digitális önvédelem
Hogyan védjük meg a gyermeket a digitális térben? Kutató és oktatóközpont indul a Pannon Egyetemen
Védelmi, kutatási és oktatási központ kezdi el működését április hónapban Veszprémben, a Pannon Egyetemen, melynek célja, hogy a családok digitális védelmi képességét tudományos szintre emeljék - jelentette be Pöltl Ákos családbiztonsági szakértő, a Mathias Corvinus Collegium FIT programjának vezető oktatója egy békéscsabai előadáson. A beol.hu tudósítása szerint Pöltl Ákos a serdülőkori agyfejlődés, a közösségi média és a képernyők hatása kapcsolatáról beszélt két olyan kutatás kapcsán, melynek a közelmúltban publikálták az első eredményeit. Az egyik kutatási projektben azt állapították meg, hogy a túlzottan gyakori mobiltelefon használat megállíthatja, sőt bizonyos esetekben vissza is képes fordítani az agyi fejlődést a kamaszoknál. A másik kutatás a digitális bébiszitter, azaz a kisgyermek kezébe adott digitális eszközök hatásait elemezte. Ez esetben a kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a kisgyermekek ezen eszközök használata következtében elveszíthetik azon képesség kialakulását, hogy meg tudják önmagukat nyugtatni. Az ilyen veszélyek kiszűrését, megelőzését szolgálja a digitális önvédelem.