A Renault-Nissan-Mitsubishi autógyári együttműködés szerdán nyilvánosságra hozott, feladatmegosztáson alapuló új szervezeti felépítése keretében a Nissan Motor Co. bezárja barcelonai üzemét – jelentette be csütörtökön közleményben a madridi ipari minisztérium.
A barcelonai üzem a Nissan legnagyobb termelőegysége Európában a nagy-britanniai gyár után: közvetlenül 2400 alkalmazottat foglalkoztat, a kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt pedig mintegy 3 ezret. Szakszervezeti források szerint az üzem bezárása akár 20 ezer munkahely elvesztésével is járhat a helyi beszállítói láncban. A barcelonai üzem elsősorban elektromos furgonokat és egy pick-up modellt gyártott, jóval termelési kapacitása alatt. Az ipari minisztérium közleményében sajnálatát fejezte ki a Nissan kedvezőbb ajánlatok ellenére meghozott döntése miatt. Az ipari minisztérium szerint az üzem profiljának átalakítása beruházással kisebb anyagi terhet jelentene a Nissannak a bezárás egymilliárd euróra becsülhető költségénél.
Forrás: MTI, Vezető kép: Fine Auto
Na ez
2020-05-28 at 12:40
20ezer munkahelynek lőttek ,Soros Gyuri bácsi balliberális és zöld elvtársai viszont hozzák be országukba és így az EU-ba is a muszlim és egyéb segélyen élőket.
Hesslerezredes
2020-05-28 at 11:26
Esetleg nem lehetne azon elgondolkodni, hogy a messze túlárazott autók árát drasztikusan csökkentsék??? Nem ez lenne a tömegtermelés és automatizálás értelme??? I. H. Ford még ezt gondolta és meg is valósította. Azóta minden új típus egyre drágább. Rohadjon rájuk az áru, ezt érdemlik. A Nissan is.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-28 at 12:00
A dolog pont fordítva néz ki. Hülye bürokraták és tudatlan széplelkek vannak döntési helyzetben, és olyan követelményeket írnak elő a járművek számára, amelyek a fizikai lehetetlenség szélét súrolják vagy éppen átlépik. Mintha a tudatlanság gonosz örömmel akarná büntetni azokat, akik dolgozni, termelni akarnak az helyett, hogy magvas fikozófiai és szociológia tanulmányokat irogatnának. Ezért kényzezrülnek a járműgyártók eszeveszetten égetni a pénzt az erőltetett követelmények teljesítése érdekében, és ez vezet a folytonos dráguláshoz. Persze nem hagyható figyelmen kívül a globális cégek profitéhsége sem. De a drágulás nem csak a gyártókon múlik.