autópálya-koncesszió
Az ellenzék károgott, most mégis olcsóbb lesz a koncesszióba adott autópályák üzemeltetése
A kormány számos más, a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, és az állami felülvizsgálat eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) hétfőn az MTI-vel.Rogán: 2032-ig több mint háromszáz kilométer új út épül
Mintegy három évi előkészítést követően megszületett a megállapodás a magyar gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére vonatkozó koncesszióról – jelentette be Rogán Antal, a koncessziókért felelős miniszter pénteken délelőtt a Karmelita Kolostorban. A miniszter ismertette: a kormánynak továbbra is az a célja, hogy minden autópálya a határig érjen, valamint hogy az ország minden településéről legfeljebb fél óra alatt lehessen csatlakozni a gyorsforgalmi úthálózatra. A koncessziós szerződés uniós források bevonása nélkül, de az EU-s pályázati szabályok mentén született meg. Az új megállapodás értelmében több száz kilométernyi úthálózat valósulhat meg, kilométerenként 96,1 millió forintért, amely Rogán Antal szerint a legjobb árú volt a három beérkező pályázat közül. A baloldali gyakorlattal ellentétben ezúttal nem külföldi cég építheti az új autópálya szakaszokat; a győztes egy Mészáros Lőrinchez kötődő konzorcium.Gyurcsány kormánya 75 évre adta koncesszióba a repülőteret
Gyurcsány Ferenc egykori miniszterelnök kormánya 75 évre adta koncesszióba a repülőteret, és külföldieknek, devizahitelre adta koncesszióba az M6-os autópályát, amin a magyar állam rengeteget veszített – írta a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében.Rogán Antal: a Gyurcsány-kormánnyal ellentétben nem devizaalapon adnák koncesszióba az autópálya-hálózat befejezését
Hétfőn derült ki, hogy egy nemzetközi koncessziós pályázat révén tenné teljessé a kormány a magyar autópálya-hálózatot, így összesen 272 kilométer új autópálya épül (például az M1-et az M5-tel Székesfehérvár érintésével összekötő sztráda), minden autópálya eléri az országhatárt, ezen felül több helyen, például az M1-en plusz sávokat kap az út (273 kilométer hosszúságban), további 538 kilométernyi sztrádát pedig felújítanának. Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter egy pénteki háttérbeszélgetésen kérdésünkre kifejtette: az az óriási különbség az országnak rengeteg kárt okozó 2010 előtti koncessziók és a mostani kiírás között, hogy itt nem devizaalapú, hanem forintalapú szerződést kell vállalnia a győztesnek, s a kockázatok nagy részét is neki kell viselnie.Ajánljuk még