Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik el hétfőn a VIII. kerületi Baross utcában – közölte a (BKK) az MTI-vel. Nem lesz biciklisáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek.
A BKK tájékoztatása szerint az önálló kerékpársávok a Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán lesznek, bizonyos részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki. Az illetékesek hozzátették, hogy nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, hiszen fontos cél, hogy az átalakítás a lehető legkevesebb nehézséget okozza a személyautóval közlekedők számára, és megmaradjanak számukra a parkolóhelyek. Közölték azt is, Budapest 2019-ben elfogadott stratégiai közlekedési terve – Budapesti Mobilitási Terv – szerint a város úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés.
A korábban kitűzött célokkal összhangban a Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. A BKK szerint a forgalomszámláló eszközök által elmúlt hetekben mért adatok alapján a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma – minden egyéb tapasztalat ellenére, a szerk. – mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő – a biciklivel közlekedők számára már jól ismert és gyakran használt – Múzeum körúti biciklisáv forgalmát: naponta háromezer-ötszázszor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált. Az Üllői úton átlagosan ezerötszáz, a Bartók Béla úton pedig háromezer-háromezer-ötszáz kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta.
Forrás: MTI/PS. Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Dobos Róbert
2020-06-29 at 13:40
Budapesten futni,vagy bringázni egészségtelen!
Gábor lovag
2020-06-29 at 10:47
A busz / kerékpársáv kialakítása ismét Harácson Geri és díszes, és kiemelten okos, szakértő társaságának új, de mindenképpen az eddigiekkel egy kategóriába eső magvas gondolata.
Nagyon kellemes élmény lesz egy 20-25 tonnás buszt vezetni egy-tíz biciklis után, amikor fokozottan kell figyelni arra, hogy melyik ép mit csinál, mikor kerüli az aknatetőt, vagy mondjuk mikor áll meg hirtelen egy trendi kávézó előtt. A parkoló autók miatt az előzés is egy könnyed művelet lesz, mondjuk a harmadik alkalommal ugyan azt a bringást aki a megállóban visszaelőzi a buszt …
A bringások oldaláról sem egy kellemes élmény amikor a saját tömegének min. a 200 szorosával liheg mögötte egy monstrum néhány méterre.
A közlekedés alapból elég stresszes tevékenység, de az ilyen átgondolt lépések csak tovább fokozzák a gyönyört.
Harácsony Geri addig – de sajnos még azon is túl – kísérletezik a közlekedéssel amíg valami tragédiát nem okoz.
Az emberek már keresik a pofonláda kulcsát
Vagabond
2020-06-29 at 10:29
Lehet itt hőbörögni, de ha KariGeri valamelyik gyalogosan bóklászó haverját elüti egy kerékpáros, akkor még bicikli sem lesz, s mehettek gyalog.
Soha többé
2020-06-29 at 10:26
A körúti üzletek, már most is külföldi kézben vannak és tőlük bérlik a magyar vállalkozók. Nyugodtan kérdezz utána, az üzletek kiadásával magyar cég foglalkozik a valódi tulajdonosok a háttérben vannak. Bérlő ismerősömnek jelentős időbe telt ennek kiderítése, hogy a valódi tulaj. Meglepődött. A legtöbbet még a “spontán” privatizáció idején, de max 1998-ig adták el.
Namond
2020-06-29 at 13:11
A 18. kerületben, a multik által használtakat kivéve, szinte az összes közösségi szolgáltatás ingatlana, az önkormányzat által költségvetési pénzből építettek is – üzletház, csarnok, szolgáltatóház – izraeli tulajdonos kezében van.
A bérleti díjak folyamatosan emelkednek, a nélkül, hogy a tulajdonos által biztosított szolgáltatások bővülnének, azok inkább a kezdeti beetetés időszaka óta csökkennek.
Sőt, a bérlőknek, a közüzemi szolgáltatások felosztásán túl, olyan szolgáltatások kerülnek kiszámlázásra, amiket nem vesznek igénybe illetve üzleti tevékenységük eredményességét nem befolyásolja.
A tulaj, az ingatlan üzemeltetés szinte összes költségét, üzlet kialakítás, felújítás jogszerűtlenül átterheli, de van egy falka ügyvédje, jó néhány különböző fajsúlyú zaklató behajtója.
Naprózsa
2020-06-29 at 10:23
Remek. Most már csak a buszok fogják elgázolni a biciklistákat.
khm
2020-06-29 at 10:32
Izé.
A busz elején az nem freskó volt? 🙂
polizza
2020-06-29 at 11:13
Vagy kivárják a vackatlódásukat maguk előtt.
Ha meg véletlenül meg tudják előzni a kerékpárost, az az első piros lámpánál elhúz a járda és a busz közötti 20 cm széles sávon, újra a busz elé áll, és büszkén akadályozza újra.
fixit
2020-06-29 at 10:17
másfél év és a körúti üzletek kirakatai újra bedeszkázva, a hajléktalanhordák a bűz és mocsok elöl menekül ki merre lát.
Az egész egy szimpla ingatlanpanama meg akarják szerezni a belvárosi levő értékes ingatlanokat a nyugati haveroknak – ezt már megpróbálták a 2008-as összeomlást kihasználva.
Én csak mindig azon röhögök, ahogy jópár szerencsétlen szegény ember vagy a nyugati kapitalizmusellenes gyújtogató szélbalos anarchista brigád, hogyan bír beleomlani ennek az eladó az egész világ vérkapitalista hazai ‘balos’ csőcseléknek az ülepébe… (jó ez utóbbiakat értem szereti a szélbalos egyetemista is a kizsákmányolást csak a világ másik felén levő szerencsétlenből verjék ki az utolsó fillérjét is).
polizza
2020-06-29 at 11:10
Ezt, mármint az ingatlanok átjátszását szolgálta volna az ingatlanadó is.
Aki nem tudja megfizetni, annak az ingatlanára ráterhelik, majd árvereznek, ügyesen, negatívba menő árveréseket kialakítva a résztvevők megfelelő megválogatásával, végül is csak filléreket fizetve a tulajnak, így kifosztva őt. A volt tulaj, egyébként lehet akár még maradhatott volna is a lakásban, házban, borsos bérleti díjakat fizetve, ha meg tudja fizetni, amíg meg tudja fizetni.
De sok év alatt spórolt pénzecskéje úszott volna el.
Ez a komcsi-libsi módszer.
Volt valakiknek valamije, Azt államosítom.
Lerohasztom, amit még érdemes magamévá privatizálom, a többiért fizettek, hogy a benne lakó, netán államosítás előtti tulajé legyen, aztán behülyítem kölcsönfelvételbe, hogy ő a saját terhére megcsinálatassa, amit én neki nem, csak magamnak csináltattam meg évtizedeken keresztül, aztán úgy alakítom a kamatokat, árfolyamot, kockázati felárakat, hogy az adós semmiképpen ne tudja kifizetni a felturbózott tartozását, viszont amiért nem fizet, elárvereztetem jól megszervezve, hogy csak filléreket fizessek az ingatlanokért, az adós meg kifosztott maradjon, netán még maradék adóssággal is. Akik meg ebbe nem buktak bele, hasonló módszert alkalmazok rajtuk, csak nem kölcsön miatt, hanem meg nem fizetett ingatlanadó miatt.
Okos! Ügyes vagyonszerzők. És nemcsak az ingatlanokkal kapcsolatban működtek/-nek, hanem cégekkel, és ki tudja még mikkel kapcsolatban is.
És ezek az un. gazdasági, pénzügyi ,,elit” összefonódva a haszonból busásan részesülő ballib politikai ,,elittel”.
Csakhogy az, hogy elit, az valami finom, különlegesen jó, kiemelkedő jelentésű szó.
Ezek az így eljárók pedig csak a pokol elitje lehetnek, milliószor rosszabbak és gonoszabbak a maffia/camorra/n’drangetánál és hasonló szervezeteknél is.
Kicsodák is ők?
Soha többé
2020-06-29 at 10:05
Szombat éjjel volt szerencsém a nagykörúton tölteni néhány percet a villamosra várva. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy szemmel láthatóan jól szervezett kerékpáros csapat kb 50 fő használja a kerékpár sávot nyilván valóan a rettenetesen indokolatlan kialakítás igazolására, a forgalom számláló “becsapasára”. Vajon hányszor kerekezhettek oda-vissza az általuk nyilván jól ismert helyen elhelyezett forgalom számláló előtt. Amúgy nem vagyok ellene a kerékpársávok kialakításának, de ez nem szabadna, hogy a gépjármű közlekedés rovására történjen, remek dugókat létrehozva és ezzel komoly légszennyezettség növekedést eredményezve városban. Személy szerint nagyon egészségtelennek tartom, hogy a dugóban eleve nagyobb kipufogó gázt kibocsátó gépkocsik mellett a kerékpározás izommunkája miatt megnövekvő oxigén felvétel azzal járjon, hogy minimum tripla mennyiségű mérget szívjon be valaki. Miért nem a körúttal páthuzamos mellékutcákban alakították a sávokat a kerékpárosok részére??? Azok a korábban “menekülő” útként használt utcák már a gépjárművek részére alternatív útként amúgy sem használhatók a különböző rövid szakaszok váltakozó egyírányúsítása miatt. A kerékpáros azonban valamilyen eszement ötlettől vezérelve a forgalommal szemben is haladhat. Sajnos… Arról nem beszélve, hogy a munkába történő kerékpározáshoz lehetőleg sík terep szükséges és kb 8 km a max hatótáv mivel ez 40-45 percet igényel. Vagyis a Budán élők jelentős részével és a nagyobb távolságban lakó fővárosiakkal szemben erősen diszkriminatív a “minden áron járj kerékpárral vagy állj a dugóban órákat” elv, az agglomerációból bejárókról még szót sem ejtettem.
Pandora
2020-06-29 at 11:08
A nagyvárosi kerékpározást nyugodtan extrém sportnak lehet minősíteni a beszívott levegő minőségét tekintve,ezért az egészségügy követelhetne plusz biztosítást a bringásoktól,mert biztos,hogy lesz valami légúti betegségük !
Namond
2020-06-29 at 10:03
Drága PS,
Milyen mentelmi ügye van Bangónénak a Parlament előtt?
Hány és mely képviselők ellen indult mentelmi ügyi eljárás az utóbbi félévben?
Szili
2020-06-29 at 09:51
Az is nagy ötlet vasárnapra lezárni a pesti rakpartot, amikor a népek hada hazazúdul a Balatonról. Rakpart lezárva, körút (másik alternatíva É-Pest felé) egysávosítva.
Gratulálok!
oshon
2020-06-29 at 09:34
Orulhetnek megvalasztoi ! Hajra gumikakaskillergerik !
Királytigris
2020-06-29 at 09:28
34-35 fokos melegben, az erősen szennyezett belvárosi levegőben kerékpározni, nagyon “felüdítő”, és “egészséges” lehet, miközben a forgalmi dugó csak egyre növekszik.
Kamugerikének csak sikerül a főváros forgalmát összeomlasztania.
khm
2020-06-29 at 10:28
A Vírus is a tüdőre veszélyes,akárcsak a szarbaharapott mosolyú főttpolgármester közlekedési álomvilága.
Namond
2020-06-29 at 11:11
Milyen kár, hogy nincs Közlekedési Hatóság!
Sándor József
2020-06-29 at 21:09
Ha egy kerékpáros a annyi ész van hogy a belvárosban tekerjen akkor legyenek csak tüdőbajosok. A kerékpár külső b kerületekbe és vidékre valók ahogy gyérebb a tömegközlekedés.