„Biológus, hatgyerekes apaként, súlyos genetikai eredetű betegségben szenvedő betegként, egy betegegyesület vezetőjeként és hívő emberként vitatkozom Veres András püspök úr álláspontjával” – jelentette ki a PestiSrácok.hu-nak Csuja László biológus, a Hemofiliások Baráti Körének elnöke. Véleménye szerint a lombikbébiprogram során születő gyermekek azért boldogok, mert nem csak az emberek szeretete, hanem „az Istentől kapott tudásunk egy apró szikrája” is bennük van. (Korábban már összegyűjtöttük Veres püspök szavaitól elhatárolódó nyilatkozatokat, ide.)
„Nagyon sajnálom, hogy ebben az ügyben is, mint az abortusz kérdésben, nem vitát indít a püspök úr, egy társadalmi párbeszédet, hanem azonnal a dogma erejével próbál egy irreális társadalmi célkitűzést javasolni.” – jelentette ki Csuja László. „Ha a dogma erejével ezek a dolgok kezelhetők lennének, akkor nem lenne Magyarországon évente 30-40 ezer abortusz.”
Sértő szavak helyet csak arra figyelmeztetem Veres András püspököt, hogy az esendő ember – mint ő is és én is – képtelenek vagyunk felfogni Isten határtalan kegyelmét, amivel az ember fiának az isteni tudás szikráját adta és erről bizonyságot tett a Bibliában. Én nem merném ilyen élesen elítélni mindazokat az emberi cselekedeteket, amit az ember a saját fajának fenntartásáért tesz, hisz a Biblia mondja az első emberpárnak, szaporodjatok és sokasodjatok és hajtsátok uralmatok alá a Földet.
A biológus kifejtette, hogy az embriókat nem szokás felolvasztani, a nem felhasznált leendő magzatok -80 fokon várják a „megváltást”. Például a hemofília esetében ez már nincs is olyan távol, hiszen olyan előrehaladott állapotban vannak a kutatások, hogy akár 10-15 éven belül hatásosan génkezelni lehet majd a betegeket, így a hemofiliás embriókat is be lehet ültetni és megszülni.
Több, mint nyolcszáz olyan betegség van jelen Magyarországon, melynek genetikai eredete van, ezek meghatározzák a következő generációk életét is. Ebbe a számba ráadásul csak azok a betegségek tartoznak, melyeknél legalább 10% az öröklődés esélye. A tavalyi évben például az állam 11 milliárd forintot költött a hemofiliások kezelésére. Ehhez képest 1997-ben 1,7 milliárd forintot fordítottak erre, ekkora különbséget pedig nem lehet csak az inflációval megindokolni, hanem a betegek számának nagyjából 10%-os növekedése is szerepet játszott, ugyanis amíg a legtöbb betegség elterjedtsége az egészségügyi ellátás hatására csökken, a hemofília és egyéb genetikai betegségek száma nő. Ez egy természetes növekedés, hiszen amíg a korábbi generációk nem élték meg az ivarérett kort, nem adták tovább a betegséget, addig ma már a kezelések hatására egyre többen vállalnak gyermeket, és továbbadják a kórt. „Én ezt a betegséget a lányomnak átadtam, és a lányom ugyan tünetmentes, de az ő gyerekei között megjelenthet, ha nincsen meg ez a támogatottság.” A hemofília ugyanis a nőknél tünetmentes, mégis hordozói lehetnek a betegségnek, és fiúgyermekeik veszélyeztetettek.
A lombikprogram során kiválasztják a hibás géneket, és egészséges gyermekek születhetnek. Jelenleg azonban az eljárás kb. másfél millió forintba kerül, nem mindenki engedheti meg magának, ezért a Hemofiliások Baráti Köre indítványt nyújtott be a Klinikai Genetikai Szakmai Kollégiumhoz, hogy újítsák meg azt a szakmai protokollt, ami a mesterséges megtermékenyítés előtti genetikai vizsgálatokról szól.
A tisztázatlan helyzet miatt nagyon hátrányos a genetikai betegek számára, hogy negatív fényben tűnt fel a lombikprogram a médiában, mert ez azt sugallja a kormány számára, hogy tisztázatlan etikai kérdések vannak, ezért továbbra sem újítja meg a támogatottsági program engedélyeit. Teszi ezt annak ellenére, hogy az államnak ez pénzügyi szempontból is érdekében áll, hiszen a genetikai betegek ellátása sokba kerül. Csuját például napi százezer forintért kezelik. Az állam és a családok is egészséges gyermekeket szeretnének, és a tudomány jelenlegi állása szerint ennek leghatásosabb módszere a lombikbébiprogram.
Egyre több anya szívét és eszét az abortusz és a vakszerencse helyett az egészséges utód iránti vágy hajtja és mindent megtesz azért, hogy egészséges embriókat fogadjon be a méhébe. Olyat, aki számára az ember földi élet kevesebb szenvedést fog hordozni. Nemcsak a gyermek születése után, hanem már előtte kötelességünk gondoskodni arról, hogy a földi életünk kevésbé fájdalmas legyen, kevesebb szenvedést hordozzon.
A vezető képen Csuja László látható. Fotó: PestiSrácok.hu
Hegedűs Imre
2017-09-12 at 17:41
Remélem hogy ezt viccnek szánta…
Csuja László
2017-09-02 at 13:19
A vallásosság nem jelent idiotizmust. Én is vallásos vagyok.
Artur
2017-08-30 at 23:49
S fura, de igaz. Valamiért éppen a siketnémák, a vakok, az örökletes betegségek hordozói makacsul szaporodnak, s nem törödnek vele, lehet második, harmadik, sokadik gyermeküknél is nagy esélye lesz a fogyatékosságuk továbbadásának. Valamit lehet, mégis jobban tudnak, mint mi, átlagos állapotú, de taplószívű, s az élethez valójában vak többség? Lehet, hogy valójában a vakok látnak, a süketek hallanak, s mi vagyunk vakok és süketek, Élethez és Istenhez?
Az átlag mikor fogja fel? A népesedés kérdése legfontosabb nemzetvédelmi, honvédelmi kérdésünk. Isten létezése, ma már minden természettudós számára befejezett tény, nem vita tárgya többé. A Világmindenség kiismerhetetlen csoda marad az ember számára, s mégis egy ismeretlen Nagyúr vendégei voltunk. A magyar 1957 óta gyermektelen, fogyása olyan végzett, melyet a bolsevikok hoztak rá. Kádár a magyar nép gyilkosa.
Kell egy médiumtörvény, ahol a világon egyedül Magyarországon, a vélemény, a gondolat szabad lesz s következmények s feltetételek nélküli, korlátlan alapjog. A család fogalmát újra kell írni. Az nem család, ahol az Anya nem otthonában él, s neveli számos gyermekét. Alanyi jog a tanulás, a fészek, a ház, a telek, a haza minden fiatal párnak. A főállású nagycsaládos anyának fizetés jár, s hivatalnak kell tekinteni, értékteremtő nagy munkáját. Megértette ezt az átlag? Nem érti s nem is akarja érteni.
bölcsuhu
2017-09-02 at 06:49
Nem látnak semmit jobban, viszont olyan felelőtlenek és önzők mint az a HIV fertőzött, aki megfertőzi minden partnerét mert nem védekezik, vagy mint az imádott Ady, aki megfertőzte az akkor még gyógyíthatatlan vérbajával fiatal feleségét.
Artur
2017-08-30 at 23:34
Ami a nem vállal gyermeket illeti, nyított kaput dönget, aki ezt hiányolja. Már kapcsolatot sem vállal az átlag. Gyakorlatilag semmit. A magyar társadalom éppen az utódai életét illetően minden csak nem körültekintő. Lásd államadósságok, garé és paks rákja, az elhasznált fütőelemek iszonyatos veszélye, s jövőre löcsölt összköltsége. Kuroszawat érdekelte a japán nép jövője, azokat, akik tán 18 atomreaktort raktak egy szigetre, a társadalmat a politikusait s szagembereit, már nem érdekli.
Iszonyatos bűntenger van mögöttünk, tényleg pár oldal Fülep a magyarság pusztulása, fenn van a neten, nem idézem, mert O. ollója fecsegésnek fogja tartani, s törölni fogják. Páran majd kérik is ezt.
Ilyen környezetben, ahol szó szerint Shylock háborúja zajlik a nemzet ellen, az az álszentség, ha valaki Csuja hatgyermekes jogát megkérdőjelezi, jó, hogy élnek gyermekei, vagy lehetett volna körültekintőbb is.Ha a lombik programmal érik el, hogy Benda József sikereket ér el, s rá tudja venni szülni képtelen 34-45 éves nőket, hogy szüljenek, akkor a magyar népnek esélye marad a túlélésre. Ezt nem olyan nehéz megérteni. Embertelen s buta azon lamentálni, ilyen ostrom idején, erkölcsileg s emberileg jó, vagy rossz, bármilyen eszköz, mellyel gyermekeket és életet tudunk csinálni. Gyerekek kellenek, bármi áron. Ez az anyag, ez a magyar valóság van nekünk. S Steinbeck jól mondja, versenylovakat nem tudunk csinálni belölük, de talán gyors disznókat igen. A mai 35 éves nő áldozat, azért egyke, mert szüleivel sikeresen elhitették latrok, hogy Istent játszhatnak. S ha hármas ikreket varázsolnak beléjük, akkor tegyék ezt, csak szüljenek végre..
Az egyház pedig nagyon sokszor s sokat változtatta „álláspontját” ahhoz, hogy ne magasról tegyünk rá. Emlékezzünk, alig száz éve, még az önkielégítést is tiltották a gyerekeknek, s csak akkor volt szabad házaséletet élni, ha gyermeknemzés volt a cél. Soroljam? Ma már szabad malackodnunk, ha van olyan hülye, aki hallgatott rájuk s kezelőorvosa, vagy gyógyszerésze mondta meg neki, mit csináljon, vagy nem hálószobájában. Ma a váci megyéspüspök védeni kezdi papját, aki az oltár elött elégítette ki férfiprostiját. Mára fordult a világ és az elvált nők klubját élteti a hivatalos egyház, s pillanatokon belül a ferde házasságokat nem csak áldani fogja a pápa, hanem kötelezővé akarja majd tenni. Ezek tények.
Artur
2017-08-30 at 23:10
Le kell szoknunk arról, hogy a gyermek vállalás, s terhesség, ez a szemlélet öl. A gyermek áldás. S hogy mennyire az, éppen most fog kiderülni, amikor az átlag teljesen impotens lett S meddő. Ami az álszentséget és a butaságot illeti, ez igaz. Azok vagyunk mindannyian. Tarkovszkij Solarisa megmutatta, minden egyénnek más volt a végzete, egyiknek szép nője, kapcsolata, másiknak törpék, harmadik még undorítóbb tudatalattija, lesz napi valóság, s élő anyag. S még sok mindent mond el Tarkovszkij, nem megyek bele, mi mindent.
Ha tudta, ha nem, hat gyermeket hozott létre, a kérdés pedig, mivel ezek a gyermekek élő és létező valósággá lettek, embertelen. S ha nőies vagyok ezért, mert elmondtam az igazat, akkor az vagyok. Lehet, hogy leszbikus nő vagyok, csak nem tudok róla, valamiért. Szegény nagycsaládosokat szereti összemosni hatalom s közvélemény a fogyatékosokkal, a „hívőkkel”, a torzakkal, s ki örülne annak, ha gyermeke egy törpével, vagy vakkal érkezne haza. Ahogy elnézem azonban a magyar átlagot, Ady sora jut eszembe, a piszkos bamba társakra nézett, káromkodott, vagy fütyörészett. Ez a mai magyar valóság elég nyomorék, testi és szellemi korcs lett, s hosszabb távon a magyar öngyilkos lett, minden csak nem körültekintő. Furcsa lehet ennek a Csuja nevű embernek olvasni itt minket, s milyen rossz lehet, ha valamelyik nagyobb gyermeke olvassa a hozzászólásokat.
Ösztönösen vonzódunk a szépséghez, a kerekhez, az egészhez, a hibátlanhoz. Érdekes az is, minél szebb valaki, annál könnyebben esik bele olyan emberbe, aki valójában sajnos nem az. Személyes példád viszont éppen Neked mutatta meg, hogy mennyire ember tervez, Isten végez. S sajnos senki nem kap garanciát s menlevelet arra, hogy biztonságban felnevelheti gyermekeit, s mindenkit meg tud óvni, akit szeret. Milyen rosszul esne Neked is, ha valaki azt mondaná, nem voltál elég körültekintő,stb. s igazad is lenne ebben. Minden ember külön világ lesz, s nincs rá módunk, hogy befolyásoljuk a másikat, legfeljebb szurkolhatunk, legyen szerencséje, s szeresse őrangyala.
Viszont éppen a feladatok, a család, a nagycsalád, a jót jobbá teheti. Igaz a rosszat rosszabbá. Ha valakinek hat vagy több gyermeke lesz, akkor remélhetőleg fiatalon kezdi el. Társadalmi feladatunk rávenni arra a mai fiatalságot, éppen tanulmányai garantálásával, hogy már 18 vagy 20 évesen találják meg társukat, s kezdjenek a nagycsalád létrehozása érdekében, tenni is valamit. S itt senki nem garantálhat semmit senkinek. Kapcsolatuk megmarad, egészségesek maradnak, szerencséjük, vagy végzetük mennyi időt és édességet ad nekik, a szeretethez, az élethez magához. NEM KELL CSALÁDOT TERVEZNI, s lamentálva méricskélni, Shylocként és Scrooge-ként, mi éri meg, mi nem. Az emberiség egészen a huszadik századi felelős családtervezés maszlagjáig élt és élni akart. Amióta oly nagyon tervez, s szedi a hormontablettát, valamint abortuszhoz alanyi joga lett és él is vele, azóta haldoklunk. Az átlag ahhoz is buta, hogy felfogja, mi elönye, hátránya van egy atomreaktornak, s azt sem tudja végiggondolni, foci csapata hogyan tudna jobban játszani. Kire kellene szavazni, lásd végtelen butaságát az EU és a NATO szavazáskor, aljasságát december ötödikén,stb. Ahhoz azonban van esze, hogy rövid, pillanatnyi érdeke alapján kannibál legyen. Annyi esze már nincsen, sem lelke, sem kedve, hogy elolvassa Fülep Lajost, vagy Fekete Gyulát. A megértésüket, na azt aztán végképpen soha.
…
Artur
2017-08-30 at 19:40
Ez azonban szellemes volt.
„Mondjuk Éva megalkotását tekinthetjük klónozásnak!”
Egy másik vita lehetőség:
„No, szólitsuk meg Csuja urat!
És ha már élére kell állítani a dolgot, megteszem:
Nem érzi magát felelősnek, hogy haemofiliásként gyermeknemzésre vállalkozott?
Biológusként hogy látja ezt?
Ön hívő katolikus?”
Én még nem láttam hívő katolikust, Te ismersz ilyet? Én csak katolikusokat láttam, akik első szóra letagadták, hogy misére járnak, hagyták, hogy gúnyolják annak idején a lengyel pápát. S felvonultak kádár jános előtt május elsejéken. Én hívőt nem láttam még, mert az a hívő, aki életét tudja adni hitéért. Aki valóban kiállt érte. Apám bátran viselkedett, talán az egyetlen, aki tényleg katolikus, s magyar. A többiek?
A gyermeknevelésre vállalkozott kérdés, bár embertelen, de okafogyott is. Látszik, hogy nem nagycsaládos írta, sajnos. S nem egy szerelmes tipus. Lehet, ez a férfi csak szereti asszonyát, s hisz Istenben. Valahogy én az ö igaz hitében jobban hiszek, mint az álszent pap hitében.
Valamint a cikkben később írja, saját betegsége is később derült ki. Nagyon nehéz mások hálószobája ügyében, s vonzalmai ügyében még csak véleményt is mondani. Egyik gyermekem, valamiért azt hiszi a fogyatékkal élők, csak hátrányuk okán, emberségesebbek lesznek, s jobbak, mint a többiek, s vonzalma feléjük viszi. Márai regényét nem olvassa el sajnos. Nem lehet beleszólni, tanácsot adni. Abban a pillanatban, amikor fontolgatni kezdünk ilyen ügyekben. Nem azonnal Istent kezdünk játszani?
Matyko-X
2017-08-30 at 21:10
Kedves Artur, a “hívő”-t itt még csak nem is a hitéért a végső áldozatra is képes értelemben használtam.
Csak egy, a saját hitét vállaló, nem tagadó, azt valamennyire ismerő, egyházát is vállaló értelemről van szó. Amiben jól megfér az ember kétsége, kérdései is.
A kérdés NEM a gyereknevelésre vonatkozott, s nem okafogyott! Embertelen lenne? (Na, ez nagyon nőies szemlélet!) Egyáltalán nem az: Csuja úr saját betegsége kiderülési idejére én itt ugyan egy szót nem találtam, és tudomásom szerint a hemofilia egy régóta ismert betegség – tüneti szinten évezredek óta. Az 50-es évek óta sokat fejlődött e betegség diagnózisa is. Úgyhogy akár tudhatta is. Ha te netán jobban tudod …
Nem tudom, Csuja úr mikor alapított családot – a saját állapot ismeretében vagy nem. Ez nyilván befolyásolta a helyzetet.
DE ÉN NEM a magánügyeire kérdeztem, hanem abban az értelemben egy általánosságra, hogy az ember ha ismeri saját állapotát, akkor felelős a gyereknemzésben való döntéséért is. Ha nem ismeri – akkor más a helyzet.
Hogy nem vagyok ötgyerekes, annak nem a szándék hiánya volt az oka. Egy héthónaposan és egy 4 hónaposan elvesztett gyermek után csak az marad, hogy a Jóisten tudta, mi a jó, és hagyta másik felemet a karomban meghalni pár év múlva. Így már csak egy kisgyerek gondját kellett viselnem.
Azt pedig, hogy súlyos örökletes betegségek mit tehetnek, ugyancsak közelről láttam.
Nem Isten játszása, ha az ember egészséges párt akar, egészséges gyerekekkel. Férfihoz, nőhöz méltó. A szerelem és társai ügyben ugyan sokat tudnék mesélni – nem fogok.
Az egy álszent, buta felfogás, hogy épp az ember és utódai életét meghatározó kérdésekben NEM körültekintő.
Például inkább nem köti össze az életét olyan nővel, férfivel, aki terhelt családból jön. Vagy ha erre nem képes és mégis összeköti magát, akkor nem vállal gyermeket. Már ha, és egyáltalán, lehet erre az embernek rálátása. Még akkor is, ha ezek nagyon kényes és intim ügyek.
bölcsuhu
2017-09-02 at 06:37
Én is ezt vallom! Csak hát ez az utolsó szempont amit házasságkötés, illetve gyereknemzés esetén figyelembe vesznek a párok! Örökbefogadásnál, idegen megtermékenyitésnél meg ez zsákbamacska.
Hegedűs Imre
2017-09-12 at 17:36
“Egy héthónaposan és egy 4 hónaposan elvesztett gyermek után csak az marad, hogy a Jóisten tudta, mi a jó, és hagyta másik felemet a karomban meghalni pár év múlva. Így már csak egy kisgyerek gondját kellett viselnem.
Azt pedig, hogy súlyos örökletes betegségek mit tehetnek, ugyancsak közelről láttam.”
Nos – hemofília esetén – pusztán amiatt – már 40 évvel ezelőtt sem volt ennyire reménytelen a helyzet. Egyébként mind Csuja László mind én 61 évesek vagyunk. Néhány hetes korunk óta tisztában voltak szüleink az állapotunkkal – szerncsére már akkor kaptunk olyan ellátást, ami lehetővé tette azt hogy életben maradjunk. Eléggé súlyos rokkant állapotban – de élve. Ebben az állapotban család nélkül egyedül maradni… Nehogy bármelyikünkre követ vessenek azért, mert nem az volt a célja…
Artur
2017-08-30 at 19:26
Jogunk van Istent játszani? A kérdés jogos. 11 millió abortusz, s a gyógyszernek hazudott hormon fogamzásgátló tabletták millárdjai után, a válasz egyszerű. Nem az, s bűneink önmagukban hordozzák büntetésüket. Elfeledkeztünk ugyanis Istenről. Legjobban éppen a papjaink. S ahol terhesség a gyermekáldás, ott átok lesz az Élet, s ferde és természetellenes. Szó szerint mindent megfertőzött az ateista materializmus, az emberiség rákja, a marxizmus.
A Dunából nem tudnak már vegyszer s hormonmentes vízet nyerni, a nők többé nem nők, a magyar férfi, pedig nagyon,nagyon régóta, minden csak nem férfi. Valami más. Foglalkoztatott, alkotó munkatárs helyett, lehajtott fejű rabszolga, az átlag.
Hiába írom le, fel sem fogják. Igényük sincsen a szabadságra, ami a felelősség. A legegyszerűbb tények érthetetlenné válnak, mert bekövetkezett az az erkölcsi pusztulás, amit legjobban Fülep ír le. S tetű és kannibál az átlag országlakos.S valami alulmulhatatlanul hülye és tájékozatlan.
Matyko-X
2017-08-30 at 19:22
Na jó. Nemigen lesz ebből sem értelmes diskurzus, de azért teszek egy próbát. Akár az advocato diaboli szerepében is.
No, szólitsuk meg Csuja urat!
És ha már élére kell állítani a dolgot, megteszem:
Nem érzi magát felelősnek, hogy haemofiliásként gyermeknemzésre vállalkozott?
Biológusként hogy látja ezt?
Ön hívő katolikus?
Hegedűs Imre
2017-09-02 at 13:24
„Nem érzi magát felelősnek, hogy hemofíliásként gyermeknemzésre vállalkozott?”
Tisztelt Matyko-X Uram,
Ezt komolyan kérdezi? Ilyen alapon egyetlen hordozó nőnek sem lehetne gyereke. Hemofíliás férfi gyereke csak akkor hemofíliás – ha a gyerek partnerétől is a betegséget átörökítő kromoszómát örököl. Egyébkén vagy hordozó lány, vagy egészséges fiú gyereke születhet. Az ő esetében 5 egészséges fia és egy, a betegséget hordozó lánya született – aki a fent ismertetett módon elkerülheti a hibás gén továbbadását. Akkor amikor a mi gyerekeink születtek erre még nem volt lehetőség.
bölcsuhu
2017-09-02 at 19:05
És honnan tudta, hogy a 6 gyerekből 5 fiú lesz? S ha mind a hat lány lett volna? Akkor is ilyen megértő lennél vele szemben?
Artur
2017-08-30 at 19:13
Mostani hír, egy kiadót pénzbüntetésre itéltek, az ügyészség ilyenkor éber, mert egyik könyvének szerzője tagadott valamit. Amit tilos ma, nem szabad, a tagadása valaminek, a gondolat, a vélemény szabad hangoztatása, ma középkori üldöztetésben részesül. Ennyire rabok lettünk! Egy lépés választ el attól minket, hogy ha valaki a magyar fogyást felemlíti, akkor megint rémhirterjesztő ellenség legyen, s tiltani kezdjék, s üldözni. Pár pillanat, s tiltott lesz Fekete Gyula. Fülep Lajost pedig újtörténészeink átírják, mint a „vállalhatatlan” Kosztolányit.
S ha valaki szóvá teszi, mégis csak a feje tetejére állított az a világ, ahol a nőknek foglalkoztatottként, lehajtott fejű rabszolgaként, alkamazottként kell vegetálniuk, s munkáltatójuk fontosabb nekik, mint az uruk a férjük, gyermekeik nem létező apja. Hiszen éppen a kor technikai színvonala hozta el, hogy soha az emberiség ilyen rövid idő alatt, ilyen mértékű tömegtermelést eddig nem tudott felmutatni. s azt a cikket be fogják tiltani, ahol a szerző leírja:
„”Napjainkban a nők továbbtanulnak, karriert csinálnak, utána akarnak babát. Viszont a rengeteg stressz miatt apeteéréskárosodik, ezért 40 éves korra előrejött sokuknál a klimax, amikor a petefészek működése leáll. Nehezítő tényező ma a párkapcsolatok zavara is: sok a magányos nő és férfi, ha pedig nincs kapcsolat, nincs kinek szülni. Régen nem volt ennyire gyakori a magányosság”
Vegyük észre kádárnak a müködését, a magyarság gyilkosa érte el, hogy ma azért magányosak a nők, mert nincsen felhozatal! A hatvanas évek elején azon sopánkodik a magyar irányított Pártsajtó, minek ennyi gyermek? Két műszakban jártak általánosba a gyerekek, MERT AKKOR MÉG ANNYIAN VOLTAK, Horthynak köszönhetően, s mert akkor még az Ormánság nem lett ateista államvallássá.
Azaz, aki mondjuk 62 ben kisiskolás, nem kádár alatt fogant.
Nézzük meg, a hetvenkettes adatokat, általában a tényeket, s döbbenjük már rá. Kádár a magyar nép tudatos gyilkosa.
TÉNYKÉRDÉS, MA A MAGYAR NŐ, A FECSKE, A GÓLYA NEM ÉLHET OTTHONÁBAN FÉSZKÉBEN. Tudatosan verik el onnan, s esélye sincsen arra, hogy még termékeny korában, saját háza, telke, férje, s gyermekei legyenek, s esélye sincsen arra, hogy megkockáztasson egy ugrást az ismeretlen jövőbe, s Isten és férje tenyerére dobja magát. Egyetlen sekélyes kis joga, a családtervezésnek nevezett meddőségprogramban való részvétel. Joga van a férfiak munkavilágában, értéktelen csavarnak lenni, s joga van ahhoz, hogy foglakoztatottként, ha akar se lehessen ott, ahol lennie kellene. Hol is? Hát otthon.
Artur
2017-08-30 at 18:50
A nő arra való. Hogy Anya legyen, s otthonában éljen, családban. Amig ezt nem tudjuk kimondani, leírni s megérteni, a magyar halálra van itélve.
S mire való az ember, a férfi? „Boldog az a nép, melynek fiai szerelmükben gyermekeik anyját keresik.” Werfel Verdije mondja ezt, érdemes lenne megjegyezni. Amikor még Krúdy öreganyja, azaz nagyanyja, Radics Mária az udvarházuk, a családjuk igazi ura s gazdája, nem volt ennyi válás. Mégis a férfiak, mint családfenntartók nem egyszerüen ingatagok, s sokszor csak annyi titkuk van, hogy nem szeretik asszonyaikat. Hanem gyakorlatilag csak annyit érnek, mint az őszi szarvasbikák, vagy az elefántbikák. Az öreg Krúdy még hetvenévesen is szalad a szoknyák után, ebben Krúdy sem lesz más, legfeljebb elméletben, s nem a gyakorlatban. Mikor voltak ők, méltó szülők? Soha, persze, soha. Ilyenek nincsenek, mi vagyunk. S az akkor mégis család volt. Még a vörös postakocsi Szemeréje is, akarva-akaratlan családi háttérben mozog. Mindenkinek van, azaz volt családja. Ma. Senkinek nincsen. Az országlakos átlag családtalan, fészektelen, ferde lett. Itt a 2010-es statisztika a magyar családok 1,8 százaléka, ahol háromnál több gyermek van. Akkor pedig miről beszélünk? Hol a Család, hol van a Telvivi átlag, családonkét hat gyermekkel?
Ma az iskoláskorúak 68 százaléka hivatalos adat szerint hátrányos helyzetű. Ez magyarra fordítva azt jelenti, ők azért családban élnek, s soha nem lehetnek szegények, van anyjuk s vannak testvéreik. A magyar egyke, vagy egyse nem dicsekedhet ezzel. Erről hallgatnak. Az újszülöttek 84 százaléka ma nem magyar Magyarországon. Más. Ez is elég ritkán olvasható, vagy látható adat.. Le lehet nézni a dohányzó, köpködő, káromkodó, magukra s környezetükre valóban keveset adó nem magyar nőket, s anyákat. E nagy lenézés közben, mi szépen meghalunk, elfogyunk. Ővéké a jövő, övéké itt a tér.
Artur
2017-08-30 at 18:23
Jó lenne azt a szemléletet a gyakorlatba ültetni, hogy semmit ne tegyünk meg azért, hogy ne legyen gyermekünk, s ha bölcsek tudunk maradni, akkor soha semmit azért, hogy legyen. De lehet, ez a kéretlen jótanácsom semmit nem ér, ha valóban olyan rosszak a magyar termékenykorú lakosság adatai, mint azt páran jó ideje feltételezzük.
Már a hatvanas évektől a Pártsajtó azt harsogta, a világ túlnépesedik, miért lenne baj az, ha itt Európa közepén, mi magyarok elfogyunk. Régi félreértés az is, hogy a váteszi jóslat, a „föld uralmunk alá hajtása”, ez a bibliai ígéret, ez jutalom lett volna. Mert lehet, csak ítélet volt, azaz diagnózis.
A technika eredményeivel pedig mindig élni fognak, s bizony visszaélni. Lásd atomfegyverek, vagy atomreaktorok. S jönnek a genetikailag megsegített sportolók, akik eleve kétszer akkorák lesznek mint az átlag, s Arnold Svácjinégerre hajaznak, már tesztoszteron s egyéb doppingszerek nélkül is S ők nem csak nyerni fognak, hanem párjaik lesznek, s ivadékaik. A katolikus egyház felfogása pedig, s amit a gyakorlatban csinált az elmúlt hosszú-hosszú évtizedekben, köszönő viszonyban sincsenek egymással, sajnos. Magyarul nálunk van a legtöbb abortusz a világon 1957 óta, nálunk adták állami ingyenességgel alanyi joggá téve ezt, s a hormontablettát is. Azt a hormont, ami már a Dunába visszatérve, a mai fiatal gyerekek, fiúk termékenységét is támadják, azt a gyógyszergyári segedelmet, mely magát gyógyszernek nevezi az élet ellen, s csak kádárék alatt 7 vagy 9 millió abortusz mellett, óriási segítséget jelentett az Ördögnek, hogy marxistává tegye az átlagot, s a közbeszédet, a közvélekedést.
Ha Veres és az egyház a gyakorlatban annyira lombikprogram ellenes lesz, mint abortusz s Pártellenes s marxizmus ellenes volt 1944 óta, akkor kár egy szót is vesztegetni rá. Mert minden, csak nem ez. S nem az.
A gazdagok, eltonjanik kis köre, valamint a teriblekes ráczkárolyok eddig is megvásárolhatták szegények gyermekeit, s örökbe is fogadhatták. S fogadják majd ezután is. Ez a kormány sem különb sajnos ebben a többi kollaboránsnál, Magyarország hódoltsági terület 44 óta, s legtöbbször kormányaink csak nevükben magyarok.
A lombikprogram pedig tényleg viszolyogtató lesz, amikor ungárklárák arra fogják használni, hogyan tudjanak álcsaládot, ferdét kihozni, s hogyan mutassanak ferdeségükről rossz példát, kiszolgáltatott kis gyermekeknek
Igen, erre is fogják használni, ahogy sajnos az is örökre tisztázatlan marad, illetve a jövő nemzedékeire passzolták el, mi lesz az elhasznált fütőelemek sorsa, s mibe fog ez kerülni, már egyke unokáinknak, illetve azoknak, akikre tudatosan most cserélik le a magyarokat.
Viszont a lombikprogram már a közeljövőben, sok magyar családnak az utolsó utáni lehetősége lesz. Mert a magyar átlag impotens lett, a nők inkább férfiakra hajaznak, a férfiak pedig feminin idiótákra.
Ott rontjuk el a vitát, hogy „ a katolikus egyház álláspontja” a világon senkit nem érdekel, magát az egyházat pedig legkevésbé érdekli. Ezért kár lenne egymást marni. Mi erre a bizonyíték? Elég elolvasni egy váci megyéspüspök melegvédő sorait, valamint elemi utálatát velünk szemben, magyarokkal s magyar maradék nagycsaládosokkal.
A történelmi egyházak pásztorai s papjai, vállukat vonogatják, ha a hívek, azaz a maradék magyar nép sorsáról van szó. Őrizője vagyok én az én nyájamnak, mondják ezek a modernkori Káinok, s fensőbbségesen kinyilatkoztatják. Ők megmondták az embereknek a tutit, íme, az „álláspontjukat” ebben az ügyben is. Ha a birkák nem olvasták a tanokat, a táblákat, s ingoványba, vagy a szakadék széléről, magába a szakadékba esnek, ezt köszönjék meg maguknak. Még a pápát sem érdekli további sorsuk. S mivel rossz keresztények, inkább lennének ateisták, sóhajt nagyot a pápa is, visszatér pásztor nyájától sátrába. Igen gazdag sátrába, ahol várják már a szír fiúk, hogy letérdeljen elöttük.
S mossa az ő lábukat. Mi történik a kisbirkákkal, az ő körmeikkel, egész valójukkal, bundájukba mennyi-mennyi ateista tüske megy, ment, hová mennek egyáltalán? Ez sajnos csak Fülep Lajosokat s Fekete Gyulákat, s utoljára talán Bangha pátert s Prohászka Ottokárt, valamint Mindszentyt érdekelte.
Egyik öntudatos nő azt írta, gondolta.
„
Az én felfogásommal ellentétes, hogy a nő = állat, és ha nincs málhás szamár, vagy kecske, akkor a nő arra való, hogy a gyereket a hátán, az össze csomagot a két kezében cipelje, miközben a párjaura mobilozva jár előtte 10 méterrel.”
Borítékolható sajnos, hogy pont ebbe a szemléletbe halunk bele. S győznek a muszlimok, s megmarad Telviv, ahol még mindig az átlagnak hat, azaz 6 gyermeke van!
Oly öntudatos Anettjeink elhitték Simonebevoiroknak a sunyi dumát, hogy ma már a nő rendelkezik testével, stb, s magánügye, hobbija, lesz gyermeke vagy nem lesz.
A magyar világelső lett kannibalizmusban ugyanis, de Európa is lobogó hajjal követi. Európa elfogy, egyre kevesebben vagyunk, önként s dalolva leszünk öngyilkosok. Pontosabban miért is? Mert a Család fogalmát sikeresen programozták át, a magyar országlakosság agyában. Öntudatos Klára ugyanis azt feledi szegény, hogy még soha a magyarság többezer éves történetében, ennyire szegény, ennyire kizsákmányolt, ennyire nyomorúságos nem volt az átlag nő, s benne az átlag magyar,mint manapság, főleg kádárék óta, 1957 óta. Ezt a legtöbben felfogni sem tudják.
Amikor ugyanis a nő egyenlő állattal,” és ha nincs málhás szamár, vagy kecske, akkor a nő arra való, hogy a gyereket a hátán, az össze csomagot a két kezében cipelje, miközben a párjaura mobilozva jár előtte 10 méterrel.”akkor az Élet és az, akármilyen is, Család. Ma Magyarországon a cigányok élnek családban, s pár maradék magyar, az arisztokrácia Lear királyai. A muszlim családképe, s Istenképe, a Horthy unoka számára is követendő lett, Sharif a neve, s elég sok fényképen látható volt, ahol két felesége s számos gyermeke mosolyog a kamerákba.
Ha akarunk még magyarokat látni a jövőben, bele kell nyugodnunk abba, hogy a cigány vagy a muszlim életformája s családképe, Istenképe! Jobb s emberségesebb a mai országlakos átlag, meddő, öntelt, s ostoba felfogásánál. A nő bizony arra való, hogy a gyerekeit a hátán cipelje, aggódjon értük s gondjukat viselje, minden pihenő nélkül, életfogytiglan, éjjel s nappal. S cipelje a csomagokat, készítse napjában vagy hatszor a reggeliket, az ebédeket, a vacsorákat, csomagolja a kaját, s általában, gyakorlatilag is mindent ő csináljon, ami nehéz, ami unalmas, mosástól a mosogatásig. Miközben „párjaura” országos gondokban törje a fejét 10 méterrel járjon előtte, megrögzött naplopó legyen s álmodozó, s persze valami más is. Amit sajnos öntudatos Katikák már nem ismerhetnek meg, csak dühödten sejtik, van ilyen is. Legyen férfi, gerincroppantó nehéz csaták győztese, vagy vesztese. Ember, aki naponta kockáztatja életét, s a férfi menjen a villámok sújtotta, oroszlánvadászatokra. Mert a férfi az, aki köteles, köteles lenne… Az elefánt hátára ugrani, A sorssal packázni naponta, s egy éles késsel nyakba szúrni elejteni. A férfi dolga, hogy zsákmányát hazavigye. S aztán ne csináljon megint semmit, de semmit a világon. Csak legyen.
S ami a nő állat mivoltát illeti. Na igen. Igaza van Benedek Eleknek, naponta találjatok örömet egymásban, s igen, naponta okozzatok örömet egymásnak, mondom én. Ezt ma, a mai családnak nevezett vegetálás nem tudja. Hiszen lehetetlen is. Akinek asszonya, nem otthonában van, nem otthon él, s dolgozik, s nem Anya. Ne köntörfalazzunk, az mi? Ha egyszer újra normális lesz a közvélekedés, akkor a legkevesebb, hogy azt mondjuk, akkor nem boldog. Ha azonban jól neveltük fiainkat, ők tudni fogják. Az nem is ember, kinek felesége nem otthon anya, s asszonyállat. Az valami más..
Gáspár Anett
2017-08-30 at 16:57
Az én felfogásomtól ellentétes, hogy lenne kiválasztott nép, akiknek mindenki felett való jogosítványai lennének.
Az én felfogásommal ellentétes, hogy a nő = állat, és ha nincs málhás szamár, vagy kecske, akkor a nő arra való, hogy a gyereket a hátán, az össze csomagot a két kezében cipelje, miközben a párjaura mobilozva jár előtte 10 méterrel.
Az én felfogásommal ellentétes, hogy vannak, akik nem eszik a sertést és/vagy a marhát.
De attól az még létezik.
A katolikus egyház felfogása a mesterséges megtermékenyítésről az abortuszellenességgel azonos elven alapul.
Gáspár Anett
2017-08-30 at 16:50
Hülye.
Miközben a kormány kiemelten támogatja a lonikmbébi programot, most még több pénzt ad rá.
Te meg nyomod a baormságaidat.
Nem a katolikus egyház vezeti az országot, seggfejmarci, hanem a Fidesz-KDNP kormány.
A kereszténység több felekezetű, műveletlen Isten barma.
Matyko-X
2017-08-30 at 19:24
Egy végletesen buta szólás. Pityergései ócska propaganda szövegek.
Gáspár Anett
2017-08-30 at 16:42
A püspök nem azt állította, hogy ehhez az elvhez mindeni köteles igazodni.
Azt mondta, hogy a katolikus egyház felfogásával ellentétes, hogy az élet mesterséges úton születik, s hogy egyes embriókat beültetnek, másokat lefagyasztanak, másokat pedig megölnek.
És akkor már érthető is a keresztény tanokból le is vezethető, hogy miért nem fogadják el. Ugyanis az emberió már ember, megsemmisítése azonos az abortusszal.
Elemi logika kell hozzá. Ez az ő álláspontjuk.
Másoké meg más.
Ennyi.
Matyko-X
2017-08-30 at 18:10
Anett, nagyon jó, hogy nem csak kandúrok nyammognak a témán!
Valahogy jó egy nő véleményét olvasni, pláne ha ennyire világos!
Így van, ahogy írod: Veres püspök úr az egyházi álláspontot hirdeti. Mást nem is nagyon tehet. Hozzá még: a kath. egyház szigorúan hierarchikus. Amit illik tiszteletben tartani. Nem csak a tagjainak. Akkor is, ha kívülállóként valaki nem ért egyet azzal.
Vitatni persze lehet, de azt akkor az előbbiek szellemében.
Matyko-X
2017-08-30 at 16:30
No, ez idáig legalább egy normális hangnemű társalgás (kivéve az idióta első bejegyzést).
Csuja úr álláspontja – mint többszörösen is érintett – egyrészt ugyan érthető, másrészt épp érintettsége okán kissé óvatosan kezelendő.
A “saját ügyében senki nem lehet bíró” régi – római jog óta létező – alapelv. Nem véletlenül!
Ezzel együtt, egy értelmes és valóban gondolkodó diskurzus nagyon is szükséges lenne – nem csak itthon. A naív Biblia-interpretációkat ebből talán ki kellene emelni, de az egyház(ak?) részvétele ebben is elengedhetetlen. Biológusokra nemigen bíznám etikai kérdések eldöntését!
Sokkal inkább Csókay főorvoshoz hasonló valódi hozzáértőkre, teológiai és VALÓDI filozófiához értőkre (nem ilyen posztmodern, dekonstrukturalista és hasonló baromságok művelőire).
A dolog nyilván összefügg a technikai, az etikai mellett anyagi kérdésekkel is: némi – talán nem fölösleges – malíciával mondhatnánk, hogy az “emberiség” jól halad saját degenerációinak szaporításával, de hogy ezek “eredményeit” hogy lehet korlátok közt tartani és anyagiakkal fedezni, abban bizony eléggé gyöngén muzsikál. Utóbbit NE tessék egyszerűen csak lesöpörni az asztalról: itt most épp nem ködös ideák álomvilágáról van szó, hanem ugyanarról a 3 dologról ami a háborúhoz is kell! És ami egyáltalán nem magától értetődően “áll rendelkezésre”.
A humánum árát ki fizeti, tessék mondani? Ja, az sincs ingyen.
A “Föld uralmunk alá hajtása” is érdekesen félresikerülni látszik: még 40-50 év ezzel a tempóval, és lehet kezdeni sorsolni, hogy ki megy – önként persze – a tengerbe.
A gyógyszeripari lobby is megér egy misét – láthatóan az ember azokat a betegségeket nagyjából kiiktatta, amik korábban eredményesen kordában tartották a népesség létszámát.
No és az abortusz ügyet se felejtsük már el!!!
VALÓBAN egyformák és “egyenértékűek” a különféle emberi rasszok? Ha igen, akkor miért nem?
Biztos, hogy a “fehér embert” kell ritkítani vagy akár kiirtani?
Sorjáznak a problémák, a válaszolatlan és eldöntetlen kérdések.
A legrosszabb, amit tehetünk, ha ezeket nem hogy föl se vetjük, de meg se próbálunk azokra a legjobb módon válaszolni!
Hegedűs Imre
2017-09-02 at 12:43
“A dolog nyilván összefügg a technikai, az etikai mellett anyagi kérdésekkel is:”
Össze, bizony! Az ejárára elköltött másfél millió forint kevesebb, mint egy hemofíliás beteg e g y évi életben tartásának a költsége.
” az ember azokat a betegségeket nagyjából kiiktatta, amik korábban eredményesen kordában tartották a népesség létszámát. ”
Igen. Ellátás nélkül a hemofíliás betegek többsége el sem éri/érte a felnőttkort – szinte csak a női ágon rejtve továbbadott kromoszóma okozta korábban egy-egy hemofíliás fiú születését.
Matyko-X
2017-09-03 at 16:05
Úgy gondolja, hogy a másfél milla fele a nagyjából 3 milliónak? Na és ? A válaszai semmit se mondanak egy triviális egyenlőtlenségen túl.
Hegedűs Imre
2017-09-12 at 17:23
Ezt a hozzászólást nem értem.
Másfél millióba kerülő kezeléssel lehet elérni hogy egészsges utód szülessen – aki még továbbadni sem tudja a génhibát, mert még rejtetten sincs meg neki.
Ezzel szemben ÉVENTE kell ennek az összegnek a többszörösét költeni minden egyes már megszületett hemofíliás beteg életben tartására költeni.
Tehát messze nem másfél – három arányról van szó.
nem püspök
2017-08-30 at 16:03
Biztosan meglepő a püspök úrnak, de vannak olyanok, akiknek orvosi műhiba miatt nem lehet természetes úton gyermekük, mert pl. egy műhiba miatt eltávolították a petevezetékét. Ők hiába fogadnának örökbe, a püspök úr mély hite ellenére sem foganna az örökbefogadás után gyermek. Pontosabban annak az esélye, hogy petevezeték nélkül megfoganjon valaki, ki is tudja hordani a gyermeket a hasűrben 1:625000000.
abban is teljes képzavarban van a püspök úr, hogy bárki embriót pusztítana el. Mit gondol vajon azért fizetnek többszázezret a párok állami finanszírozásban a gyógyszerekre és vizsgálatokra, milliós összeget a magánfinanszírozásban, hogy kidobják az embriójukat a kukába. Fogalma sincs a témáról, de dumál. Nem, kedves püspök úr. Ha egy nőnek a stimulációs eljárás után több megtermékenyült embriója lesz, a fennmaradókat fagyasztják csak le. Amennyiben nem sikeres az eljárás, a következőben hormonterhelés nélkül minimális gyógyszer mellett ültetik be a fagyasztott embriókat. Nyilván a püspök úr annyira aggódik az életérét, hogy simán veszélyeztetné továbbra is a nők életet újabb stimulációkkal, mint stimuláció nélkül beültethető legyen a fagyasztott embrió. talán abban sincs képben a püspök úr, hogy azoknak, akiktől nem sikerül több petesejtet nyerniük az egyetlen és további esélyük a fagyasztott embriók beültetése a megszületendő gyermekük érdekében. Sőt azzal sincs képben a püspök úr, hogy a fagyasztott babákért azután is visszamennek, miután már született gyermek a lombikból, mert az az embrió megvan, nem kell stimulálni, horror saját injekciókúrán átmenni, hanem csak kérni a visszaültetést. Azzal sincs képben a püspök úr, hogy aki gyermeket akar, bizony nem fogja azt mondani neki csak egy embriót ültessenek vissza, a többi nem kell, hanem mindenki annyit embrió beültetését vállalja, amennyit csak lehetséges visszaültetni. Ugyanis több egyszerre megszületett gyermek biztosan megszületett gyermek szemben az egyetlen visszaültetett embrió megtapadásának esélyével. Gondolom azzal sincs tisztában a püspök úr, hogy a babák érdekében mindenki vállalja, hogy a megtapadt embriókat kihordja, mert nem szeretne egyről sem lemondani, hacsak nem olyan súlyos a helyzet, amiben nincs más megoldás. Ez azonban ugyanígy működik a normál ikerterhességekben is.
Nem utolsósorban a normál fogantatásnál is nagyon kicsi a teherbeesési arány, a többi magzat még azelőtt abortál, mielőtt a nő menzesze megjönne. A természet ugyanígy működik, most minden házas életet élő pár, akiknek nem elsőre marad meg a gyermekük, bűnös? Vagy azt sem tudja a püspök úr, hogy a legtöbb embrió nem a szent nász csodás pillanatában jön létre, hanem napokkal később alkalmasint, amikor az aktus után több napig túlélő spermiumoknak van lehetőségük megtermékenyíteni egy megérő petesejtet.
Magyarország nem klerikális állam, az egyház és az állam szétválasztása megtörtént. Mi jogon dumál bele ebbe az egyház? Különösen olyanba, ami sehol nincs a Bibliában sem megtiltva. Ha azok az embriók, amelyek nem maradnak meg a lombik során, nem maradnának meg természetes úton sem, mert nem elég erős a genetikájuk a túlélésre. így rendezte ezt be a természet. Vagy a püspök úr az Istenre is haragszik, mert nem rendezte úgy a dolgokat, hogy minden egyes aktusból gyermek szülessen?
bölcsuhu
2017-09-02 at 19:01
Tudsz róla, hogy egy nőnek két petefészke és két petevezetéke van? Ráadásul az ellentétes oldalakon. Egyet ellehet “műhibázni”, no de mindkettőt? No de hogyan?
Fogalmi zavaraid vannak láthatóan. A spontán vetéléskor rendszerint az osztódó petsejt vagy már az embrió dobódik ki, a magzat jóval ritkábban.
A spermium kb. 75 órát él a nő testében (2 a hüvelyben, 25 a méhben, 48 a petevezetékben, de a 30-60 millióból már csak pár száz ér el ide), mig a petesejt csak 24 órát él még az ampullában (a petevezeték kitágult része, ahol a megtermékenyités végbe megy).
Többet olvass s kevesebbet írj!
Artur
2017-08-30 at 14:22
Igaza van az úrnak, nem kellenek már sértő szavak, én s megbántam, hogy nyersen fogalmaztam a Veres püspökről, nincsen már sportértéke sem, belerúgni a fekvő Veresbe. A pápával már nem lehetünk ilyen elnézőek, az ugyanis gazember, s csak gazember.
Miért van szükség ennyi lombikra, ezt idézem ide a cikkből.
Kitolódó gyermekvállalás
“Az egzisztenciális kényszer miatt a nők és a férfiak jóval később, túl az optimális biológiai koron vállalnak családalapítást. Mivel a nőimeddőség70%-a stresszeredetű, 30 év felett a dolgozó nők, akiknek diplomát is kellett szerezniük előtte a megélhetéshez, pszichésen már túlságosan leamortizálódtak ahhoz, hogy könnyedén teherbe tudjanak esni” – véli a szakértő, akinek kijelentésével Dr. Petróczi István nőgyógyász is egyetért.
“Napjainkban a nők továbbtanulnak, karriert csinálnak, utána akarnak babát. Viszont a rengeteg stressz miatt apeteéréskárosodik, ezért 40 éves korra előrejött sokuknál a klimax, amikor a petefészek működése leáll. Nehezítő tényező ma a párkapcsolatok zavara is: sok a magányos nő és férfi, ha pedig nincs kapcsolat, nincs kinek szülni. Régen nem volt ennyire gyakori a magányosság” – állítja a szakértő, aki szerint ha aztán kisüt a nap, és lesz kinek és hová szülni, akkor sokszor azért nem megy, mert baj van a fogamzóképességgel. (Ez a férfiakra is vonatkozik.) “Ilyenkor jön a nőgyógyász, és a társszakmákkal együttműködve megpróbál babát összehozni a 2×20 éves párnak. Ez sokszor gyógyszeres segítséggel is sikerül, de a legfelső lépcsőfok a lombikozás.”
Most tegyük hozzá, hogy Benda József szerint pont a 34-45 év közötti nőket kell, kellene visszaédesgetni az anyaszerepbe, NEKIK KELL SZÜLNIÜK, mert itt az utolsó utáni pillanat. Még egy év, s a magyar fogyás visszafordíthatatlan tény lesz. (Nézzük meg, hogyan fog azonnal a liberális sajtó pálcát törni, a magyar átlag fölött. s Éppen ők az előidézők fogják legjobban támadni a magyar társadalmat. Szolzsenyicin leírja ezt a módszerüket az Együtt két kötetében.) Tagadhatatlan, hogy furcsa, miért akarja Veres kiütni a magyar kezéből, ezt az utolsó utáni eszközét, az egyetlen fegyver ugyanis egy nép fennmaradására, a Gyermek és a Család. Ma, s mindig, a Nagycsalád.
bölcsuhu
2017-09-01 at 19:17
A probléma pont abból adódik, hogy a nők a karriert a biológiai optimum elé helyezik! Gyereket vállalni ugyanis 18-30 év közt az optimális!
A tanulás nem akadály, ugyanis meg lehet szervezni a családi segítséget s a terhesség/szülés miatt maximum évet kell halasztani. Utána meg jár a gyes s közben szakmailag is továbbképezhető az aki akarja.
Igen ez nehéz pár évet jelent 1-3 gyerek esetében, de sokkal nagyobb a lehetősége egészséges gyerekek világrahozásának. Utána már lutri és sokkal több problémával és csalódással is jár.
Csuja biológusként tudhatná, hogy nem lett volna szabad továbbadnia a genetikai hibáját a gyerekeinek, ez felelőtlenség, pláne ha tisztában van a következményekkel. Akkor mit várjunk el egy tanulatlantól/tájékozatlantól? Ez súlyos egoizmus.
Nem kell felfújni a meddők számát , mert olyan magas, annál inkább az optimális időből kifutóké. S rendszerint a saját hibájukból adódóan.
bölcsuhu
2017-09-01 at 19:23
mert NEM olyan magas, inkább a biológiailag egymáshoz nem illők az okai a terméktelenségnek
Hegedűs Imre
2017-09-02 at 12:22
“tudhatná, hogy nem lett volna szabad továbbadnia a genetikai hibáját a gyerekeinek”
Ezt komolyan gondolja? Azt, hogy senkinek, akinek van genetikai problémája – ne legyen gyereke? Akkor még amikor mi gyereket vállaltunk sokkal kevesebb lehetőség volt. A konkrét esetben 6 gyerekből 1 viheti tovább a hubás gént – az itt ismertetett eljárás azt is kiküszöböli. Ezért nem lett volna szabad vállalni hat gyereket?
bölcsuhu
2017-09-02 at 18:43
Igen, komolyan gondolom hogy felelőtlenség! Ahogy nemi betegséggel is megfertőzni a partnert, de az legalább kigyógyítható!
Tudhatta előre, hogy fia vagy lánya lesz? Nem tudhatta, mégis nemzette őket. Ez szerinted mire utal?
Hegedűs Imre
2017-09-12 at 17:11
Mivel a hibás x kromoszómát 50% eséllyel lehet továbbadni – ha lánya születik, a betegség továbbadására képes, de majdnem tünetmentes hordozó nő lánya születhet. Ha fia születik (ez a másik 50%) – akkor a betegség nem adódott tovább. Nos – ennyit kockáztatva igenis vállalható az utódnemzés.