A fővárosi városvezetésről már többször is hallhattuk, hogy csőd közeli állapotban van Budapest, a rájuk hagyott több mint 200 milliárd forint szőrén szárán eltűnt, a tömegközlekedés leállításával fenyegetőznek, a szolidaritási adó befizetését tagadták meg, arról azonban nem beszélnek, hogy a mentősöket és tűzoltósokat is felháborító biciklisávokra 133 milliót költöttek és további 1,6 milliárd forintot terveznek fordítani újabb biciklisztrádákra a főváros legforgalmasabb részein.
A Tűzfalcsoport számolt be róla, hogy a Tarlós István által a kasszában hagyott több mint 200 milliárd forintból pillanatok alatt mínusz 90 milliárd forintot lett a főpolgármesternek és szövetségeseinek hála. Tanácsadókra, fizetésemelésekre, prémium osztogatásra persze jutott a fővárosban.
Na meg persze biciklisávokra is, amik kimerültek abban, hogy sávokat festettek fel, újabban pedig bójákkal veszik őket körbe a biztonság jegyében. Tarlós István egy korábbi interjúban erről csak úgy vélekedett, hogy
A szakmai szempontok nem zavarták össze azoknak a gondolkodását, akik ezt kitalálták.
Ezeket a biciklisávokat az Üllői és a Váci úton élvezhetjük, amik még nagyobb dugók okoznak, mert az autósoktól vettek el helyet. A vezess.hu számítása szerint 1000 autóra mindössze 8 biciklis jut a Váci úton, 12 az Üllői úton. Ráadásul az Országos Mentőszolgálat arról számolt be korábban, hogy a karók miatt nem tudják használni a buszsávot, ami időveszteséget okoz és ez akár emberéletekbe is kerülhet. A projektet a főváros közösségi költségvetésből finanszírozták. Azt, hogy a nagy ötlet kezdeményezője ki volt, nem derült ki a dokumentumokból, de annyi igen, hogy 15102-en szavazták meg a projektet. Na meg az is, hogy 133 milliárd forintba került ez a “kivéreztetett” fővárosi önkormányzatnak.
További milliárdok kerülnek elő
Ha ez nem lenne elég, nézegetve a fővárosi cégek aktuális közbeszerzéseit, hamar rátalálhatunk, hogy további brutális nagy összeget szán a főváros bicikliutak fejlesztésére.
A BKK Zrt. július legvégén tette közzé azt a hirdetményt, melyből megtudhatjuk, hogy kihirdették „Közbringa infrastrukt. fejl. a III., XIII. ker-ben” projekt győzteseit.
A főváros részéről erre szánt összeg több mint 1,6 milliárd forint. Ebben pedig olyan fejlesztések vannak, mint például bringasztráda a Lehel tér és a Dózsa György út között, vagy az Árpád fejedelem útján, Flórián téren, Szépvölgyi úton és a Vörösvári úton. De kerékpárút kerül kijelölésre a Hélia szállónál és a Szent István parknál is.
Ezek után, ha a baloldaliak stadionoznak, nyugodtan lehet nekik mondani, hogy ti meg biciklisávoztok.
Forrás: Tűzfalcsoport, fotó: Hotváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Miki
2023-08-18 at 20:26
Remélem, ha eltakarítják végre ezt a kukába való “politikust”, akkor gyorsan vissza áll majd a rend Budapesten.
Orientál
2023-08-18 at 20:05
Karácsony a többszörösére felduzzasztott elvtársi balliberális zöld élőaködőinek a fenyegető csődhelyzet miatt mikor nem fizet béreket prémiumokt jutalmaka.
Hümmögő
2023-08-18 at 17:46
vannak erre hivatott tudományos intézetek: csináljanak már egy forgalom számlálást, és vizsgálják meg, hogy egyáltalán milyen előzetes felméréseken alapulnak a bicigli utak kijelölései, illetve, milyen forgalommal számoltak, és a jelenlegi ahhoz képest hogyan alakult.
Az a baj, hogy én bicigli út mellett gyalogolok nap mint nap, kb 4 km hosszan, az Örs környékén.nem azt tapasztalom, hogy igénybe vennék a kerékpárosok. A villamos rollerek, meg keresztbe kosba a bicigli út melletti járdán, vagy bedobva a bicigli utat és a járdát elválasztó gaztengerben.
Jó lenne már tudni, milyen forgalomtechnikai adatokon alapulnak a hálózat, a várható forgalom, és az arányban áll e a rá fordított költséggel- illetve az autós forgalom elnehezülésével.
Mikia35
2023-08-18 at 17:03
Azonnal fizetési meghagyást küldök a Főpolgármester Hivatalnak, melyben az allergia gyógyszerem kifizetését akarom!
Mivel sehol nem kaszálták le a gyomokat, a parlagfű máűr ember magas folyamatosan szednem kell a tablettákat.
Tarlós évente 3-4x kaszáltatott, a gyógyszerre nem volt szükségem!
ellopnak minden pénzt, elosztogatják a csókosaik között! szemét banda!
Vesszenek!
Nahát
2023-08-18 at 16:14
Még a végén a hülye vízi lovas Tüttőből akarnak főpolgármestert csinálni. Nagyon teszi-veszi magát a fb-on.
Nahát
2023-08-18 at 16:13
Itt a piros, hol a pirost játszanak. Ha akarom van pénz, ha akarom, nincs pénz. Az a pofátlan Tüttő Kata meg már az agyamra megy. Most éppen nem akarja piros-fehér-zöldre “csúfítani” a Lánchidat. A sok kioktatás helyett inkább dolgozna!
Puncius Pinatus
2023-08-18 at 15:13
Nem lehet ezeket mint Kőműves Kelemen feleségét beledolgozni a kerékpár sávba?
Talán én is tennék egy rövid kört rajta.
Ungarn über alles !
2023-08-18 at 14:46
ezek szerint az ÁSZ, az állami számvevőszék egy fekete kalapnyi xart se ér ?
Vizi János
2023-08-18 at 14:36
Az orosz-ukrán történések célja mindkét fél kivéreztetése.
Ez az előtérhatalom célja Budapesttel is, mindegy, hogy demszkinek vagy karácsonyinak hívják a kesztyűs bábot. A bábjátékosnak kikiáltott butykosferit is hátulról mozgatják.
ebalint
2023-08-18 at 14:34
A biciglisávok egyetlen célja, hogy idegesítse az embereket.
Ennek a célnak rendelnek alá mindent, hogy azután ráfogjanak mindent a kormányra.
A karókat nem merik “bántani”, mert az ugye rongálás.
Ha én mentősofőr lennék, és szirénával kellene kivonulni, biztos nem nagyon kerülgetném ezeket. Aztán följelentést tennék közfeladat akadályoztatása, stb miatt.
Sas
2023-08-18 at 13:52
A stadion -egy-két kívétellel-hasznos-és szakszerű-a b-sáv primitív, és a gettósítás-valamint bizonyos üzleti érdek kifejezője-.
Sas
2023-08-18 at 13:50
Át kell alakítani a KG-el kapcsolatos Fidesz-frazeológiát-mert teljesen téves.1.NEM TESZETOSZA–Viszonylag GYORSAN ZÜLLESZTI A VÁROST-ÉS ERŐSZAKOS, KÖVETKEZETES.2.NEM EGY –GERIKE–, SZOCIOPATA ÉLETMŰVÉSZ-A NYUGATI MAINSTREAM TUDATOS NYALONCA.3.NEM GYÁMOLTALAN-ELLENKEZŐLEG GÁTLÁSTALAN.4. SZELLEMILEG TIPIKUS BALOS-EGY ÖNGYARMATOSÍTÓ -DE EBBŐL JÓL MEGÉLŐ ÉLETMŰVÉSZ.5. A HAZUDOZÁS AZ ÉLETE.6.ALJAS SZOLGA-TÍPUS.