Pesti Srácok

Csúcstechnológia a vasútépítésben

null

A Plasser & Theurer SMD-80 / UVP 2002 vágányépítő és átépítő gépláncból Európában összesen 3 db dolgozik aktívan, ebből az egyik magyar tulajdonba került, amellyel hatékonyabbá lehet tenni a vasúti vágányépítéseket. A géplánc beszerzésével a pályaépítés területén most már magyar tulajdonú vasútépítő cég tud komplex munkát végezni – függetlenül az Európában lévő szabad gépkapacitástól –, nemcsak a magyar vonalhálózaton, de akár Európa más országaiban is. A V-Híd Zrt. a géplánc megvásárlásával teljes körű beruházási és karbantartási feladatokat tud elvégezni a magyar vonalhálózaton, amelyet a korábban beszerzett ellenálláshegesztő géppel együtt hézagnélküli vágányokká tud alakítani, illetve az ezekhez szükséges zúzottkövet saját tulajdonú mozdonnyal, illetve vasúti kocsival tudja a helyszínre szállítani.

A vasúti sínhegesztést korábban külföldi tulajdonú cég végezte. Jelenleg a magyar tulajdonú vállalat 120 fő szakképzett hegesztővel tudja kiszolgálni a MÁV-nál felmerülő igényeket. A vágányátépítő géplánc magyar kézbe kerülésével az összes munkafázist hazai tulajdonban lévő cég tudja elvégezni, és nincs szükség külföldi szakemberek bevonására annak érdekében, hogy a vasúti pályáink szükséges karbantartási, felújítási és átépítési kivitelezése megtörténjen. A géplánc hatékonyabbá és gyorsabbá tudja tenni a kivitelezést (2000 vágányméter/műszak), ezzel is csökkentve a vágányzári időket. Ezzel párhuzamosan csökken az utasforgalom korlátozása is.

Az SMD-80 / UVP 2002 típusú vasúti géplánc kifejezetten rövid vágányzári időkben való munkavégzésre lett kifejlesztve, és képes valamennyi típusú faalj, betonalj vagy acélalj elbontására és lerakására. A pálya átépítése során szükség szerint lehetőség van kizárólag az aljak cseréjére is, amikor az eredeti sínszálat helyezik vissza.

PestiSracok facebook image

A géplánc révén úgy válik lehetővé a magas munkateljesítmény, hogy közben a sínek és keresztaljak nem szenvednek sérülést. Vágányátépítés és új telepítés esetén is az SMD-80-as vezérlése korszerű vezérlőegységekkel történik, amelynek révén egyrészt tartható a meglévő pályageometria, ugyanakkor megoldható olyan szint- és irányvezérelt működés is, ahol a geometria a kiviteli tervek szerint módosul. Valamennyi munkaegység vezérlése szabadon programozható, sorosan kapcsolt vezérlőelektronika segítségével. A rendszer egyik különlegessége – és egyben előnye – az előrehaladást biztosító lánctalpas meghajtóegység, amely megbízhatóan magas vonóerőt biztosít, időjárási körülményektől függetlenül, akár nagy hosszesésű pályaszakaszokon is.

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.