Pesti Srácok

HungaroControl: Már az első negyedévben rekordmennyiségű az irányított légi járatok száma

null

A HungaroControl adatai szerint a magyar légtérben 5,68 százalékkal nőtt az első negyedévben az irányított repülőgépek száma; a növekvő forgalom melletti légtérkapacitás-szűkítés járatonként fél percnél kevesebb késést okozott. A HungaroControl több, mint 1 millió gépmozgását kezelte 2018-ban, 2019-ben pedig a tavalyi rekordadatok is megdőltek eddig, a csúcsidőszak pedig még csak most következik.

Szepessy Kornél vezérigazgató csütörtökön sajtótájékoztatón ismertette: az első negyedévben a szolgálat 240 ezer légi járatot irányított, 5,68 százalékkal többet, mint 2018 azonos időszakában, és most először kését is okozott, 0,28 percest járatonként. Előrejelzése szerint a nyári menetrendi időszakban a légiirányítás miatt átlagosan járatonként fél perc késés keletkezhet, kevesebb az Európai Unió területén várható 0,7 percnél. A HungaroControl több, mint 1 millió gép mozgását kezelte 2018-ban, 2019-ben pedig a tavalyi rekordadatok is megdőltek eddig, a csúcsidőszak pedig még csak most következik.

Szepessy Kornél
PestiSracok facebook image

- tájékoztatott.

- tette hozzá Szepessy Kornél. A vezérigazgató hangsúlyozta: elkerülhetőek lennének a késések, ha az európai légi forgalmat szervező Eurocontrol pontosabb adatokat szolgáltatna. Példaként említette, hogy 2018-ban a becsült forgalom kétszeresét kellett irányítania a HungaroControlnak.

- mutatott rá a vezérigazgató. Ebben a helyzetben csak az irányítóképzés fokozásával és innovációval lehet csökkenteni a késéseket - vélekedett, megjegyezve: a légi cégek pár hét alatt képesek új járatot indítani, ugyanakkor egy irányító kiképzése 2 évet vesz igénybe. Ebben a helyzetben Szepessy Kornél elmondása szerint a többi szolgáltató is igyekszik minél több forrást kutatás-fejlesztésre fordítani, hogy az irányító rendszerek megújításával javítsák a hatékonyságukat. A HungaroControl ebből a szempontból jó helyzetben van, mert évekkel ezelőtt saját K+F szekciót hozott létre, amely elkezdte a magyar forgalomirányító rendszer modernizálását.

A sajtótájékoztatón külön kiemelték azokat az innovációs projekteket, amelyekkel a K+F szekció foglalkozik. Egyik ilyen projektjük a Gesture Control (EEG), amely a gesztusok által történő vezérlési technológia fejlesztését, valamint az agyhullámokkal történő irányítás kutatását és fogja össze. Másik projektjük a Virtual Pseudo Pilot, egy olyan célszoftver, amely hangfelismerő technológián alapulva végrehajtja az ATM szimulációk során az álpilóta-feladatokat. A fejlesztés jelentős szimulációs költségcsökkentést eredményezhet. Szintén fejlesztés alatt áll egy 3D-s repülőtér-modellező szoftver, amely a Remote Tower megoldás részeként a kamerapozíciók meghatározásában segít.

Forrás: MTI/HungaroControl/PestiSrácok.hu; Vezetőkép: HungaroControl

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.