Van az a mondás, hogy nincsen ateista ember egy zuhanó repülőn. Erre nem tudom a pontos választ, mivel szerencsére még nem jártam zuhanó repülőn. Abban viszont biztos vagyok, hogy ateista ember nemigen létezik, hiszen még az is, aki állítása szerint nem hisz a Jóistenben, szintén megtervezi a holnapot, szinte biztos abban, hogy elmegy dolgozni másnap, de talán néhány héttel előre is gondolkozik, például egy nyaralásban vagy legénybúcsúban. Márpedig a jövőbe vetett bizalom tulajdonképpen hit, és rendhagyó módon a Dezse Vűben erről beszélgettünk Hoppál Hunorral, református szemszögből.
Facebook hozzászólás
Péter
2023-01-30 at 10:56
K: Te meg sem értetted a hozzászólásomat úgy tűnik. Mivel ha én szeretnék leülni a székre akkor a jövőben fogok leülni, így vonatozik rá ez: “a jövőbe vetett bizalom tulajdonképpen hit”, hiszen a “most úgy hiszem, hogy majd a jövőben nem szakad le alattam a szék”.
De van még sok másik hülyeség is amit megemlítettek, például az hogy “senki nem ateista mivel mindenki hisz valamiben”, amit az előbb leírtam hogy miért hülyeség. Ateista nem azt jelenti hogy nincs semmilyen hite (lehet olyan, lehet hogy nem), csak EGY darab témáról szól. Például buddhisták többsége ateista mégis van vallásos és hisz valamiben.
K
2023-01-30 at 10:44
Péter
2023-01-30 at 09:59
” mivel én bízom abban hogy nem szakad le alattam a szék akkor mar nem vagyok ateista.” (idézet a hozzászólásból)
Ez nem ugyanaz mint hogy…:
Idézet a fenti vastagbetűs részből (ami teljesen igaz)..:
“Márpedig a jövőbe vetett bizalom tulajdonképpen hit, “
K
2023-01-30 at 10:36
Péter
2023-01-30 at 09:59
VAGY..: nem figyeltél a fenti videó meghallgatásánál,
VAGY..: meg se hallgattad a fenti videót, mert egészen másról volt benne szó mint amit leírtál.
Hallgasd újra a fenti videót, és utána szólj hozzá.
Péter
2023-01-30 at 09:59
Ez egy kicsit már fájdalmas logikázgatás, annyi sebből vérzik hogy fel se lehet sorolni. Az egyik legabszurdabb dolog azt mondani hogy mivel én bízom abban hogy nem szakad le alattam a szék akkor mar nem vagyok ateista. Ateizmus egy darab dologról szól, hogy az adott személy a “en úgy gondolom, hogy legalább egy isten létezik” rá azt mondja e hogy igen (teista) vagy nem (ateista), mást nem mond el, hiszen sem isten nincs definiálva, sem az hogy mit jelent az hogy valami létezik. Én mar beszélgettem olyannal aki azt mondta hogy Isten létezik, és amikor Harry Potterről, mint karakterről kérdeztem arra is azt mondta hogy persze hogy létezik.
norka
2023-01-30 at 08:35
A vallásosságot ugyanúgy nem lehet megtiltani, ahogy azt sem lehet megkövetelni, hogy valaki vallásos legyen. Azt viszont nem szabadna elfogadni, hogy a vallásokat vegzálják, miközben az iszlám vallást meg favorizálják más vallásokkal szemben.
víg gyula
2023-01-29 at 21:19
Ja! De ez a 21. század. Aki nemzeti érdekközösségben gondolkodik, nem feltétlenül kellene “nem felébrednie, ha ateista” Akkor a nemzeti oldal ateistái nem ébrednének föl. Kevesebben lennének. Nemzeti oldalilag. Vagy ez kell? Próba, szerencsétlenség. Nem az ideológiák mentik meg az érdekközösségeket, hanem az érdekközösség mentheti meg a nemzetet. Ámen.
K
2023-01-29 at 13:00
Hittel rendelkező
2023-01-29 at 12:21
Fordulj orvoshoz, lehet hogy még nem késő.
Hittel rendelkező
2023-01-29 at 12:21
K.10.29.01.29. Nem a kommentre válaszoltál. Te mindig azt írsz amit akarsz.
K
2023-01-29 at 10:32
kgl3
2023-01-29 at 09:58
Don Kanyar
2023-01-29 at 08:35
Nincs igazatok, mert nincs lényeges ellenérvetek.
K
2023-01-29 at 10:29
Hittel rendelkező
2023-01-29 at 09:29
Az “óra hasonlat” nagyon is idevaló!!!!
Attól hogy te egy butaságot kijelentesz, attól még az nem igaz. Olvasd el még egyszer, és gondolkozz.
A tudományos élet a katolikus egyetemek megalakulásával került az emberek gondolkozásába, és vallás nélkül nincs tudomány.
Pont mára lett nyilvánvaló hogy a természet megismerése során tett felfedezések száma végtelen, ugyanolyan végtelen mint az Isten.
Az ateisták nagy hanggal és erőszakkal (mint például a kommunizmusban) azt hirdetik hogy ők a tudomány élharcosai és legfőbb képviselői…:
Hát ez nem igaz , ez egy ocsmány hazugság.
Az ateizmus a maradiság és a tudománytalanság, az elbutítás eszköze.
Logikus
2023-01-29 at 10:11
kgl3
Valószínűleg azért nem emlékszel “olyan mondatra” mert nem is olvastad a Szentírást, főleg nem az Újszövetségi részét, ez pedig rólad állít ki bizonyítványt…
A második fele a mondandódnak, szintén arra vall hogy nem ismered amiről beszélsz, mert ha ismernéd, akkor tudnád, hogy benne van az, hogy tanítsátok, és intsétek egymást a hitre. És az is benne van, hogy miként lépj fel embertársaddal szemben, ha inteni kell…
Javaslom a mély és értő olvasását a Bibliának, mert aki csak felületesen olvassa az bizony tévesen csak arra a következtetésre jut, mint a 60-as években a punkok, hogy “szeressük egymást gyerekek” 😀 Ugyanis van, amit nem szabad elfogadni a másiktól a szeretet jegyében, és pont ezért tenni is kell ellene, ha az nem Isten szerint való. Egyébként kb 6x már kiolvastam, és minden újrolvasásnál több és több dolgot értek meg belőle. Javaslom neked is. Persze, ahhoz, hogy megértse az ember szükséges, templomba is járni ahol elmagyarázza az arra kiképzett ember az összefüggéseket, meg az értelmezés módját, mert a lelkész képes az eredeti héber és görög nyelven olvasni, és abból nincs félremagyarázás.
kgl3
2023-01-29 at 09:58
Logikus2023-01-28 at 23:33
“Te teljes mértékben kiforgatod a Szentírást!”
A szentírást? Melyiket a Biblián kívül, a Koránt, a Tórát, vagy a többit? Te melyiket olvastad hányszor? És a hányszor miért döntő érv?
Nem emlékszem Isten olyan mondására, miszerint ‘értelmezzétek a szavaimat, és kényszerítsétek embertársaitokra az értelmezéseteket!’
Ez az egyik baj a több szinten megélhető vallásossággal (nem hittel!), hogy a legalsó szint erőszakot is hajlandó alkalmazni, hogy mások ugyanazon a módon legyenek vallásosak, mint ők. Ha az erőszakot mellőznétek, és csak a szeretetet tartanátok meg, sokkal többre mennétek. Nem hiszem, hogy Istennek elvárása lenne, hogy kapjunk hajba azon, hogyan imádjuk Őt.
Logikus
2023-01-29 at 09:41
Don Kanyar
Viszont kívánom neked is.
Nekem az lesz, mert nemsokára templomba megyek, mert tudatosan igyekszem gyakorolni a hitemet és a vallásomat. Javaslom neked is, és mindenkinek…
Annonym 2.
2023-01-29 at 09:37
Hittel rendelkező o9.29.01.29. Igazad lehet. Mindkèt esetre tudnèk pèldàt felhozni.
Hittel rendelkező
2023-01-29 at 09:29
K.20.06.01.28. Az órahasonlat nem való ide.Nincs olyan hogy egyszer csak beugrik és vallàsos leszek. Ha valaki hitre tér 2.oka van.1/ Az életben olyan trauma érte,hogy csak a vallásosságban keres menedéket. 2./ Egyik pillanatról a másikra ébredt vallásoság az agy elborulását is jelzi. A hit az emberben van vagy nincs.A hirtelen vallasosság jelez valamit. A környezetnek kell észrevenni es orvoshoz fordulni.
Don Kanyar
2023-01-29 at 09:03
Logikus2023-01-29 at 08:53 Most csak annyit; ne kímélj, ha kérhetlek. Ha olyan könnyű lenne szerénységemet megsérteni, akkor nem a PS-re, hanem valamelyik női magazin weboldalára írnék- időnként- hozzászólásokat. Kellemes vasárnapot.
Logikus
2023-01-29 at 08:53
Don Kanyar
Nem azzal van a baj, amit te leírsz, mert ahol összefonódás van a hatolom és az egyházak között ott ez mindig pozitív dolgokat hozott az embereknek. Pl a keleti egyházakban(ortodox egyházakban, építészet, művészet, törvények, irodalom, stb), de ide lehet hozni a mindenkori brit uralkodót, aki az anglikán egyház feje és a skót református egyház patrónusa. Szóval, amiről te írsz (nem akarlak megsérteni) de az csak egy újkori kommunista lózung modernkori lecsapódása.
Logikus
2023-01-29 at 08:48
F.Jimmy
Igen, igazad van. Ezt a hazai és néhol a nyugati egyházak is felismerték már, és nem egymás ellen, hanem egymással karonfogva dolgoznak a társadalom javára. Amit te írtál arra nagyon szép példa az ÖKUMENIKUS IMAHÉT, amit minden évben pont a januári és februári időszakokban rendeznek meg ahol megismerkedhetnek a hívek és a lelkészek más vallású emberekkel és lelkészekkel. Szóval, amit írsz, azt már régóta gyakorolja a keresztyén társadalom.
Don Kanyar
2023-01-29 at 08:40
F.Jimmy2023-01-29 at 05:27 nem a vallással van baj, hanem a rá épült egyházakkal. Ami kezdetben hit, lelki beállítottság volt, az az intézményesüléssel már politikává, hatalommá, üzletté vált.
Don Kanyar
2023-01-29 at 08:35
DörrögZuldán2023-01-28 at 20:51 Ez csak a szokásos, megunt bűvészkedés a szavakkal, kifejezésekkel. Azzal egyenértékű, mintha azt próbálnád bizonyítani, hogy én, az ateista, hiszek az autómban, vagy a kávédarálómban- hiszen használom őket.
navisos
2023-01-29 at 06:03
Azt hiszem,hogy Prof Dawkins könyvének elolvasása szükséges az ateizmus kérdésének megvitatásához. Úgy hallottam,hogy magyarra is le lett forditva.
F.Jimmy
2023-01-29 at 05:27
A vallás, mármint, hogy valaki katolikus, református, zsidó stb. nem más mint ruha, öltöny. Nem kellene azok ütköztetését kiváltani és rivalizálni. Ne az öltönyt nézzük, az csak egy külsőség, hanem mögötte az embert és a közöst kéne keresni, a vallásokban meg az Istent. Közös nevező.
Irysz
2023-01-29 at 04:56
“ a természetes szelekció, nem mások, mint a teremtés eszközei.”
&
Ebbe a körbe soroljuk mindazt, ami természetellenes, aminek a következménye (természet törvénye szerint) a terméketlenség. A homoszexualitást és összes alfaját.
Táltos
2023-01-29 at 04:33
Hitét elvenni vagy erőszakkal megváltoztatni senkinek nem szabad.Mindenkinek az a hite ami.
Azoknak akik tagadják Istent és azoknak akik úgy érzik,hogy elhagyta őket,ezért eltávolodtak tőle,
vagy hogy soha nem is volt náluk azt üzenem: Soha ne keseredjenek el,mert Ő mindig,mindenkit szeretettel vissza vár.
Irysz
2023-01-29 at 04:22
Az MTA elnöke, Freund Tamás agykutató mondta a Teremtésről és Istenről:
“Freund Tamás szerint az ateista tudósok értelmetlen hiedelemrendszerben élnek
.
Én inkább abban hiszek, hogy volt egy teremtő lélek, akinek valamiért eszébe jutott, hogy anyagi világra volna szükség. Ahogy a Biblia írja, kezdetben volt az Ige. A teremtő szándék. A fizikai állandókat úgy állította be, hogy hozzánk hasonló lények jöjjenek létre. a kémiai, majd biológiai evolúciós szabályai, úgy mint a természetes szelekció, nem mások, mint a teremtés eszközei. Nincs abban semmi különleges, ha egy tudós istenhívő. Inkább abban látom a különlegességet, ha egy tudós ateista. Olyan hiedelemrendszerben kell élnie, aminek én nem látom az értelmét.
.
A legnagyobb rejtély a gondolkodó, szabad akarattal rendelkező ember keletkezésének az értelme, a lelkünk eredete, küldetése és sorsa. Ezek olyan kérdések, amelyekre a természettudomány sohasem fog választ adni. Ha pedig a hitünk más kérdésekkel foglalkozik, mint a tudomány, akkor miért ne lehetne a kettő összeegyeztethető, egymást kiegészítő?”
.
.Ha a neurobiológus megismeri az idegsejthálózatokat, nehezen tudja elképzelni, hogyan lesznek ebből új gondolatok, hogyan tehet föl az idegsejtek hálózata olyan kérdéseket, mint hogy mi az élet értelme. Akármennyire komplex terméke az agy az evolúciónak, nem gondolom, hogy képes kitermelni egy olyan nem anyagi entitást – nevezzük elmének, éntudatnak, szabad akaratnak, léleknek, de leginkább ezek együttesének – amely irányítóként hat vissza az őt létrehozó idegsejtek hálózatára. Inkább azt tudom elképzelni, hogy, mint az anyag evolúciójának csúcsa, az emberi agy vált alkalmassá, hogy rajta keresztül a teremtő eredetű lélek meg tudjon nyilvánulni az anyagi világ és ami fontosabb, a többi lélek számára…
.
… Az ateisták hite még nagyobb, mint az enyém, mert ők el tudják hinni, hogy az öntudatára ébredt emberi agy az ősrobbanással önmagából, önmagától és önmagáért keletkezett anyagi világ fejlődésének terméke lenne. Én ezt nem tudom elhinni, természettudományos bizonyítékaink pedig egyik álláspontra sincsenek…
.
Érdemes belegondolni, hogy az ősrobbanás utáni első másodpercben, ha az öt fizikai állandó nem úgy van beállítva, ahogy, hanem mondjuk a gravitációs állandó néhány százezreléknyivel nagyobb, akkor az univerzum visszazuhan önmagába. Ha az atommagok belső kölcsönhatási állandója néhány milliomod részével kisebb vagy nagyobb, csak hidrogén- vagy csak héliumatomok keletkeznek, és sohasem jön létre a szénatomra épülő szerves élet. Az ateisták hiedelme szerint ez magától alakult így ki
.
– mondta az interjúban Freund Tamás. Aki inkább abban hisz, hogy volt egy teremtő lélek, akinek valamiért eszébe jutott, hogy anyagi világra volna szükség.
Logikus
2023-01-28 at 23:47
kgl3
Nyisd meg a linket és olvasd el. Kitűnő írás, és rájössz belőle, hogy köze nincs a lovihoz vagy a lottóhoz!
https://www.gotquestions.org/Magyar/biblia-hit.html
Logikus
2023-01-28 at 23:33
kgl3
Te teljes mértékben kiforgatod a Szentírást!
Olvastad valaha? hányszor?
Sas
2023-01-28 at 22:58
Gödel ontológiai Istenérve sem rossz.A tulajdonság fogalma .
Sas
2023-01-28 at 22:57
Penrose-A császár új elméje.Az a könyvek könyve-a fraktálokról.
itsipia
2023-01-28 at 22:57
mint mindig,a keletieknek erre is van válasza… jin és jang,jó és rossz, fény és árnyék… vicces, de nem létezhet Isten,Isten tagadók nélkül??? érdekes emberek a tudomány vallásos professzorai és természettudományok iránt érdeklődő vallás tudósok….az ateizmus alapvetően divat hullám…általában nem észlények….
kgl3
2023-01-28 at 22:53
A hit az a meggyőződés, bizalom, hogy amit remélünk, az meg fog történni; biztonságérzést ad olyan dolgok felől, amit nem látunk. “A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés” – Zsidó 11:1
A lovi ebbe bizony belefér.
Ricsipaszta
2023-01-28 at 20:56
Az ateisták buzik. Amúgy is mindig kint vannak a Pride-on.
DörrögZuldán
2023-01-28 at 20:51
Az ateista az, aki Isten létét tagadja. Az ateizmus a negatív hit hite. Vallás tehát, nyilván.
PG
2023-01-28 at 20:26
Itt van némi csúsztatás. Az, hogy valaki valamiben hisz, vagy reménykedik, az még nem jelenti, hogy hívő lenne, vagy vallásos. Az ateista az nem hisz a vallásokban és azok tanításában sem. Viszont az általános bele nevelt kultúrát az is megtartja. A kereszténység előtt is voltak kultúrák és a több isten hit is egyfajta vallás volt. Az ateisták azt tartják, hogy nem isten teremtette az embereket, hanem az emberek az isteneket. Hiszen a vallások az emberiséggel együtt változtak. No meg ma is sokféle vallás van ami leginkább a papoknak jó üzlet. Különben a legnagyobb butaságok a vallási háborúk. Nagyon sok embert megöltek azért, mert mást gondolt istenről, mint amit az éppen hatalmon lévők elvártak.
Szokták mondani hogy a “zuhanó repülőn nincs ateista”. Az igazság az, hogy az isten egyet sem ment meg belőlük, hanem mind meghalnak, ha hisznek, ha nem. Szóval az nem jelent ám hitet, hogy valaki ijedtében, vagy kétségbeesésében az mondja, hogy “jaj istenem”, mivel ezt tanulta gyerek korában.
Logikus
2023-01-28 at 20:22
K
tökéletesen egyet étek veled.
Logikus
2023-01-28 at 20:20
kgl3
Nem, egyáltalán nem jól gondolod, mert amit te írsz, az már istenkísértés!
K
2023-01-28 at 20:06
1.Én úgy gondolom hogy amit az Isten teremtett a természet, … az a csoda, ami minden nap előttünk van .
Az atom, az atom részei, a molekulák, a sejtek, az élő szervezetek, maga az ember, a föld az élő világgal, a csillagok ez mind olyan bonyolult, hogy annak megismerése végtelen, ugyanúgy mint az Isten is végtelen.
Ha egy órát szétszedek, és beleteszem egy zacskóba , és el kezdem rázni, akkor az magától sohasem fog összeállni egy működő órává. Azt egy értelmes valakinek, ebben az esetben az embernek össze kell szerelnie.
A természet tekintetében az az értelmes valaki aki mindezt összerakta megteremtette , az maga az Isten. Amikor ez az ismeret valakinek beugrik, ráébred, akkor lesz vallásos.
2.A szentmisén a pap felolvas egy részt a bibliából, és kb. 10 percben megmagyaráz , ami a legtöbb esetben iránytű lehet a magánéletünkben. Ezért kell templomba járni, hogy megismerjünk embereket és más szempontból született biblia magyarázatokat.
Ugyanez a szentgyónás is, amikor egészen személyes útmutatást kaphatunk, ha nem menekülünk el a szentgyónás szentségétől.
De mindezek mellett akár minden nap elővehetjük a bibliát, elolvashatunk egy verset, és azon elmélkedve megpróbáljuk megérteni.
-A Biblia versei sokszor tele vannak hasonlatokkal (mint egy művészi vers), szinonimákkal , amit sokszor nem kell szó szerint venni , bár van amit szó szerint kell értelmezni.
-Tehát mindez a gondolkozásunkat ,logikánkat , képzelő erőnket fejleszti, és ilyen szempontból a Bibliát egy életen át lehet tanulmányozni. Sokszor olyan megismerésekre lehet szert tenni a Biblia olvasással, amikor örömödben sírva fakadsz, és ezért is tekintik a Bibliát evangéliumnak örömhírnek.
kgl3
2023-01-28 at 19:45
Megnyugtató. Ezek szerint ha fogadok a lovin, akkor semmi mást nem teszek, mint a hitemet gyakorlom. A tét nagysága a hitem mélységét mutatja, gondolom.
Don Kanyar
2023-01-28 at 19:38
A magam részéről ehhez a kérdéshez csupán annyit tennék hozzá, hogy nem kellene az egyházellenességet, az intézményesített, “perselyrázogató” vallás elutasítását összemosni az ateizmussal. Mondom ezt én, az ateista.
Pilóta
2023-01-28 at 19:08
Én szoktam repülni, és elmondhatom, hogy nem a zuhanás a félelmetes, hanem a földet érés. Szóval az a mondás elég nagy ostobaság.
F.Jimmy
2023-01-28 at 18:27
Ha elhiszed, hogy megszülettél és most vagy, lettél, pedig nem voltál, akkor miért nem hiszed el, hogy van Isten és feltámadás a halál után?!
Vajon mi az univerzum? Mehetünk a végtelenül kicsik felé vagy a végtelenül nagy méretek irányába a világűrbe, egyre inkább rájössz, hogy minden csak az energiáról szól ami megjelenik a semmiben. Az energia meg Istentől ered!
Joharchy Dara
2023-01-28 at 18:23
Érdemes tisztázni, hogy az ateizmus úgy van összefüggésben hittel, hogy tagadják Isten létét, önmagában a hit valamiben még nem vallás. Így az ateizmus nem az általánosságban való hitet tagadja, hanem Isten létezését tehát szerintük ez a világ amiben élünk, nem egy intelligens entitás által teremtett hanem az univerzum mögött lévő matematikai törvényszerűség által, a végtelen idő és tér kontinuítás melléktermékeként.