Szijjártó Péter a vasúti közlekedés jelentőségéről beszélt a magyar gazdaság szempontjábólPPestiSrácok.hu Forró drót 2022 december 8. A magyar gazdaság növekedése szempontjából kulcsfontosságú a vasúti közlekedés és szállítmányozás, ezért hatalmas előrelépés, hogy a magyar V-Híd Építő Zrt. biztosítóberendezéseket gyártó közös céget alapít a területen regionális piacvezető, cseh AZD Prahával - jelentette ki a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten.
Közös vállalatot indít a Mészáros Csoport és a StadlerPPestiSrácok.hu Eco 2021 január 27. Szándéknyilatkozatot írt alá a svájci központú Stadler Rail Group és a Mészáros Csoport egy közös vegyesvállalat létrehozásáról – közölte a Mészáros Csoport és a Stadler közös sajtóközleményében. A svájci-magyar vegyesvállalat fő profilja a tervek szerint vasúti teher- és tartálykocsik gyártása lesz a hazai és nemzetközi piacokra.
Szijjártó Péter: Erős nemzeti vállalkozások nélkül nincs erős nemzetgazdaságVIVarga István Eco 2020 szeptember 19. Az elmúlt tíz esztendő gazdasági sikertörténetének egyik alapja az, hogy kihasználva azt, hogy Európa szívében vagyunk, Közép-Európa egyik legfejlettebb közlekedési hálózatát hoztuk létre – fejtette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Debrecenben, a V-Híd Építő Zrt. gépbemutatóval egybekötött születésnapi rendezvényén.
Csúcstechnológia a vasútépítésbenVIVarga István Eco 2020 szeptember 18. A Plasser & Theurer SMD-80 / UVP 2002 vágányépítő és átépítő gépláncból Európában összesen 3 db dolgozik aktívan, ebből az egyik magyar tulajdonba került, amellyel hatékonyabbá lehet tenni a vasúti vágányépítéseket. A géplánc beszerzésével a pályaépítés területén most már magyar tulajdonú vasútépítő cég tud komplex munkát végezni – függetlenül az Európában lévő szabad gépkapacitástól –, nemcsak a magyar vonalhálózaton, de akár Európa más országaiban is. A V-Híd Zrt. a géplánc megvásárlásával teljes körű beruházási és karbantartási feladatokat tud elvégezni a magyar vonalhálózaton, amelyet a korábban beszerzett ellenálláshegesztő géppel együtt hézagnélküli vágányokká tud alakítani, illetve az ezekhez szükséges zúzottkövet saját tulajdonú mozdonnyal, illetve vasúti kocsival tudja a helyszínre szállítani.