A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára a Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt – közölte a GVH pénteken.
A versenyhivatal kimagasló bírsággal sújtotta az egyik internetes áruházat, amiért az tisztességtelen módon reklámozta akcióit. A GVH célja mindezzel az volt, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is – olvasható a közleményükben. A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday-akciójának reklámkampányait vizsgálta. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, “akár 80 százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak. A GVH a megtévesztő reklámokért 892 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS