Pesti Srácok

Végrehajtotta első repülését az Irkut MSz–21-es orosz gyártmányú hajtóművel szerelt változata

Végrehajtotta első repülését az Irkut MSz–21-es orosz gyártmányú hajtóművel szerelt változata

Felszállt az első orosz hajtóművel szerelt Irkut utasszállító gép, amely az MSz–21-310 jelzést kapta. Ezzel az orosz polgári repülés új szintre lépett.

Az első PD–14 hajtóművekkel szerelt, 73055 gyártási számú példány december 15-én hajtotta végre az első felszállását az irkutszki összeszerelő-üzem futópályájáról – írja az airportal.hu. A tesztrepülés 1 óra 25 percig tartott, ez alatt az idő alatt a fedélzeten tartózkodó két pilóta és egy mérnök a repülőgép irányíthatóságát és a hajtóművek állapotát vizsgálta – írja az Origo. Az Aviadvigatel PD–14 hajtómű típusalkalmassági bizonyítványát 2018 októberében adta ki a Roszaviacija orosz légügyi hatóság. Az orosz gyártású erőforrásokkal felszerelt első példány november első felében gördült ki a gyártó szerelőcsarnokából. Az Irkut elsőként az amerikai Pratt & Whitney PW1400G hajtóművekkel felszerelt, MSz–21-300 változatot állítja majd forgalomba, amelynek tesztprogramját négy prototípussal végzik 2017 május vége óta. Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben már az indító légitársaságnál utasokat is szállíthat az új generációs gép.

A portál korábban arról is beszámolt, hogy a gyártó tervei szerint a típus forgalomba állítását követően is folytatódik a fejlesztés, amelynek egyik célja, hogy a beépített nyugati részegységeket és rendszereket minél nagyobb arányban cseréljék le hazai gyártásúra, 2023-tól már a fedélzeti rendszerek is orosz vállalatoktól érkezhetnek. A Russia Today szerint Oroszország ezzel fontos lépést tett, hiszen függetlenítette magát a nyugati beszállítóitól, amerikai és európai vállalatoktól. Így már a polgári repülés területén is képes lesz saját lábakon állni.

Forrás: Origo; Fotó: UAC

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.