Figyelmeztető jel kell legyen a román döntéshozók számára, hogy újabb nagyberuházást vesztett Románia, miután a BMW német járműgyártó úgy döntött, Debrecenben épít gyárat egymilliárd eurós beruházással – írta szerdán a román média.
A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint a német beruházó rövid listáján Románia is szerepelt, az újság úgy tudja, Déva és Krassó-Szörény megye is szóba jött helyszínként, de a beruházó végül Magyarországot választotta.
Daniel Anghel, a PWC Románia üzleti és befektetői tanácsadó cég járműipari részlegének vezetője a lapnak elmondta: Romániának komolyan kell vennie az autóipari befektetők jelzéseit, hiszen az utóbbi időben az országot már nem veszik számba komoly beruházási célpontként. Emlékeztetett, hogy a Mercedes és az Audi is úgy döntött, Magyarországon bővíti gyártókapacitását. Anghel szerint sokat nyomott a latban a BMW döntésében a debreceni városvezetés professzionalizmusa és helyi fejlesztési stratégiája, valamint Magyarország befektetői politikája.
Úgy vélte, Romániában jól képzett és olcsóbb munkaerő van a járműiparban, mint Magyarországon, de ez már nem elég, hiszen a fejlett infrastruktúra is szükséges ahhoz, hogy a befektetőket meggyőzzék, márpedig ezen a téren a közeljövőben nem látszik lényeges változás Romániában, hiszen az idén is csak mintegy 30 kilométer új autópályát nyitottak meg.
A Mediafax hírügynökség emlékeztetett, hogy Románia újabb lehetőséget szalasztott el, miután 2008-ban és 2018-ban is alulmaradt Magyarországgal szemben, amikor a Mercedes Kecskeméten gyárat nyitott, majd tíz évvel később úgy döntött, hogy ugyanott építi meg második üzemét is. A lap szerint Romániának “ideje lenne megtanulnia a leckét”.
A Hotnews.ro hírportál elemzésében azt emelte ki, hogy Magyarország harminc éve folyamatosan tesz azért, hogy most az autóipar egyik vezető országa legyen Európában. A portál kiemelte: Romániát csak a Renault és a Ford választotta, de olcsóbb kategóriájú autókat állítanak elő, mint a magyarországi gyártók. A portál szerint Románia csaknem negyedszázadnyi lemaradása Magyarországhoz képest továbbra is érezhető, legalábbis a járműiparban biztosan.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
kivagyok!
2018-08-02 at 13:12
ha a kormány megteheti, hogy adjon, akkor tegye. Magyarázd el a kétségeidet majd annak a 2000 embernek, akiknek biztos megélhetést fog biztosítani a BMW.
Vízöntő
2018-08-01 at 21:50
Irigykedni szabad, történelmet hamisítani nem!
levegö
2018-08-01 at 18:08
De kulönben az is igazsåg es nem az amit a bayer mond hogy a NATO. Az amerikaiakat speciålissan erdekli Romånia hogy sok nagy amerikai vållalat ott van es azoknak meg kell vedeni az erdekeiket.
azert csak nezz körul es ned meg hogy mi van
http://www.roconsulboston.com/Pages/InfoPages/MadeInRomania/Products.html
Ha magyarban ott lenne GE meg a Caterpillar az airbus helikoptergyårtås meg ilyesmi akkor mås lenne a helyzet.
levegö
2018-08-01 at 15:50
” A lap szerint Romániának” “ideje lenne megtanulnia a leckét”.Håt valahogy trianonal kellene kezdeni a hazugsåggal a lopåssal. Håt ugy öszinten kinek kellenek a bekepzelt cigånyok. Mår az iskåzottsåguk i magassabb alkalmassabb mint magyarorszåg es ugye Macrons nepe azert van a renault ott.Mindig is seggnyalok voltak.
A Ford med hulye azert van ott. Kulönben az europai ford csak sza-r autokay csinål szoval nem kell sirni.
Az lenne jo es engen meg is ölne a nevetögörcs ha a ford magyarban epitene az uj gyåråt (ha terveznek olyat) Es a ciroen meg a pegeot nålunk epitene gyårat.
Lehet hogy nem jol irtam de a franciåk meg mindenuk tökre hidegen hagy.
Nem tudom nekem csak a lengyele jönnek be, ök is a legjobb haverjaink e földön