Az Európai Unió azt tervezi, hogy a 27 tagállam közösen venne fel 750 milliárd euró hitelt, amellyel a koronavírus-válság utáni helyreállítást finanszíroznák. Ebből főként Olaszország, Spanyolország és Görögország kapna, mi például egyes sajtóhírek szerint 15 milliárd eurót. Boros Imre közgazdász szerint ez a 15 milliárd euró se annyi, amennyinek látszik. Valójában csak nettó 500 millió euró pluszt kapnánk. Továbbá még azt sem lehet tudni, hogy lesznek-e politikai feltételek. Boros Imrével a 750 milliárd eurós kötvény kibocsátás hátterét igyekszünk kibogozni.
A beszélgetés elején érdemes idézni Orbán Viktor gondolatait a problémáról. Ahogy fogalmazott: “A helyzet az, hogy az általuk nekünk bemutatott új elosztási rendszer abszurd és perverz megoldás, mert több erőforrást ad a gazdagoknak, mint a szegényeknek”. Orbán aggodalmának adott hangot amiatt is, hogy Magyarország részt vesz az EU hitelfelvételének garantálásában. Ezek után adódik a kérdés: Érdemes nekünk részt venni ebben a közös európai hitel-tervben?
Az Európai Unió terve az, hogy felvenne 750 milliárd euró hitelt, amelyből 500 milliárdot térítésmentesen szétosztanának, míg 250 milliárd hitel formájában kerülne a tagállamokhoz. Ennek nagy részéhez az olaszok és a spanyolok jutnának, akik így el lennének árasztva pénzzel. A tervek szerint Olaszország 172,7, Spanyolország 140,4, míg Lengyelország 63,8 milliárd euróhoz férne hozzá. Mi is kapnának olyan pénzt, amire nem igazán van szükségünk. Az elképzelések szerint mintegy 8.5 milliárd eurót adnának most készpénzként és kb 7,5 milliárd eurót hitelként, amit 2027 után kellene visszafizetni. Nettó ingyen pénz körülbelül 500 millió euró lenne. ami 2 százaléka a 2021-27 között nekünk járó kohéziós támogatásnak. Ez elhanyagolhatóan kevés. Ezért nem érdemes 7,5 milliárd euró hitelkamat és árfolyam kockázatát magunkra húzni. Az együttműködés kedvéért mégis érdemes a következőket mondani nekik: átvesszük a 8,5 milliárdot és visszafizetünk 2027 után 7,5 milliárdot, ha semmiféle politikai feltételt nem szabnak nekünk. Nem ők, hanem a magyar kormány tudja ugyanis, hogy hol szorít a cipő. Vagy csak adják oda az 500 millió euró készpénzt, mondjuk kohéziós támogatás formájában. Ez az utóbbi megoldás lenne a legegyszerűbb és a legjobb.
Soros-terv 2.0
Ezzel az egész machinációval tulajdonképpen nem az a titkos cél, hogy rákényszerítsenek minket az euró bevezetésére?
Valójában nem. Sokkal inkább az, hogy amikor bekövetkezik az, hogy az érintettek nem tudják visszafizetni a hitelt, akkor bedobnak majd egy megoldást, nevezetesen a Soros-féle örökjáradék-kötvényt. Mert mi történne valójában? Az olaszok és a spanyolok rá harapnának a horogra és az ottani illegő-billegő balos kormányok ész nélkül elköltenék ezt a pénzt. Első lépésként az összes patronáltjukat kitömnék pénzzel: elkezdenének privatizálni, még több migránst engednének be, akiknek állampolgárságot adnának, továbbá az összes haveri civil szervezetnek hatalmas dotációt adnának.
Úgy véli, hogyha megkapnák ezt a sok pénzt, akkor az eurószkeptikus Salvininek nem sok esélye lenne?
Igen, de ide vehetjük még Görögországot. A cél az lenne, hogy most meg kellene menteni ezekben az országokban az balos erőket, majd idővel, amikor nem tudnak fizetni, akkor rájuk erőltetni az örökjáradék-kötvényt. Most felvennék ezeket a hiteleket, majd amikor fizetni kellene, akkor már még nagyobb baj lenne, mint ami most van. Ne gondoljuk, hogy az örökjáradék hirtelen jött, hóbortos ötlet csupán. A hajdani Goldman Sachs-os Mario Draghi – mint az Európai Központi Bank volt elnöke – már évekkel ezelőtt több száz milliárd eurónyi államkötvényt vásárolt kétes hitelképességű országokból. Ezek átalakítása örökjáradékká egy tollvonással megoldható. Talán így érthető a német alkotmánybíróság határozata, hogy ezt a kötvényvásárlást hosszú hezitálás után a német alkotmánnyal ellentétesnek mondta ki, és Wolfgang Schäuble házelnök sóhajai is, hogy a döntés nagyon időszerű és egyben nagyon veszélyes is. Ez tulajdonképpen a Soros-terv 2.0, mert ha elsőre nem sikerült átverni, akkor ilyen kerülő úton próbálkoznak.
Merkel belement egy kockázatos játékba
Az olaszok és spanyolok részéről érthető miért mennek bele. De a legnagyobb befizető Németország is beadta a derekát, pedig idáig nagyon ellenálltak.
Ugyebár Németország 26,2 százalékkal a legnagyobb részvényes az Európai Központi Bankban. Ez pedig az elmúlt években rengeteg görög, spanyol és olasz államkötvényt vásárolt. Így ennek a rossz adósságnak a legnagyobb teherviselője Németország és ezt az eljárást a múlt héten alkotmányellenesnek minősítette a német Alkotmánybíróság. De ez Angela Merkel kancellárt nem érdekli és most újra belement egy hasonló kockázatos játékba a német adófizetők pénzéből. Ez mindig is jellemző volt a kancellár asszonyra, akik mindig szeret a “könnyebb ellenállás” irányába haladni. Ausztria, Hollandia, Dánia, Svédország ezt az egész mentőcsomagot eleve utálja. Mert az uniós szintű hitelfelvétel eredménye az lesz, hogy nekik kell majd visszafizetni a rengeteg adósságot. Ők eleve ellenezték a déli államok dotációját, csak hitelbe akartak belegyezni. De a messze leggazdagabb európai állam Németország belement ebbe a 750 milliárd eurós konstrukcióba.
Mint egy társasház – mi lesz, ha valaki nem fizet?
Itt most visszatérünk oda, ami Orbán Viktor baja is. Mi van, ha példának okáért az olaszok nem fizetnek, amire azért valljuk be van esély.
Ez olyan, mint egy társasház, ahol egyetemleges felelősség van. Elvileg mindenki fizeti a saját rezsijét, ám ha valaki nem fizet, akkor a többieknek kell megtenni.
Akkor a magyar miniszterelnök joggal fél, hogy a végén még nekünk kell kifizetnie a déliek adósságának egy részét?
Persze, a miniszterelnök nem egy ábrándozó romantikus lélek. Tudja, hogy egy ilyen európai közös akció mivel járhat.
Kockázatok
Azt tanácsolná, hogy utasítsuk el a tervet?
Valójában nincs erre a pénzre szükségünk. Nekünk az lenne jó, ha a kohéziós alapokat növelnék meg, mert az egész bonyolult hitelkonstrukció számunkra felesleges. Legfeljebb erre Brüsszel azt mondja, hogy nem ad plusz pénzt. Akkor meg mi azt mondjuk, hogy ebben az esetben ez a közös séma nem érdekel minket. Másrészt devizahitellel nagyon rosszul járhatunk az árfolyam miatt. Tehát két kockázatunk van egy közös hitellel: az árfolyam, és az, ha valaki nem fizet, akkor ránk terhelődne az ő része.
Vagyis, ha a németek meg akarják menteni az olaszokat, akkor azt tegyék a saját pénzükből és ne másokéból?
A német közvélemény se nagyon akarja, de bizonyos szempontból nekik ez érdekük. A német export egyik legnagyobb piaca Olaszország, de minket ez olyan nagyon nem érint.
Még nem ismerjük a politikai feltételeket
A történelem azt tanítja, hogy ennyi pénzt politikai feltételek nélkül nem szoktak adni. Csak ilyesmiről jelenleg a nyilvánosság még nem lett tájékoztatva. Lehet, hogy még eltitkolnak valamit?
Félő, hogy az igazság minden részlete teljesen még nincs kibontva. Könnyen lehet, hogy lesznek még politikai feltételek is. Még nem tudjuk, hogy ezért a 8 milliárd euróért milyen dolgokat kellene megtennünk. Például kötelezhetnének minket a migránsok befogadására, vagy egyéb más költséges és káros dologra. Ha azonban nincsenek politikai feltételek, akkor el lehetne gondolkodni a magyar részvételről.
Fotó: MTI/Földi Imre
Kohn Icig
2020-06-02 at 11:54
Lev 25,8-10
Számolj hét évhetet, hétszer hét esztendőt vagy hét évhét idejét, negyvenkilenc évet. A hetedik hónapban, a hónap tizedik napján szólaltasd meg a harsonát: az engesztelés napján fújd meg a harsonát az egész országban.
Legyen ez jubileum számotokra: mindenki kapja vissza birtokát, mindenki térjen vissza családjához.
Az Ó-Testamentum is határt szab a kölcsönre. Hosszú határt, de mégiscsak szab.
Grűn Lévi
2020-06-02 at 12:00
„A hetedik esztendő végén elengedést mívelj. Ez pedig az elengedésnek módja: Minden kölcsönadó ember engedje el, amit kölcsönadott az ő felebarátjának; ne hajtsa be az ő felebarátján és atyjafián; mert elengedés hirdettetett az Úrért.” (5Móz 15:1—2)
Smuel Thal
2020-06-02 at 12:02
Az 50 év a vagyoni egyenlőtlenségekre vonatkozott, a 7 év pedig a pénztartozásra.
Zsuzsa
2020-06-01 at 18:43
Egy rokon fiatalember,aki Ausztráliaban él hazalátogatása során arról mesélt,hogy ott minden tulajdon a bankok kezében van,mert olyan “kedvező ” feltételekkel jutnak kölcsönhöz.Csak akkor veszi észre az örökös,hogy még neki kell fizetni a semmi után.Ez jutott eszembe a kölcsön felvételével kapcsolatban.Aki utánam a vízözön tipusu és aggastyán,azt nem érdekli sem az utódok,sem a jövő nemzedék sorsa.
Naprózsa
2020-06-01 at 12:46
Érdemes azzal is szembesülni, hogy valójában mi mennyi és mire elég ez a 750 milliárd:
750.000.000.000/500.000.000 Eus lakos= 1.500 Euró.
Forintra átszámolva: 1.500×349= 523.500 forint jutna minden európaira/magyarra, ha egyformán osztanák el.
Mire tellene ebből? Egy migráns eltartása egészségügyi, lakás, koszt, fűtés, ruha, zsebpénz minimum 100.000/hónap Ft (vagy annál jóval több külföldön). Egy év alatt 1,2 millió forint, de mert örökre tarthatjuk el, ez minimum 48 millió Ft/migráns.
600.000 példány van csak olaszoknál, bevallottan új migráns 2 millió a németeknél, 500 ezer körül a svédeknél, s ezek még szaporodnak is, aztán 100 ezer a Balkánon kékkártyán, itt-ott mindenhol, vagyis cuzammen minimum 5 millióval számolhatunk. Akkor egy éves tartásuk Euróban: 1.200.000/349= 3438 euró
mire elég 750 milliárd Euró? 750milliárd/5 millió migráns*3438= 43,6
vagyis CSAK a most 2015 óta beözönlött 20 éves átlagkorú migráns 43,6 évig való eltartására!!!
(De nem ennyi lenne, mert ezek családegyesítenek, meg ennél is sokkal többen jönnek, és zömük soha nem fog dolgozni, pl. a nőik biztosan nem.)
Vagyis az unokáink is eladósodnak azért, hogy a már eddig csak az elmúlt 5 éven belül beimportált léhűtőket 43,6 évig ingyen eltarthassuk.
Megéri nekünk???? Ilyen balekok vagyunk?
bl
2020-06-01 at 18:41
Abból kellene kiindulni, hogy mi van ha az összeset nekünk kell visszafizetni. Fejenként 50 000 euró = 17 500 000 Ft. Ha megveszi az egész hitelt valami tőkespekulációs társaság és a déli országok becsődölnek az északiak meg rendezetlenül kilépnek, akkor lehet rajtunk marad meg még egynéhány országon. De mi nem is vagyunk részvényesek az EKB-ban, tehát számunkra épp olyan kockázatos, mint a svájci frank.
ómió
2020-06-01 at 10:09
Ebben ne közösködjünk!
k.pityu
2020-06-01 at 09:46
Mostmég csak a mézes madzagot húzogassák minden állam előtt,majd utána jön a keserő leves.ha felvettük a hitelt,amit nemkell nem szabad,utána majd jön a libe és jönnek a politikai-emberjogi-jogállamisági-lmbtq-migráció-demokrácia-stb szavazások,mint az elmúlt években folyamatosan,és mivel még tartozunk is,még jobban ránk kényszeritik azt amit ök akarnak.Igy is a kohéziós pénzek megvonásával,szavazati jog felfüggesztésével fenyegetöznek.Ezeket a szanciókat biztosabban átfogják vinni,mert több ország lesz velük a pénzek elosztása miatt.Utána fizethetünk úgyis hogy nem a miénk a gyerek.A déli államokat nem érdekli az adóság ök úgyvannak vele mittudnak csinálni velük, max feldobják a labdát akkor odéb megyünk,az összes déli állam adósága annyi hogy már böven nem kéne hogy eu.sok legyenek.
hivő
2020-06-01 at 09:31
Ez egy no win,nem nyerő helyzet.
Mindenképpen ugy lesz felállitva
hogy ha EU tag vagy fizetni fogsz
ezért a dotácio-kölcsönért.
Ha pedig igy van akkor vigyük
legalább amit lehet.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-06-01 at 08:38
Úgy olvastam, hogy a pénz “ingyen” részét 2027-től kezdve az EU olyan módon fzetné vissza a bankoknak, hogy megemelné a közös költségvetés alapját jelnető tagállami befizetéseket. Ezt az oldalát Boros úr még nem is boncolta. Az egyes országok brüsszeli befizetését hogyan állapítják meg? Én úgy olvastam, hogy Magyarország az eddigi 1% körüli befizetése 2%-ra nőne. hOGY LENNE EZ MÁSOKNÁL? Ők is az eddigi dupláját fizetnék? Vagy ők is az eddiginél 1%-kal többet? Vagy annak arányában, hogy mennyit kaptak? Ez mind olyan kérdés, amellyel tönkrte lehet vágni, kiszipolyozni a Brüszelnek nem kedves országokat, aránytalan terhet róva rájuk, a szegényekkel fizettetni a gyarmattarók irreális magas életszínvonalát. De mondok mást. A pénz “ingyen” részénél a kétszeres lakosságú Románia kb. háromszor annyit kapna, mint mi. Miért? Ugyanakkor Orbán úr szavaival egyetértek, ez egy perverz rendszer. Ugyanis az “ingyen” részen felüli valódi hitelkeret az igazán megterhelő a visszafizetés során. Miért van az, hogy a kétféle pénzből összetevődő keret összetétele más és más országonként? Romániaának kb. 3/4 rész az ingyen, nekünk 1/2 rész. Hogyhogy? Akinek magasabb az adósságállománya, annak kevesebb “ingyen” és több tényleges hitel kell? Akkor mégse az egyes államok rászorultsága a mérvadó? Vagy hogy van az, hogy a munkához ügyesen hozzáálló, reggeltől estig kávéházakban uzót szopogató és közben dominózgató meg sakkozgató görögök, akik aránytalanul magas színvonalon élnek, megint számlálatlanul lennének kitömve pénzzel? Csak nem azért, hogy továbbra se nagyon őrizgesség tengeri határaikat? Rengeteg a kérdés. Egyébként meglehet, hogy az éleslátású Naprózsa megint fején találja a szöget. Lehet, hogy Szlovákiának is odaöntenének egy nagyobb “ingyen” részt, ráadásul kedvező törlesztési feltétellel, hogy leválasszák az eddig is félszívvel, mindig csak saját hasznot figyelembe vevő módon V4-ező Szlovákiát? Velük könnyen megtehetik, mert viszonylag kevés többletpénzből megoldható az ország méretéből adódóan. Ráadásul a tótok még el is élveznének, hogy megint többet értek el, mint mi. Könnyű Katót táncba vinni!
oshon
2020-06-01 at 10:06
Egyetertek … es Naprozsa felveteseivel is … Nekem is rogton az olahokkal valo viszonyitasi kulonbsegek jottek be ! Nincs itt semmi ELV aminek megfeleloen osztodik a penz , es majd a visszafizetese ! Egyes orszagok sokkal tobb ingyen penzt kapnak masokhoz kepest , milyen alapon ?! Nagyon fontos amirol most kene megegyezni az , hogy hogyan es milyen aranyban fognak jarulni a penz visszafizeteseben a tagok !!! Jo lenne ha a penzt a nepesseg aranyara lenne elosztva : pl ha az EU orszagaiban elok szama 500 millio , es a penzt amit el akarnak osztani az 500 mld akkor 1000 euro jutna fejenkent ! Na ezzel a penzel gazdalkodjon minden allam , es ha ezen kivul ‘elonyos’ kolcsont is fel akar venni vegyen , de azt csak a kolcsonzott allam fizesse vissza ! Igy minden orszag sajat tudasa es szorgalma szerint tegye dolgat es fejlodjon sajat nepenek szorgalman , miert fizetnem en a lusta olahokat vagy pazarlo gorogoket , ha egyaltalan reszesedunk ebben a ‘csomagban’ ?! Hajra !
Bàlint
2020-06-01 at 13:55
Mivel ez egy jòl àtlàthatò és igazsàgos rendszer lenne, biztosak lehetünk benne, hogy sose fogjàk alkalmazni…! Ez egy mérgezett Pàris almàja…!
bl
2020-06-01 at 18:47
Ezzel a táncba vitellel már Hitler is próbálkozott. Az összes banánt átküldte a szlovákoknak, mert a németeknek úgyis kevés lett volna. (Hihihi.)
Tomastom
2020-06-01 at 08:28
Öööö a konstrukció az államok pénzügyeibe való nyílt beavatkozás, amit az alapszerződés sem enged meg.
Ja ha kell úgy is felrúgják ezt is mint Shengent….
hozzaszolo
2020-06-01 at 08:28
Felvenni, nem felvenni. Fel kell venni a pléhpofát, és semmi mást. 26 tagállam vegye fel. Mi meg nézzük, hogy sikerül a móka.
ViAM
2020-06-01 at 07:42
Örüljünk, hogy úgy-amúgy kimásztunk a hitelek fizetéséből. Ha csak az elmúlt 100 évet vesszük alapul, hányszor, hányfelé kellett fizetnünk jóvátételt meg az jó ég tudja milyen kitalációk utáni összegeket. Elég volt!
Tomastom
2020-06-01 at 06:09
Azon azért el kell gondolkodni, hogy ami soha nem jár le, az kölcsön vagy sarc inkább….
Kata
2020-05-31 at 22:13
Még annyit, hogy most sunyiságból nem beszélnek politikai feltételekről, de az aláírás utáni következő pillanatban benyújtaná a számlát. Kiismertük már a vén gazembert, de ő sem titkolja, hogy mik a szándékai, sőt Brüsszelben a megfizetett sameszei is mellette agitálnak. Mi nem akarunk öngyilkosok lenni, és nem akarjuk, hogy utódaink soros utódainak adósrabszolgái legyenek! Egyetértek a fentebb szólókkal,” Timeo Danaos et dona ferentes ! “
Kata
2020-05-31 at 22:06
Érdekes, mióta Orbán kiebrudalta az IMF-et, elég jól elboldogultunk. Nem szorultunk rá a rablókölcsönre, megoldottuk saját erőből amit meg kellett. Aki bérbe adta a farát sorosnak – magyarul zsarolható -, azok vegyenek fel tőle hitelt, de arról szó sem lehet, hogy mindenkit belekényszerítsenek, arról pedig pláne, ha valamelyik tagország nem tud törleszteni, a többieknek kell fizetni. Vegye tudomásul a vén sátán, hogy nem fog a nyakunkra lépni, és ránk kényszeríteni az akaratát!
Bàlint
2020-06-01 at 13:48
Pontosan ! Hàrmat talàlgathatunk, ki,-(kik) maradna a hunyò…!
1984
2020-05-31 at 21:53
Már most is vannak politikai feltételek; más sincsen, csak követelőzés, zsarolás, megszégyenítés meg parancsolgatás…
Paulik
2020-05-31 at 21:18
Orbán eddig sikeresen vezette az országot. Joggal lehetünk rá büszkék. Ha most bedől ennek a cselnek, pedig nincs is valójában rá szükség, akkor mindent tönkre tesz, amit eddig elért és még további huszon éveket is!
Miniszterelnök úr NE! NE! NE!
Ha kell még a gittegyletből is húzzunk el, amig lehet!
Girolamo
2020-05-31 at 21:09
Ki garantálja,hogy nem jön második,vagy majd sokadik járvány?Karanténgazdasag,mint hiteltörlesztő?
Ráadásul,a mediterrán barátainkat nem becsülhetjük túl.
Mintha arra bíztatnank őket,hogy direkt nyomják ránk.
Ez orosz rulett.Nem kell!
Girolamo
2020-05-31 at 21:15
Idevágta a vén gengszter a járványt,Európa,meg mint a holló a sajtjával a szájában hallgatja.
A vírus utóhatása ez a kóma,vagy ez már az egyezkedés része,hogy nem lesz több vírus,baci,stb,csak vegyük be?
Orientál
2020-06-01 at 01:25
Spanyol balliberálisok már csinálják úgy rácsapnak a vén uzsorásék milliárdjaikra az örök hitelükre mint ganajtúró a szarra.
Orientál
2020-06-01 at 01:30
……. Gyöngyöspatai cigányokat aki ingyen élősködők a többivel és a balliberálisokkal együtt elküldhetnénk a spanyolokhoz , náluk a balliberális kormányuk ígéri a munka nélkül a havi jövedelmet , fizetést.
K
2020-05-31 at 20:54
A fenti hozzászólókkal és aggályokkal egyetértek.
Orbán Viktor is egyébként azt mondta a rádióban pénteken, hogy “berzenkedik az ösztönvilága” ennek a hitelnek a felvételétől.
Korábban pedig azt mondta Orbán Viktor hogy Brüsszel ellenség.
Egy ellenséggel nem lehet közösen felvenni egy hitelt, az maximálisan kizárt.
Nekem személyesen egy Ft kölcsönöm vagy tartozásom sincs, ás nagyon büszke vagyok arra hogy az elmúlt 10 évben csökkent Magyarország államadóssága.
Az EU ellenség, megbízhatatlan aberrált beteg katyvasz, ugyanúgy mint a magyar ellenzék-ellenség..
K
2020-05-31 at 20:55
https://hu.euronews.com/2020/04/03/orban-ellensegkent-beszelt-brusszelrol
K
2020-05-31 at 21:00
Jut eszembe :pénteken Orbán Viktor azt is mondta hogy a kölcsönnel kapcsolatban egyből kigyulladt a “piros lámpa”.
Ebben teljesen igaza van Orbán Viktornak.
A piros lámpa egyébként is tiltást jelent pl a közlekedésben.
sorry
2020-05-31 at 20:44
fletó idejében azt mondták a balosok, “Jó eladósodni, Eladósodni nagyon jó”
Akkor is és most is másként gondolom. Zakkantnak gondoltam őket, mert normál ember nem akar tartozni.Nem szeretem, ha adósságom van, de ha mégis úgy esett (lakás hitel), hogy lett adósság, akkor igyekszem megszabadulni minél hamarabb tőle.
Szó sem lehet hitel felvételről.
Na ez
2020-05-31 at 20:41
Macron a Francia elvtársnőjével Merkellel együtt adták elő EU-s többi tagállamnak. Háttérben Sorosék utasításaik szerint.
Na ez
2020-05-31 at 20:54
Nálunk nem hivatalos fizetőeszköz az euró. Mi nem tartozunk lengyelekkel ,csehekkel együtt azok közé akiket kötelezhetnek – Merkel ,Macron spanyolokkal ,görögökkel ,portugálokkal és olaszokkal együtt – mert nem tartozunk az eurós fizetőeszközt használó eu-s országok közé. Szlovákok a V4-ek közül a már erősen rászúrtak és ráfaragtak a görögök dotálásuk miatt ,még most is ők is dotálják a görögök csak élni tudásukat mások kárára.
Na ez
2020-05-31 at 21:15
És azok a déli lazán élő és költekezők franciákkal együtt járnak jól akik beengedik az EU-ba a gazdasági migránsaikat , ők és Sorosék járnak jól , – ezzel szemben mi is fizetjük mások helyett a migránsaik eltartását.
Keleti nyitás
2020-05-31 at 20:38
Örüljünk, hogy megszabadultunk az IMF hiteltől, nem kell felvenni semmit, nem baj ha utána köpködnek ránk, eddig is azt tették, a karaván halad és jó irányba, ez a lényeg.
Zia
2020-05-31 at 20:00
SZÓ SEM LEHET RÓLA!
Féljünk brüsszeltől még ha ajándékot hoznak is!
Királytigris
2020-05-31 at 20:10
Igen, mint a trójai faló!
dajkstra
2020-06-01 at 09:05
Egészen pontos!2 ezer éves mondás!
Feher Zsolt
2020-05-31 at 19:55
Ez olyannak tünik mint a svälcifrank hitel. Mindenki be van vadulva töle föleg a szegenyebb orszägok aztän mikor bedölne görögo,spanyol,olaszorszäg akkor jönne a fekete leves.A kölcsönnel mindig hatalmas a rirziko föleg a valuta alapuval.Ha nem muszäj kihagyhatnänk.Gondolom azert is eröltetik hogy mindenkit egy europai egyesült ällamok nevü gittegylettebe leptessenek be.Mert 1 hitel 1 europa.Simor Andräs szerint sincs ingyenleves!!!!Szerintem se ennek ära lesz.
Királytigris
2020-05-31 at 20:09
Arról már nem is beszélve, hogy a mások vissza nem fizetett adósságát a nyakunkba vehetjük… Milyen felemelő lesz a szolidaritás…
Nagy szopatás van készülőben!
Kása mása
2020-05-31 at 23:42
Nagyon jó volt Boros úr társasházi hasonlata.
Már a 2015 től zajlódó migráltatás is egy mahináció része.
Legjobb, ha mindenből /soros ajánlatok/ kimaradunk.
doug
2020-05-31 at 19:33
“Valójában nincs erre a pénzre szükségünk.”
“Ha azonban nincsenek politikai feltételek, akkor el lehetne gondolkodni a magyar részvételről. ”
most akkor melyik, drága Imre bácsi?
K*rvára egy fillért sem kellene felvenni, akármit is ígérnek
Zia
2020-05-31 at 20:01
Így igaz!!
Jegesmaci
2020-05-31 at 21:13
Én sem vennék föl egy krajcárt sem!
Az sem igaz amit kérdeznek! Majd megzsarolnak, hogy engedjük be az afrikai professzorok siserehadát!
Kikerültünk a medve öleléséből, most nehogy másik csellel akarjanak minket lenullázni!
Ha ebből kimaradunk és végre megfelelően kommunikáljuk, akkor meglesz a következő 2/3 is!
dajkstra
2020-06-01 at 09:02
Szerintem sem kellene felvenni a nyanyák hitelét,Szíjártó minden nagy bankot “ismer”,pl.Emirátusok,adnának tisztességes kamatra,megkötések nélkül.
fürgerókalábak
2020-05-31 at 19:29
Ha nincs politikai feltétel, akkor majd utólag kreálnak hozzá. Ebből a stratégiából már adtak ízelítőt. Nem kéne besétálni a csapdába. Szerintem ezzel akarják kivitelezni az erőszakos föderalizációt és az EUvjet uniót a globalista szervezett magánhatalom kvázi gyarmatává tenni.
Bàlint
2020-06-01 at 13:40
Hàt, abban, hogy leszarjàk Euròpàt,- a Covid vírussal egyetemben, abban az egyben biztosak lehetünk…Làthattuk, mennyire “segített” ez ügyben az EU…Ez az egész mükedvelõ gittegylet màr rég a “300”-k jàtszòtere…!
Királytigris
2020-05-31 at 19:18
Az Orbán kormány vesszőparipája, nagyon helyesen, az adósságcsökkentés. Ha Boros úr szerint erre a hitelre nincs szükség, akkor felesleges még tovább eladósítani az országot, főleg az árfolyamkockázat miatt. Mindenki láthatja, hogy mennyit gyengült a forint az elmúlt időszakban, és ki tudja, hogy mennyit gyengül tovább. Erősödni nem fog, csak gyengülni, ez tuti! Persze az is elfogadhatatlan, ha feltételekhez kötik.
fürgerókalábak
2020-05-31 at 19:36
Ez igaz, bár véleményem szerint a jelenlegi hitelpénz alapú rablókapitalizmus egyszeregye az, hogy az a gazdaság amelyiknek folyamatosan erősödik a valutája az összeomlásra van ítélve. Főleg ha devizában van eladósodva.
Királytigris
2020-05-31 at 20:04
Mivel az USA-nak folyamatosan gyengül a valutája, akkor nagy jövő előtt áll, annak dacára, hogy az adóssága horribilis, visszafizethetetlen?
Namond
2020-06-01 at 01:07
999,9 arany árfolyam 50 241-50 270 EUR/kg
999,9 ezüst árfolyam 520,2-520,8 EUR/kg
Platina árfolyam 23 840 eur/kg
Palládium árfolyam 53 756 eur/kg
Ródium árfolyam 179 379 eur/kg
oshon
2020-05-31 at 19:45
Azt honnan tudja hogy csak gyengulni fog a forint ?! Pici turelem … nezzen a jappiknal a kamat 0 % korul forog mar 30 eve … a yen szolgalta a gazdasag erdekeit …
Királytigris
2020-05-31 at 20:06
Drága oshon!
Hány éves tetszik lenni? Kettő?
Az ön kommentje alapján, most már értem, hogy a devizahitelesek miért kapták be a cumit tövig…
oshon
2020-05-31 at 20:54
Nem azt mondom hogy hitelt kell felvenni az uniotol … a jappanok sem vettek csak sajat maguktol …
Namond
2020-06-01 at 00:55
Királytigris,
Bár Orbán Viktor azt mondta pénteken, hogy “berzenkedik az ösztönvilága” ennek a hitelnek a felvételétől, azért a vadász bemegy a medve barlangjába.
Nem hiszem hogy elutasítjuk, elutasíthatjuk.
Most kiderül, részünkről mennyire jó képességű tárgyaló felet ültetünk asztalhoz.
Én szeretem a sci-fi-t.
Ha a EKB vállalja, hogy támogatja a forint árfolyamának erősödését….pl 220 Ft/euro….
Ha forintban, a fizethetjük vissza…
Ha rögzített árfolyamon fizethetjük vissza…
Ha aranyban vagy platina, palládium, ruténium, ródium, lítium tömbökben kapjuk….
De ha nem kapjuk fémtömbben, addig betehetjük a bankba amíg, találhatunk olyan, kellő záloggal rendelkező adóst, akinek kölcsön adhatjuk?
Királytigris
2020-06-01 at 09:54
Igen, a felsoroltak tényleg scifi-k.
Namond
2020-06-02 at 09:22
Királytigris
Azért nem mind, van ami csak rendhagyó.
bl
2020-05-31 at 19:17
Az angol balliberálisok nemsokára imáikba foglalják Farage nevét és emlékezni se akarnak majd arra, hogy miért is akartak az EU-ban maradni. Nekünk meg a szokásos vanrajtasapka jutott: ha belépünk kitolunk magunkkal, ha nem lépünk be kitolunk az EU-val. Egyik se jó megoldás. a legjobb az lesz amikor eltelik egy félév és elkezdenek megint ütni minket a fékekésellensúlyok mentén a függetlenobjektív haladóliberálisok. A legjobb az lesz ha el se költjük, hanem betesszük a EKB-ba betétnek.
Kövesi Péter
2020-06-01 at 08:54
Tetszene a javasolt megoldás, de ezzel szerintem sajnos nem kerülnénk ki az adósság fedezeti követelménye alól, ugye?
bl
2020-06-01 at 18:31
Persze, hogy nem. Az lenne a helyes, ha az EKB megvenné az államok adósságát, mondjuk a GDP 20%-ának megfelelő adósságot. Ekkor az államok újra tudnának indulni egy sokkal alacsonyabb adósságszintről, amivel tudnának becsülettel élni. Vagy vesznek fel hitelt, vagy nem vesznek fel, hitelképesek lennének és tetszésük szerint indíthatnák újra a gazdaságukat..
Kacsmarek
2020-05-31 at 19:02
Ha nincs politikai feltétel,akkor is komolytalan az egész. Egy kis alamizsnát idelöknek a szegény rokonnak aki viszont egyetemlegesen felelős egy bődületes összeg visszafizetésért.Ki dönti el,honnan akarnak kölcsönt felvenni s főleg milyen feltételekkel/késöbb a kölcsönadó pl belepovázhat adós belügyeibe,ha úgy látja,hogy a visszafizetés veszélyeztetve van? Követelhet pótfedezetet,emelhet kamatot stb.stb. Szerintem ehhez képest a trójai faló igazi ajàndék volt.
Bàlint
2020-06-01 at 13:32
Ò,van itt egy sokkal kézenfekvõbb ” megoldàs”…! Olyan ez, mint a jòlismert székkel jàtszott gyerekjàték…Nekünk sose jutna ülõhely…! Magyaràn; a csòkosoknak minden költekezést elnéznének,- làsd pl. Franciaorszàg hiàny- túllépésèt, a végén viszont rajtunk vasalnànàk be az egészet…!
Zolika Lassu
2020-05-31 at 18:52
NEEEM!!!
Ne legyenek ükunokáink is adósrabszolgák!!!
Naprózsa
2020-05-31 at 23:27
Bocsi, hogy előretolakodom e kommenttel de fontos:
Ha elfogadjuk, nekünk annyi! Nézzük mi hasznunk lenne belőle, és mik a Soros-Bilderberg tervei:
1. Hasznunk akkor se sok származna belőle, ha kikényszerítenénk, hogy JÓVAL TÖBBET KAPJUNK és látszólag FELTÉTEL NÉLKÜL. Emlékszünk a devizahitelre, ami a mézeshetekben nagyon kedvező konstrukciónak tűnt, aztán megváltoztatták a feltételeket. Tudni kell, hogy sose az adós diktál. Ahogy feléltük a pénzt, többségi szavazással a nyugatiak megváltoztatják a szabályokat.
2. Egyik V4 államot meg akarják környékezni, s nekik aránytalanul több pénzt adni, hogy megbontsák az összetartásunkat. Szlovákiára tippelek.
3. Ha ezt keresztülverik, Salvini nem nyerhet, mert elképesztő “kárpótlást” kapnak a halottak és volt koronavírus betegek, károsultak, mert önteni fogják a pénzt az olasz polgároknak is, akik így majd elnézik a fekete importot, és eme “okos” kormányra fognak szavazni, aki megszerezte nekik a válságból kihúzó lóvét.
4. Már eleve úgy tervezik, hogy a migránsimportálóknak ne is kelljen visszafizetni, mert ebből iszlamizálják a kontinenst.
5. Megvesztegetnek keleti országokat, hogy ők is engedjenek át magukon muzulmánokat pl. Szlovénia, Horvátország.
6. Sok pénzt akarnak adni Soros Ukrajnájának, ugye senki sem hiszi, hogy véletlenül pont most kezdenek bazseválni nekünk, hogy ne álljunk ellent a belépésüknek?
7. Semmi sem változna, menne a pazarlás úgy mint eddig, és e pénzeső mégjobban leszoktatná a nyugatiakat a munkáról, telne nekik cselédnek, mosogatónak, építőmunkásnak, ápolónőnek, orvosnak stb. odacsábítani V4-es és balkáni munkaerőt, tehát nyugaton is mi dolgoznánk az ottaniak helyett, itt meg azért gürcölnénk 1/4 fizetéssel a nyugati bérekhez képest, hogy HELYETTÜK KIFIZESSÜK MAJDHOGYNEM AZ EGÉSZ EURÓPA ADÓSSÁGÁT. Már most is mi tartjuk el a minimum a nyugati muzulmánokat, innentől az őslakosok többségét is.
8. Svédország, Németország már bajban van, bár még gazdagnak látszanak, de rövidesen gazdaságuk egyre gyorsabban fog a lejtőn pörögni, és akkor ki fog helyettük is fizetni? Talán odaadják nekünk valamelyik tartományukat fedezetként?
9. Ki fizet, ha nyugaton polgárháború tör ki?
Szumma szummárum, ez a legnagyobb csapda amit Trianon óta állítottak nekünk. Bármit is ígérnek vagy fenyegetnek a V4-kell összefogva keményen meg kell akadályozni ezt az EGÉSZ perverz hitelfelvételt, mert különben Soros győzött.
10. Abban a pillanatban amikor Orbán bármibe is belemegy, megbukott. Akkora erővel fogják támadni, csalást bevetve, hogy a Gyurcsány legyen az új kormányfő, mert ez a pszichopata imádkozósáska azonnal felvesz újabb hiteleket és kifizetteti velünk mások szinte összes adósságát, eladja újra privatizálva a közműveket, földeket, az országot, és persze be is telepít muzulmánokat.
Királytigris
2020-06-01 at 10:07
Korrekt!
Bàlint
2020-06-01 at 13:21
Kitünõ összefoglalàs ! Végigolvasva a pontokat , úgy vélem, igazàbòl tényleg csak a Huxit a megoldàs ! Minél elöbb, annàl jobb !
Csende Katalin
2020-06-01 at 14:59
Egyetértek. Szerintem is több frontos támadást akarnak intézni ellenünk és a V!-ek ellen. Ebből ki kell maradni! Sikerült az országot egy fejlődő pályára állítani, a koronavírás sajnos már okozott károkat, épp elég feladat ezeket megoldani és utána is a világon és Európában megváltozott gazdasági körülmények kapcsán is topon kell maradnunk.
Lukács
2020-06-04 at 14:25
Rendszeresen olvasom Szabó Gergely banki szakember oldalait a penzriport.hu-t. A cikkben leírt események összhangban vannak Szabó úr elemzéseivel. Ezt a szisztémát lehet felfedezni, kezdve az “alapjövedelem”-től, a “soros-hitel”-en keresztül a mostani eus “mentőcsomag”-ig. Mégpedig azt, hogy minél több “ingyenpénz”-t sózzanak az országokra, emberekre. valaki felvetette, hogy “honnan?”. Sehonnan. Ez mind teremtett “digitális pénz”. Ennek teremthetősége szinte korlátlan, nem kerül semmibe nekik. Az EKB excell-táblázatáról utalnak, majd utalás, utalás….Mindig csak digitálisan. (Az alapjövedelemnél, ami természetesen szintén “kártyára” érkezik, zöme kártyával költődik el, ott a kezelési költség ami számít, amit vagy a vevőtől vagy az eladótól emelnek le. Sok kicsi sokra megy!)
Ezért nem is kell az alapkölcsönt visszafizetni. A kamat! Az viszont már az emberek, cégek munkájából, értékteremtéséből származik. Tehát ennek megfelelő munkát, termelést, szolgáltatást hoztak létre. Nos, ezt “ingyen” megkapják “jótevő” hitelezőink, akár örök életen át. Ez ám a nagy trükk!