Pesti Srácok

Kormányzati össztűz a Közgépre

Kormányzati össztűz a Közgépre

A Miniszterelnökség összeállította azoknak a Simicska Lajos cége részvételével megvalósuló nagyberuházásoknak a listáját, amelyek ügyében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) vizsgálódik - írja a Népszabadság. A tét mintegy 162 milliárd forint.

A lap úgy tudja, a kellemetlen listát rövid időn belül nyilvánosságra is hozzák, és hamarosan egyéb bejelentések is várhatók. A hivatalos közlésekre még várni kell, de a Népszabadság úgy tudja: a Miniszterelnökség az OLAF legalább hat beruházásáról tud. Az együttesen 162 milliárd forint összköltséggel megvalósuló, kifogásolt projektek listáján szerepel az M0-s autópálya M6-os és 51-es főút közti szakaszának bővítése. A két új Duna-híd és 12 kilométer hosszon új, négy sáv szélességű félautópálya megépítését az M0 Déli Ág Konzorcium végezte 34,87 milliárd forintért. A 2013-ban átadott sztráda munkáin a Közgéppel együtt dolgozott az A-HÍD, a Strabag, a Magyar Aszfalt és a Colas.

Szintén az OLAF listájára került a Szajol–Püspökladány-vasútvonal átépítése. A beruházás mindkét szakaszára a Közgép szerződött le. Az első szakaszt az SZ-K 2011 Konzorcium 49,6 milliárd, a másodikat a K-P 2011 Konzorcium 49,9 milliárd forintért vállalta. És vizsgálódik az OLAF a Záhony térségi vasúti nagyberuházások ügyében is. A 2008-ban és 2012-ben kötött szerződések alapján a Közgép Eurokapu 21 konzorciuma a projekt első fázisát 4,36 milliárd forintért végezte. A másodikat ugyancsak Simicska Lajos cége vitte végig, az Eurokapu 2011 konzorcium 13,9 milliárd forintot számlázhatott.

PestiSracok facebook image

A kifogásolt beruházások közül a kisebbek közé tartozik a Székesfehérvár és térsége szennyvízcsatorna hálózatának bővítése. A mintegy 7,8 milliárd forintos fejlesztést a Közgép a Szabadics Közmű és Mélyépítő Zrt.-vel közösen végezte. De az OLAF vizsgálódik még egy, a Közgép által Sopronban lebonyolított 82 millió forintos építkezés ügyében is. És a Miniszterelnökség listáján szerepel a Közgép egy szolnoki szerződése is, amelynek alapján a társaság Kmd-2007 Konzorciuma 1,14 milliárd forintért dolgozott.

A szerző megjegyzi, egyelőre nem lehet tudni, mire jut vizsgálataival az OLAF. Mindenesetre szakértők szerint hazánk korrupciós megítélését is érintheti, ha a csalás elleni hivatal elmarasztaló határozatokkal zárja eljárásait. Ha ugyanis a Közgép és konzorciumainak teljes, hozzávetőleg 162 milliárdos szerződéscsomagja elbukik a megmérettetésen, a visszaéléssel érintett magyarországi uniós beruházások értéke már meghaladja majd a közösségi támogatások két százalékát.

Forrás: Népszabadság

Fotó: hvg.hu

Ajánljuk még

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.