Szombaton a dél-romániai Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi út újabb szakaszát adták át. Ez azonban nem változtat azon a helyzeten, hogy a romániai megyék felében, 21 megyében nincs egyetlen kilométernyi autópálya vagy gyorsforgalmi út sem – olvasható az Economedia.ro gazdasági portálon.
A romániai közúti infrastruktúra állapotáról rendszeresen cikkező portál a PeCifre.ro statisztikai elemzése alapján írt az ország 41 megyéjében és Bukarestben található közutak helyzetéről. Az apropót az adta, hogy a dél-romániai Craiova és Pitesti közötti gyorsforgalmi út (Dex12) újabb 32 kilométeres szakaszát adták át a gépkocsiforgalomnak. Ezzel Olt megye az előkelő 8. helyre lépett elő a legtöbb kilométernyi gyorsforgalmi úttal rendelkező romániai megyék rangsorában. A statisztika szerint a rangsort Temes megye vezeti, a bánsági megyében 106 kilométernyi autópálya és gyorsforgalmi út van. A dobogó második fokán a dél-romániai Calarasi áll 103 kilométerrel, míg a harmadik a dél-erdélyi Fehér megye 98 kilométerrel. Bukarest és Ilfov megye csak ezután következik 91 kilométernyi autópályával és gyorsforgalmi úttal. A rangsor elején van még a Fekete-tenger partján található Konstanca (88 km), a dél-erdélyi Hunyad (81 km), illetve a közép-erdélyi Kolozs megye (79 km). Az erdélyi megyék közül még Szeben (67 km), Arad (65 km) és Maros (44) megye büszkélkedhet autópályaszakasszal. Az észak-erdélyi A3-as autópálya nyomvonalán található Szilágy megyében csupán 14, Biharban 5, Brassóban 6 kilométernyi sztráda van.
A többi erdélyi megyében ennél is rosszabb a helyzet, Hargita, Kovászna és Beszterce-Naszód megyében nincs autópálya vagy gyorsforgalmi út, akárcsak a partiumi Szatmár megyében és Máramarosban. Románia 21 megyéjében az országút a legmagasabb kategóriájú közút, ezek között a moldvai és dél-romániai megyék vannak túlsúlyban.
Erdélyben csütörtökön nyitották meg az észak-erdélyi A3-as autópálya Kolozsvár és Marosvásárhely közötti még hiányzó 16 kilométeres szakaszát. A Brassó és a borsi magyar-román határátkelő között tervezett 415 kilométer hosszú A3-as sztrádából az Aranyosgyéres és Maroskece közötti szakasz megnyitásával 118 kilométer épült meg. Az idén átadott új szakaszokkal a romániai autópályák és gyorsforgalmi utak hálózata pár kilométerrel meghaladta az ezer kilométert.
Forrás/fotó: MTI
zatyi József
2023-12-26 at 01:33
Solaris, mesélj még kérlek, taníts!
1 Dobrogilandban azért kattogtak a személyin, mert ársapka volt a benznen és a gazálojaon tudod? Oléhiában MEG CSAK OLCSÓBB.
2 Mesélhetnél arról is hogy full 32% ban Magyar MOL hogyan is csinálja hogy a Nagykárolyi kútján nyáron 7,11 lei vagyis akkor 527 ft volt a benzin amikor a Mátészalkai kútján meg 630? Távolság 36,2 km….Na okos mi a megfejtés?
3 Az iszonyat nagy előzésben elmeséled akkor reggel 5 tól miért Mátészlka felé lépnek be a Vállaji határátkelőnél az SM rendszámos autók és 22 óráig miért Nagy Károly felé?
4 Tedd hozzá Oláhia önellátó lehetne gázból de fűtése 65% fával történik….de az autópálya mellé hozhatod a vasúti pályák hosszát, állapotát vagy épp a villamosításuk mértékét is….És évek óta röhögünk olyanokon hogy a műtő asztalon gyújtják fel a beteget, kőműves vagy épp olasz parkolóőr bukik le kórházban fogorvosként vagy sebészként….mesélj hallgatunk Solaris! Taníts mester kérlek taníts még!
navisos
2023-12-25 at 09:12
Vagy vicces vagy szomoru az a t;ny, hogy az előbbiekben szinte az összes romániai helységnév magyar volt.
Solaris
2023-12-24 at 12:41
A cikk végéről elmaradt azoknak a kőszönete akik döbröglandból átjárnak benzint, zabát és mindent is vásárolni.
És a bezzegrománok nem kérnek forgalmi engedélyt a kutaknál.
A finomítók sem betegszenek le, amikor kicsit kisebbek az árak.
Mivel döbrögi kíváncsi, hogy hányan járnak át, kifele is kérik a birkaigazolványt, és húzzák a vonalat a füzetbe…
Az államadósságuk 50% hetven helyett, a pénzköltés mértékének átlaga, most előzött.
Felkészül bulgária, majnem megadóztatta a gázvezetéket, szerencsétlenek Schengenbe vágynak, vétónktól félve visszaléptek.
khm
2023-12-24 at 08:30
takony!
Megelőznek minket…
Hát te nagyon hülye vagy.
sorry
2023-12-23 at 20:26
” felébe nincs autópálya”. Ennek is megvan a maga előnye. Jó a baleseti statisztikájuk, kevesebb a gyorshajtójuk.
aladin
2023-12-23 at 20:08
Románia egy elmaradott ország, még sok idö kell ahoz, hogy utolérje Magyarországot.
Tények
2023-12-23 at 19:44
MÁR 15 ÉVE IS KELLETT FIZETNI, DE CSAK KÁTYUS UTAK VOLTAK ARAD FELÉ
HOL VANNAK A TÖKÖS LEGÉNYEK, HAZAFIAK AKIK CEAUSESCUT HAZAVÁGTÁK?
Orientál
2023-12-23 at 19:16
Hazug korrupt országunkat szétlopó éa széthazudó Gyurcsány feleségének a dk-s Dobrevnek ezért is a románok a példaképei.
lesi
2023-12-23 at 17:56
oszt mégis azt rebesgetik előbbre vannak mint mi