Elindult a nemzeti konzultáció szuverenitásunk védelméről. Mint a kormány hivatalos közleményében szerepel, mostantól “minden magyar ember elmondhatja a véleményét azokról a kérdésekről, amelyek alapvetően befolyásolják Magyarország gazdaságát és biztonságát”. Mától kézbesítik a kérdőíveket, ezt követően nyílik meg a lehetőség az online-kitöltésre.
A kérdőívek kézbesítésével megkezdődött az újabb nemzeti konzultáció, a tizenegy kérdés mindegyike lényegében Magyarország szuverenitását érinti. A kormány álláspontja egyértelmű: elutasítja az Európai Unió vezetésének törekvéseit arra, hogy hazánk érdekeivel ellentétes intézkedéseket kényszerítsen ránk. Elsősorban gazdasági, illetve az ország és a magyar társadalom biztonságát befolyásoló kérdéskörökben várja a kormány az emberek válaszait. Ezeken kívül szó esik a gyermekvédelemről és a magyar politikai életben tapasztalható külföldi beavatkozási kísérletekről is.
A Szuverenitásunk védelméről címet viselő konzultáción a kormány tizenegy kérdésben kéri ki az emberek véleményét – tudatta a kormány pénteken közzétett bejegyzésében. Arra kérik az embereket, mondják el a véleményüket a többi között arról, hogy Brüsszel el akarja törölni a rezsitámogatást és a kamatstopot, valamint meg akarja szüntetni a magyarországi extraprofitadót.
Elindult a Nemzeti Konzultáció. Ismerje meg a kérdéseket, és keresse a kérdőívet a postaládájában!
– olvasható Magyarország kormánya Facebook-posztjában. A kormány hivatalos oldalán a kérdések is elérhetőek:
1. Brüsszel el akarja törölni a rezsitámogatást.
Az Európai Bizottság arra akar minket kényszeríteni, hogy töröljük el a rezsitámogatást. Állásfoglalásukban azt írják, hogy „az energiatámogatási intézkedéseket fokozatosan meg kell szüntetni”. Egy olyan intézkedést akarnak eltörölni, amely havonta átlagosan 181 ezer forinttal csökkenti a magyar családok energiaszámláit.
Ön mit gondol erről?
a) Továbbra is fenn kell tartani a rezsitámogatást.
b) Nincs már szükség árszabályozásra az energiapiacon.
2. Brüsszel el akarja törölni a kamatstopot.
A banki kamatok az elmúlt időszakban nagyot emelkedtek. Ezért a kormány a családok védelme érdekében kamatstopot vezetett be, amely 300 ezer családot és közel 30 ezer vállalkozást véd. Brüsszel az úgynevezett országspecifikus ajánlásokban egyértelművé tette, hogy el akarja törölni ezt az intézkedést.
Ön mit gondol erről?
a) A 2024-es évre is ki kell terjeszteni a kamatstopot.
b) Brüsszelnek igaza van, ki kell vezetni az intézkedést.
3. Brüsszel meg akarja szüntetni a magyarországi extraprofitadót.
A kormány extraprofitadót vetett ki azokra a nagyvállalatokra, amelyek a járvány és a háborús válság idején jelentős extraprofitot halmoztak fel. Elvárjuk, hogy ők is vegyék ki a részüket a közös teherviselésből. Brüsszel azonban azt akarja, hogy Magyarország idén év végéig szüntesse meg az extraprofitadókat.
Ön mit gondol erről?
a) Fenn kell tartani az extraprofitadót.
b) Nincs már szükség az extraprofit megadóztatására.
4. Brüsszel Magyarországon is migránsgettókat akar létrehozni.
Brüsszelben helyettünk akarnak dönteni arról, hogy kivel éljünk együtt, és kiket engedjünk be az országunkba. Kötelezni akarnak minket, hogy már a menekültügyi kérelmek elbírálása előtt engedjük be a migránsokat az országba. Ezzel migránsgettókat hoznának létre Magyarországon is.
Ön mit gondol erről?
a) Nem szabad engedni, hogy migránsgettók jöjjenek létre hazánkban.
b) El kell fogadni a brüsszeli migrációs terveket.
5. A Brüsszel által palesztin szervezeteknek nyújtott támogatások a Hamászhoz is eljutottak.
Brüsszel az elmúlt években sok százezer euróval támogatott palesztin szervezeteket. A támogatás egy része a Hamász terrorszervezethez is eljutott. Európában bevándorlók tömegei ünneplik a közel-keleti terrortámadásokat, így a Brüsszel által ösztönzött bevándorlás révén a terrorizmus ma már Európát is fenyegeti.
Ön mit gondol erről?
a) A terrorfenyegetettség miatt Brüsszelnek be kell fejeznie a palesztin szervezetek támogatását.
b) Brüsszelnek – függetlenül a terrorfenyegetettségtől – továbbra is támogatnia kell a palesztin szervezeteket.
6. Brüsszel még több fegyvert küldene Ukrajnának.
Brüsszel a kezdetektől fogva háborúpárti álláspontot képviselt, és fegyverszállítást sürgetett. Ennek megfelelően már eddig is több mint 5 milliárd eurót költött az ukrán hadsereg fejlesztésére. A legújabb javaslat szerint pedig további 20 milliárd eurót adnának Ukrajna felfegyverzésére.
Ön mit gondol erről?
a) Fegyverszállítás helyett tűzszünetre és békére van szükség.
b) Még több, uniós pénzből vásárolt fegyvert kell küldeni a hadszíntérre.
7. Brüsszel még több pénzt akar Ukrajna támogatására.
Az Európai Bizottság további 50 milliárd euróval akarja támogatni Ukrajnát. Mivel ez az összeg a jelenlegi uniós költségvetésben nem áll rendelkezésre, a tagállamoktól akarnak pluszforrásokat kicsikarni. Úgy kérnek Magyarországtól további hozzájárulást, hogy hazánk jó ideje nem kapja meg a neki szerződés szerint járó uniós pénzeket. Magyarország már eddig is sok milliárd forintot költött az Ukrajnából menekülők megsegítésére.
Ön mit gondol erről?
a) Ne fizessünk többet Ukrajna támogatására, amíg a nekünk járó pénzt nem kaptuk meg.
b) Akkor is fogadjuk el a brüsszeli kérést, ha a nekünk járó pénzt továbbra sem biztosítják.
8. Brüsszel Ukrajnát is fel akarja venni az Európai Unióba.
Erősödnek az Ukrajna teljes jogú EU-tagságát szorgalmazó hangok, pedig egy hadviselő országról van szó. Ukrajna felvétele alapjaiban forgatná fel a jelenlegi uniós támogatási rendszereket. A jelenlegi szabályok alapján teljes jogú tagként Ukrajna kapná az uniós források jelentős részét.
Ön mit gondol erről?
a) Még nem adottak a feltételek Ukrajna teljes jogú tagságához.
b) Mindenképp támogatni kell Ukrajna teljes jogú tagságát.
9. Brüsszel be akarja engedni a génmódosított ukrán gabonát.
A háború kirobbanása után Brüsszel megnyitotta a határokat az ukrán gabonaszállítmányok előtt. Az intézkedésnek elvileg az volt a célja, hogy a szállítmányok eljussanak a világ szegényebb régióiba. A génmódosított ukrán gabona jelentős része azonban ehelyett elárasztotta a kelet-európai országok piacait, és rendkívül nehéz helyzetbe hozta a térség termelőit. Magyarország megtiltotta az ukrán gabona behozatalát, de Brüsszel továbbra is azt akarja, hogy engedjük be a génmódosított ukrán gabonát.
Ön mit gondol erről?
a) Minden lehetséges módon ki kell állni a magyar gazdákért, és biztosítani kell a magyar mezőgazdaság GMO-mentességét.
b) Meg kell nyitnunk a piacunkat a génmódosított ukrán gabona előtt.
10. Brüsszel el akarja törölni a gyermekvédelmi törvényt.
Brüsszelből folyamatosan támadják a magyar gyermekvédelmi törvényt. Az Európai Bizottság bíróságon is megtámadta a jogszabályt. Eközben egyre több hír lát napvilágot a gyermekeket célzó agresszív LMBTQ-propagandáról.
Ön mit gondol erről?
a) Tovább kell szigorítani a gyermekvédelmi szabályozást.
b) Brüsszel javaslata alapján enyhíteni kell a gyermekvédelmi törvényt.
11. Brüsszelből és a tengerentúlról küldött pénzekkel akarják befolyásolni a magyar politikát.
Az elmúlt időszakban különböző külföldi szervezetek milliárdos összegekkel támogattak magyar politikai szereplőket és hozzájuk kapcsolódó aktivistacsoportokat. Így akarják kikényszeríteni, hogy Magyarország változtassa meg álláspontját a meghatározó kérdésekben. Sokak szerint ez nem más, mint politikai korrupció.
Ön mit gondol erről?
a) Szigorúbban, akár törvényi szigorítással is fel kell lépni a külföldi befolyásszerzés ellen.
b) A jelenlegi jogi szabályozás megfelelő.
A konzultációs kérdőíveket 2024. január 10-ig lehet visszaküldeni postai úton.
Sorskérdésről dönthetnek a magyarok
Bár a baloldal kezdetben felesleges pénzkidobásnak tartotta a nemzeti konzultációt, mostanra már ők is hasonló kezdeményezésekkel próbálkoznak, azonban az ő témafelvetéseik rendre érdektelenségbe fulladnak. A mostani nemzeti konzultáció ugyanakkor nagy érdeklődésre tarthat számot, ugyanis olyan rendkívül fontos kérdésekben dönthetnek a magyarok, mint például:
Ukrajna legyen-e EU-tag? Adjon-e további pénzeket hazánk Ukrajnának? Védekezzünk-e a külföldi befolyásolással szemben?
– sorolta legújabb videóelemzésében Deák Dániel. A XXI. Század Intézet vezető elemzője kiemelte, hogy Orbán Viktor számára ellenzékben is fontos volt az egyetértési pontok létrehozása az emberekkel, 2005-ben indította útjának az első nemzeti konzultációt, a 2010-es kormányváltás óta pedig immár tizenharmadik alkalommal él ezzel a sikeres kapcsolatteremtési eszközzel – olvasható a XXI. Század oldalán.
Már megkezdték a kipostázást a fővárosban
Budapesten kezdődött a Nemzeti Konzultációs levelek kézbesítése, a fővárosban élők a következő 1-2 hétben megkapják azokat. A fővárost követően vidéken ütemezetten zajlik majd a kézbesítés, az irányítószámok emelkedő sorrendjében. A küldemények sima levélként nem igényelnek személyes átvételt, azaz a postaládába kézbesítik a postások. A mintegy 8 millió küldemény kézbesítése országszerte nagyjából egy hónapot vesz igénybe, azaz karácsonyig mindenki megkapja ezeket a leveleket. Amennyiben valaki nem kap kérdőívet, annak több oka is lehet. Elképzelhető, hogy valamilyen adatbázisból letiltotta a címadatait, de az is előfordulhat, hogy valaki egyszerűen más lakcímen tartózkodik, mint ami a hivatalos személyi adat- és lakcímnyilvántartóban szerepel. Érdeklődni az ingyenesen hívható 1818-as kormányzati ügyfélvonalon lehet.
Rezsitámogatás
A konzultáció első kérdésében állást foglalhatnak a résztvevők a rezsitámogatás fenntartása mellett. A rezsicsökkentés 2013-as bevezetése óta az Európai Bizottság több alkalommal is kísérletet tett arra, hogy a magyar családok életét alapvetően megkönnyítő kedvezmény felszámolására kényszerítse a kormányt. Brüsszel most is azt akarja elérni, hogy töröljük el a rezsitámogatást. Állásfoglalásukban azt írják, hogy az energiatámogatási intézkedéseket fokozatosan meg kell szüntetni.
Egy olyan intézkedést akarnak eltörölni, amely havonta átlagosan 181 ezer forinttal csökkenti a magyar családok energiaszámláit – emlékeztet a kabinet.
Kamatstop
Az unió központjában nem nézik jó szemmel azt sem, hogy a magyar kormány védelmet nyújt az embereknek a háború következtében elszabaduló inflációval együtt többszörösére emelkedett banki kamatokkal szemben. A kamatstop bevezetése háromszázezer családot és közel harmincezer vállalkozást érint kedvezően, Brüsszel azonban az úgynevezett országspecifikus ajánlásokban egyértelművé tette, hogy el akarja törölni ezt az intézkedést.
A konzultációban véleményt formálhatunk arról, hogy támogatjuk-e a kormányt a kamatstop fenntartásában a 2024-es évben is, vagy a brüsszeli bürokratákkal értünk egyet, akik kivezetnék jövőre az intézkedést.
Extraprofitadó
A harmadik pontban is az előzőhöz hasonló konfliktusról van szó az EU vezetése és hazánk között. A kormány extraprofitadót vetett ki azokra a nagyvállalatokra, amelyek a járvány és a háborús válság idején jelentős extraprofitot halmoztak fel. Ezért elvárható, hogy ők is vegyék ki a részüket a közös teherviselésből. Brüsszel azonban azt akarja, hogy Magyarország idén év végéig szüntesse meg az extraprofitadókat.
A kormány kíváncsi az emberek véleményére, hogy szerintük is fenn kell-e tartani az intézkedést.
A gazdasági és szociális jellegű témakörök után a migrációs politikát és a háborút érintő kérdések következnek.
Migránsgettók
Hosszú évek óta küzd Magyarország az Európai Unió migrációs politikája ellen. A kontinensre egyre nagyobb veszélyt jelentő illegális bevándorlás és a nyugat-európai országokban látványosan csődöt mondott integráció hátrányos következményeit Brüsszel szét akarja teríteni a közösség összes államában, így hazánkban is.
Helyettünk akarnak dönteni arról, hogy kivel éljünk együtt, kiket engedjünk be az országunkba. Kötelezni akarnak minket, hogy már a menekültügyi kérelmek elbírálása előtt engedjük be a migránsokat az országba. Ezzel migránsgettókat hoznának létre Magyarországon is – olvasható a konzultációs a konzultációs kérdőíven.
Ebben a pontban a válaszadók egyértelművé tehetik, hogy elutasítják-e a migránsgettók létrehozását vagy elfogadják a brüsszeli migrációs terveket.
Brüsszeli pénzek a Hamásznál
Az októberben kirobbant izraeli konfliktus, a Hamász palesztin terrorszervezet brutális támadása után központi kérdéssé vált Európában, hogy Brüsszel az elmúlt években sok százezer euróval támogatott palesztin szervezeteket. A támogatás egy része ráadásul a Hamász terrorszervezethez is eljutott. Az elmúlt hetekben Európa nagyvárosaiban bevándorlók tömegei ünnepelték a közel-keleti terrortámadásokat, így a Brüsszel által ösztönzött migráció révén a terrorizmus ismét fenyegeti a kontinensünket.
A konzultációban véleményt alkothatunk arról, hogy a terrorveszély miatt elutasítjuk-e a palesztin szervezetek további támogatását Brüsszelből.
Ukrajna felfegyverzése
Szintén az ország biztonságát érinti az ukrajnai háborúval kapcsolatos uniós politika. Brüsszel a kezdetektől fogva háborúpárti álláspontot képviselt, és fegyverszállítást sürgetett. Ennek megfelelően már eddig is több mint ötmilliárd eurót költött az ukrán hadsereg fejlesztésére. A legújabb javaslat szerint pedig további húszmilliárd eurót adnának Ukrajna felfegyverzésére – olvasható a konzultáció hatodik pontjában.
Itt is markáns véleményt fogalmazhatnak meg a válaszadók, akik elutasítják a fegyverszállításokat, ezzel szemben tűzszünetet és békét sürgetnek.
Még több uniós pénz Ukrajnának
A következő pont is Ukrajnáról szól, az Európai Bizottság ugyanis további ötvenmilliárd euróval akarja támogatni a keleti szomszédunkat. Az összeg azonban a jelenlegi uniós költségvetésben nem áll rendelkezésre, ezért a tagállamoktól akarnak pluszforrásokat kicsikarni.
Úgy kérnek Magyarországtól további hozzájárulást, hogy hazánk jó ideje nem kapja meg a neki szerződés szerint járó uniós pénzeket.
Magyarország már eddig is sok milliárd forintot költött az Ukrajnából menekülők megsegítésére. Ezek fényében világossá teheti mindenki a konzultációban, hogy nem szeretne több pénzt fizetni az adóforintjainkból Ukrajnának, amíg a nekünk járó pénzt nem kaptuk meg.
Brüsszel felvenné Ukrajnát az Európai Unióba
Az utóbbi napokban ismét erősödnek az Ukrajna teljes jogú EU-tagságát szorgalmazó hangok, pedig egy hadviselő országról van szó, ráadásul a felvételük alapjaiban forgatná fel a jelenlegi uniós támogatási rendszereket.
A jelenlegi szabályok alapján teljes jogú tagként Ukrajna kapná az uniós források jelentős részét.
Ezért is fontos a nyolcadik kérdés, amelyben véleményt mondhatnak az emberek arról, hogy szerintük sem adottak a feltételek Ukrajna teljes jogú tagságához.
Génmódosított ukrán gabona
Az Ukrajna uniós tagságából fakadó lehetséges problémák egyike már most látható, mivel a háború kirobbanása után Brüsszel megnyitotta a határokat az ukrán gabonaszállítmányok előtt. Az intézkedésnek elvileg az volt a célja, hogy a szállítmányok eljussanak a világ szegényebb régióiba. A génmódosított ukrán gabona jelentős része azonban ehelyett elárasztotta a kelet-európai országok piacait, és rendkívül nehéz helyzetbe hozta a térség termelőit.
Magyarország ugyan megtiltotta az ukrán gabona behozatalát, de Brüsszel továbbra is azt akarja, hogy engedjük be a génmódosított terményeket.
Most lehetőségük van az embereknek is erős véleményt nyilvánítani arról, hogy szerintük is minden lehetséges módon ki kell állni a magyar gazdákért, és biztosítani kell a magyar mezőgazdaság GMO-mentességét.
Brüsszel eltörölné a gyermekvédelmi törvényt
Terítékre kerül a gyermekvédelmi törvény is, ami az unió központjában éles kritikát váltott ki, és mindent megtesznek a jogszabály visszavonásáért, az Európai Bizottság bíróságon is megtámadta azt.
Eközben egyre több hír lát napvilágot a gyermekeket célzó agresszív LMBTQ-propagandáról.
A kormány ebben sem kíván engedményeket tenni, sőt tovább szigorítaná a gyermekvédelmi szabályozást. Erről is véleményt mondhat minden magyar a következő hetekben.
Külföldi befolyásolási kísérlet a magyar politikában
Végül egy pártpolitikával összefüggő kérdés jön, ami azonban egyértelműen az ország szuverenitásának vádelméről szól. Az elmúlt időszakban különböző külföldi szervezetek milliárdos összegekkel támogattak magyar politikai szereplőket és hozzájuk kapcsolódó aktivistacsoportokat. Így akarják kikényszeríteni, hogy Magyarország változtassa meg álláspontját a meghatározó kérdésekben. Sokak szerint ez nem más, mint politikai korrupció – összegezik a konzultáció 11. pontjában azt a botránysorozatot, amelyre a múlt évben derült fény, amikor nyilvánosságra került, hogy mintegy négymilliárd forintnak megfelelő dollárral támogatták – elsősorban a tengeren túlról – a hazai baloldal kampányát.
A konzultációban megerősíthetjük a kormány törekvését, hogy szigorúbban, akár törvényi szigorítással is fellépjenek a külföldi befolyásszerzés ellen. Ismert, hogy éppen ezért már készül a szuverenitásvédelmi törvénycsomag.
A kérdőívek visszaküldése ingyenes, a kitöltésére mindenkinek lesz alkalma, hiszen a feladási határidő 2024. január 10., és karácsonyig legkésőbb kézbesítik az összes magyar háztartásnak. Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő a közösségi oldalán csütörtökön azt is elmondta, hogy a későbbiekben internetes kitöltésre is lesz lehetőség. – Mindenkit arra biztatunk, hogy mondja el a véleményét. álljunk ki közösen Magyarország szuverenitása védelmében – zárta videóüzenetét a kormányszóvivő.
(Kiemelt kép: MTI/EPA/ANSA/Ciro Fusco)
István
2023-12-13 at 11:10
Többen írták, hogy nem kell visszaküldeni a konzultációt azoknak sem, akik azt a véleményt osztják, amit a kormányzat. De igen is, vissza kell küldeni, mert a kormány így tudja a maga véleményét erősíteni vagy éppen gyengíteni, ha ezekre a kérdésekre a polgároktól megkapja a válaszokat. Brüsszel felé így lehet jelezni, ez a véleménye a por népnek(bár Brüsszelt a vélemény nem érdekli). Ha már a mi hazánkban meg van rá a lehetőség, hogy a véleményünket így is ki tudjuk fejezni, éljünk már vele, teljesen mindegy, hogy valaki a kormány ellen vagy mellett van.
Akárki
2023-11-18 at 08:20
Hallgatva minderről az atv-“egyenes”beszéd-jében az
idegesítőenpergőnyelmű-közbennyelnisemképesvezette tornatanár(rónai)-nak a tőlemegszokott szervilisen
alákérdezős,a válaszokat sugalló kérdéseit,amiket a
-na!kinek másnakis?,itt az atv-ben-a sipánkának és
a korábban sikeresen komingoutoló egyik prominens-nek,a laknerzolikának tett fel,arra azok(a riporter
kérdez,kérdez és kérdez,és azhangzik el amit vár…
majd az adón mindennapos megszólalási lehetőséget-kapó dk-sok másik”prominens”fröcsögője,a”jó”arató et.mondhatta,hadarta el minderről az ő-az előzőek-
től nem eltérő-ugyanazon meglátásait az egony szem-
melláthatóan legnagyobb megelégedésére,aki ezúttal is kipipálhatta,hogy a teljesítményigazolásáért ő
ezúttalis!megdolgozott!,ezúttal is-mint mindig-me-hetett a pénztárhoz….
,
Solaris
2023-11-18 at 06:20
Értékes hozzászólásaidat, kiegészítéseidet, turisztikai tervet a kérdezőknek és családjuknak a lapszélen vagy pótlapon írhatod meg.
A filippinó borítékbontogató ezeket külön ládába gyűjti.
A kutya nem olvassa el, de legalább úgy érzed majd magad, mint aki őszinte választ ad néhány marketing-kérdésre.
Vélemény
2023-11-17 at 21:18
Felelős plgárként vegyünk részt a konzultáción, adjunk nyomatékot a magyar emberek álláspontjának. A balliberális lebeszélő had pedig hadd dolgozzon a szabad véleménynyilvánítás, és nem mellesleg rövidlátó módon saját személyes érdekük ellen. Nem érdekesek.
un hun
2023-11-17 at 20:59
Azt hiszem mindenki egyetértett a nemzeti konzultációk bevezetésével amikor erre sor került, én is. Ez a fajta részvételi demokrácia közvetlenebb beleszólást ad az embereknek a véleményük kifejezésére és ezzel a valódi demokrácia gyakorlására. Na de a részvételi demokrácia nem közvéleménykutatás az aktuális népszerűség felmérésére és nem csak akkor alkalmazom amikor biztosra megyek, a lakosság egyet fog érteni velem. Ez így már jobban hasonlít egy irányított, gyámkodó demokráciára, ahogy a szakirodalom nevezi. Arról nem is beszélve, ahogy mások is megjegyzik, hogy semmilyen jogi felhatalmazást nem ad semmire, azt meg tudjuk, hogy mennyire érdekli az EU-t az emberek véleménye. Erre már sokadszor milliókat kihajítani az ablakon teljesen fölösleges. Én támogatom a konzultációk rendszerét, de valós kérdésekben, valódi kötelezettségekkel. Akarjuk-e a WHO bővítését Mo-on, akarunk-e távol keleti vendégmunkásokat, akarunk-e magyar katonákat Csádba, akarunk-e digitális személyazonosságot stb,stb.
Királytigris
2023-11-17 at 20:33
fanni
2023-11-17 at 19:56!
Drága Fannika!
Azt értse meg, hogy a demokrácia legfelső foka a demokratikus, titkos szavazás. Ez a konzultáció is egy szavazás. A kormánynak a brüsszeli sorosi sameszek örökös támadásainak a leszereléséhez kell a magyar szavazók többségének a véleménye. Mivel Ön egyetért a kormány célkitűzésével, akkor miér nem segíti a kormányt a konzultációval, hiszen ez az Ön érdekét is szolgája, nem de?
fanni
2023-11-17 at 19:56
Tisztel Orientál, Hajózni muszáj, Natekivagy, Dodo és Királytigris!
Mivel végtelen a türelmem, fussunk neki még egyszer! Nem akarok senkit meggyőzni az álláspontomról, egyszerűen csak leírtam az véleményemet.
Tisztelt Hajózni muszáj!
Nem akarok senkit lebeszélni a nemzeti konzultáció válaszainak visszaküldéséről. Ha azt írtam volna, hogy kérem az állampolgárokat, hogy senki ne küldje vissza a válaszokat, na, akkor tényleg lebeszéltem volna őket. (Helyette ezt írtam: “Sem az ellenzéki liberális, sem a radikális jobboldali gondolkodásúak nem küldik vissza, a peremszavazók is alig…Egy, a hazája érdekeit szem előtt tartó, átlagos magyar állampolgár ezekben a kérdésekben döntően egyetért a kormány intézkedéseivel, ezért felesleges részt vennie benne…Mivel én is mindenben egyetértek a nemzeti konzultációban feltett kérdésekre adott kormányzati válasszal, nem fogom visszaküldeni.”) Ha Ön a lebeszélést és a véleménynyilvánítást összekeveri, akkor súlyos szövegértési hiányosságai vannak. Sajnos nincs egyedül, kis hazánkban a felnőtt állampolgárok 33 %-a küzd ilyen jellegű problémával, a nyolcadikosoknak pedig a 40 %-a (2021-es adat), és ez tragikus. Mielőtt megsértődne, és azt állítaná, hogy én Önt ostobának tituláltam, közlöm, hogy erről szó sincs, mivel a szövegértési nehézségek hátterében sokszor nem az értelmi képességek hiánya áll, hanem gyakran figyelmetlenség, kapkodás, az információfeldolgozás gyengesége.
Tisztel Orientál!
Önre inkább hadd ne reagáljak, mert tényleg nem akarom Önt megsérteni.
Tisztel Natekivagy!
Ön is félreértett egy cseppet, mert nincs kifogásom, hogy megkérdezzék az állampolgárok véleményét. De olyan kérdéseket, amelyekben a józan gondolkodású magyarok döntően egy állásponton vannak, nem kell feltenni. Inkább a társadalmat megosztó kérdésekben kell kikérni az emberek véleményét, pl. Ön szerint garantálja-e a kormány a magyar állampolgárok készpénz-használati jogát, mint alkotmányos jogot? vagy Ön szerint a kormány határőrizet helyett határvédelemmel garantálja-e hazánk biztonságát? vagy Ön szerint a kormány vendégmunkások behozatala helyett jól fizetett magyar munkavállalókkal töltse-e fel a magyar munkahelyeket?, stb.
Ja, és sem liba, sem anyagias nem vagyok. Semmi baj, tudom, hogy nem várhatom el Öntől, hogy úgy beszéljen egy nővel, mint igazi keresztény, konzervatív, udvarias, lovagias…szóval mint egy igazi férfi.
Tisztelt Dodo!
Nem vagyok nagyképű, és demokratának tartom magam, mert 1990 óta minden önkormányzati és parlamenti választáson, minden népszavazáson részt vettem, szóval ahol tényleg fehéren-feketén a lényegről döntünk. És potyautas sem vagyok: szintén 1990-től dolgozom, és fizetek adót és járulékot. Soha senki nem tartott el (bár ehhez szerencse is kellett, és erő, és egészség). Szóval van véleményem arról, hogy az adóm felesleges vagy fontos ügyekre megy-e el.
Tisztelt Királytigris!
Önnel teljesen egyetértek: tényleg nem lenne eszem, ha Önre reagálnék.
Tisztel Uraim!
Az, hogy valaki férfi, még nem jelenti azt, hogy ne viselkedhetne lovag módjára (José Saramago portugál író).
Jó éjszakát!
Ghandi
2023-11-17 at 19:44
fanni
2023-11-17 at 12:55
Ha nem érti a nemzeti konzultációk lényegét, akkor nem figyelt. Mielőtt először megkérdezték volna a konzultációk során az embereket, akarnak-e migrációt, Gyurcsány nyílt színen arról beszélt, hogy Magyarországnak szüksége van a migrációra, és hogy a migránsok jobb emberek, mint az itt élő magyarok. A balliberálisok kihoztak pár kuözvéleménykutatási adatot arról, hogy a magyarok igenis akarják a migrációt és Brüsszelben – nem tehetek róla, hogy Brüsszelben és nem Weimarban – azt állították a parlamenti üléseken, hogy csak a magyar kormány nem akar migrációt, mert fasiszta, de a magyarok java akarja a migrációt. Ezt, az ellenzékünk és külföldi gyűlölőink által Brüsszelben hangoztatott álláspontot zúzta szét a nemzeti konzultáció, amiből világosan kiderült, nem akarunk migrációt. Hogy birkák, akiket megkérdeznek akarnak-e migrációt, igen vagy nem, csak mert az igen és a nem válaszon kívül nem írtak oda olyan válaszlehetőséget, hogy akarok is meg nem is? Hát erre már igazán nem lehet mit mondani. Meg hogy hülyék az emberek, mert naná, hogy azt fogják mondani, nem akarnak migrációt? Csakhogy az ellenzék a konzultáció előtt még arról beszélt, hogy a többségünk akar migrációt. Aki szerint birka az, aki kitölti konzultációt, az szavazni se menjen el, mert a jelölőnégyzetekkel az a helyzet, hogy vagy jelölsz, vagy nem, nincs helyette harmadik, negyedik, ötödik választási lehetőség. A véleményem az, hogy Önök pontosan tudják, miért használják a konzultáció eszközét, de úgy tesznek, mintha nem tudnák, így el lehet ferdíteni a kommunikációt és a lényeget. Önök ezt teszik/szeretnék tenni. Az ilyen embereket a magam részéről nem tudom, nem is akarom nemzetét szerető embernek nevezni.
Logikus
2023-11-17 at 19:12
Engem nagyon érdekelne, hogy ha annyira híres és követendő a nyugati demokrácia, akkor ott hogy hogy nem merik megkérdezni az embereket soha semmiről?
Netán félnek a lehetséges eredményektől a vezetők? Ha igen, akkor kiknek a véleményét képviselik, hiszen nem a választópolgárokét az biztos.
Érdekes mód minket vádolnak diktatúrával és azt mondják, hogy autoriter vezetőink vannak, de mégis több lehetőségünk van véleményt nyilvánítani mint bármelyik nyugati országban bármelyik uniós polgárnak.
Akkor most hogy is van ez?
un hun
2023-11-17 at 18:29
@Összegzés
Véleményünk kifejezése a demokrácia alapja, még ha ez a nyájnak nem is tetszik, még ha az ellenvéleményt képviselőket egyből baloldalisággal vádjolja is, még ha arról delirál is, hogy fanni és un hun egy személy. De ezt a felelős polgárságot felelős kormányunk soha nem kérdezi meg olyan dolgokról ahol felmerül a lehetősége, hogy nem ért egyet vele, felelgetős birkákra van szüksége nem felelős polgárokra.
Összegzés
2023-11-17 at 18:03
Un hun fanni néven próbálta terelni a nyájat? Nem sikerült, jól látja. A felelős polgárság nem nyáj, a véleményünk kifejezése a demokrácia alapja. Még ha ez a baloldalnak újdonság is.
un hun
2023-11-17 at 17:38
@fanni
Teljesen egyetértek. De sajnos az alternatíva nélküliség nyájmentalitást szült. A nyájat meg úgy terelik ahogy akarják.
Királytigris
2023-11-17 at 17:09
fanni
2023-11-17 at 12:55!
Magácskát sem az eszééért szeretik, ha egyáltakán van ilyen…
Dodo
2023-11-17 at 16:13
fanni2023-11-17 at 12:5
Magyarországot az Eu-ban szinte mindenki támadja, pedig a józan ész pártján áll. A Kormánynak támogatásra van szüksége a saját népétől, hogy az EU-ban kimondhassa: ez a nép akarata. Végre a népet is megkérdezik és lehet “IGEN” és “NEM” a válasz. Szerintem azoknak, akik nem értenek egyet a kormánnyal vissza kéne küldeni a “NEM” válaszú kérdőívet. A nagy képű “le@arom” azt jelenti, hogy nem is demokrata az illető és nem is érdekli, mert potyautas Magyarországon. Ja, ez nem pénzkérdés, hanem létkérdés. Ön ne itt spóroljon! Nem sokáig lesz Magyarország, ha ezt a “háborút” is elveszítjük.
natekivagy
2023-11-17 at 16:10
Fanni
Más országokban az emberek örülnének, ha a véleményüket megkérdeznék. De ott rettegnek a valóságtól illetve a nép akaratától. Ez itt az igazi demokrácia, te anyagias liba.
TalEle
2023-11-17 at 15:59
Január 10-ig tart a nemzeti konzultáció, de már a december közepi EU csúcson terítéken lesznek olyan kérdések, amik a konzultáció témái is, pl. az Ukrajnát érintő kérdések… Gondolom, akkor Orbán vétózik minden brüsszeli f@szságot, amíg nem ismertek a nemzeti konzultáció eredményei!
Hajózni muszáj
2023-11-17 at 15:37
A kérdések sajnos aktuálisak és valósak. Ahhoz hogy a kormányzat hatékonyan tudjon fellépni uniós szinten, sokat segít ha a magyar polgárok támogatását fel tudja mutatni.
Ezért MINDENKINEK aki egyetért a kormány álláspontjával, és ragaszkodik a hazája szuverenitásához, ragaszkodik ahhoz, hogy nekünk magunknak beleszólásunk legyen a saját ügyeink, saját és gyermekeink sorsába, ezt a kérdőívet kitöltve vissza kell küldeni.
Királytigris
2023-11-17 at 15:33
A válaszok amiket egy magyar embernek be kell jelölni, ami a magyar érdekeket szolgálják, egyszerű mint a faék.
Minden kérdésre az első választ kell bejelölni!
Hajózni muszáj
2023-11-17 at 15:32
Ne reménykedjen Fanni, nem fog lebeszélni senkit arról, hogy visszaküldjük. Szereplése pedig… milyen kifejezést is használt? Álságos.
Orientál
2023-11-17 at 13:32
fanni2023-11-17 at 12:55 Hazudsz mert ennek az is a célja hogy a hozzád hasonló hazaáruló balliberális zöld Gyurcsányodékat az EU-ban ezzel a vélemény nyilvánítási eredménnyel tudjuk igazolni hogy mi magyarok veled ellentétben nem kérünk a szélsőséges élősködő muszlim gazdasági migránsaidból nem kérünk a gyereket molesztáló megerőszakoló gender pedofiljaidból leszbijeidből buzijaidból nem kérünk az ukrajnai korrupt lopásokból háborúból …… .
fanni
2023-11-17 at 12:55
A kormány ezeket a nemzeti konzultációkat a saját politikai üzeneteinek megerősítésére használja, ami nem lenne baj, csak sajnos ez nagyon költséges reklám.
Egyetlen célja, és eredménye van: a saját tábor mozgósítása. Sem az ellenzéki liberális, sem a radikális jobboldali gondolkodásúak nem küldik vissza, a peremszavazók is alig. A liberálisok teljesen ellenzik a kormány politikáját, a radikális nemzetiek pedig kevésnek, álszentnek, puhánynak tartják a kormány lépéseit, intézkedéseit. A kérdések sugalmaznak, bennük van a válasz is. Nem valódi konzultációs folyamatról vagy véleményfelmérésről van szó, hanem arról, hogy a kormánypártok törzsszavazói, akik alapvetően egyetértenek a kormány üzeneteivel, a kérdéseken keresztül kapjanak egy igazodási pontot, valamint egy lehetőséget az érzelmi, értékrendbeli kötődés kifejezésére. Egy, a hazája érdekeit szem előtt tartó, átlagos magyar állampolgár ezekben a kérdésekben döntően egyetért a kormány intézkedéseivel, ezért felesleges részt vennie benne. Mindig csak olyan kérdésekben kérik ki az emberek véleményét, amelyekben már megszületett a kormányzati álláspont – ezért felesleges, drága és álságos.
Mivel én is mindenben egyetértek a nemzeti konzultációban feltett kérdésekre adott kormányzati válasszal, nem fogom visszaküldeni. Csak az dühít, hogy ezekből a milliárdokból sok, évtizedek óta rohadó iskolaudvart, vagy málladozó önkormányzati idős-otthont lehetne felújítani. Ez sokkal jobb propaganda lenne a kormánynak, és az emberek életminősége is javulna.
huda
2023-11-17 at 12:40
A liberálisoknak nem kell semmilyen kérdőívet meg konzultációt kitölteni ,elég ha a prüsszelbuzik elfingják magukat és letüdőzik,hisz csak a prüsszeli fing a jó fing!!!
Zolee
2023-11-17 at 12:22
Mindenképpen javasolnám még, hogy vastag betűkkel jelöljék,hogy mindig az “A” a helyes válasz, nehogy véletlenül megzavarodjanak kitöltők és így Prüsszel győzzön. Különösen veszélyes az extraprofitadóra vonatkozó kérdés, mert ha azt véletlenül eltörölné Prüsszel akkor kevesebbet kellene fizetnünk a szupermarketekben. Nagyon veszélyes a gyermekvédelemre vonatkozó kérdés is, mert ha ezt is eltörli Prüsszel,akkor nem tudjuk mit vagy kit fog bedarálni Dúró Dóra legközelebb.
khm
2023-11-17 at 12:22
Remélem,nem csak a f@szbukon lesz elérhető,mert nem akaródzik nekem oda regisztrálni.
Amúgy csodálatos szép kérdőív,csak nem sikerült kinagyítanom,hogy olvasható legyen.
Ferenc mikor lesz már fegyenc?!
2023-11-17 at 12:11
Nem a Hamaszról kéne kérdezgetni az embereket, hanem a digitális személyigazolványról!
Ja, hogy az elé nem lehet odaírni, hogy Brüsszel…
Nahát
2023-11-17 at 11:42
Lehet itten egyes kommentelőknek röhögcsélni a kérdéseken, de Brüsszel igenis, mindezt akarja, sőt Nyugat-Európában már nagyban megy is a megvalósítás. (A kis degenerált Alex Soros már EU-s zászló alatt tárgyal Ukrajnában a csatlakozásunkról. Egy amerikai állampolgár!!! Mit képzel ez magáról, hogy a mi nevünkben tárgyalgat? Ezzel az erővel a Fidzsi szigetek is tárgyalhatnának az Európai Unió nevében. Mert miért ne? Vagy ha Szomáliának eszébe jut, mehetnének ők is Ukrajnába EU-s zászló alatt.) Úgyhogy kedves balos kommentelők, további jó nevetgélést kívánok. Elmehetnének egy kis tanulmányútra Berlinbe, megnézni a bevándorlási helyzetet, meg a szivárványos tombolást. Előbb-utóbb a németek gettókba szorulnak a saját hazájukban.
Mária néni
2023-11-17 at 11:09
Vajda Miklósnak megint igaza van.
K
2023-11-17 at 10:49
Nagyon is jól van megfogalmazva az összes kérdés, és nagyon mesterkéltek, ügyetlenek és sánták a kifogások.
További nevetséges ügyetlenkedést kívánok a gyagya ellenzéknek, ez az ők igazi arca, (imázsa), ez garantálja a következő választási vereséget számukra.
2 ÉNAKI
2023-11-17 at 10:38
A kérdőívben adott válaszok a magyarok akaratát tükrözi és ezt nem lehet semmisnek venni.Bárhogyan is ellenzi a baloldal a válasz átvitt értelemben ,de nekik is szól. Úgy,hogy gatyát fel,a mellényt szorosabbra baloskák.
dr. Kolompár Genitália
2023-11-17 at 10:37
csakafidesz 2023-11-17 at 10:08
Az nem baj, hogy “rávezető kérdések”. Ugyanis mindnyájan tudjuk, hogy nem megkérdezni akarnak bennünket, hanem az egyetértésünket számszerűsíteni. Nincs is ezzel semmi baj. A baj a primitív módon történő maghatározása annak a politikai erőnek, amely döntései ellen fel kívánunk lépni. Vagy komolyan vesszük a dolgot, és konkrétan megnevezzük, hogy az EU bizottságának, vagy bárkinek a döntése ellen kívánunk felszólalni, vagy csak “Brüsszelezve” bohóckodva a fióknak gyújtünk bégetéseket? MI az hogy “Brüsszel”? Ez nem egy város? Mi bajunk van vele? Ha a szomszédom pofánvág, akkor a Buga Jakab utca 15/b-t fogom én is pofánvágni, nem az ott lakó szomszédomat? Hogy lehet komolyan venni egy ilyen kérdőívet?
Vajda Miklós
2023-11-17 at 10:34
A fanyalgóknak:
1 Az ilyen jellegű kérdőíveket minél egyszerűbben kell megfogalmazni, hogy minél többen megértsék.
2.Mivel az EU folyton a demokrácia hiányával vádolja Magyarországot, ezért – a demokrácia legmagasabb szintű kifejeződésével – a nép megkérdezésével él a kormány. Ezzel szemben az EU-nak nics fegyvere.
3. Az pedig teljesen természetes, hogy a kérdéseket úgy állították össze, hogy az azokra adandó válaszok a kormány álláspontját tükrözzék.
K
2023-11-17 at 10:33
–A legnagyobb probléma az hogy a liberális álszocialista ellenzék agyilag nem képes belátni azt, hogy a konzultáció kérdéseiben végzetesen hibásan gondolkozik. Ez a sorozatos választási vereségük oka, és ez mindaddig így lesz amíg végleg eltűnnek a közéletből, ahol ilyen embereknek semmi helye sincsen.
csakafidesz
2023-11-17 at 10:08
Ezek ún. “rávezető kérdések”. Hasonlóak Manzoni regényében, a Jegyesekben feltett kérdésekhez ahol azt kérdezik, hogy: Úgy-e csak egy Istenünk van? Vagyis feltesznek egy kérdést amire a válasz igen lehet, és utána már bármilyen más válaszlehetőséget lehet mellékelni.
Sajnos ebben a formában eléggé együgyű a kérdőív, de legalább itt megkérdezik az embereket. Arra, hogy akarnak-e rezsitámogatás, csak a bolondok fogják válaszolni, hogy nem, nem akarunk, szívesen fizetünk még többet a villanyáramért.
K
2023-11-17 at 10:04
–Ez szuper, mert a legalább aki ezt elolvassa és egy kicsikét is gondolkozik, akkor világos számára hogy az álszociális liberális ellenzék kártékony őrá is, és az egész országra is.
–A polgárnak más választása nincs, mint a FIDESZ-re szavazzon, ha a saját pénztárcáját érdekeit és az egész ország érdekét akarja.
dr. Kolompár Genitália
2023-11-17 at 09:45
Úgy látom, marad a sutyerák nyelvezet. “Brüsszel” ezt akar és azt akar. Nem lehetett volna értelmes módon meghatározni, hogy mely hivatalnak a jogsértései okán kívánunk fellépni? Ha csak a prolik számítanak.. akkor hajrá!
János
2023-11-17 at 09:07
“Ez a kérdés, válasszatok” ❗
“A magyarok istenére…”