magyar nyelv
Süllyedő jelen
Van abban valami, ahogyan az ember halad a korral, egyre inkább érti meg a múltat. Kétszáz évvel ezelőtt Berzsenyi Dánieléket, Kisfaludy Sándorékat, Kölcsey Ferencéket – és sorolhatnánk tovább a nagy magyar reformkori elődeinket – ugyanazok a kérdések foglalkoztatták őket, mint ma bennünket: a megmaradás, a nemzeti függetlenség, az összetartozás, a közös múlt, a közös sors, a magyar nyelv ápolása, a haza fennmaradásának kérdése az örökös ellenséges környezetben. Baj, ha egy felszolgáló nem beszél magyarul Budapesten? – Dezse Vű
Egyre többször tapasztalom Budapesten azt, hogy egyes helyeken nem lehet magyarul rendelni, vagy magyar nyelven fizetni a kasszánál, mert az ott dolgozók néha nem magyarok és nem is beszélik a nyelvet. Bevallom, engem ez roppantul idegesít, és ahogy látom a neten, másokat is: az egyik népszerű Budapesttel kapcsolatos Facebook-csoportban is előkerült a téma egy felháborodott fiatalembertől. Az látszik a felvetésre érkezett kommenteken, hogy nem igazán tudunk mit kezdeni ezzel a helyzettel, aminek szerintem nem is kellene témának lennie, de sajnos az. Volt, aki egyenesen xenofóbnak nevezte azt, aki jogosan várná el, hogy itthon ne kelljen angolul beszélnie, ha nem akar, mások pedig azt vetették fel, hogy van egy idősebb korosztály, akiket ez a dolog konkrétan ellehetetlenít, hiszen azok, akik az 1980-as évek előtt születtek, nem biztos, hogy meg tudtak tanulni angolul. Na, most erről beszélgetünk egy kicsit. Hogyan lett az óvszerből "koton", és miért hívunk minden magas autót dzsipnek? – The Right Brothers
Magyar jellegzetesség, hogy minden magas építésű autót Jeepnek hívunk, és rendszeresen hibásan ejtjük azokat a szavakat, hogy Levi’s, vagy sci-fi. Persze nem ez volt a fő témája a Right Brothers-nek, de jó szokásunkhoz híven elkalandoztunk kicsit Georg Spöttlével, akivel arról is beszéltünk, hogy hogyan lett az óvszer neve "Cotton", ami alapvetően gyapotot jelent. A tervezett témánk azonban a nemzetközi nőnap volt, illetve az, hogy hogyan lett az amerikai nőnapi kampány fontos része egy transznemű férfi és egy csokoládé, a kettő között ugyanis igenis van kapcsolat.