A Déli pályaudvar forgalmas kereszteződésében éppen előttem pirosra váltott a lámpa. Ahogy annak lennie kellett, megálltunk, más autók is megálltak, az előttem szabálytalanul az út közepén haladó biciklis, aki egészen addig akadályozta az autóforgalmat, a tilos jelzés ellenére továbbment, és majdnem ütközött is a nekünk jobbról éppen szabályosan elinduló egyik autóval, amely hatalmas fékcsikorgás közepette megállt. Brutális volt, azt hittem, elütik. Szerencsére nem történt baleset, de ez nem a biciklis érdeme, hanem a szemfüles autósé. A biciklis akkor megijedt, nyilván neki állt feljebb, de azért mégis érezte, hogy hülyeséget csinált, és fel is ment a mintegy 10 méterrel odébb lévő bicikliútra, ahol addig is mennie kellett volna egyébként. Ez csak egyetlenegy olyan eset, amit autósként, vagy gyalogosként nap, mint nap tapasztalhatunk a forgalmi és moráli szabályokat egyre jobban ignoráló biciklisek esetében, akik pont tesznek rá, hogy létezik KRESZ, ahogy az sem érdekli őket, hogy a főpolgármester indokolatlan helyeken indokolatlan mennyiségű bicikliutat rajzolt fel nekik, például azzal sem törődve, hogy a mentő nem tud elmenni emiatt rendesen.
Facebook hozzászólás
Sojal
2023-08-13 at 16:53
A bicikliútról jut eszembe a Lánchíd kálváriája.
Ha jól tudom az országos közúthálozat kezdete, a “0”km a Clark Á. téren van, tehát a Lánchídon egy országos közút halad keresztül, Ehhez Kamu Gerinek semmi,de semmi köze!
Jól néznénk ki, ha ez a seggfej kitilthatná az autóközlekedést egy országos közútról!
anonymous
2023-08-13 at 15:17
A közlekedési morál rombolásáért senki sem tesz a bringásoknál többet. Közveszélyes pszichopaták, némi kamikaze beütéssel. TAK
Mikia35
2023-08-13 at 11:39
Tudom, hogy ell a lóvé, ezért megy ételfutárnak.
Tudom, hogy óvjuk meg a föld és környezetünk egészségét azzal, hogy kerékpározunk.
De ki az a hülye, aki ilyen állandósult dugókban (Köszönet érte Kamugerinek) a főútvonalon az autók között biciglizik?
Nem gondol a saját egészségére? Arra a rengeteg koromra, és mindenfajta szennyező anyagra amit tekerés közben belélegzik!
Most nem érzi, mert teker mint az őrült, de egy év alatt annyi szennyező anyag rakódik le a tüdejében, mint egy 20 éve dohányzónak!
Örülnek a kerékpárosok, mert nem azonosíthatók, nincs rendszám, a KRESZ vizsga nuku, mennek mindenen keresztül, míg egy nagy kék vagy sárga el nem csapja őket. (minap a Rákóczy térnél az induló 4-es előtt)
Most szabadság van, azt csinálnak amit akarnak, tipikus libsi felfogás, irány a Nagykőrút.
Az okosabbja, inkább a kisforgalmú mellékutcákban hajt, igaz a járdán.
Meg kell őket rendszabályozni!
szigeti
2023-08-13 at 11:15
Nem kell senkinek ételt házhoz rendelni, aztán eltűnnek a puttonyos köcsögök is az utakról. Én még az életben nem rendeltem semmit, meg tudom oldani análkül is a kajálást.
Ungarn über alles !
2023-08-13 at 10:34
azt nem tudom mi a xart ehetett az éhhalál mezsgyéjén szédelgő nagyvárosi népség, amíg a bicikls-puttonyos maffiák undorítóan felszaporodva meg-nem triplázták a betevő xarnakvaló árát ?
mellesleg aktuális lenne felmérni a puttonyos köcsögök iskolai végzettségét, mert meglátásom szerint nagyon felszaporodtak köztük az egyetemi végzettségűek, különösképp hogy a londoni mosogatói meló már nem elég csábító a számukra
Győző2040
2023-08-13 at 05:40
Theo!!!
“ez egy nagy korrupciós projekt és összefügg a hirtelen megjelent ételfutár lobbival.
Sztem ezek fizethetnek a külön sávokert valakiknek ..”
TELITALÁLAT!!!
Vajon Dezse úr miért nem meri a lényeget feszegetni?!
Győző2040
2023-08-13 at 05:36
A többség nem a kocsiúton teker, hanem a járdán, a fal mellett, ezerrel persze, hogy a kapun gynútlanul kilépőt elgázolja. ( A durva anyját!). Aztán megállás nélkül, a gyalogosok között cikázva elhúz!
.
Miért nincs kötelezően rendszámuk?
Miért nem kapják el a rendőrök, közterületesek a járdán karikázókat?
.
A minap a buszsávon elöl az apa, utána a három gyerek, kb 10, 8, 5 évesek, utánuk az anyjuk. Mi van, ha a buszt kell kerülniük, vagy a gyerek elveszíti az egyensúlyát, stb?!
.
EZ ANARCHIA!!!
A barom Lázár meg fel akarja oldatni a zero alkohol toleranciát?!
Ahelyett, hogy a kerékpárosokat is tömegesen szondáztatnák?
A nem létező rendőrök se tesznek ellenük
2023-08-13 at 01:30
Mindenben egyetértek, csak az „ ignoràl“ szó sértette a fülemet. Miutàn több nyelven beszélek, tudom a jelentését, de MAGYARORSZÀGON BESZÉLJÜNK ÉS ÍRJUNK MAGYARUL.
Tartalmilag pedig hozzàteszem, hogy ez a libsi ötlet, a kerékpàrozók simogatása már odáig fajult a nyugati országokban, hogy forgalommal szemben is száguldoznak a kerékpárosok meg rászólnak mérgesen a szűkebb sétáló utcákban közlekedő idősekre hogy mit totyognak, álljanak félre! És, erőszakosan rácsengetnek a gyalogosokra a járdán!
A rendőröknek is ( ha lennének a budapesti utcákon járőröző rendőrök) utasítást lehetne adni arra, hogy fegyelmezzék a kerékpárosokat.
Konkrét eset volt, hogy a zebrán áthaladva majdnem fellökött a kerékpáros, aki elém és egy rendőr elé is vágtatva a járdán folytatta útját Zuglóban. Mondtam a rendőrnek, hogy az ő feladata lenne ezt megakadályozni és rendre utasítani a kerékpárost, aki láthatóan mindent megengedhet magának.
Mire a rendőr, hogy nincs erre tiltó rendelet, ő nem avatkozik közbe!
Theo
2023-08-13 at 00:16
Az én autóm kétszer sérült, mindkétszer szabálytalan biciklis törte össze. Igazolvány nuku, bizonyítás lehetetlen, fizethettem.
Aki ebben a forgalomban önként rendszeresen lavirozik biciklin, vagy rolleren az hülye és közveszélyes.
Sokszor többszáz embert tart fönn egy db biciklis, ez ugyan miért lenne ésszerű?
Nyilván nem is erről van szó. Sztem az autósok szivatasan kívül ez egy nagy korrupciós projekt és összefügg a hirtelen megjelent ételfutár lobbival.
Sztem ezek fizethetnek a külön sávokert valakiknek .. Van miből, még a tüntetéseik alatt derült ki, hogy ez a biciklis és kismotoros futarkodas egy több milliárdos uzlette nőtte ki magát a Covid alatt.
polizza
2023-08-12 at 23:43
Úgy 1965-1980 között biztosan (lehet korábban és kesőbb is) az általános iskolákban 5-8. évfolyamaiban, a fiúknak és lányoknak külön tartott gyakorlati foglalkozás néven futó tantárgy keretében, a fiúknak tanítottak KRESZ ismereteket, kifejezetten a kerékpáros közlekedésre kihegyezve, valamint a kerékpárra, mint eszközre, annak karbantartására, javítására vonatkozó ismereteket. Vajon ma is van ilyesmi?
Egyes kerékpárosok miatt az autósok fél lábbal a börtönben vannak. A kerékpárosok nagyon kiszámíthatatlanul képesek közlekedni.
Pl. valamikor már hideg időben, este, már sötétben, szemerkélő esőben a Csepelre vezető hosszú egyenes útnál, a kikötői HÉV megálló végénél levő töltés alatti kijárónál akartam a belváros irányában balra kanyarodva kivergődni. De mindig jöttek kocsik, vagy jobbról, vagy balról. Végre volt egy elég nagy hézag, elkezdtem kilőni. De vissza is kellett fognom magam abban a pillanatban, mert a belváros felől, messzebb jövő kocsik fényei között észrevettem egy ici-pici felcsillanást, közelebb, mint a kocsik. A következő pillanatban nagy sebességgel elzúgott előttem egy kerékpáros. Fejlámpája volt, annak a kékesfehér fényét vettem észre. De még sziluettje sem látszott a mögötte felém közeledő szgk sorok fényében.
Ez úgy 10-13 évvel ezelőtt lehetett. Akkor, amikor már egy ideje elkészült az út mellett, a túlsó, keleti oldalon a kétsávos csili-vili kerékpárút.
De neki esze ágában sem volt azt használni.
Én pedig soha többé nem is próbálkoztam ott balra kanyarodni, hanem elmentem jobbra, Csepel felé, és aztán az első visszakanyarodási lehetőségnél – plusz utat megtéve – indultam a város felé. Neki pedig látnia kellett, hogy én indulok, aztán fék tökig, de még csak felém sem fordította a fejét. Lehet neki bent volt a fülhallgató valami jó hangos zenével, amitől se nem látott, se nem látott, de főleg nem gondolkodott, hogy hol kellene közlekednie.
Na ezért érdemes milliókat költeni a kerékpárutakra.
És az aranyos cukorfalatok, amikor autósok tömegét tartják fel. Pl. régebben, a Lánchídnál, amin keskeny a sáv, nem lehet még egy kerékpárost sem megelőzni, a reggeli csúcsban, rendszeresen ott teker, feltart, ha végre mégis sikerül megelőzni, engem visszafog egy zebra, később a lámpa, vagy a dugó. Ő újra és újra elhúz mellettem, újra és újra beáll elém és újra és újra feltart. Szinte szórakozik velem és a többi arra autózóval. Mikor elhúz a sor mellett, némelyik kocsiba belerúg, rálép, arról rugaszkodik el. Netán még a pedállal végig is karcolja a kocsi oldalát.
Nagyon szeretem őket.
Akkor is, amikor jobbra hátulról hirtelen kibukkanva
rongyol el mellettem. És hiába volt egyik szemem jobbra hátra a kerékpársávon……
Mint a gyalogosok, azok is képesek olyan hirtelen jobbra-/balraáttal, leszegett fejjel, telefonálva pillanat alatt a zebra közepén teremni, netán ott meg a telefonálással akár meg is állni……. Erre kapták az elsőbbséget? Arra, hogy még a körülnézés alól is felmentve érzik magukat? Vagy ott állnak, megállok, és kiderül esze agában sincs átmenni…..
De jól szórakozott, hogy nekem programot csinált a megállással……
ND
2023-08-12 at 22:34
ahh…elírtam korábban, most látom csak. Helyesen: “de én ezt NEM tudtam azonnal” helyesen
Királytigris
2023-08-12 at 21:28
A főútvonalakról ki kell tiltani a bicikliseket!
Bringázzanak a mellékutcákban!
ND
2023-08-12 at 21:21
Tudjátok mit szeretek a legjobban? Amikor az emberek elkezdenek őszintén, IGAZÁN ŐSZINTÉN beszélni. Én felkerültem vidéki kicsi faluból Nyíregyháza városába középiskolába, és a legnagyobb félelmem az volt, hogy hogyan fogok a buszpályaudvar vonalában lévő útról átkelni a túloldalon lévő iskolámba a jelzőlámpa nélküli zebrán. IDŐ VOLT amíg megtanultam érzékelni a biztonságos távolságot az autókhoz és buszokhoz képest. Másoknak biztos a génjeikben van, nem tudom, de én ezt tudtam azonnal.
ND
2023-08-12 at 20:52
@Kollárik László szerintem igazad van. Én egy kis településről származom, ott olyan egyszerű volt a bringázás 🙂 Már általános iskola első osztályában egyedül jártam bringával a második hónaptól. Aztán felkerültem középiskolába Nyíregyházára, ahol gyalogosként még a jelzőlámpa nélküli zebrán való átkelés is félelmetes volt először…pedig vidéki gyerekként lejártunk a bandával a Tiszára, felnőtt kíséret nélkül, fürödtünk is benne…számháborúztunk az erdőben, peca a Morotván, szóval nagyon szabad életet éltünk mindig. Vidéken bringázni azért könnyű, mert nem sok autó jár, azokhoz igazodik a bringás mindig…MINDIG, akkor is, ha simán átkelhetne az úton, a bringás bevárja a közeledő kocsit, mert csak 1 vagy belőle. Nyíregyházán már nem mertem bringázni. Pesten meg pláne nem mertem. Egyszer egy srác az első randin azzal lepett meg, hogy hozott egy bringát, hogy elmenjünk egy bringás randira…nekem csak annyi dolgom volt, hogy szorosan kövessem őt…többször is azt hittem, hogy mindjárt meghalok (pedig vidéken az extra meredek töltésoldalra is fel tudtam hajtaniiii :)).
Szegeden mertem először bringára ülni önszántamból, és bevallom, hogy katasztrófa volt…tényleg igaz az, hogy kell az oktatás. Veszélyesek vagyunk magunkra és a többi közlekedőre is SAJNOS. Amúgy szerintem nem baj, ha nem tudunk mindent, csak legyen lehetőség megtanulni mindent.
tarcsa
2023-08-12 at 20:34
Valami agyhalott főpolgármester helyettes egy tökéletesen elhülyült ellenzéki újságíróval és egy mérőszalaggal kivonult a karók közötti távolságot méricskélni. Sikeresen megállapították, hogy elfér közöttük egy mentőautó. Elfér, derékszögben. Közben persze hatszor tolat leállítva az összes forgalmat. Közben a kerékpárosok meg anyáznak, mit keres ott! A beteget, életveszélyes sérültet pedig a forgalom között tuszkolják be a rohamkocsi hátsó ajtaján, mert oldalt csak a járóbetegeket lehet elhelyezni. Annyi szardarab idiótát mint amennyit az ellenzék föl tud mutatni – legyen politikus, újságíró, aktivista stb – elég nehéz fölmutatni. Mint amikor Tusványoson, ami a hülyegyerek szerint nincs is – bár a GPS azonnal odavisz, de az biztos butuska – megállapították, hogy sok minden olcsóbb, mint itthon. Rögvest 1 lejt 77 ft-al számoltak. Az akkor az MNB árfolyama volt. Pont akkor jártam Erdélyben 2 kerek hétig és érdekes módon 82-83 ft-nál sehol nem lehetett olcsóbban lejt venni. Ám meglehet, hogy őt, mint hittársat ott is kiszolgálnak! Ezzel szorozva azonnal más volt a leányzó fekvése. Nem lehet már tudni, hogy ennyire elborult agyú degeneráltak, vagy simán csak hazug szemetek. Persze ahol egy Gyurcsányklárika a főnök, ott mit lehet várni a beosztottaktól?
Alfonzó
2023-08-12 at 19:39
Akkor a biciklisek pont olyanok, mint az erőszakos nők?😀
Sas
2023-08-12 at 19:21
Jó, hát biztos nem szabad betartatni a közlekedési szabályt.És lehet, hogy van fideszes temetkezési vállalkozó.
nincs ki a 4 kereked!
2023-08-12 at 18:59
a biciklis idióták 1 része tuti, hogy a kártérítésre megy az eszement közúthasználatával :/
a Kiskörúton bedugott fülekkel, telefont nyomkodva ‘bicajozni’ automatiqsan “kilövést” érdemelne
bl
2023-08-12 at 18:36
A gyalogos számára a biciklis túl gyors, az autós számára meg kicsi és lassú. El kell őket szeparálni, különben kódolva van a balhé. Ahogy a vicc is mondta régen: a gyalogos utálja az autóst, az autós utálja a gyalogost, és mindketten utálják a biciklist.
K
2023-08-12 at 18:21
Maximálisan egyetértek a fenti videóban elhangzottokkal.
Én ott látom a problémát, hogy egy biciklis mozgásenergiája elenyészően kicsike egy autóéhoz képest,
és egy gyalogos mozgásenergiája sokkal kisebb mint egy biciklisnek.
Ugyanez vonatkozik a villanymotoros skírókra is , de a motorbiciklikre is.
Éppen ezért egy biciklista vagy a villanymotoros skíró (roller) nem való az úttestre, és nem való a járdára se.
A bicikli legfőképpen vidékre való, és ott is oda ahol nincs nagy forgalom.
Ebben a “láncolatban” a legkiszolgáltatottabb a gyalogos, aki a járdán közlekedik.
Most hogy még nyár van, sok a gyerek biciklista és skírós , akik sajnos veszélyeztetik önmagukat és környezetüket.
******
Nekem 4 éves koromban volt lábbal hajtott skíróm, így számomra nagyon nevetségesen és dedósan hat a felnőttek skíró használata.
Teljesen ledöbbentem, amikor országúton skírót láttam közlekedni.
******
A biciklisták kresz–vizsgája viszont teljesen jogosnak tartom.
Főtlenváros
2023-08-12 at 18:20
Na ilyen is csak Budapesten van.
budapesti fideszes
2023-08-12 at 17:59
Megadjam a az ORFK és a BRFK telefonszámát, akik az autósok, motorosok és rolleresek mellett a bicikliseket SEM büntetik? Ott tessék felháborodni.
Mindig is rossz volt a közlekedési morál Budapesten, de amióta (Covid) megjelentek a futár haszongépjárművek, biciklisek, rolleresek, azóta tele van az utca közönséges pszichopatákkal.
Joris
2023-08-12 at 17:57
No persze az autósokat sem kell félteni. Volt részem már, hogy valaki kanyarban előzött.
Az indexelés nélküli kanyarodás teljesen megszokott.
A piroson való áthajtást a napokban láttam. Miközben egy biciklist előztem bringámmal, egy pótkocsis teherautó (!) legalább hatvannal (!) elzúgott mellettem kb. fél méterrel, bár a sárga már pirosra váltott, azért csak áthajtott.
Mondjuk volt rá eset, hogy a 46-os úton a kamion egy ívelt kanyarba simán leszorított az út melletti fűre.
Bár a zebrán való áthajtás mintha csökkent volna, de azért nem ritka. Hogy a magukat forma egyes pilótáknak képzelő csökött, volán mögötti egyénekről már ne is beszéljek.
Nem a kerékpározókat sújtja, ellenben az ún. “büntetőfékezéseket” egyszerűen nem tudom hová tenni és nagyon aggasztónak vélem.
Természetesen tisztelet a nem kevés kivételnek! Persze elismerem, a bicajosok között is sokan elég önfejűek, nem mennek szomszédba egy kis “vagányságért”.
Tisztelettel.
Tudományos libsizmus
2023-08-12 at 17:45
Ó, hányszor láttam már ilyet: a kedves bringás simát átmegy a piroson.
Amíg az autóst utolérik, mert rendszáma van, a bringásnak bottal üthetik a nyomát ilyenkor.
Bere
2023-08-12 at 17:40
P.F.Z, turul.
Biztosan titeket is csöngettek le a járdáról, mert borzasztó sürgős dolguk akadt. Az, hogy a KRESZ-re sz@rnak, a táblákat lefújják fekete festékkel, és a közös használatú (gyalogos-kerékpáros) járdán is száguldoznak, biztosan feltünt már. És ez nem jobb-bal kérdése.
P.F.Z
2023-08-12 at 17:32
Akkor a a melegek,lmbtq,migránsok ,libsik ,Gyurcsány, soros,brüsszel, után bekerültek a gyűlölködési listára a kerékpárosok is ,de gondolom töllük is megvéd ov.
BANÁNKÖZTÁRSASÁG!
Turul
2023-08-12 at 17:29
Gondolom a biciklis lipsi,az autós meg nemzethy keresztény jobboldali volt!
andras
2023-08-12 at 17:20
Biciklist még nem láttam megállni, nem érdekli őket a kresz, nekik a mozgási energia megmaradása fontosabb, mint az élete. Ráadásul általában sisak nélkül.
Kollárik László
2023-08-12 at 17:18
A bringások már hosszú évek óta veszélyeztetik saját magukat és a többi közlekedőt. Nekik is valamilyen közlekedési vizsgát kellene tenniük.