A reklámtörvénnyel kapcsolatban az internetes tartalomszolgáltatók adókötelezettségére vonatkozóan további szabályozási feladatok lesznek, mert ezek a világcégek nem veszik ki a részüket a hazai közteherviselésből – nyilatkozta L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a Napi Gazdaságnak.
Ismert, a szakma képviselői már korábban felhívták a figyelmet arra, hogy egy ilyen „Google-adó” behajtása szinte lehetetlen, hiszen a mamutcégek jellemzően külföldi adóparadicsomokban végzik európai tevékenységüket; nem véletlenül nem sikerült eddig sem Franciaországnak, sem Olaszországnak megadóztatnia a vállalatóriást.
A Financial Times egy korábbi cikkében tárgyalta azt a jelenséget, hogy a nagy nemzetközi cégek alacsony adóztatású országokban – Svájcban, Luxemburgban, Írországban – összpontosítják nemzetközi tevékenységüket, így a többi európai országban szinte nem is fizetnek adót. A lap brit példára hivatkozott, eszerint Nagy-Britanniában az általa vizsgált multik 2012-ben 15 milliárd dollárnyi bevételből mindössze 88 millió dollárnyit adóztak – azaz a bevételüknek mindössze hat ezrelékét.
Az államtitkár a lap keddi számában publikált interjúban elmondta, hogy a reklámadóból várható nyolcmilliárdos összeg nem kap külön címkét, hanem közvetlenül az államkasszába folyik. Hozzátette: a reklámadó azért lett forgalmi típusú elvonás, mert a tapasztalatok azt mutatták, hogy az érintett vállalatok ügyesen tüntetik el a tényleges profitot. „Azt gondoljuk, hogy nehezíti az adóelkerülést, ha az elvonás a bevételi oldalt célozza meg” – mondta.
MTI / MNO / Napi Gazdaság
Facebook
Twitter
YouTube
RSS