„A szakmai szempontok nem zavarták össze azoknak a gondolkodását, akik ezt kitalálták” – mondta a volt főpolgármester Karácsony Gergelyék legújabb agymenéséről, a biciklisávokat körbeölelő bójákról. Tarlós István ugyanakkor kitért arra is, hogy nincs min örömködni a Lánchíd kapcsán, ugyanis az előző városvezetés annyi pénzt hagyott a kasszában, hogy nyolcszor is felújíthatták volna belőle, a kormányzati támogatás egyik alapvetése pedig az volt, hogy a teljes forgalomnak kell 18 hónap múlva átadni a hidat, de ez sem történt meg, amivel Karácsony Gergely szerződést szegett. A lakógyűlést pedig Tarlós István kudarcnak nevezte.
Ma már el kellene dönteni a politikai kommunikációban, hogy a valóságról akarunk beszélni vagy pedig az ábrándokról, kitalációkról, kampányérdekekről. Ezt nemcsak a Lánchídra mondom, de ott fokozottan érvényesnek látom
– fogalmazott a Metropolnak Tarlós István, aki kifejtette a véleményét az Üllői úti biciklisávról is.
A szakmai szempontok nem érvényesültek a biciklisávok kapcsán
A volt főpolgármester szerint a városvezetés nem a matematika szabályai szerint bánik a számokkal.
A szakmai szempontok nem zavarták össze azoknak a gondolkodását, akik ezt kitalálták
– mondta a volt főpolgármester, hozzáfűzve: semmi baja a bicikliutakkal, a főpolgármestersége idején is fejlesztették a kerékpárutak hálózatát, de ő inkább a szakmailag megalapozottan épített kerékpárutak híve.
Nyolcszor fel lehetett volna újítani a megtakarításokból a Lánchidat
Tarlós István beszélt arról is: örül, hogy elkészült a Lánchíd, de ami az átadáskor történt, az illúziókeltés.
Mikor nem mennek oda sokan, ha ingyen van a fagylalt és a vattacukor?
– tette fel a költői kérdést, majd azzal folytatta: főpolgármesteri karrierje végén annyi pénzt hagytak a kasszában, hogy abból azonnal körülbelül nyolcszor fel lehetett volna újítani a Lánchidat. Arról, hogy határidőn belül adták át a hidat, azt mondta: a kérdés csak az, hogy milyen határidőn belül, ugyanis az eredeti határidő 2021 vége volt. A hatmilliárd forintos kormánytámogatás egyik alapvetése az volt, hogy 18 hónapon belül a teljes forgalomnak vissza kell adni a hidat, de ez nem történt meg, hiszen autók nem közlekedhetnek ott, ami Tarlós István szavai szerint azt jelenti, hogy Karácsony Gergely szerződést szegett.
Alacsony részvételre támaszkodik a főpolgármester
Azzal érvelt továbbá, hogy hétszázalékos támogatottságra hivatkozva zárta el az autósok elől Karácsony Gergely a hidat.
Hát ez, ha akarom, akkor kelekótyaság, ha akarom, akkor kóklerség! Mert ilyen alacsony részvételi számra támaszkodva döntést hozni teljesen komolytalan
– fejtegette, majd kitért arra is: érdekes helyzet adódik majd, amikor a Petőfi és az Árpád hidat felújítás miatt évekre lezárják. Budapest korábbi főpolgármestere szerint kudarcba fulladt Karácsony Gergely lakógyűlése.
Úgyhogy sem korrektség, sem igazmondás, sem arányérzék, sem szakmai szempont nem támasztja alá a főváros jelenlegi „örömködését”
– összegezte a Lánchíddal kapcsolatos aggályokat. A Budapesti Lakógyűlésről azt mondta: szerinte nagyon ügyes kommunikációs fogás, hogy a válaszadók többségével érvelnek.
Csak az a probléma, hogy alig volt válaszadó
– világított rá a teljes képre Tarlós István, Budapest korábbi főpolgármestere.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Mónus Márton
Ilyes Tibor
2023-08-17 at 09:03
Egy fillert se .!
Orientál
2023-08-12 at 15:43
K Mintha te is a múltet végkép eltörőlnéd. Minimum az építészetet műemlékeket illetően. Mintha egyhangú kickaépületekért közhivatali épáletekért …. lennél oda.
Valaki
2023-08-12 at 13:04
A budaival ellentétben a pestioldali villamosalagut
nemlettátépítve,ezért a világ 10legjobb villamosvo-
naláváválasztott,igazán reprezentatív 2-es vonalon
továbbra is a 60éves konstrukciójú un.Ganz ipa-ricsuklósok közlekednek a másholmár-így pl.a telje-senperiférikus,50-es és 42-esvonalakon is jólbe- vált,korszerű CAF-ok-helyett,mert sem itt,sem pedig a Szabadsághídon más méreteikmiatt nemférnek el.
Judit
2023-08-12 at 09:43
” Cser Borbála ” 03:20–maximálisan egyetértek a hozzászólásával.!!!
Ungarn über alles !
2023-08-12 at 09:09
hát Pista bátyám, egy félkegyelmű állat tébolygását kelekótyaságnak nevezni, erősen irodalmi túlzás !
K
2023-08-12 at 07:55
**
Győző
20402023-08-12 at 07:14
Győzike:
Szerinted most fel kellene építeni a Lánchíd mellett egy másik hidat ahol a teljes autóforgalom közlekedik????–mert a Lánchídon nem lehetséges.
Miaz???-most megkukultál???
Talán bocsánatot kérnél a korábbi hangvételed miatt.
K
2023-08-12 at 07:31
Győző
20402023-08-12 at 07:14
Szerinted most fel kellene építeni a Lánchíd mellett egy másik hidat ahol a teljes autóforgalom közlekedik????–mert a Lánghídon nem lehetséges.
K
2023-08-12 at 07:23
Győző20402023-08-12 at 07:14
Rosszindulatú és gonosz vagy.
Azt is írtam hogy “vagy egy külsőre megegyező ugyanolyan híd felépítése”.
Egy hídnál elsődleges az , hogy a működési célnak MEGFELELJEN.
Látod, nem merik ráengedni a teljes forgalmat.
Ez egy végzetes hiba.
Győző2040
2023-08-12 at 07:14
K!
( a kígyó)
Ti mindent lebontanátok, elpusztítanátok, ami szép, ami érték, ami nemzeti jelkép!
A durva anyátok avult el, nem a Lánchíd. Kretén.
K
2023-08-12 at 07:13
K
2023-08-12 at 06:52
Javítás..:
“A Széchenyi Lánchíd első hivatalos átadása 1849 november 20.án történt.
SUNYI GAZEMBER!
2023-08-12 at 07:11
Miki 2023-!
.
Minden bbzonnyal te állsz legközelebb a valósághoz!
HARÁCSONY NEM CSAK AZ ALAGÚT ÉS A PESTI OLDAL FELÚJÍTÁSÁT SPÓROLTA MEG, DE MINDEN BIZONNYAL A LÁNCHÍD FELÚJÍTÁSAKOR IS KISPOROLHATTAK VALAMIT, s ezért nem engedik rá a folyamatos gépkocsi terhelést.
.
KÉRJEN A KORMÁNY MŰSZAKI FELÜLVIZSGÁLATOT!
K
2023-08-12 at 06:52
A Széchenyi Lánchíd első hivatalos átadása 1848 november 20.án történt.
Ezért ez a híd már régen elavult, LEBONTÁSRA megérett eszköz volt.
Nem ok nélkül húzódott a felújítással kapcsolatos tárgyalás Tarlós idejében, mert egy ilyen elavult szerkezet felújítása komplikált műszaki feladat és költséges.
A híd teljes lebontása szükséges, és ezután vagy egy külsőre megegyező ugyanolyan híd felépítése, vagy egy külsőre is teljesen új híd felépítése lett volna INDOKOLT.
*****
Tarlós által otthagyott megtakarított pénzből “8-szor” fel lehetett volna újítani.
Ez egyértelműen mutatja hogy a Lánchíd felújítása mögött súlyos problémák vannak.
Az eredeti teljes forgalmat kellett volna helyreállítani, és ez elmaradt, ez súlyos hiba.
******
Buzipest (Butapest) megérdemli ezt, mert ezekre szavazott.
Egy ilyen problémát csak egy olyan ember tud megoldani mint Tarlós, és őrá kellett volna szavazni.
aladin
2023-08-12 at 06:18
A legközelebbi választáson Tarlós Istvánt kell választani és ezt a nyomorult hazug simlis ganéj Karácsonyt meg szélnek kell ereszteni. Akik most ezen az oldalon Tarlóst szidják azok mind a Gyurcsány emberei és azért irnak most kivételesen ide mert reszketnek, hogyha Tarlós ringbe száll akkor ö lenne a befutó. Tarlós úr ne adjon ezekre a ballibsi anyázó kommentekre induljon el és a magyarok maga mellett álnak és Ön lesz Budapest polgármestere.
Cser Borbála
2023-08-12 at 03:20
Most kellene parlamenti vizsgáló bizottságot felállítani, mert a lánchíd nem csak Budapest ügye. Bízzanak meg szakértőket, és állapítsák meg, hogy a felújítás milyen mélységig történt meg. Nem mulasztottak ea felújítás során, és nem ezek a mulasztások miatt nincs autós forgalom a hídon. Elpotyázták a hídfelújításra szánt pénzt, aztán most ideológiát gyártanak, hogy miért nem engedik vissza teljes forgalmat a hídra.
Ez a villamosokon is hírdetett, 14 éveseket megszólító közvélemény kutatás, nem igazolhat egy messze szakmai kérdést!!
Van jó hírű műszaki egyetem, van jó hírű építőipari szakember gárdánk.
Tudni szeretnénk mi az igazi ok!
Tudni szeretnénk mi az igazi ok, az adhoc módon felfestett bringa utak mögött. Hol van egy összefüggő közlekedéspolitikai koncepció, amit szakemberek alkottak meg, ami akkor is végrehajtható, ha éppen karácsonyék visszamennek közvélemény kutató- szociológusnak.Ilyet eddig nem láttunk.
Miki
2023-08-12 at 00:55
El kéne rendelni egy független szakmai vizsgálatot, aki pontos technikai vizsgálatot kéne hogy tartson a felújított Lánchíd műszaki és technikai állapotáról.
Fenn áll ugyanis nagyon annak a lehetősége, hogy Karácsony azért nem akar közlekedést a Lánchídon, mert a felújításból ki-spóroltak egyes kivitelezéseket a kiadások csökkentésére. Nekem személyesen ez az idok áll közel válaszként arra, hogy Karácsony nem akar forgalmat. Ez jól bele illene a mai Karácsonyi főpolgármesteri politikába.
Mellesleg, csak úgy addalékként, a főváros hazudik amikor azt állítja, hogy víz-díjjat meg kell emelni, mert az ár már nem felel meg az infrastruktúra kiadásainak és a kormány ezt elmulasztotta. A kormány nem mulasztotta el, hanem egyszerűen nem volt indokolt az áremelés eddig. Tehét, úgy néz ki, Karácsonyék szétlopták a kasszát és most pénzt kell ehhez nekik beszedni.
Győző2030
2023-08-12 at 00:54
Aki Karácsony Gergelyt “gerizi”, kóklerezi, teszetoszázza, az maszatolja a szart!
Harácsony Here tudatos gazember
2023-08-12 at 00:46
Unalmas már a pofátlan gazemberséget hátbalapogatós stílusban kelekótyaságnak karigerizni.
Ez egy aljas, körmönfont, tolvaj, korrupt gazember!
Sas
2023-08-11 at 23:58
magyarázzák már el Tarlósnak, hogy karácsony egy moral insanity-.Az más, mint a teszetosza.A kis ödönke a teszetosza, nem egy moral insanity.
Sas
2023-08-11 at 23:19
De mi az, hogy–Karácsonyék?–Ez egy nemzetközi bűnbanda helyi lerakata-amelyben kg egy senki.Profi hazaárulókról van szó, akiket utálni kell-és nem szerencsétlen hülyéknek feltűntetni.Igen, gyűlöletet kell generálni ellenük.Már 90-ben kellett volna.
Sas
2023-08-11 at 22:52
Ez Tarlós legnagyobb hülyesége………..szociopata gazembereket-kelekótyáz—-ez a magyar végzet–már 90-ben ez a jámborkodás folyt-csak pár balost kellett volna agyonütni, és nem merik szétszedni az országot.
Édi
2023-08-11 at 22:02
Baléknal újabban mindig az a határidő, amikorra majdnem elkészülnek, régebben úgy igazították a határidőt, hogy az átadás utánra essen, az meg szebben hangzott, aki emlékszik:
Határidő előtt átadták,
Határidő előtt befejezték,
Határidő előtt felavatták,
Határidő előtt teljesítették,
Határidő előtt stb.
zsak sirak
2023-08-11 at 21:25
Ez nem “kelekótyaság és kóklerség”, hanem tudatos és tervezett globalo-komcsi rombolás. Mindenhol ez megy a világon.
bl
2023-08-11 at 21:16
Igen, így kell körbejárni Geri összes ténykedését.
Gullwing
2023-08-11 at 20:44
Ballibcsi senkik a ballibcsi senkiknek…
Orientál
2023-08-11 at 20:38
Balliberális zöld Karácsonyék ezzel a Lánchíddal kapcsolatos lekossági ….. gépjárművek áthaladásukat megtíltásukkal a fővárost tedzik és csinálják ott élők számára élhetetlenebbé.