azt parafrazálva – a nőknek is legyen joguk traktort és buszt vezetni…
Magyarán: amikor a nőknek is munkába kellett állniuk – mivelhogy a férfiak nem kerestek már annyit, hogy a családot el tudták volna tartani.
Ez kb. a múlt század 60-as éveiben kezdődött világszerte, nálunk a kommunizmus tébolyával valamivel hamarabb.
Itt jegyzem meg, hogy előtte az, hogy egy nő otthon maradt a gyerekekkel, egyáltalán nem azt jelentette, hogy nem dolgozott volna ő is baromi sokat.
Az csak a kapitalizmus és szocializmus közös narratívája, hogy a “munka” az csakis a munkahelyi (gyári) munka, minden más jó esetben időtöltés, rosszabb esetben lébecolás.
És az utóbbi körbe sorolták az értelmiségi munkák jó részét, kezdve a tanítói, tanári munkákkal, és még sok minden más – kézzelfogható (materiális) valamit valóban nem előállító – munkákat, egyúttal azokat degradálva is.
Egy háziasszony a gyerekekkel bizony egész nap melózott, mint a rabszolga – mert mindig – MINDIG – volt valami, amit csinálni kellett a ház és a gyerekek körül, és más nem csinálta meg.
A tanár meg “csak” értelmes agyakat “termelt” – mindössze (???).
De ez sem a kapitalistáknak, sem a kommunista funkciknak semmit nem számított és semmit nem ért.
Ezért mondom én mindig, hogy kapitalista és kommunista: egyazon érem két oldala.
Az anyag fattyai ők – akik összevesztek a matéria birtoklásán.
(Ezért nem volt – értelmes ember számára – semmi csodálkozni való azon, hogy a gengszterváltáskor a korábbi kommunista “ettársakból” lettek elég gyakran a legnagyobb kapitalisták!).
Szóval ki lett ez találva és meg lett ez csinálva: és most csodálkozunk, hogy olyan a világ, amilyen.
Amíg a nők nem mennek vissza oda, ahova valók: a háztartásba és a gyereknevelésbe, addig ez a világ csak egyre mélyebbre süllyed.
Mert Hölgyeim – és itt a női kommentelőknek üzenek – Önök nélkül nincs jövő nemzedék és nincs Élet, és NINCS AZ ÉLETNEK ÉRTELME!!!
Mi, férfiak azért vagyunk, hogy Önökért és a gyerekeinkért éljünk és dolgozzunk.
Nekünk ez az Élet értelme.
Ez úgy hívják, hogy: NORMALITÁS.
Kézcsókom Önöknek!
Uncle Ment
2023-05-03 at 14:57
A PS-nál nincs valami kontroll?
Ez vezércikk?
Olvassák már el többen, mielőtt kiteszik.
Joris
2023-05-03 at 12:21
Azt gondolom, a náci Németország valódi XX. századi elfogulatlan történelmét soha nem fogjuk megismerni.
A múltkoriban láttam egy “dokumentum”filmet a korról, és hogy hogyan bántak a nácik az akkori nőkkel. Nos, említettek egy korabeli mozgalmat, mely a német nők felhasználásáról szólt. Utána néztem a neten: a mozgalomról szinte ugyanazokat mondta, mint a film. Ellenben, amikor megnéztem a leírtak forráslistáját, azt láttam, hogy a 147 hivatkozásból egyetlen (!) korabeli volt, az sem hivatalos, pl. irat. Az összes többi meghivatkozás későbbi származású. Ezek közül talán 1965-ös volt a legkorábbi, elsöprő többségben voltak a nehány évtizedekkel ezelőttiek.
Ezért is mondom, hogy az ilyen évtizedekkel későbbi források, másod-harmadközlések már jól megcsócsált, valszeg valamilyen ízlés szerint szelektált munkàk. Hivatalos, korabeli irat közlése, egyáltalán létezése (hiszen láttuk mi történt nálunk a rendszerváltáskor, amikor teherautószámra tüntettek el dokumentunokat…) hiányában lehetetlen 80-90 évvel később igazán rekonstruálni, hogy mi-hogy történt. De amint tapasztaljuk: a kor tanúi meghaltak, habár itt ugyanaz a helyzet, mint az “iratoknál” csak azokat engendték szóhoz jutni, akik pc beszèltek. Félreértés ne legyen: én egy elaljasult rendszernek tartottam a nácizmus. Azonban az igazság keverése a szubjektív véleményezessel ugyanolyan ártalmas.
Vercingetorix
2023-05-03 at 11:47
És, ha ráérnek, odavernek egy gyengébb országnak pl. Magyarországnak. Mert frusztrált!
Bàstya elvtàrs
2023-05-03 at 11:43
Sok minden igaz,de van egy két tévedés is.
1. Hitlert annak idején ugyanugy a bankàr dinasztia juttatta hatalomba,mint ma a neoliberàlisokat!
2. Europa azért nem Rug màr labdàba, mert megvett,korrumpàlt politikusok kerültek hatalomra. A Soros birodalom (bankàr dinasztiàk) jovoltàbol.
3. Oroszorszàg a létéért küzd. Ha nyerésben maradnak akkor Van esély, hogy a Soros birodalom egy idöre eltünik, és europàban egy tisztulàs indul majd be.
Ha lesz még Europa.
4. Hitler probàlkozàsa teljesen reménytelen Volt, Mert a bankàr dinasztia,addig engedte Amig ök akartàk. Aztàn eltakaritottàk. Jöhetett a következö lépés. Ö csak egy sakkbàbu Volt, Pont olyan,Mint ma Biden, von der Leyen, Baerbock, Cseh K.,Dobrev és a többiek.
Ugyanugy hàborut akarnak kirobbantani, Mert azzal – legalàbbis szerintük – véglegesen kialakithatjàk a vilàgbirodalmat!
Mert erröl Van szò. Vilàgbirodalom létrehozàsàròl!
Schenkhyalfonz
2023-05-03 at 11:36
Ritka nagy szemétláda és marha volt, de fostak tőle, mint a gúnár. Benyaltak neki tövig a britek, a franciák, stb.
Ez a kis bajuszos osztrák állástalan címfestő ügyesen fanatizálta a germánokat (és nem csak Németországban), nem véletlenül volt az a sok önkéntes, meg pl. egyes lelkes svéd semlegesek.
A tények nyilván beteges dolgok, de nem oly mértékben, mint párt alkotni egy állólámpával, egyebekről nem is beszélve. A libnyafi eddig is támadta Castelt, ezután is fogja.
odu
2023-05-03 at 11:04
Belegondolva amit írsz kedves moliere kolléga, érdekes a dolog időrendi egyezése, 33-ban dolfi átveszi a hatalmat és hét év múlva kitör a háború.A korszerű népbutító eszközökkel, agy gyurmázással ennyi idő kell, hogy a jónépet és a gazdaságot belekergessék egy jól láthatóan biztos öngyilkos háborúba.
Netta
2023-05-03 at 10:57
odu 2023-05-03 at 10:04!
Közismert történelmi tény, hogy Hitlert ugyanazok építették föl, pénzelték, mint Lenint, mint pl most Zelenszkijt, a brüsszeli maffiát,Bidét, stb.
Theo
2023-05-03 at 10:42
A látványos rész akkor kezdődött, amikor elkezdtek női hadugyminisztereket alkalmazni
Nyugat-Európában.( Love and not war esatobbi.)
A duma az volt, hogy a nők békések és akkor így nem lesz több háború.
Így higgyünk ezeknek…
moliere
2023-05-03 at 10:24
Odu
Igazad van! Én is mondom, mikor naiv fiatalok, öregek mondják, hogy agyon köllött vóna lűni ott az első világháborúban, vagy hogy a sörpuccs során, hogy akkor 90%, hogy Rudolf Hess lenne most a világ legutáltabb neve.
Ugyanúgy kiválasztották, felépítették és lefuttatták, mint most zongorszkit.
moliere
2023-05-03 at 10:20
Hajdúvitéz
Az a baj, hogy ha ma megvizsgáljuk, a “Jövő” nevű Palesztínába sem mehet be mindenki. Itt is túl sokan vagyunk. “Jövő” eltartóképessége korlátozott, haszontalan sőt káros elemeket nem kívánnak odamenekíteni. Ma is dolgozik Darwin, ott a mobilinternet, és a teljes társadalmi ellátórendszer, a “civilizáció”. A mai nyugati emberek simán több, mint fele a rendszer összeomlását fél évvel sem élné túl. Ki éhen, ki szomjan halna, ki kihűlne, kinek a gyógyszere nem lenne elérhető, nem élne túl sztrókot, de influenzát sem, és nagyon sokan szimpla gyilkosság áldozatai lennének, rablás, vagy csak indulat miatt. Ezeket az embereket ma még védi a hálózatos társadalmi rend, az állam, a gazdaság, a szociális szféra. De kérdés, hogy amikor a számok már látszanak, hogy ti. mennyi emberre lesz, vagy nem lesz szükség, és a fogyás révén ez elő is áll, akkor a fennmaradó szükségteleneket meddig tartja el a világ pénzügyi rendszere. Konkrétan a ma iperedő fiatalok közül azok az egyre nagyobb számú munkaképtelen, életképtelen, szaporodásképtelen, antiszociális, szorongó szerencsétlenek, akik már nem léphetnek majd be a “Jövő” nevű új haza kapuján, azokat 70-80-90 éves korukig ellátják TB támogatott gyógyszerrel, nyugdíjjal, közeli szupermarkettel, postával, öregek otthonával, fiatal ápolóval, vagy akár robottal? Kapnak-e bárkitől figyelmet, szeretetet? Mi lesz az özvegyekkel? Megvédik-e őket az erőszakos fiatal vadbarmoktól, származásra való tekintet nélkül vadbarmoktól, de tudjuk, hogy barnul ez az erőszakos fiatal tömeg… Rendkívül sok ember szorong, mert nem tudja, mi a valós veszély, a magamfajta pedig, aki igenis tudom, mi a valós veszély ma Nyugaton, konkrétan és joggal félek, féltem a szeretteimet, mert Európa a peremre sodródott, a “Jövő” jön, de nem nekünk. Nekünk egyébként még kisebb lesz a koppanás, mint a sógoroknak, meg a többi, még náluk is életképtelenebb polkorrekt pániknépnek.
odu
2023-05-03 at 10:04
Azt azért ne higgyük, hogy hitler a “semmiből” jött és csak úgy bepottyant az ejrópai és német történelembe, amúgy tök véletlenül.Nagy butaság lenne.Felépített ember volt és pont arra a feladatra, amit elvégzett.Itt-ott olvasni némi ismert bankházas, biztosan kamu hátterekről stb..
csakafidesz
2023-05-03 at 09:57
Hajdúvitéz 2023-05-03 at 09:21
Palesztinát az első világháború után Anglia vette át (azaz elvette) az oszmán birodalomtól, és a derék angolok nem engedték oda a zsidókat letelepedni. Ami azt illeti a Szentföldön elfért volna 20 millió ember, elférne ma is. Itt szeretném megegyezni, hogy Izrael száraz, meleg, félsivatagos légköre nem mindenkinek kedvező, sőt, kifejezetten kellemetlen az európai emberek számára a hőség mondjuk Jeruzsálem óvárosában.
csakafidesz
2023-05-03 at 09:51
Hitler kétségtelenül európai volt születése okán, de diabolikus jelenség. A Sátánról pedig köztudott, hogy nincsen hazája. A Sátán jelen volt Hirosimában is, Ruandában is..
Ami a mai kort illeti a Sátán tapsol a prájdokon, a gender tanszékeken és tapsol az óvodákba látogató bácsinéniknek.
Lala
2023-05-03 at 09:47
Nem tudom mikor lett divat ez az állandó hisztériázás.
Kurva érdekes meglátás és elgondolkodtató is egyben.
A jövőre levont következtetése se túl fényes.
Szembenézni sem tudunk sok mindennel, így jó következtezéseket sem tudunk levonni a jövőre nézve.
Netta
2023-05-03 at 09:22
Szabó Lőrincet azért tették indexre, mert le merte írni, hogy Hitler kiváló szónok volt, és ezert tudott milliókat fanatizálni.
Nem laudált, nem méltatta, nem azonosult, csak egzakt a tényeket írta le.
Illyés Gyual fogadta be a tihanyi házába. Ő szorgalmazta és intezte el nagy nehezen, hogy kiadják a verseit.
Hajdúvitéz
2023-05-03 at 09:21
Néztem és hallgattam a beszélgetést és Kastély Robi egyáltalán nem dicsőítette Hitlert (zsidóként hogy is tehette volna???). Ő matematikailag abszolút értékben minősítette a Führert.
Arról nem beszélt – érthetően -, hogy a holokauszt “tervezett” holokauszt volt.
A nemzetközi zsidó szervezetek pontosan tudták, hogy az a zsidó tömeg, amely akkor Európában élt, nem fér majd el abban a Palesztinában, amelyet az angolok már az első világháború előtt – jó szokásuk szerint a másét – odaígérték a zsidóknak.
Így hát kellett egy “nép-szelektálás” – abszolút a darwini elvek mentén (természetes kiválasztódás – némiképpen rásegítve a “természetre”), mielőtt lehet alijázni a “Szentföldre”.
Ehhez Hitler és rezsimje “csak” eszköz volt, hozzá kell tenni, hogy önkéntes és készséges eszköz.
Csak hát a koncentrációs táborokban legyilkolt embereket – köztük sok, magyarrá vált, és csak a vallásukban – abban is már csak úgy-ahogy – zsidó embert – mindez érthetően aligha vigasztalja, főleg nem a túlélőket és leszármazottaikat.
Nekik én, gój-magyar azt mondom, hogy nekem is a zsigereimben van egy másfajta holokauszt: a török korban legyilkolt magyarok holokausztja, az őseimé, akik miatt ezt a nick-name-et használom.
Szóval én együttérzek a zsidókkal és van okom rá.
Kérem, hogy ne töröljék a hozzászólásomat.
a f@szmusz hazudik
2023-05-03 at 09:15
Ja, még egy kérdés, lakmuszos… Ha az atomháborúról való beszélgetés rémületet kelt, mert nem valós a fenyegetettség, akkor a klímaváltozással mi a helyzet? Azzal riogatni az embereket, hogy mert teszem azt, szeretnék kicsit jobban lakni, hasznosabb anyagokat bejuttatni a szervezetembe, hogy legyen miből építkezzen, akkor én rombolom le a klímát, és miattam fogok kihalni, az rendben van? Bizonyított tény, hogy azért fogunk felforrni, mert én pl szeretek húst is enni? Vagy ha nem bizonyított, csak a svéd tanulatlan kisleány mondta, az nem hiteles. Magatokon is tartsatok vizsgálatot, kommunista bizottság, ha kérhetem. De inkább ne vizsgáljatok senkit, mert nem vagytok sem hatóság, sem semmi egyéb. Semmi jogotok hozzá.
A klímaszorongásról is hallani, de az nem azért van, mert tudják, tényekkel bizonyított helyzet előtt állnak, hanem mert NEM tudják. Mert könnyebb hisztizni, meg rimánkodni, ahelyett, hogy esetleg a törékeny lelkű virágszálak elmennének TANULNI! Mert akkor esetleg pont az ellenkezőjére jutnának, és nem lehetne a tömeget manipulálni… ugye?
a f@szmusz hazudik
2023-05-03 at 08:47
Na. Akkor tisztázzuk a dolgokat. Robert C. Castel megállapította, hogy az utolsó “komolyan vehető” az a fent említett volt. Komolyan is vette mindenki, mert sajnos adott rá okot. Nem tett hozzá semmi körítést, csak megállapította a tényt. A liberálisoknál már nagyon erősen érződik az oktatási rendszer hibája. Ugyanis szövegértésben erősen hiányosak – azt meg már fel sem merem tételezni, hogy esetenként szándékosan “félreértik” a hallottakat. Ultrahangot hallgattam éppen, és felmerült bennem egy kérdés, amit nehéz jól megfogalmazni, remélem érthető lesz.
Ki az a lakmusz? Milyen joghatóság? Milyen felhatalmazás okán kér számon műsorszolgáltatókat véleményük, vendégeik kapcsán? Milyen alapon JELENT ki tényként olyat, ami nem feltétlenül tény? Hiszen felhánytorgatták a Qanon sámán esetét, mint fake news-t? Pedig felvételek vannak róla. Ha látom, és úgy van értelme, akkor se valós hír? Mert a lakmusz azt mondja? A lakmusz mondja meg itthon, mi az igazi hír? És majd a lakmusz fogja megmondani, hogy mely sajtótermék működhet? És a lakmusz mögött kik állnak? Kitöltöttek olyan kérdőívet, amit Király Tamáson számonkérnek? Más sajtótermékekkel is végig vették ugyanazokat? Vagy csak azokra érvényes, akik nem az ő köreikben vannak? Majd az lesz, hogy a lakmusz betiltat oldalakat, mert nem mindenben követik a “narratívát”? Kell nekünk rájuk figyelni? Sajtótermékeknek figyelembe kell egyáltalán venni a lakmuszt, meg a pökhendi, álvalóságot terjesztő hazugságait? Tényleg erre kell menni? Szerintem nem. Én, ha sajtóterméket, tartalmat gyártanék, még csak észre sem venném az ilyeneket. Ha nekem küldene egy tudhatólag külföldről fizetett, hazaáruló banda kérdőívet, feljelenteném őket személyes adatokkal való visszaélés veszélye miatt. Ilyen bizottságok működtek 89 előtt is, tudjuk mifélék. Nem kell belőle. Szégyelljék magukat. És még képesek hazugsággal “cáfolni” tényeket, hogy valakit befeketítsenek, mert nekik ezt kell tolni. lakmuszt vizsgálja meg valami szerv, mert kétes az egész működésük, tisztázatlan a támogatásuk, és hamis hírekkel hergelnek – mondanám.