Magyar Levente: húszmilliárd forintos beruházást hoz Magyarországra az autóipari StellantisPPestiSrácok.hu Forró drót 2023 október 30. Mintegy 20 milliárd forintot fektet a világ egyik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis az általa tavaly megvásárolt magyar start-upba, az önvezető technológiával foglalkozó aiMotive Informatikai Kft.-be; a beruházást a magyar kormány 5 milliárd forinttal támogatja – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hétfőn, budapesti sajtótájékoztatóján. Magyar Levente elmondta: a Stellantis, amelyhez tizennégy autómárka tartozik, Magyarországot választotta az önvezető technológia és a villamosítás központjául.
Több százezer autót hív vissza a Tesla a hiányos önvezető rendszerük miattPPestiSrácok.hu Forró drót 2023 február 17. Amerikai hatóságok nyomására szoftverfrissítés idejére visszahívja teljes önvezető rendszerrel felszerelt 362 ezer autóját a Tesla - derült ki a csütörtökön megjelent dokumentumokból.
Önvezető járművekben alkalmazható biztonsági rendszert fejlesztettek ki a BME kutatóiPPestiSrácok.hu Forró drót 2021 április 24. Nemzetközi szinten is versenyképes lehet a Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem (BME) kutatóinak új fejlesztése, az önvezető járművekben alkalmazható automatikus mozgásszabályozó rendszer – közölte szombaton az egyetem.
Az önvezető autózáshoz kapcsolódó fejlesztést végez a Bosch és a budapesti műszaki egyetemPPestiSrácok.hu Forró drót 2020 június 6. Az önvezető autózáshoz kapcsolódó közös kutatás-fejlesztést valósít meg a Robert Bosch Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem; a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból (NKFI Alap) támogatott projekt összköltsége több, mint 1,66 milliárd forint, a támogatás meghaladja a 993 millió forintot.
Kohl vagy Honecker? - A német autógyártók teljesen összevesztek a berlini kormánnyalVIVarga István Eco 2019 május 19. A német autóipar egyre inkább szövetséget köt Kínával, ami kiváltotta a berlini kormány dühét. Peter Altmaier gazdasági miniszter már odáig jutott, hogy megfenyegette a német autómágnásokat azzal, hogy a cégeket állami ellenőrzés alá vonja. De a gyárosokat sem kell félteni, hiszen ők meg a választási kampány hajrájában kezdtek el gyárbezárásokról és elbocsátásokról beszélni. Ez azért nagyon érzékeny téma, hiszen arrafelé minden az autóipartól függ. Egyszóval nagy balhé van Németországban, amelybe már belekeverték a magyarországi üzemeket is. De nekünk nincs okunk aggodalomra, hiszen Magyarországon nagyon megéri a németeknek autót gyártani.