Augusztus 1–3. között rendezik meg idén az MCC Fesztet Esztergomban, ahol a Harc a közösségi médiában: versenyben a normalitás? című panelbeszélgetésen részt vesz Donald Trump egykori tanácsadója, John McEntee, aki mindössze harminc éves volt, amikor már a Fehér Házban dolgozhatot Trump mellett. Azóta megalkotott egy jobboldali társkeresőt, jobboldali TikTok videókat készít és a közelgő elnökválasztásról az a véleménye, hogy az fog nyerni, aki uralja a legújabb technológiát.
McEntee fizetett önkéntesként kezdte a Fehér Házban, a szerencséje pedig az volt, hogy Donald Trump nem a megszokott, óriási apparátussal kezdte politikai karrierjét, ezért kevesen voltak, gyorsan lehetett feljebb és feljebb jutni a ranglétrán. A tanácsadó pedig minden munkát vállalt, amit rábíztak, ő volt a negyedik munkatársa akkoriban Trumpnak.
Majd ahogy a kampány egyre nagyobb lett, McEntee is egyre több szerepet vállalt, ezeknek köszönhetően pedig mindenkit megismert a csapatban, mindenkivel együtt tudott dolgozni. 2016-ban került be Trump delegációjába és onnan nevezték ki személyes tanácsadónak a Fehér Házba.
Donald Trump habitusáról elárulta, hogy rengeteget dolgozik, kezdetben hétből hét napot csak járták az államokat. Az embereket az üzleti életből és a médiából ismerték, de ekkor egy másik arcát is megmutatta. A szlogene pedig -tegyük naggyá újra Amerikát- rezonált az egész országban -emlékszik vissza a munkatársa.
Hasít a TikTokon
McEntee, Donlad Trump elnöksége után megalapította a „konzervatív Tindert”, a The Right Stuffot és hírnévre tett szert a TikTokon is, amit Amerikában volt, hogy be is akartak tiltani. Szerinte viszont a legalkalmasabb hely arra, hogy valaki ismert influenszer legyen. Könnyű ugyanis követni a trendeket, használni ismerős zenéket. Ők is pár év alatt milliós követőszámra tettek szert. A TikTok mellett szól továbbá, hogy rövid, izgalmas történeteket lehet gyártani, holott a politika nem éppen izgalmas, de itt azzá tehető és az üzenetek is hamar átmennek.
A volt tanácsadó egyébként úgy látja, hogy a modern demokráciában a közösségi média nagyon fontos, hiszen
az amerikai választásokat általában az nyeri, aki birtokolja és kontrollálja, vagy akinek a legtöbb követője van a legújabb kommunikációs technológiában.
Említette Rooseveltet, aki rádióval nyert, Kennedy a tévét bitorolta, Obama a Facebookot, Trump a Twittert. Most a TikTokon van a reflektor. Jelenleg ezen a platformon nagyjából egyenlőek az arányok Kamala Harris és Donald Trump között, de már az is sokat számít, hogy a demokrata jelölt fent van és elmondja, hogy nem hagyja betiltani a TikTokot. Egyébként a republikánus nézetek a csapból is folynak, a demokrata nem, ezért utóbbira jobban felkapják a fejüket a nézők.
S bár korábban a jobboldalon a közösségi platformok cenzúrája nagy gondot okozott, de már elmozdultak egy szabadabb internet felé, amihez hozzá tartozik, hogy Elon Musk megvette az X-et. Azzal egyébként Mc Entee nem ért egyet, hogy be kellene tiltani például az Instagramot, hogy a fiatal lányok testképzavara ne fokozódjon, de korhatárhoz kötné ezen platformok használatát. A TikTok mellett az szól, hogy ott inkább vicces tartalmak vannak.
Arra a kérdésre, hogy visszamenne-e Trump mellé dolgozni, ha megnyerik a választást, azt felelte, hogy
most jelenleg a fókuszom a saját brandem és a társkeresőm, a The Right Stuff építése, valamint többet foglalkozni médiával kapcsolatos dVezetősolgokkal.(…)Nyilvánvalóan, ha szükség lenne a segítségemre, örömmel segítenék.
Forrás: Index, fotó: Getty
Facebook
Twitter
YouTube
RSS