Pesti Srácok

Az MNB ötmillióra büntette a MetLife Magyarországi Fióktelepét, amiért hiányosan tájékoztatták az ügyfeleket

Az MNB ötmillióra büntette a MetLife Magyarországi Fióktelepét, amiért hiányosan tájékoztatták az ügyfeleket

Az MNB ötmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a MetLife Magyarországi Fióktelepére többek között az ügyféltájékoztatást, a panaszkezelést érintő jogszabálysértések miatt. A vizsgálat szerint nem megfelelően végezték az igényfelmérést, és hiányosak, egyes esetekben félrevezetők voltak az ügyfelek tájékoztatására szolgáló dokumentumok. A jegybank emellett hiányosságokat tapasztalt a panaszok felvétele és kezelése területén is.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi célvizsgálatot folytatott le a MetLife Europe d.a.c. Magyarországi Fióktelepénél. A jegybank a 2019. január 1-jétől a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át. A vizsgálat célja annak ellenőrzése volt, hogy a biztosító Magyarország területén fióktelepként folytatott biztosítási tevékenysége megfelel-e a vonatkozó fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek, különös tekintettel arra, hogy tájékoztatási kötelezettségei teljesítése, illetve a fogyasztói panaszok kezelése során betartja-e a Magyarországon alkalmazandó jogszabályokat – tudatta az MNB a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

– írták. Hozzátették:

PestiSracok facebook image

Az MNB a kiemelt információkat tartalmazó dokumentumok vizsgálata esetén is tájékoztatási hiányosságokat, vagy nem megfelelő, félreérthető tartalmakat azonosított.

Az MNB felhívja a figyelmet arra, hogy a fogyasztók számára elengedhetetlen, hogy a biztosítási szerződés megkötése előtt hozzájussanak mindazokhoz az információkhoz, amelyek lehetővé teszik a megalapozott fogyasztói döntés meghozatalát; ezen tájékoztatás szerves részét képezi – többek között – a befektetéseik, megtakarításaik védelmével kapcsolatos tájékoztatás is – húzták alá közleményükben. A jegybank hangsúlyozza továbbá azt is, hogy a fogyasztóknak a befektetési egységekhez kötött életbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos jogszabályi rendelkezések alapján alapvető joguk fűződik ahhoz, hogy a szerződésükkel, annak aktuális helyzetével összefüggésben rendszeresen, valamint a szerződés megszűnését követően megfelelő tájékoztatást, kimutatást kapjanak.

A biztosító emellett nem minden alkalommal vett fel jegyzőkönyvet a szóbeli ügyfélpanaszokról, néhány esetben azokat panasznyilvántartásában sem rögzítette, és hiányosságok merültek fel a telefonos panaszok kezelésénél is. Ugyancsak előfordult, hogy sérültek a panaszok teljeskörű, határidőben történő megválaszolására, illetve a jogorvoslati tájékoztatásra vonatkozó jogszabályi előírások – tudatta az MNB.

A jegybank ezután határozatában kötelezte a MetLife Magyarországi Fióktelepét a feltárt hiányosságok megszüntetésére. A legtöbb jogsértés kapcsán idén november végéig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a biztosítóra.

Forrás: az MNB közleménye; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Rejtélyes cég tűnt fel Szombathelyen és sorra kapja a megbízásokat a várostól: végrehajtások sora és a szakmai tapasztalat hiánya sem akadály

Exkluzív 2022 szeptember 11.
Kisebb botrányt váltott ki a minap Szombathelyen, hogy a Savaria Karnevált, amely mellesleg Közép-Európa legnagyobb történelmi rendezvénye, nem a korábbi, már sokszor bizonyított cég biztosította. Az új megbízott vállalkozó biztonsági őrei - akiket alvállalkozóként vontak be - botrányosan viselkedtek a látogatókkal. A megyei napilap számolt be róla, hogy az őrök obszcén kifejezésekkel illették az embereket, nyomdafestéket nem tűrő trágárkodással ürítették ki éjjel 1 órakor a borok utcáját. A Savaria Történelmi Karnevált mostanáig rendszeresen biztosító Marcus Security szombathelyi partnere szerint politikai indíttatás és bosszú áll a váltás hátterében és nem mellesleg más munkákat is elvettek tőlük, úgy hogy szakmai eredményeik magukért beszélnek. Még ennél is izgalmasabb, hogy kik kapták a Marcus Security helyett a munkát. A három 30-as éveiben járó fiatal, akik érdekeltségébe a város által nem is csak a Savaria Karneválra leszerződtetett cég mögött egészen elképesztő cégháló bontakozik ki, már becsődölt cégekkel, végrehajtások sorával. És feltűnik a színen egy korábbi baloldali országgyűlési képviselő-jelölt is.