Egyre furcsább dolgok történnek a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) a hozzá nem értését és lelketlenségét már a Gyurcsány-korszakban miniszterként és államtitkárként bizonyító Draskovics Tibor irányítása alatt, sőt, egyes információk szerint Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes befolyása is egyre nő a vállalatnál. Utóbbit támasztja alá, hogy egy tapasztalat nélküli, fiatal informatikust ültettek a vezérigazgatói székbe, akiről úgy tudjuk, Dorosz ismeretségi köréhez tartozik. Fendrik László kinevezése még belső körökben is felháborodást keltett, de van itt még látnivaló, hiszen felfele buktatták azt a Fajcsák Lajost is, aki most vezérigazgató-helyettes lesz azt követően, hogy vezetése alatt április elején mindenfajta előzetes tervezés és kockázatelemzés nélkül ritkították a BKK járatait a járványhelyzet kellős közepén, óriási zsúfoltságot okozva a járatokon. A felelősséget mindig teljes mellszélességgel (nem) vállaló Karácsony és Draskovics először elvitette a balhét a BKK vezérigazgatói posztját kemény három hónapig betöltő Varga Ivettel, most pedig újabb “felelős és szakmai” döntéseket hoztak, miközben a BKK helyzete szerintük jelentősen javult az új városvezetés működése alatt.
Úgy látszik, Draskovics Tibor nem tanult a 2010 előtti leckékből, amikor hol pénzügyminiszterként, hol államtitkárként, hol pedig igazságügyi és rendészeti miniszterként segített az ország szétbarmolásában, sőt, vélhetően a devizahitelesek sem foglalták aranyba a nevét. Draskovics mindenhez (is) ért, hiszen volt a Magyar Villamos Művek elnöke a Gyurcsány-érában, majd most, közel tíz év háttérmunka után ismét kamatoztathatja óriási tapasztalatait a BKK igazgatósági elnökeként. “Drazsé” nem is teketóriázott, egyből rendet tett a vállalatnál, ahol szexuális zaklatás, fatális hibák, folyamatos személycserék, pályázati kiírásnak nem megfelelő vezetők megválasztásai garantálják a hozzáértő baloldali potentátok zsíros fizetését. De információink szerint most riválist kapott, hiszen Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes ugyancsak fontosnak tartja, hogy befolyása legyen a vállalat felett, így a saját ismeretségi köréből került ki a megfelelő képesítés nélkül kinevezett vezérigazgató, Fendrik László.
Lényeg, hogy ne felelj meg a pályázati kiírásnak, és nyert ügyed van
Látható, hogy csak úgy dübörög a baloldali városvezetés professzionális gépezete: úgy tűnik, Gyurcsány Karácsony és Draskovics nem az állandóság hívei, hiszen a nagy csinnadrattával beharangozott Varga Ivett már május elején repült a BKK éléről, a cégnél uralkodó káoszt pedig mi sem jellemzi jobban, hogy vezérigazgatónak azt a Fendrik Lászlót tartották a legérdemesebbnek, akinek nem sok köze van a közlekedési vállalathoz, hiszen egy harmincas évei elején járó informatikus, ellenben állítólag Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes szívélyes jó barátja, ez pedig sokat nyomhat a latban.
Ami viszont kevesebbet számít: azok a feltételek, amelyeknek egy vezérigazgatónak meg kell felelni. Igaz, ezeket a kondíciókat már Varga Ivett sem tudta teljesíteni, ebben azért következetes a baloldali városvezetés:
- legalább nyolcéves szakmai tapasztalat a BKK főtevékenysége (tehát a közlekedésszervezés) szerinti területen;
- legalább ötéves vezetői gyakorlat.
Fendrik nyolc éve lehet, hogy még abban a londoni üzleti iskolában tanult, amelyet végzettségként feltüntetett, azonban a fővárosi vezetés és Draskovics szerint egy BKK jelentőségű vállalat vezetéséhez elegendő. Az előző vezérigazgató, a névleg a szexuális zaklatási botrányba is belebukó Varga Ivett baloldali pozícióharc áldozata is lehet, hiszen a DK és az MSZP szokás szerint foggal-körömmel marakodik a koncon még a Mérce szerint is, Gyurcsány emberei azonban, úgy látszik, tényleg edzettebbek, mint a szocialisták. Emellett itt van a már említett Dorosz Dávid is, így a főzőüst lassan tele lesz olyan fűszerekkel, amelyek ütik egymást, a vége pedig gyomorrontás lehet.
Amikor a hiba és a hozzá nem értés erény
A hozzá nem értés díjazásának igen jó példája Fajcsák Lajos esete is, akit előléptettek a menetrendes fiaskó ellenére. Úgy látszik, az sem baj, ha járványhelyzetben valaki, felelős pozícióban bakot lő, hiszen Karácsony Gergely Budapestjén mindez felfele bukást érdemel, ahogy az a dilettáns “szakember”, Fajcsák Lajos esetében történt. Fajcsák korábban mobilitásmenedzsment-igazgató volt a BKK-nál, és nevéhez fűződik Karácsony egyik kimagaslóan ostoba döntése a sok közül, hiszen április elején mindenfajta előzetes tervezés és kockázatelemzés nélkül ritkították a BKK járatait. Ez elképesztő felelőtlenség volt, hiszen a szombati menetrend szerint közlekedtek hétköznap is buszok, villamosok, óriási zsúfoltsággal, és mindez a koronavírus-járvány terjedésének első komoly felfutásánál fordult elő. A fatális hibáról a PestiSrácok.hu is megemlékezett, hiszen a fővárosi vezetés hihetetlen felháborodást okozott a döntésével, amelyet gyorsan vissza is vont. Karácsony természetesen próbált kibújni a felelősség alól, és úgy látszik, az emberei sem érzik úgy, hogy le kéne vonni a konzekvenciát, hiszen Fajcsák Lajos a BKK megbízott vezérigazgató-helyettese lesz. Fajcsákot egyébként a jobboldali elhajlással nehezen gyanúsítható Magyar Közlekedési Klub is kőkeményen kiosztotta még 2018 végén, amikor a cég egyik “legkártékonyabb figurájának” nevezték, sőt, azt állították róla, hogy mélyen megveti a közösségi közlekedést. A borzasztó fejetlenséget és a felháborító döntéseket a fővárosi baloldali lap, a Pesti Hírlap sem hagyta szó nélkül; úgy látszik, Draskovicsékon kívül mindenki vérlázítónak tartja a helyzetet.
Progresszió és stabilitás helyett romhalmaz
Ki tudja, még egy borzasztó baklövés és talán vezérigazgató is lehet belőle, de egyelőre ezt a nemes feladatot Fendrik László fogja ellátni, aki mögött szorosan ott áll Draskovics Tibor, atyai bal kezét a fiatal informatikus és vezérigazgató vállán nyugtatva. Vélhetően az esetleges balhékért és újabb katasztrofális döntésekért sem “Drazsé” vállalja majd a felelősséget. A pótapa és Fendrik közös nyilatkozatban közölte a BKK dolgozóival az új felállást a cég belső kommunikációs felületén, amely az utóbbi hónapok fiaskóinak megmagyarázása mellett a szokásos üres baloldali zsargonokat szajkózza csupán, mint progresszió, innováció, elhivatottság, stabilitás és konszolidáció, de a régi kommunista szóhasználatból beemelték a kollaborációt is, mint pozitív lehetőséget. Csak arról nem szól a közös levél, hogy pár hónap alatt milyen irtózatos mélyre süllyedt a BKK, egy szó sem esik arról, hogy hibát hibára halmoztak, ahogyan azt sem tárják a kollégák elé, hogy tapasztalat és képzettség nélküli vezetők képviselik az áhított progressziót, innovációt és persze a stabilitást:
Igazán szép gondolatokkal zárul Draskovics és Fendrik közös levele, akik bedőltek az alternatív valóságnak és elhitték, hogy a maguk mögött hagyott romhalmaz egy sikertörténet, és lehet, hogy ezt el is hitték maguknak:
A mögöttünk álló turbulens időszak ellenére a BKK helyzete jelentősen javult az új városvezetés alatt: megerősítették, hogy a BKK-ra, mint a főváros független közlekedésfejlesztési tudásközpontjára hosszú távon szükség van.
Fendrik kinevezéséről, a képzettségéről, valamint Fajcsák előléptetéséről megkérdeztük a Főpolgármesteri Hivatalt; amint válaszolnak, cikkünket frissítjük!
Forrás: PS, BKK, iho.hu, Pesti Hírlap, Mérce; Vezető fotó: MTI/Kollányi Péter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS