Pesti Srácok

Megkezdődött a Hableány-katasztrófa kártérítési pere

Megkezdődött a Hableány-katasztrófa kártérítési pere

Elkezdődött a Fővárosi Törvényszéken a három évvel ezelőtt történt dunai hajóbaleset, a Hableány-hajókatasztrófa miatt indított egyik kártérítési per. A dél-koreai áldozatok hozzátartozói és a hét túlélő él kártérítési igényével 4,3 milliárd forint értékben.

Pénteken megkezdődött a Fővárosi Törvényszéken (FT) az a polgári per, amelyet a 2019. május 29-i dunai hajóbaleset károsultjai, valamint az áldozatok hozzátartozói indítottak a balesetben részt vevő két hajót üzemeltető hajózási társaság ellen. Az összesen 78 felperes azt kéri a bíróságtól, hogy kötelezze a két alperest a személyiségi jogaik megsértéséből fakadó – összesen több mint négymilliárd forint – sérelemdíj megfizetésére, mivel álláspontjuk szerint a baleset, illetve ebből kifolyólag a felperesek sérelme az alperesek által üzemeltetett hajókkal, illetve azok irányításával kapcsolatos hajózási szabálytalanságok, mulasztások miatt következett be. Az alperesek vitatták a keresetlevél állításait. A perben a bíróság összegezte a felek perfelvételi nyilatkozatait, amelyeket a tárgyaláson jelen lévők szóban kiegészíthettek. A bíróság a tárgyaláson döntött a felek perfelvétel során előterjesztett kérelmeiről, majd anyagi pervezetés körében tájékoztatást adott a feleket terhelő bizonyítási kötelezettség tárgyában. A perfelvételi tárgyalást a bíróság – az alperesek kérelmére – 2022. március 25-re halasztotta.

Portálunk is beszámolt róla, miszerint kilencszáz oldalas keresetlevélben összesen 4,3 milliárd forint sérelemdíj megfizetésének a megítélését kéri a Fővárosi Törvényszéktől a magyar Oppenheim Ügyvédi Iroda a Hableány-katasztrófa dél-koreai áldozatainak a hozzátartozói, valamint a hét túlélő nevében. A felperesekkel szemben a hajókatasztrófát okozó Viking Sigyn szállodahajó tulajdonosa, a svájci bejegyzésű Viking River Cruises AG, valamint a Hableány sétahajó üzemeltetője, a magyar Panoráma Deck Kft. az alperes. A keresetlevélben a két társaság egyetemleges felelősségének a kimondását kéri a felpereseket képviselő ügyvédi iroda. A kártérítési keresetlevél szóvá teszi, hogy a Hableány kormányállásából nem volt teljes körű kilátás a fedélzeti ponyva és a hajókémény miatt. Sógor Zsolt, a Panoráma Deck Kft. ügyvédje szerint a szabályzat 240 fokos kilátást ír elő és nem teljes, 360 fokost, a hajókémény pedig a kormányállás felett egy méterrel volt a Hableányon. A büntetőperben éppen a legutóbbi tárgyaláson kérdezték meg erről a nautikai igazságügyi szakértőt, aki leszögezte: az, hogy egy méterre kiemelkedik a kémény, megnöveli a láthatóságot. A Viking Sigynt kormányzó kapitánynak ezért még inkább fel kellett volna, hogy tűnjön az előtte jobbra, vele egy irányba, de lassabban haladó magyar sétahajó.

Sógor Zsolt egyébként azért sem tartja elfogadhatónak az Oppenheim-iroda keresetlevelében a magyar cégre vonatkozó állításokat, mert azokat a jelenleg is zajló büntetőperben sem vizsgálták, és várhatóan nem is fogják. A Hableány személyzetének a felelőssége egy pillanatra sem merült fel a büntetőeljárás során. A Hableány-katasztrófa ügyében nemcsak az Oppenheim-iroda élt kártérítési igénnyel. A Panoráma Deck Kft. nevében szintén tavaly nyújtottak be keresetlevelet, amelyben a Viking River Cruises AG felelősségének a megállapítását és többmilliárdos kártérítés megítélését kérték. A törvényszék ezt befogadta, de még nem kezdődött meg a perfelvétel. A Hableánnyal utazásokat szervező dél-koreai cég kétszázmillió dolláros kárigényt nyújtott be a Viking River Cruises AG norvég tulajdonú cégóriásnál.

PestiSracok facebook image

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.