Pesti Srácok

Hableány-katasztrófa: hazudott vallomásában a Viking kapitánya

null

Döbbenetes dolgok derültek ki a Hableány sétahajót legázoló, 28 ember halálát okozó Viking Sigyn kapitányának eddig eltitkolt vallomásából. A Ripost megszerezte a jelenleg rácsok mögött ülő ukrán Jurij C. rendőrségi kihallgatásának részleteit.

Teljesen figyelmen kívül hagyott mindent és mindenkit a baleset előtti percekben a Viking ukrán kapitánya, csak azzal foglalkozott, hogy az ő hajója átférjen a Margit híd alatt. Azt sem tudta, milyen hajók vannak körülötte, és bár a Viking minden műszere jól működött, neki fogalma sem volt róla, hogy az általa vezetett óriási szállodahajó közvetlen közelében mi van – derül ki a jelenleg letartóztatásban lévő Jurij C. vallomásából, melyet a Ripost tett közzé. Jurij C. ügyvédje, Tóth M. Gábor a lapnak azt mondta: az ügyfele nem érzi magát felelősnek, és minden felmerülő kérdésre választ adott a nyomozó hatóságoknak, sőt, a tanúvallomását akkor is fenntartotta, amikor gyanúsított lett. Azt azonban nem közölte az ügyvéd, hogy pontosan mit hozott fel a védelmére, azt nem fejtette ki bővebben, mint ahogy a sértetti képviselőkhöz sem jutott el – a törvény ellenére – sem a kapitány, sem a Viking Idun szolgálatban lévő kapitányának és matrózának tanúvallomása. Cáfolja azonban az ügyvéd állítását a Ripost által megszerzett nautikai jelentés, amelyből kiderül, hogy az ukrán kapitánynak percekig fogalma sem volt, hol a Hableány – miközben a műszerek jeleztek. Mint a jelentés írja:

Jurij C. tanúvallomásának leirata. Fotó: Ripost.hu
PestiSracok facebook image

– írta le az esetet Jurij C. A nautikai szakértő ugyanakkor kételkedik a kapitány vallomásának igazságtartalmában. Szerinte ugyanis a Hableány még korábban, a Parlamentnél előzte meg a Viking Sigynt, a bal oldalról. A Margit híd közelében a Hableány már lassabb volt, a Viking pedig gyorsított, így akkor már a Viking előzött. Erről pedig nemcsak, hogy nem értesítette L. Lászlót, a Hableány kapitányát, hanem a jelentés szerint az adott helyzetben nem volt biztonságosan kivitelezhető, tehát bele se kellett volna kezdeni, csak a Margit híd elhagyása után.

– fogalmazott a szakértő.

Forrás: Ripost; Fotó: MTI/Mónus Márton