A Plasser & Theurer SMD-80 / UVP 2002 vágányépítő és átépítő gépláncból Európában összesen 3 db dolgozik aktívan, ebből az egyik magyar tulajdonba került, amellyel hatékonyabbá lehet tenni a vasúti vágányépítéseket. A géplánc beszerzésével a pályaépítés területén most már magyar tulajdonú vasútépítő cég tud komplex munkát végezni – függetlenül az Európában lévő szabad gépkapacitástól –, nemcsak a magyar vonalhálózaton, de akár Európa más országaiban is. A V-Híd Zrt. a géplánc megvásárlásával teljes körű beruházási és karbantartási feladatokat tud elvégezni a magyar vonalhálózaton, amelyet a korábban beszerzett ellenálláshegesztő géppel együtt hézagnélküli vágányokká tud alakítani, illetve az ezekhez szükséges zúzottkövet saját tulajdonú mozdonnyal, illetve vasúti kocsival tudja a helyszínre szállítani.
A vasúti sínhegesztést korábban külföldi tulajdonú cég végezte. Jelenleg a magyar tulajdonú vállalat 120 fő szakképzett hegesztővel tudja kiszolgálni a MÁV-nál felmerülő igényeket. A vágányátépítő géplánc magyar kézbe kerülésével az összes munkafázist hazai tulajdonban lévő cég tudja elvégezni, és nincs szükség külföldi szakemberek bevonására annak érdekében, hogy a vasúti pályáink szükséges karbantartási, felújítási és átépítési kivitelezése megtörténjen. A géplánc hatékonyabbá és gyorsabbá tudja tenni a kivitelezést (2000 vágányméter/műszak), ezzel is csökkentve a vágányzári időket. Ezzel párhuzamosan csökken az utasforgalom korlátozása is.
Az SMD-80 / UVP 2002 típusú vasúti géplánc kifejezetten rövid vágányzári időkben való munkavégzésre lett kifejlesztve, és képes valamennyi típusú faalj, betonalj vagy acélalj elbontására és lerakására. A pálya átépítése során szükség szerint lehetőség van kizárólag az aljak cseréjére is, amikor az eredeti sínszálat helyezik vissza.
A géplánc révén úgy válik lehetővé a magas munkateljesítmény, hogy közben a sínek és keresztaljak nem szenvednek sérülést. Vágányátépítés és új telepítés esetén is az SMD-80-as vezérlése korszerű vezérlőegységekkel történik, amelynek révén egyrészt tartható a meglévő pályageometria, ugyanakkor megoldható olyan szint- és irányvezérelt működés is, ahol a geometria a kiviteli tervek szerint módosul. Valamennyi munkaegység vezérlése szabadon programozható, sorosan kapcsolt vezérlőelektronika segítségével. A rendszer egyik különlegessége – és egyben előnye – az előrehaladást biztosító lánctalpas meghajtóegység, amely megbízhatóan magas vonóerőt biztosít, időjárási körülményektől függetlenül, akár nagy hosszesésű pályaszakaszokon is.
Valika
2020-09-20 at 20:31
Ha ennyire vágod, miért nem csinálod? Volt valamikor az aláverő gépsor és azt követte a brazil gépsor. Gondolom ez olcsóbb. Csinálj rá egy céget. Lehet próbálkozni. A mellékvonalakon még menő lehet.
hozzaszolo
2020-09-20 at 10:19
Illetve, bocsánat elfelejtettem az uniós gyakorlatot. Csinálj 3 projektcéget a kiírás előtt egy héttel, és pályázz. Aztán a géptulajdonos lesz az alvállalkozód. Ugye így kell?
hozzaszolo
2020-09-20 at 10:17
Mind a 3 európai gépet meg kellett volna venni. Így egy darabbal nem lehet egy közbeszerzési versenyt csinálni.
sojal
2020-09-19 at 15:01
Van Magyarországnak olyan milliárdos vállalkozója, aki a fejlesztés és a piaci rés kitöltésén, az ország javára tevékenykedik, és van aki politikai babérokra tör, pedig már egyszer megbukott.