Portálunk már több ízben beszámolt róla, hogy a szivárványkoalíció által vezetett Miskolcon jelentősen emelkedett a helyi tömegközlekedési eszközökre szóló jegyek és bérletek ára, ám a szolgáltatás színvonala folyamatosan zuhan. A járványügyi helyzet ellenére a járatok számának csökkentése miatt gyakran van tömeg a buszokon, villamosokon. Lesújtó a helyzet a helyi közlekedési vállalatnál, ami nem meglepő, hiszen az önkormányzati cég felügyelőbizottságában szakemberek helyett pártkatonák ülnek.
Miskolcon a Gyurcsány-Bajnai korszak szellemiségét idéző megszorítások sorát vezette be a baloldali városvezetés. Drasztikusan megemelték például az önkormányzati ingatlanok bérleti díjait és a tömegközlekedési eszközökre szóló jegyek és bérletek is jelentősen drágultak, ám a szolgáltatás színvonala csapnivaló. A ritka járatszámok, zsúfolt buszok és villamosok miatt egyre elégedetlenebb az utazóközönség, a vészjósló hírek szerint márciusra össze is omolhat a városi tömegközlekedés a borsodi megyeszékhelyen. Nem ez az első komoly krízis a szolgáltatást nyújtó MVK ZRT. történetében.
A 2002-2010-ig regnáló szocialista városvezető, Káli Sándor idején szintén zuhant a helyi tömegközlekedés színvonala és akkor is úgy próbálták a miskolciak torkán lenyomni az ártalmas átalakításokat, hogy közben felvillantották annak a lehetőségét, hogy a népszerűtlen megszorító intézkedések nélkül leállna a szolgáltatás. Most is ez történik, nem csoda hiszen ugyanazok a „szakemberek” tértek vissza a szivárványkoalíció győzelmével a meghatározó pozíciókba, akik 2010 előtt a szakadék szélére sodorták ezt a jobb sorsra érdemes nagyvárost.
Története legsúlyosabb válságát éli át Miskolc közlekedési vállalata, az MVK Zrt. A válságot azonban nem a vállalati dolgozók okozzák, hanem Miskolc baloldali politikai vezetői, akik teljesen rátelepedtek a vállalat irányítására. Ennek legnyilvánvalóbb jele, hogy a legnagyobb válság idején is teljesen átpolitizált a vállalat felügyelőbizottsága, hiszen az öt tagból mindössze egyet delegálnak a dolgozók. A többiek mind a pártok delegáltjai, vagyis Bartha György (MSZP), Badány Lajos (Jobbik), Prokaj Tamás (Momentum) és Tompa Sándor (DK)
– mutatott rá kedden miskolci sajtótájékoztatóján Hollósy András, a helyi Fidesz-KDNP szóvivője, aki arról is beszámolt, hogy a helyi Fidesz-KDNP aláírásgyűjtéssel igyekszik megmenteni a baloldali városvezetés által halálra ítélt járatokat. Példaként említette, hogy a szivárványkoalíció meg akarja szüntetni a csaknem hetven éve közlekedő 1-es buszt. A politikus kiemelte, hogy a Fidesz-KDNP igyekszik megakadályozni ezt.
Nem lehet megszüntetni Miskolc legelső és legfontosabb autóbusz járatát. Különösen nem így, ahogy a baloldali városvezetés tervezi, elfogadhatatlanul, szakmai magyarázat nélkül. A járat kiiktatása hetvenéves közlekedési szokást törölne el, rontaná az utazási komfortot, még több átszállásra kényszerítené az embereket, ezért még drágább lenne az utazás
– ecsetelte a tervezet városromboló hatásait a szóvivő utalva arra is, hogy a borsodi megyeszékhelyen országos, sőt közép-európai viszonylatban is igen drágának számítanak a bérletek és vonaljegyek, majd felidézte, hogy az előző, a közelmúltban elhunyt korábbi fideszes városvezető, Kriza Ákos regnálásának idején sűrűbben jártak a buszok, villamosok, komoly zöld beruházások kezdődtek, modern környezetbarát járműveket vásároltak és utasközpontú értékrend jellemezte az önkormányzati cég működését, amely kilenc évig nem emelte a tarifákat.
A baloldali városvezetés a miskolci tömegközlekedésben 2019 óta egyébként is csak drasztikus jegyáremelést, a bliccelők jutalmazását, járatcsökkentéseket, ezáltal reggeli zsúfoltságot tudott bemutatni, most pedig a járvány idején az utasok egészségét is veszélyeztető válság-menetrendet kíván bevezetni
– hívta fel a figyelmet az egyre ijesztőbb fejleményekre a kormánypárti politikus, aki arra is rávilágított, hogy a baloldal városromboló törekvése jogszabályba ütközik.
Az utasok érdekében tiltakozunk az újabb megszorítások és a válság-menetrend ellen, amelynek bevezetése a veszélyhelyzet alatt véleményünk szerint jogszabályba ütközik
– fogalmazott Hollósy András, aki abban bízik, hogy a Fidesz-KDNP által kezdeményezett petícióval meghátrálásra lehet bírni a Miskolc egyik legfontosabb buszjáratának megszüntetésére készülő baloldali városvezetést.
Vezető kép: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS