Sokan talán nem értik, hogy amikor az Európai Unió vezetői összegyűltek szokásos kupaktanácsukra, Orbán Viktor miért inkább Pekingben tette tiszteletét, hogy ott többek között a kínai és az orosz elnökkel tárgyaljon. Nem értik, hogy egészen pontosan miért is lehet ezt megtenni, hiszen jaj, Európa, jaj, mi lesz veled?! Az a nagy helyzet, hogy egészen egyszerűen a kontinens kollektív öngyilkosságában nem kell részt vennünk. És amíg az teljesen igaz, hogy életstílusunkban, felfogásunkban, a társadalomról alkotott képünkben – a jó életről való elgondolásokban, hogy Kötter Tamás barátomat idézzem – mi mindig a Nyugathoz fogunk tartozni, ettől még a realitás teljesen más.
Ja és felejtsük már el azokat a hisztérikus, velejéig balos felnyögéseket, hogy Szent István gondolata, életműve meg minden egyebe predesztinál minket a Nyugathoz, hát ő kötött minket oda. Lófaszt, mama. Ő a kereszténységhez akart minket kötni. Ahhoz a kereszténységhez, amit mellesleg ezek a balosok a lehető legjobban gyűlölnek. Semmilyen úgynevezett nyugat nem létezett még akkor, pláne nem abban az eszmetörténeti értelemben, amire a baloldal gondol.
Tudják, óriási a különbség az Egyesült Államok és Kína külvilágról alkotott elképzelései között. Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok képmutató: ha döntenem kéne, hogy inkább egy amerikai-féle vagy kínai-féle világban éljek, gondolkozás nélkül az előzőt választanám. Nem kell Kínát mosdatni, nagyon nem kell, de nem is ez a feladatunk. Kína egy mindennapjaiban komcsi, a mélyén már csak simán embertelen és elnyomó diktatúra. Csakhogy – és erre még vissza fogok térni – én magyar vagyok. Nem kínai, nem amerikai. Azt nézem, hogy nekem, nekünk mi a jó, ami adott esetben teljesen független más országoktól. És amíg az Egyesült Államok meggyőződése, hogy még a szövetségesei életébe és társadalmi fejlődésébe bele kell szólnia, hol erősebben, hogy puhábban, addig ellenfelei, ellenségei életét szőnyeg- és atombombázásokkal igyekszik befolyásolni. Roosevelttől George W. Bushig bőséggel tartanak háborús bűnöseik névsorai, sőt, utánuk és előttük is. Tudna erről mesélni Európa, Ázsia vagy éppen Közép- és Dél-Amerika is.
Kína azonban nem akarja megmondani, hogy mit csináljanak az emberek külföldön. Előfordultak expanziói, de összességében elmondhatjuk, hogy birodalmuk több évezredes fennállása alatt sem a kínai szellemet, sem a kínai kultúrát, sem a vallást nem akarták terjeszteni. Ők élnek, ahogy élnek, de alapvetően üzletelni akarnak. Ezt akarja persze az Egyesült Államok is, csak mellé még azt is megmondaná, hogyan neveld a gyerekedet és ki felügyelje az energiabizniszedet.
Én pedig magyar vagyok. Összességében szarok rá, hogy mit tesz az USA otthon és mit tesz Kína otthon. Az érdekel, hogyan tud velük Magyarország üzletelni, hogy nekem jobb legyen.
Különben ez az a gondolat, amiért arra is magasról teszek, ha Magyarország szempontjai alapján vizsgálódom, hogy adott országban milyen kormányzat van. Lehet legalábbis szavakban igazán jobbos, ha nem tudunk velük együttműködni, akkor who cares. Ugyanakkor ha balosok, de megbízható, gyümölcsöző szövetségek születnek, semmi problémám. Babiš, korábbi cseh miniszterelnök Orbán Viktor egyik legjobb partnere volt a külpolitikában. Tudják, hogy az Európai Parlamentben melyik frakcióban ül az ANO, Babiš pártja? Abban, amelyikben a Momentum. Tudják, hogyan kormányzott Babiš? A szociáldemokratákkal koalícióban, kívülről pedig a morvaországi kommunisták támogatták őket.
Hasznos volt ez számunkra, nekünk, magyaroknak? Igen. A többi érdekel, ami nem magyar? Nem. Ezért bizakodhatunk talán most Ficóékban is. És aki nem érti a nemzetközi politika legegyszerűbb egyszeregyét, az hagyjon fel a közélet megértésének szándékával.
Európa haldoklik. Persze, önszántából döntött így, meg aztán az Egyesült Államok is úgy dobta át a palánkon, ahogy csak tudta, de mindenesetre ez a helyzet. Mi pedig fenn akarunk maradni. És amikor újra köldöknézegetés zajlik az uniós vezetők között, akkor mi nyugodtan foglalkozhatunk a lényegesebb dolgokkal.
Mert Európa persze nagyon elvhű, ha baloldali elvekről van szó. Ha azoknak megfelelsz, a klub teljes értékű tagja lehet, sőt, még a jogosan neked járó pénzeket is csont nélkül megkapod. Erről már szinte nem is hazudoznak, annyira nyilvánvaló: ha a mi színeinket képviseled, jár a pénz. Ha nem, így jártál.
Ezért üdvözlik most olyan rokonszenvesen a lengyeleket is, ahol persze a még mostani lengyel kormány sokat tett azért, hogy végül elveszítsék a következő kormányzás lehetőségét, egyáltalán nem fájna értük a szívem, de még egyszer: magyar vagyok. És fontos szövetségeseket veszítettünk.
A mindenkori, szuverenista magyar kormánynak kifelé egyetlen feladata van: hogy érdekből politizáljon, a magyar közösség sikeressége érdekében. Aztán az elveket majd megoldjuk idehaza. Mert minket az érdekel.
Kiemelt kép: Facebook
Kurszki tankcsata
2023-10-19 at 16:16
Én baromira nem szeretem a kínaiakat és az oroszokat.
Én baromira nem utálom a kínaiakat és az oroszokat.
Én tudomásul veszem, hogy vannak és hogy van velük mivel kereskedni.
Ennyi.
John Maynard Keynes
2023-10-19 at 15:11
Szerintem, ha a hitelt felvevő aláírja a szerződést és meg is kapja a pénzt a hitelezőtől, az adott hitelező már jobb fej, mint az EU Magyarország pénzeivel kapcsolatban.
K
2023-10-19 at 14:37
P.F.Z
2023-10-19 at 13:20
Elolvastam a linken található cikket..:
https://hu.euronews.com/my-europe/2021/05/07/brusszeltol-remel-segitseget-a-kinai-adossagcsapdaba-kerult-montenegro
Nem hiszem hogy a kínaiak valamivel is vádolhatóak.
…
Montenegró végsősoron szerbnek tekinthető.
Hát Montenegró nem sokra ment a “függetlenségével”, a korrupcióval eljátszották a függetlenséget.
Nekem az a véleményem hogy az Európai Unió bíztatására vagy mondhatnám lázítása által lett független.
A poén az hogy még mindig nem EU tag és nem is lesz, de a közéletben mániákusan Eurót használnak fizetőeszközként……..
Azt már mondani sem kellene hogy az “ország”-vesztő korrupciót a Szocialista Demokratikus Párt (DPS) három évtizedes uralmának lehet köszönni.
A lakosság 42,88%-a a szerb, 36,97%-a a montenegrói, 5,27%-a az albán és 5,33%-a a bosnyák nyelvet tartja anyanyelvének.[mikor?] Az ország nemzeti nyelvének ugyan a montenegróit nevezi meg alkotmányában, de számos magát montenegrói nemzetiségűnek valló személy szerbnek tekinti az anyanyelvét. Ráadásul a montenegróit elég kérdéses ténylegesen külön nyelvnek venni, hisz kevés különbség van közte és a szerb között.
Orientál
2023-10-19 at 14:31
USA jelenlegi összes adóssága a vagyonának teljes értékének az egy egész héttized szeressen el van adósítva ami azt is mutatja hogy a jelenlegi áldemokrata politikája beleértve a pénzügyi politikáját is az USA dollárja által parazitaként élősködik más országok pénzügyi és bankrendszerén és nagyrészt a nemzetközi kereskedelmen mint annak fizetőeszközént is.
kanigunda
2023-10-19 at 14:24
“…pénzintézet cserébe földet foglalhat le az országban..”
És? Meg is tették?
Orientál
2023-10-19 at 14:22
P.F.Z.2023-10-19 at 14:16 Hát azt meg eltitkolod hogy Sri Lankát olyan politikusok irányították abban az időben és utána is mint a hazai balliberális mszp-s szdsz-es Medgyessyék Gyurcsányék Bajnaiék akik szétlopták széthazudták csődbe korruptan a hazánkat. Na aztán meg a kínaiak így mentették a menthetetlennek látszó ottan befektetett tőkéjüket.
kanigunda
2023-10-19 at 14:22
P.F.SZ. 2023-10-19 at 14:16
Mondjon valami újat is!
Ceylont meg leszarom.
De miért is bukós a pireuszi buli? Jó, egyikünk sem látta a telekkönyvi kivonatokat.
A hírek alapján maradt benne görög tulajdon. Hogy mire mennek vele az más kérdés.
Ha meg valaki hülye azt úgy átvágják a piacon mint a tehénlepényt a palánkon.
kanigunda
2023-10-19 at 14:03
P.F.Z 2023-10-19 at 13:20
Pár apróság. Az “adósságcsapda” kérdőjeles a cikkben. Viszont a helyi korrupcióról bőszen írogat.
Szóval helyben elfolyt a lóvé, a helyi adminisztráció balfék de a húnyó persze a hitelező aki niná,
hogy látni akarja pénzét vissza. Plusz nem lett semmi a buliból amire surprise-surprise szüksége
lett volna a vágottszeműeknek. A posztkomunista autópályaépítések anatómiáját sajna itthon is
ismerjük. Most komolyan? Ez a cikk mit is akar alátámasztani? Hogy az építőipar egy félkriminális
egylet? Hol nem?
Csak szólok
2023-10-19 at 13:56
PFZ
Tényleg jó volt a cikk és köszi!
De a kulcsmondatok:
“Montenegró néhány furcsa vállalást is tett” – tehát nem a hitel bedőlése után nyújtották a sárga mancsaikat, hanem aláírás előtt.
“A kérdés az, hogy Montenegró betartaná-e az európai környezetvédelmi normákat”. – ezt nem tudom
…
Csak szólok
2023-10-19 at 13:49
P.F.Z
Ragyogó
Mutass rá a cikkben, hogy hol van, hogy mit kértek a kínaiak a bedőlt hitelért cserébe?
Azt megtaláltam, hogy montenegró elkorrupkodta az összeget, meg minden, de hol vannak a kínaiak unfair követelése?
Találtam ilyet:
“Többen félnek attól, hogy Kína foga valójában Bar kikötőjére fáj. A milliárdos kölcsön aláírásával Montenegró néhány furcsa vállalást is tett. Például, hogy pénzügyi nehézségek esetén lemond az ország némely területéről, és az erről szóló eljárást pedig Kínában folytatnák le, kínai törvények szerint.”
De ilyet kértek a németek is a görögöktől a válság után.
Hívhajtuk ezt garanciának? Nem tudom. De aláírták. Mint a görögök.
Amúgy a kínaiak törekvése egybevág a montenegroival:
“Egy hosszú távú kikötői koncesszió megszerzése pedig jól illeszkedik a kínai Egy Út Egy Övezet Kezdeményezésbe, hogy könnyebben hozzáférjen a nemzetközi piacokhoz. A gazdasági fellendülésben bízó kikötői hatóságok két új terminált is terveznek.
— Fő célunk, az üzleti célunk a következő tíz évben az, hogy regionális jelentőségű kikötővé váljunk abban az értelemben, hogy több rakományunk, több ipari és kereskedelmi szolgáltatásunk legyen, és így tovább – mondta Deda Đelović, a Bar kikötőjét üzemeltető cég igazgatóhelyettese.”
Ki a felelős, hogy a környezetszennyezésért?
“A kínai mérnökök nem veszik figyelembe az EU-szabványokat, Montenegró hatóságai pedig nem ellenőrizték a projektet: az építési hulladék beszennyezte a völgyet, és a Tara-folyó mederét.”
A cikk utolsó mondata:
“A kérdés az, hogy Montenegró betartaná-e az európai környezetvédelmi normákat, és teljes átláthatóságot biztosítana-e minden egyes, a helyszínen elköltött euró tekintetében.”
Ahogy én látom a kínaiak azokat a törvényeket tartották be, amit betartattak velük.
kanigunda
2023-10-19 at 13:46
“..abban a pillanatban már meg mondják, és visznek mindent IS….”
Ugye itt még véletlenül sem az IMF-re gondolt? Hehehe.
Hogy hogyan kell hitelekkel komoly államokat is zsebrevágni az a Fuggerek meg Rotschildok okán
pár száz éve tudott tény. Ezt most észrevenni az alulműveltség szerves része. Ezek nem veszélyek
hanem peremfeltételek, horribile dictu ha mi ezt itt látjuk akkor az Orbnék is garantáltan. Amúgy
meg csak üzenem a nagyeszűeknek: Ha itthon nem tudod a hiteledet fizetni a banknak akkor úgy
elárverezik a házadat mint a sicc és garantáltan az összes bukó tétel nálad lesz. Ha felnőtt és
ivarérett emberek erre a nagypolitikában rácsodálkoznak akkor azok tényleg menjenek a fára banánt
szedni.
Mondjuk az továbbra sem értem miért akarnának a Kínaiak buzulmánokat betelepíten stb. stb. oda
ahol késnek a hitellel. Hány háborút vívott Kína, hogy terjessze a komenizmust? Hány háborút is
kezdett csak úgy, kvázi passzióbol? Ez persze nem garancia a jövőre de most még tény. HonKongot
említgetni meg aztán tényleg az ostobaság csimborasszója. El kéne olvasni pár történelem
könnvyet, hogy hipp és hopp miért “lett” brit aztán miért is került vissza.
Az EU gazdaságilag roggyanásban, na vajon merre kéne pislogni ha egy ilyen …csányi ország mint
mi víz felett akar maradni?
Még egy gyöngyszem: “Tudod kié a pireuszi kikötő? ” És? Panama csatorna… Megvan? Szuez? Görögök
eladósodva, Merkelék igencsak orrbefogva akartak volna pénzt adni, na belekezdtek a görögök amiben
marad állami részesedésük + bérleti díjat kapnak + modernizálást + forgalomtöbbszörözést (munkabérek)
+ az EU-ba léptetés vámtételeinek egy része. Persze a fasza magyar félközgazdásznak ez szar üzlet. A
Bokros csomag meg biztos zseniális ötlet. És ami Piresuzban bejön nem csak Görögországba megy, ugybár.
Csak szólok
2023-10-19 at 13:17
Yoggi
Sejtettem.
De ha találsz, azonnal szólj!
Yoggi
2023-10-19 at 12:38
@Csak szólok
Sajnos nem tudok példákat hozni. Tudod én csak vagdalkozni szoktam minden alap nélkül, ahogy itt szokás.
Angolában, Zambiában, Ugandában, Kenyában, Etiópiában, Ghánában, Mozambikban áldják a kínai hitel teremtette lehetőségeket.
Mivel Kína ázsiai ország, így ott még inkább elnéző, ha tartozásokról van szó. Így Srí Lanka, Pakisztán és Mongólia is nagyon hálás Kínának, amiért kedves nagybácsiként viselkedett.
Montenegro, Görögország, Ukrajna mind-mind azt támasztja alá, hogy mennyire jó dolog is az, ha Kínának tartozol.
Szóval feladom, megfogtál. Csak pozitív esetekről tudok beszámolni.
Azért vigyázzál, mert igazán nagyot csak a magas lóról lehet esni…
Orientál
2023-10-19 at 12:02
,, Kína nem akarja idegeneknek megmondani, hogy éljenek, az USA igen …. ” Ez által Kína a politikájával együtt sokkal da sokkal népszerűbb nem csak az emberek között és köreikben de több országban is. Ezzel szemben a balliberális zöld politika gazdaság pénzügy belügy ,,, maga a kommunista fasiszta felfogás is politika is.
Orientál
2023-10-19 at 11:57
Zolee 2023-10-19 at 09:40 Mint ahogy a kínai műveltség része az hogy nem szabad az embernek idegesnek bosszankodónak lennie mert ezek és az ilyen érzések vezetik az embert minél tévesebb kártékonyabb cselekedeteikhez aminek példája a négyek bandája akik Kínában teljesen átvették a USA Nyugat-Európa balliberális zöld tehát kommunista fasiszta politikai gazdasági ….. gondolkodását felfogását reakcióját felfogást. Nem meglepő hogy Junckerék a balliberálisokkal és zöldekkel együtt dicsőítik a marxi lenini kommunista és egyben fasiszta is diktatúrát mert a kommunistáik tehát az elődeik több mint 100millió embert gyilkoltak le avagy meg.
Orientál
2023-10-19 at 11:46
Zolee2023-10-19 at 10:25 Hát akkor meg csak maszkként használják a mai görögök a spártaiak és a többiek görög múltjukat ezt az is bizonyítja hogy mint hamis spártaiak beengedték az EU-ra rázúdították a rengeteg több mint egymillió élősködő irataikat eldobó muszlimokat.
Logikus
2023-10-19 at 11:39
Hát no, nem lehet ezen meglepődni. Kína gondolkodása és a kínai emberek mentalitása nagyon eltér a nyugatiakétól. A nyugati az lenéz mindenkit, gyarmatként kezel minden országot és mindenbe bele akar szólni, akár van jogalapja rá, akár nincs. Ebből kifolyólag Nyugaton a szuverenitás, csak üres lózung. Mert ugy az USA-ból, mint Brüsszelből mindenki bele akar szólni más országok belügyeibe (és ha nem azt teszed amit mondanak, akkor jönnek a különféle szankciók).
Kína viszont nem akar beleszólni se az USA se az Unió országainak az életébe, ők csak üzletelnek.(és jól). Kína lehet hogy alkotmányában kommunista, de több demokrácia van náluk mint nyugaton ahol mindent elő akarnak írni és megmondani….
Csak szólok
2023-10-19 at 11:25
Zolee
“egyik sem találkozott Putyinnal,és nem abban az időpontban mennek/mentek,amikor rendkívüli EU csúcs van…”
Hol van ez az EU csúcs?
És kezet nem ráznak vele, de jóóóóól teletömik a buxáját!
Csak szólok
2023-10-19 at 11:22
Yoggi
Kicsit hiányos a bejegyzésed:
“…Egészen addig nem mondják meg, hogy mit tegyél, amíg fizeted a hiteleket.”
Itt én felhoztam volna egy elrettentő példát, de amilyen nagy a tudásod, biztos van a tarsolyodban kettő is!
Mondjuk egy afrikait egy ázsiait.
Köszönöm.
Grimmbusz
2023-10-19 at 11:14
Ami lemaradt a végéről:
-vagy felveheti Sorosgyuribától az örökhitelt, de azzal meg végképp politikai öngyilkosságot követne el. Bár fogadjunk, hogy akkor nem sírnátok, hogy eladja az országot Sorosgyuribának…Nektek ez csak akkor érv, ha nektek nem tetsző helyről szerez pénzt.
Rolo
2023-10-19 at 11:13
Grimmbusz2023-10-19 at 11:09
10/10
🤭🤭👍👌🤝
Dodo
2023-10-19 at 11:13
Most, hogy az EU és a nagy júszé a hátunkon tapos, jó Kína. Ha, majd Kína fog helyettük a hátukon taposni, akkor választunk magunknak másik “csillagot” Valamit azért tanuljunk Román barátainktól: Időben kell elárulni a veszteseket.
Grimmbusz
2023-10-19 at 11:09
Rájöttem mi bajotok:
A globalisták meg akarják Orbánt buktatni ezért a fizetett EU-s ölebeikkel visszatarttatják a nekünk járó pénzeket. Pontosan tudjuk, hogy egy kanyi vasat se fogunk kapni tőlük, mérföldkövek ide vagy oda.
Orbán meg ahelyett, hogy szépen csendben lemondana/megbukna/alászállna a poklokra, szerez máshonnan pénzt. Úgyhogy nem jött be a kormánybuktatósdi. Ettől pedig megint idegesek vagytok amit az itteni okoskodással vezettek le. 🙂
A múltkor már levezettem, de megint leírom:
-ha nem csökkenti az áfát, azért bukjon
-ha nem teszi adómentessé a minimálbért , azért bukjon
-ha minden adót lecsökkent, nem lesz bevétel, nő az államháztartási hiány, akkor azért bukjon
-pénzt az EU-tól tudna szerezni, de azokat a pénzeket, ugye, blokkoltatjátok a fenti három miatt
-ha máshonnan szerezne pénzt, akkor azon károgtok, hogy eladja az országot (kínaiaknak, oroszoknak, marslakóknak, mindegy) megint monnnyonle
-ha nem tud máshonnan pénzt szerezni, a költségvetést meg rendbe kell tennie, akkor csak megszorírtásokat tudna bevezetni, akkor meg megint jönne a siratókórus, hogy út szélén hagyja a nyugdíjasokat/diákokat/nagycsaládosokat satöbbi, meg hogy választáskor nem ezt igérte, tehát hazudott reggel éjjel meg este, monnyonle…
Nagyon-nagyon vergődtök, hogy nem jön be semmi trükkötök, mi? 😀
K
2023-10-19 at 11:07
Yoggi
2023-10-19 at 10:21
Azt írod…:
“Nagyon szidod a nyugatot az ukrán terjeszkedésért.”
Ez nem igaz, mert “most” meg sem említettem Ukrajnát”
>>>>>>
Azzal az állításoddal viszont egyetértek hogy az egyik gyarmatosító olyan mint a másik, egyik kutya másik eb.
De pont ebből következik az hogy a FIDESZ jó úton halad, mert a gyarmatosítók között akarnak egyensúlyt teremteni , vagy inkább “ellensúlyt”.
A “nyugati” agresszió most már nagyon unalmas és nyomasztó, például az EU állandó indokolatlan rágalmai.
Ezt nem árt gazdaságilag is ellensúlyozni.
K
2023-10-19 at 10:43
Jelenleg hol van demokrácia????
USA-ban vagy Kínában???
–Tiszta lelkiismerettel kijelenthetjük hogy USA-ban/EU-ban pénzügyi diktatúra van ahol felvásárolják a szavazatokat mint az ÓKORBAN , ezt a lobbizásra vonatkozó törvények biztosítják..
A demokrácia Görögországban alakult ki.
Jelenleg Görögországban demokrácia van.
….
A demokrácia nem más mint ókori maradi pénzügyi diktatúra , ahol felvásárolják a szavazatokat.
A demokrácia egy “trójai faló” , és ezért egy görögnek azt sem lehet elfogadni ha ajándékot hoz, óvakodj a görögtől ha ajándékot hoz.
*******
A demokrácia kritikája először Arisztophanész műveiben jelent meg irodalmi igényességgel. Elsőként bemutatott, Lovagok c. drámájában az athéni demokrácia korrupt, demagóg vezetőjét, Kleónt bírálja, akit műveltebb és előkelőbb ellenlábasai – az athéni politikai elit összetételének és a demokrácia működési mechanizmusának kritikájaként – egy hurkás felléptetésével tudnak legyőzni. A demokrácia szélsőségességé válása vagy a néptömegek hibás döntéseinek bírálata megelőzi Platón írásait.
Platón azon a véleményen volt – és ebben más antik szerzők is követték –, hogy a demokrácia a csőcselék uralma (oklokrácia), azoké, akik a szabadságot megfelelő erények (például mértékletesség) hiányában a szélsőségességig fokozzák, s így a szabadságból szabadosság lesz. Állam című államelméleti műve nyolcadik könyvében megjegyezte, hogy a demokráciában mindenki a gazdagságot és a gyönyört keresi, ami káoszhoz, majd türanniszhoz vezethet. „A szertelen szabadság, úgy látszik, szertelen szolgaságba csap át, magán-, és állami életben egyaránt. […] Hihetőleg a türannisz nem más alkotmányból, de épp a demokráciából születik, a szertelen szabadságból támad a legvégső, legbőszebb szolgaság.”[2]
Bővebben: Arisztotelész államformatana
Platón tanítványa, Arisztotelész a demokráciát az egyenlőség iránti (olykor túlzott) igény szülöttjének tartotta, az egyenlőtlenségre épülő oligarchiával szemben. Politika[3] című művében Arisztotelész a demokráciát, mint „államformát” a közjót szolgáló politika elfajulásaként értékeli. Mind a demokráciának, mind az ugyancsak negatívan értékelt oligarchiának kiemeli azon lehetséges túlzásait, amelyek forrongáshoz és az „alkotmány” megdőléséhez vezetnek.
„A demokrácia például úgy keletkezett, hogy az egy bizonyos szempontból egyenlőeket általában egyenlőknek vették (azért, mert valamennyien egyformán szabadok, azt gondolják, hogy most már minden tekintetben egyenlőek); az oligarchia pedig abból, hogy azokat, akik csak egy valamely szempontból nem egyenlőek, általában is egyenlőtleneknek tartják (mivel vagyoni szempontból egyenlőtlenek, általában véve is olyanoknak képzelik őket.)”
tarcsa
2023-10-19 at 10:37
Ha nem lesz kötelező buzinak lenni, nem kell bűnöző, kábítószeres négerek előtt térdepelni, nem kell együtt élnem gyilkos, semmirekellő arab hordákkal és nem kell hasra esni a tolvaj – magukat demokratának vagy zöldnek hazudó – szarházi alakok előtt, akkor támogatom Őket.
Zolee
2023-10-19 at 10:25
Kedves csakszólok: egyik sem találkozott Putyinnal,és nem abban az időpontban mennek/mentek,amikor rendkívüli EU csúcs van…
Kedves K: már az első mondatod sem igaz, a mai Görögországnak semmi köze sincs az ókori görög civilizációhoz,tehát nem igazán tudsz itt folytonosságról beszélni. Egyébként örülök hogy tetszenek a gondolataim,csak valami eredetit is próbálj kitalálni 🙂
Yoggi
2023-10-19 at 10:21
@K
Szerintem kicsit utána kéne nézned a kínai terjeszkedésnek, amit úgy jellemeznék neked:
Kína nem akarja idegeneknek megmondani, hogy éljenek. Az elején MÉG…
Nagyon jó, hogy Görögországot hoztad példának. Tudod kié a pireuszi kikötő? Ne nyugat felé keresgéld a tulajdonost.
Afrika kínai gyarmatosításáról mit tudsz? Egészen addig nem mondják meg, hogy mit tegyél, amíg fizeted a hiteleket. Viszont ha megcsúszol (és meg fogsz, mert hasonlóan szar konstrukciókat adnak ott is, mint itt, Magyarországon a “csodálatos” Belgrád-Budapestre) abban a pillanatban már meg mondják, és visznek mindent IS.
Nagyon szidod a nyugatot az ukrán terjeszkedésért. Tudod ki volt a háború előtt a legnagyobb földtulajdonos Ukrajnában? Ne nyugaton keresd a megoldást. Nógrádi még mondogatta az elején, aztán szépen mellékvágányra került a téma.
Hatalmas hiba azt képzelni, hogy a kínai imperializmus más lesz, mint a szovjet/orosz vagy az amerikai/nyugati.
A világtörténelemben sincs gyakorlatilag példa rá. (Talán III. Dareiosz, aki a hatalma megszilárdításáig toleráns volt, aztán jött az asszimiláció, ami ugye nem arról szól, hogy azt csinálsz, amit akarsz…)
A kínai “nem megmondás” mintapéldája Hong Kong. Egy ország, két rendszer. Aha. Meg kolbászból is van a kerítés, nem?
Csak szólok
2023-10-19 at 10:13
Zolee
Macron: 8 April 2023,
Borrell: 12 to 14 October
Sholz: 4 November
…
III
2023-10-19 at 10:07
Az előttem hozzászólóknak annyit szeretnék megjegyezni, hogy jelenleg a világban benyújtott szabadalmak 80 %-a Kínából érkezik, az Amerikában jegyzett szabadalmak, “újítások” 85 % nem amerikai állampolgároktól, hanem ott élő és dolgozó külföldiektől származik. Ezek között kiemelkedően sok a távol-keleti származásúak aránya. A világban 44 olyan stratégiai területet tartanak számon, ami a gazdasági előnyt képes biztosítani annak aki ezeket vezeti. Ebből a 44 területből 37-ben már megelőzte Kína az Egyesült Államokat. Ez amerikai adat, nem kínai. Ők is belátták, hogy ezt a versenyt jelenleg bukják Kínával szemben. Valószínűleg , mivel nincs ráhatásuk a folyamatokra, csak lassítani tudták EDDIG , azzal , hogy elzárták a világ energia csapjait Kína elől.Ezt maguk az amerikaiak vallották be. Nos ez mostanra megszűnt, elkövették azt az ostobaságot, hogy az oroszt és a kínait egymáshoz kényszerítették, ez sokkal nagyobb baklövés, mint a német-orosz tengely megfúrása, mivel a gazdasági versenyben Kína jelenleg behozhatatlan előnyben van másokkal szemben. Már régen nem másolnak, hanem fejlesztenek, és másoknak gyártanak. Na valószínűleg ebben is lesz elmozdulás, érdemes megnézni, hogyan szaladgálnak az európai vezetők Kínába , azért hogy hozzájuk telepítsék a gyártásukat. Az európai autó gyártók TELJES mértékben függenek a kínai akkumulátor gyártóktól, ezen a téren már kb 10 éves előnyben vannak másokkal szemben.
Nem jó ezeket belátni, de még mindíg jobb amit a kormányfő tesz, mint várni Európából a megoldást, mert az nem fog érkezni. Ha az elkövetkező 5 évben ez marad a trend, akkor Európa végleg eltűnik a süllyesztőben a világgazdaságban, és nagyon szűkös időszak következik be az öreg kontinensen. Ezt ismerték fel Orbán Viktorék, ezért a nyitás kelet felé, nagyon helyesen. Természetesen ez nem tetszik másoknak ( Franciák, hollandok.. ) mert Tőlük vesszük el a lehetőségeket.
K
2023-10-19 at 09:54
1. Görögország a világ egyik legrégebbi civilizációja, viszont ez a liberális állam teljesen más gondolkodásmódú mint mi.
2. Érdemes intő példaképpen például Görögországra tekinteni, ahol az országot ügyesen beetette az USA/EU hitelekkel, most ott tartanak, hogy gyakorlatilag az egész országra rátehetik a kezüket. Jelenleg jó úton vannak, hogy velünk is ezt tegyék.
3. Tele vannak liberalizmussal a magyar oktatási intézmények, mindenhol nyomulnak rendkívül gusztustalan és sunyi módon.
4. Tehát az EU ugyanúgy terjeszkedik mint az USA, csak éppen más és sokkal veszélyesebb módon.
5. Szerintem teljesen elfogadható, hogy amíg Európában bohóckodnak a buzi-gender politikusok addig a magyar miniszterelnök Kínában tartózkodik és Putyinnal tart lényeges békepárti megbeszélésket.
Zolee
2023-10-19 at 09:40
1. Kína a világ legrégebbi folyamatosan működő civilizációja, viszont egy kommunista állam teljesen más gondolkodásmóddal mint mi.
2. Érdemes intő példaképpen Montenegróra tekinteni,ahol az országot ügyesen beetette a kínai hitelekkel, most ott tartanak,hogy gyakorlatilag az egész országra rátehetik a kezüket. Jelenleg jó úton vannak,hogy velünk is ezt tegyék.
3. Tele vannak kínaival a magyar oktatási intézmények,mindenhol nyomulnak rendkívül gusztustalan és sunyi módon.
4. Tehát Kína ugyanúgy terjeszkedik mint az USA,csak éppen más és sokkal veszélyesebb módon.
5. Szerintem teljesen elfogadhatatlan,hogy amíg Európában veszélyhelyzet van a magyar miniszterelnök Kínában bohóckodik és Putyinnal tart semmitmondó megbeszélésket.
Csak szólok
2023-10-19 at 09:39
Emlékeztek,hogy kb 10 éve a kínaiak hogy nyomták tele pénzzel a hollandusokat?
Az EUban ők kaptak a legtöbb pénzt abban az időben.
K
2023-10-19 at 09:32
huda
2023-10-19 at 09:25
Sajnos maximálisan IGAZAD van.
Hallottunk már a szabad akaratról?
2023-10-19 at 09:27
A cikk jó,tetszik, de nem lehetne azt a pár trágár szót mással helyettesíteni? Már többször kéreztem, hogy miért nem tudjuk a trágárságot és a közönségességet a bal oldalnak fenntartani. Miért nem lehetünk ebben is különbek? Miért?
huda
2023-10-19 at 09:25
Még a szovjet érában se volt az amit ezek a liberális buzik megakarnak velünk csináltatni ,hol volt olyan,hogy bekell fogadni boldog boldogtalant ,arabot négert meg kecskebaszó vadakat ,se olyan ,hogy a pedofilia az elfogadott meg kisgyerekeket lehet buzultatni ,majd ha meghülyült átlehet műtetni,ratyi vonulás traszkutyák sétáltatása ááá meg a többi szar, az meg hogy ne együnk hust ,ne együnk ezt ne igyunk azt ,ja de bogarakat azt lehet, gázzal ne fütsél, benzin dizel autót ne használj ,meg még faszom kitudja mit fognak kitalálni hát mi ez ha nem egy diktatórikus erőszak ha akarod ha nem ez lessz mi nem ezért szavtuk be magunkat az eu-ba
odu
2023-10-19 at 09:01
Elnézvén a miniszterelnök listát nem egy életbiztosítás, vagy 12 embert öltek meg a globalisták, igaz több féle színű és csapatú /Tisza szabadkőművész globalnyikok,Teleki barna és sokak vörös/ globalisták áldozata
Grimmbusz
2023-10-19 at 08:19
Ballib:
Hogy Kínában mennyi keresztény templom épül, az az ő gondjuk… De beleszólnak abba hogy más ország mennyi és milyen templomot épít? Láttál már kínai terroristát keresztényeket ölni, zsinagógánál robbangatni meg zsidó néniket ablakon kilökdösni más országokban?
Patkó Bandi
2023-10-19 at 08:14
Izraelben teljesen nyilvánvaló, hogy az EU, Nyugat-Európa teljesen menthetetlen. (…) A nyugati világ visszaprimitivizálódik és ez a jövője Nyugat-Európának is. – Castel biztonságpolitikai szakember
Borsszem Jankó
2023-10-19 at 08:08
Az USA ránk akarja kényszeríteni a saját káoszos örvényét, Szodomát és Gomorrát.
Kína tiszteli az erkölcsöket és támogatja a magyar identitást. Például ez a különbség.
K
2023-10-19 at 07:57
Ballib2023-10-19 at 07:51
Az USA/EU ugyanolyan keresztényellenes mint Kína, mert ezekben a gender-buzi országokban viszont sorozatban bezárják a keresztény templomokat.
A kereszténység bűnnek tartja a homoszexualitást, és ezt a kereszténységet az USA/EU ugyanúgy üldözi mint Kína,…. csak más eszközökkel.
K
2023-10-19 at 07:43
Ballib2023-10-19 at 07:00
Béla2023-10-19 at 07:23
Látom nagyon csikorog az agyatok, pihenjetek egy kicsit, hátha jobban megy majd a gondolkozás.
Patkó Bandi
2023-10-19 at 07:40
Eurázsia szerepe és súlya az elmúlt években nőtt, a világ gazdasági súlypontja pedig Kína és más feltörekvő ázsiai gazdaságok miatt áthelyeződik, így az Európai Unió versenyképessége nagyban függ a Kínával való együttműködéstől. MNB
K
2023-10-19 at 07:40
Ezen felül az a meglátásom hogy Kína a kommunista “elveket” feltételes módban részben felfüggesztett módban kezeli, és nem olyan szélsőséges mint az USA és az EU.
–Elviekben az USA és az EU a “szabadkereskedelem híve”, de a gyakorlatban pont az ellenkezője.
Az EU kötelezően elő akarja írni hogy ukrán gabonát vegyél (ami lényegében USA gabona), ez minden csak nem szabadkereskedelem, és a Schengeni egyezményben lévő határok elve sincs betartva.
Az EU eredeti gazdasági céljai nincsennek betartva.
–Jelenleg a “szabadkereskedelem” biztosítója Kína, és nem USA/EU.
Magyarországnak pedig most a szabadkereskedelem jót tenne.
Kína nem szól bele a kereskedelmi partner belügyeibe.
Rózsa Sándor
2023-10-19 at 07:34
A szivárvány-nyugaton már nincs pénz. Elszórta-szórja a háborúkban. Mindazonáltal nagy elefánt, a kérdés mennyit pusztít amikor összeomlik? Pénz igazából már csak Keleten van.
Kína nem akarja, hogy kínaivá váljunk, az USA viszont szeretné ha követnénk Szodomába és Gomorába.
Csongor és Tünde
2023-10-19 at 07:28
A nyugat hullaszagú. A következő évszázadok Eurázsiáé.
Z
2023-10-19 at 07:24
Ballib, a kinát helyettesitsd be brüsszellel és mindjárt helyben is vagyunk. Azzal az oltári nagy különbséggel, hogy kina nem lopja el, ami a miénk. És ez, a csalás,lopás, gerinctelen hazudozás, brüsszeli tempó, nem kinai.
Béla
2023-10-19 at 07:23
Ballib
Úgy látom kezded megérteni.
K
2023-10-19 at 07:10
Maximálisan szuper a fenti írás a trágár kifejezést kivéve…:
Én is elmondhatom hogy “nem vagyok képmutató: de ha döntenem kéne, hogy inkább egy amerikai-féle vagy kínai-féle világban éljek, gondolkozás nélkül EGYIKET SEM választanám”
Miért?????…:
Azért mert az USA társadalom ugyanolyan diktatúra mint a kínai, csak másképpen nyilvánul meg.
1. Az USA (és az EU is)a régen elavult ókori demokrácia SZAVAZATVÁSÁRLÁS technikáját követi , amit a “LOBBIZÁS” törvénye IS biztosít.
Ezt a szavazatvásárlást az USA-ban a CIA végzi (Soros György CIA ügynök által). Ezt a pénzügyi diktatúrát akarja az USA exportálni a világba a CIA (Soros György) segítségével. Az USA gender-buzi agressziója már csak ráadás.
2.Már nagyon sokat éltem a kommunista világban és pontosan tudom hogy a kínai kommunista rendszer IS egy végzetes zsákutca. Az ateista munkásuralmi rendszer totál ráfizetéses még gazdaságilag is.
–Mindkét formának ugyanaz a hibája, az hogy a francia forradalomból származtatott “szabadság testvériség egyenlőség” MEGVALÓSÍTHATATLAN, mert a megvalósításkor pont az ELLENKEZŐJÉBE csap át.
–Ezt már a görög filozófusok is kifejtették már az ókorban, amit most nem részletezek.
*******
A lényeg a fenti írásban van amivel én is maximálisan egyetértek….:
“Kína azonban nem akarja megmondani, hogy mit csináljanak az emberek külföldön.”,….: tehát Kína nem szól bele a kereskedelmi partner belügyeibe , és ez nagy előny az USA-val szemben.
bl
2023-10-19 at 06:49
Az európai balos (zöld multikulti, azaz internacionalista) politikák öngyilkosak, nem ismerik a rosszat, nem ismerik a visszafogottságot, nem ismernek semmit csak a saját vágyálmait. Azokból meg legfeljebb légvárat lehet építeni, amik épp mostanság dőlnek le. Egyik a másik után.