Pesti Srácok

Lázár János szerint is gyilkosság volt az Árpád hídi kerékpáros gázolás

Lázár János szerint is gyilkosság volt az Árpád hídi kerékpáros gázolás
Az Árpád hídon 2023. július 1-jén egy sor szabályt megszegő ámokfutó Merecedes luxusautójával elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval. (MTI/Mihádák Zoltán)
Fotó: Mihádák Zoltán

Aki a közutat versenyzésre használja, aki kikapcsolja a jármű vezetéstámogató rendszereit, vagy aki másokkal szembeni türelmetlenségből, agresszivitásból, indulatból eredően büntetőfékezéssel veszélyeztet másokat, az a többi közlekedő életére tör. Lázár János szerint az ilyen ember gyilkos.

 Aki a közutat versenyzésre használja, aki – nyilvánvalóan azzal a szándékkal, hogy átlépje a biztonságos közlekedés határait – kikapcsolja a jármű vezetéstámogató rendszereit, vagy aki másokkal szembeni türelmetlenségből, agresszivitásból, indulatból eredően büntetőfékezéssel, akadályozással, a követési távolság meg nem tartásával veszélyeztet másokat, az a többi közlekedő életére tör. Az ilyen ember kezében a jármű fegyver, ami emberi életek kioltására alkalmas, Lázár János ezért tekinti gyilkosságnak az Árpád hídi gázolást.

Lázár János is gyilkosságnak tekinti az Árpád hídi kerékpáros gázolást. Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Lázár János Facebook-bejegyzésben írta:

Az elmúlt másfél évben páratlanul széleskörű együttműködésben, szakmai és érdekképviseleti szervezetekkel együtt készítettük el az új KRESZ tervezetét. Mintegy 70 szervezet és több mint 100 szakértő bevonásával, 6 munkacsoportban, 7 széleskörű workshop, és több száz szakértői egyeztetés keretében több mint 1500 észrevételt, javaslatot dolgoztunk fel.

A KRESZ mellett a teljes közlekedési szabályrendszert is felülvizsgáljuk, így a jogosítványhoz jutás feltételeit is. Az orvosi, testi-szellemi alkalmasság, vagy az időszakos egészségügyi alkalmassági vizsgálatok hatékonyságát érintően a Semmelweis Egyetem szakértői támogatását kértük. Egy orvosszakmai munkacsoport felülvizsgálta a gépjárművezetők egészségügyi alkalmassági vizsgálatának módszertani elemeit és fejlesztési javaslatokat dolgozott ki. Abban tehát, hogy szükséges-e pszichológiai vizsgálat, szakértők véleményét kérjük ki. A munka még zajlik, az én véleményem pedig ismert.

Ahhoz azonban, hogy a magyar utakon végre elérjünk egy szemléletbeli rendszerváltást, első lépésként jó lenne belátni: a közlekedési szabályok átlépésével senki sem (csak) a saját életét veszélyezteti - szögezte le a miniszter.