Öten haltak meg egy autóbalesetben csütörtökön kora reggel a 710-es úton, a Balatonnál, Balatonkenese határában. Egy téglákat szállító teherautó és egy kisbusz ütközött, amelyben kilencen ültek. A rendőrség friss közleményéből kiderül, hogy a frontális karambolt a kisbusz vezetője okozta, aki Balatonfűzfő felé tartva egy kamion előzésébe kezdett, azt azonban nem tudta befejezni.
A veol.hu Veszprém megyei hírportál a helyszínről tudósítva azt írta, hogy a kisbusz munkásokat szállított, és Balatonakarattya felől ment Balatonfűzfő irányába, amikor előzni kezdett. A szembejövő sávban érkezett egy teherautó, téglákkal megpakolva. Vezetője, akárcsak a kisbuszé, a fékre lépett, de az ütközést nem tudták elkerülni. A két járműben összesen 11-en ültek, közülük 9-en sérültek meg. 5-en olyan súlyos sérüléseket szenvedtek, hogy azonnal életüket veszítették. Négy utas állapota életveszélyes. A helyszínre hat mentőautó és két mentőhelikopter érkezett. A sérülteket Veszprémbe, Győrbe és Budapestre szállították. A Veol értesülései szerint az áldozatok 35 és 50 év közötti férfiak. A sérültek között van egy 17 éves borsodi fiú.
Vezető kép: police.hu
Tények
2020-05-28 at 17:36
SOK BUNKÓ MAGYARNAK ÓLOM VAN A CIPŐJÉBEN.
VISZKET A SEGGE HA NEM TUD ELŐZNI.
A FELES MÁR BENNE VOLT BIZTOS.
ÉS A JOGSIT MÁR 8 ÁLTALÁNOSSAL IS MEG LEHET SZEREZNI. PRDIG A TYUKSZART IS 3 X-EL IRJÁK EZEK A TIRPÁKOK
monitor
2020-05-28 at 17:11
elég szomorú eset,
ismerem a környéket, de az a szakasz ahol leírja elég jól belátható. Tény, elég tempósan haladnak, de pár kivétellel nyilegyenes szakaszok vannak sík területen.
Maci001
2020-05-28 at 16:26
És, ha véletlenül nem egy téglával megrakott teherautó jön szembe, hanem egy kis suzuki egy családdal, akkor azoknak, a vétleneknek annyi.
Nilton Santos 4307
2020-05-28 at 12:44
Az unatkozó commentelők a hír hallatán már ugrottak is a gépre a vakarózó fotelekből ! Természetesen azok akik itt is tudosók, akadémiai tagok csakúgy mint mondjuk a CORI-VIRI terjeszkedésénél , nagyságával kapcsolatosan és…mondjuk a sport szükségességével kapcsolatban és a futball-csapatok összeállításával , taktikájával, szabályainak tudásának kiváló ismeretségével….
A tudósok részéről elhangzottak :40.-es, 50.-es , 70.-es tábla ,,nulla,,Ausztria,,Románia,,falvak,,szabálykövető,,infrastruktúra,,deffenzív vezetés,,kulturális ,, kulturáltság,,naív ,,manipulált,,kamera ,, GPS,, fekete doboz,,stb.,stb.,stb….
Egy nagyon fontos szó nem nagyon került említésre::::EMBEREK !! Mindenhol EMBEREK vannak , mindent EMBEREK csinálnak , mert csak az EMBEREKNEK van eszük !!!
ILYENEK AZ EMBEREK !!
Klára Bocskor
2020-05-28 at 13:04
Sajnos igen,ilyenek. Tisztelet a naagyon kevés kivételnek, mert azért szerencsére vannak olyanok is!
Bandipapa
2020-05-28 at 14:14
Santos, “mert csak az embereknek van eszük”. Az én cinegéimnek több esze van, mint a te embereidnek, és főleg több az előzést erőltetőnek. Több emberrel mögötte, neki aztán volt esze (csak nem vitte magával).
Messina
2020-05-28 at 11:12
Ettől a szomorú esettől függetlenül, a magyar közlekedési morál mély balkáni szintű. Az autósok 50%-a @@arik a a sebességhatárokra. Ezek a potenciális gyilkosok az utakat versenypályának nézik. Primitívség, agresszivitás, bunkóság uralkodik a közlekedésben. Ausztriában ismeretlen ez a tömeges tapló vezetési stílus, de még Szlovákiában is sokkal kevésbé. Faluban fő utcán lakom. 70%-a az autósóknak 50 helyett 70-90 -el megy lakott területen belül és nincsen semmi következménye ! Ha mérnek, azt távolról látni, villogtat a sok paraszt egymásnak, így teljesen értelmetlen a rendőrök időtöltése az út mellett.
Tobi
2020-05-28 at 11:34
No ha Ausztriával példálózol, akkor akkor azt is tedd hozzá, hogy ott a falvak nagy többségében a főútvonalon 70-es tábla van és nem 50 meg 40 ahogy nálunk az utolsó porfészekben is az az első hogy kicseszerintenek egy 40-es táblát.
Aztán ájvékol mindenki hogy túllépte a sebességhatárt.
Igen túllépte, mert a legtöbb sebességkorlátozás abszurd és értelmetlen.
Inkább a közlekedési infrastruktúrán kellene javítani, mert az látszik hogy az értelmetlen túlszabályozás és büntetés nem hoz eredményt.
Messina
2020-05-28 at 12:04
“No ha Ausztriával példálózol, akkor akkor azt is tedd hozzá, hogy ott a falvak nagy többségében a főútvonalon 70-es tábla van és nem 50 meg 40”.
Hetente járok kint, ez szerintem abszolút nem igaz, normál lakott területen Ausztriában is 50 a határ mindenütt és 90% be is tartja. Nálunk ugyanaz megy, mint Romániában. Nulla szabálykövetés, csa az erőszakos macho vezetési stílus. Aki szabálykövető módon vezet, azt agresszívan tolja hátulról a sok tahó…
nemaztmondtákferi
2020-05-28 at 11:09
Nem holmi diszkó baleset.A veszprémi Valeo munkásait szállította haza a műszak után .R:I:P
Királytigris
2020-05-28 at 10:49
Az igazság az, hogy az ilyen baleseteket el lehetne kerülni, ha mindhárom sofőr együttműködő.
Tehát, elkezd előzni a kisbusz. Látható, hogy nem fogja befejezni az előzést. Ekkor az előzendő is a fékre lép, és lehúzódik, a szembejövő is a fékre lép és lehúzódik. Az előző meg középen elhalad. Az úttesten három jármű is elfér, ha együttműködnek. A legfontosabb a lehúzódás, és megértése annak, hogy mindenki hibázhat! Arról már nem is beszélve, ha az előzendő sofőr gázt ad…, hogy nehogy már megelőzzenek!
Hesslerezredes
2020-05-28 at 11:02
igen, ezt hívnák defenzív vezetésnek, ehhez azonban a társadalom megfelelő kulturális és kulturáltsági szintje szükséges: az utak arra valók, hogy A pontból B pontba eljussunk és nem arra hogy a másikat lenyomjuk, lealázzuk.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-28 at 12:36
Rohadt dolog ám ez, ha az ember a terepen van és nem otthon ül. Természetes, hogy ha engem előzni akarnak, és jönnek szembe, jobbra húzódok. Főleg, ha észlelem, hogy előzni akarnak. Régen kötelező volt az előzési szándékot dudálással jelezni, hogy az előzendő akkor is észlelje, ha egy kissé elbambul. De menjünk tovább. Igyekszem jobbra húzódni, és egy másodpercen belül döntenem kell, hogy mit csináljak. Ha lassaítok, lehet, hogy jó döntés, de lehet, hogy az előzködő is lassítani akar, hogy visszasorolhasson mögém. Ebben az esetben a lassításommal megakadályozom az Ő észszerű manőverét. Vagyis inkább gyorsítanom kellett volna, ha belelátok az Ő fejébe, hogy mit akar csinálni. Itt nem a másik kettő felelősségét kell boncolgatni, hanem aki felelőtlenül előz. Számtalanszor tapasztalom, hogy a vállalati kisbuszokkal és furgonokkal közlekedők tűrhetetlenül erőszakosak, fütyülnek a szabályokra, és a közlekedés többi résztvevőjére.
Hesslerezredes
2020-05-28 at 10:46
Kötelezővé kellene tenni minden járműben a kamerát és a sebesség rögzítését (mármint annak detektálását, hogy mikor mennyivel ment az autó), továbbá a GPS-t: mindezt egyfajta leplombált, nem manipulálható, ‘fekete’-dobozban. Ha minden sofőr tudja, hogy bármikor visszakereshető, hogy mikor mit követett el és hol, talán 3x meggondolja a hülyeséget.
Királytigris
2020-05-28 at 10:51
Minden manipulálható, és manipulálni is fogják. Ha ezt bevezetik, azonnal egy iparág ugrik rá.
Hesslerezredes
2020-05-28 at 11:00
Nem vagyok naiv, a manipulált eszköznél vélelmet kell fölállítani, hogy akkor az a sofőr felelős mindenért.