Pesti Srácok

Magyarország jól halad a klímavédelmi célok megvalósításában

Magyarország jól halad a klímavédelmi célok megvalósításában

A koronavírus-járvány ellenére Magyarország jól halad a klíma- és környezetvédelmi akciótervben foglaltak megvalósításában – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára Szegeden.

Steiner Attila – aki a rendezvényen átadta a Csongrád-Csanád Megyei Önkormányzat és a Csongrád Megye Fejlesztéséért Nonprofit Kft. által vásárolt három elektromos autót – közölte: 2020 nyarán iktatták törvénybe, hogy 2050-re Magyarország klímasemleges lesz; tavaly februárban meghirdették a klíma- és környezetvédelmi akciótervet is. Utóbbi egyik fontos célja, hogy az összes emisszió mintegy ötödéért felelős közlekedési szektort zöldebbé tegyék. 2016 óta 20 milliárd forinttal támogatták a tisztán elektromos hajtású járművek beszerzését, aminek köszönhetően idén januárban már több mint 25 ezer zöld rendszámú autó futott az utakon – fejtette ki.

– mondta. Az államtitkár közölte: a Volánbusz 100 elektromos autóbusz beszerzésére írt ki tendert, amelynek eredménye év végén, jövő év elején már látható az utakon. A minisztérium továbbá minden hónap elején fogja támogatni az elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzését is.

PestiSracok facebook image

Emlékeztetett: idén július 1-től betiltották az egyszer használatos műanyagok forgalomba hozatalát; 2022-től a 25 ezer lakosnál nagyobb városokban csak e-buszok közlekedhetnek; és 2025-ig a legnagyobb szén-dioxid-kibocsátású Mátrai Erőmű technológiai átalakítása is megvalósul. Steiner Attila elmondta, hogy már több mint egymillió fát ültettek, de folytatják a fásítást: szeretnék, ha 2030-ra az ország területének 27 százalékát erdő borítaná.

– közölte. A politikus elmondta, hogy az akciótervhez piaci forrásokat is igénybe vesznek; eddig háromszor bocsátottak ki úgynevezett zöld kötvényt, a legutóbbin, április 22-én hétszeres volt a túljelentkezés, így folytatják a programot.

A Csongrád-Csanád Megyei Önkormányzat Szeged városával együttműködve szeretne a Belvedere-palotával szemközti területen egy elektromos autótöltőt létesíteni, ahol az önkormányzathoz e-autóval érkezők az ügyintézés ideje alatt díjmentesen tölthetnék a járműveiket – mondta a rendezvényen Gémes László, a megyei önkormányzat elnöke. Felidézte, hogy az önkormányzat 30 millió forintos uniós támogatásból már kidolgozta a klímastratégiáját, egyszer használatos műanyagokat eddig sem használtak, szelektíven gyűjtötték a hulladékot, és számos fiataloknak szóló, szemléletformáló programot valósítottak meg a klímavédelem érdekében.

Forrás: MTI

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.