A korábban megrendelt CAF villamosok forgalomba állítását hátráltató technikai hibák és hiányosságok miatt nem utazhatnak még a budapestiek az új CAF Urbos szerelvényekkel – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szombaton az MTI-vel.
A közleményben azt írták, a BKK és a BKV akkor tudja átvenni az új villamosokat, ha azok 100 százalékosan megfelelnek a szerződésnek és a hatósági előírásoknak, és a gyártóval zajló folyamatos tárgyalásokon ezért mindent meg is tesznek.
A cél, hogy mielőbb használatba vehessük a korszerű járműveket, és a beszerzési forrást jelentő uniós támogatás is felhasználható legyen
– emelték ki. Felidézték: a BKK 2017-ben és 2018-ban – a már Budapesten közlekedő negyvenhét villamos szerződésében szereplő opciós lehetőség, azaz vételi jog alapján – összesen huszonhat CAF szerelvényt rendelt meg a spanyol gyártótól, amelyek közül kilenc 2019-ben és 2020-ban már megérkezett Budapestre. Ezek átadás-átvétele azonban azóta sem történt meg, mert bizonyos műszaki részletekben nem felelnek meg a szerződésben foglalt feltételeknek. Ugyan egyes hibákat a gyártó már kijavított, másokhoz azonban további egyeztetések, független szakértői vélemények szükségesek. A BKK, a BKV, és minden Budapesten közlekedő határozott érdeke, hogy a sok milliárd forintos értéket képviselő járművek hibák, garanciális problémák nélkül legyenek átvéve, hiszen évtizedek múlva is szolgálniuk kell majd a fővárosban közlekedőket – hangsúlyozták. Eközben a spanyol gyártó folyamatosan szállítja Budapestre a megrendelt járműveket, amelyek előírt tesztjei és próbafutásai jelenleg is zajlanak – olvasható a közleményben.
Forrás: MTI
Nilton Santos 4307
2020-07-19 at 17:16
Itt tombol , dühöng , örjöng a KETTŐS MÉRCE , ami tetszik marad , ami nem tetszik az megy a büdös picsába !!
Én is megyek Fletó pajtásékhoz , itt tovább nem maradok !!
Nilton Santos 4307
2020-07-19 at 11:53
Jaaaj , nem megyek a sehová , maradok itt a ragyogó helyen , minden nagyon jó , minden nagyon szép , mindennel meg vagyok elégedve !!!
Nilton Santos 4307
2020-07-19 at 11:50
Na megyek a Gyurcsányékhoz , mert ott egyenesen , szeretetteljesen lehet beszélni , ott nincsen kettős mérce !!
Itt sajnos uralkodik , dívik , tombol a KETTŐS MÉRCE !! Nem kelletek tovább , irány a MEGBONTHATATLAN KOMMENISTA BARÁTSÁG !!!
Csá csumi , csá , üdv. a család !!
Lacafaca
2020-07-19 at 08:37
Mit kiírni?
A tender műszakianyaga ugyanaz, amit Tarlós kiírt az alagúttal és a villamos alagúttal együtt, csak visszadobta az eredményt, mert túlárazott volt.
Le kell venni a hátsó pár oldalt, ami az alagút felújítást és a villamos alagutat tartalmazza, és szólóban kiadni a Lánchíd tendert.
Egy hét, ha közalkalmazotti munkatempót feltételezek.
Más kérdés, a CAF villamos.
Átvettek 47-et, de a tök ugyanolyan típusú újakat egy éve nem bírják átvenni.
“Műszaki problémák” – vazze ugyanolyan kell, mint ami már megjött, és gyárilag elvégezve a már letárgyalt módosítások.
Tüttő Kata sem találkozott komolyabb feladattal az életben, mint Leisztinger Tamás farka, és ilyenekre van bízva a dolog.
Gipsz Jakab
2020-07-19 at 00:01
Ha elfogadom/gadjuk egy villamosvezető ismerősöm tapasztalati véleményét,miszerint a Siemens sokkal jobb,masszívabb kon-strukció.
csakafidesz
2020-07-19 at 01:10
Hmm. 1945-ben összeszedték a maradék villamosokat, néhány külvárosi vonalon ma is futnak a Stukák. Ezek magyar Ganz villamosok voltak.
http://villamosok.hu/nza/3600.html
Persze a maiaktól ezt ne várjuk. A Combino orra kettényitható műanyag. Anno, kb. 1986-ban egy Stuka és busz karamboljánál az Ikarus busz majdnem kettétört, 5 halott volt, mind a busz utasai. A villamoson csak egy horpadás az orrán. (Ez a Karinthy Frigyes út és a Budafoki út sarkán történt.)
Nahát
2020-07-18 at 19:53
Nem jattolnak Karácsonynak eleget?
szevasz_tavasz
2020-07-18 at 22:57
Pontosan!
Az az egyetlen műszaki hiba létezik, hogy a 42 tanácsadó, és az összes ellenzéki, liberálfasiszta párt naplopó ingyenélői nem tudnak elegendő baksist lenyúlni a vételáron felül.
Vízöntő
2020-07-18 at 17:56
Ez a mese sincs rendben!
Bejla
2020-07-18 at 18:24
de nincs ám!
pl. mint visszatérő szállítónak tudnia kellett volna az összes paramétert…
Vízöntő
2020-07-18 at 22:28
É ha a paraméterek rendben voltak, csak új igény támadt, pl. kerékpároknak hely? A fényes elméjű Draskovicsnak is lehetnek ötletei, hiszen beszerzés.
Azért a hatóságot is érdemes lett volna megkérdezni, hogy milyen műszaki paraméterek nem voltak rendben.
valachi
2020-07-18 at 17:55
Napi tapasztalatom:az 1.-es vonqlán,ahol ezekis közlekednek,
a napokbani nagy kánikula alatt drukkoltunk,hogy ezek jöjje-nek,de pechünkre a nekem a Flóriánig tartó kb.45 peces utat
a klímanélküli Tátrákkal kellett megtennem/nünk.A szemből ér-
kező szerelvények is mind azok voltak.
Na,mondom,majd visszafelé,de ugyanaz volt,dettóban!