Karácsony Gergely, nemzetünk biciklisáv felelőse idén már sokadszorra jelentette be, hogy a főváros a csőd szélén táncol, sőt már csődbe is ment nemegyszer. A rejtélyesen elszublimált fővárosi tartalékokról persze továbbra is mélyen hallgat, helyette könnyebb megoldásként a kormányt hibáztatja a politikai nagyvad. Legújabb innovációja a közöségi költségvetésről indított szavazás. Ennek a helyi tervei között közel 70 db ötlet szerepel, amelyekben bőven akad olyan, ami a kerékpározással van összefüggésben. Hiszen nem elég az Üllői útra telepített számtalan Karácsony-cölöp, amely akadályozza a mentőket. Az ötletek megvalósítása csak 500 szavazat felett lehetséges. A legtöbb tervezetnél pedig már nem sok hiányzik, hogy elérjék ezt a számot. Íme a legfontosabb fejlesztések, amelyek Karácsonyék szerint elengedhetetlenek, hogy a csődbe jutott főváros felvirágozhasson:
Kerékpáros és gyalogos átkelés biztonságosabbá tétel e Béke utcán
A Rákos-patak melletti kerékpárút részeként a Béke utcai átkelés biztonságosabbá tétele. A Tahi utca és a Béke utca kereszteződésénél a kerékpáros forgalomnak át kell kelnie a Béke utcán, ami számos veszélyhelyzetet foglal magában.
Helyszín: XIII. kerület, Tahi utca és Béke utca kereszteződése
Tervezett költség: 60 millió forint
A Nagykörút egy szakaszának megújítása
A Podmaniczky utca és az Aradi utca közötti szakasz mindkét oldali megújítása a kerékpársávok és a zöldfelületek tekintetében – elsősorban taktikai urbanisztikai eszközökkel.
Helyszín: VI. kerület, Teréz körút
Tervezett költség: 120 millió forint
A Nagykörút egy szakaszának megújítása | Közösségi költségvetés (budapest.hu)
Dózsa György út kerékpározhatósága
A Hősök tere és az Ajtósi Dürer sor között a Dózsa György út kerékpározhatóságának megoldása vegyes busz/kerékpársáv létesítésével.
Helyszín: VI., VII., XIV. kerület, Dózsa György út Hősök tere és Ajtósi Dürer sor között
Tervezett költség: 120 millió forint
Hiányzó kerékpáros és gyalogos összeköttetések kiépítése Zuglóban
A Szederkény utca és a Rákospalotai körvasút sor között egy körülbelül 200 méteres szakaszon a hiányzó kerékpáros és gyalogos kapcsolat kiépítése. Egy több mint 6 km-es, városrészeket összekötő útvonal válhatna akadálymentessé és vonzóvá Rákospalota és Angyalföld határától egészen a Kerepesi útig.
Helyszín: XIV. kerület, Rákospalotai körvasút sor
Tervezett költség: 120 millió forint
Védettebb kerékpáros útvonalak
Biztonságos kerékpáros közlekedést lehetővé tevő fejlesztések megvalósítása, ami jelentheti például a kerékpárút fizikai elválasztását, szintbeli kiemelését, optikai jelölését, az indirekt balra kanyarodási lehetőség jelölését – különösen a veszélyesebb kereszteződésekben, vagy akár egyes egyirányú utcák megnyitását szembeforgalmú kerékpározásra.
Tervezett költség: 120 millió forint
Védettebb kerékpáros útvonalak | Közösségi költségvetés (budapest.hu)
Nem elég a biciklisáv, 120 millióért kell elválasztósávot zöldíteni
- „Randióra a Blahán” 15 millió forint tervezett költséggel, melynek keretében egy köztér napóra kerülne felállításra.
- „Utcazenepontok a városban” 40 millióért, amely arról, hogy a zeneszék, zenekarok közterületeket foglalnak le, hogy ott koncertet adjanak.
- „Közösségi szónoklati hely” 2 millió forintért, ahol „meghatározott időben megengedett a nyilvános szónoklat tartása.”
- „Örömüzenetek a városban” 6 millió forint értékben.
- DE továbbra is megtalálhatjuk a „Közterületi kutyavécéket”, melyre a főváros a megszavazása esetén akár 30 millió forintot is költene!
- „Az Üllői út elválasztósávjának zöldítése”: Az Üllői úton a József Attila lakótelep magasságában a középső elválasztósáv zöldítése az aszfalt feltörésével, cserjék telepítésével – 120 millió forint.
Kiemelt kép: MTI/Kovács Tamás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS