Mint ismeretes, korábban nem engedték be Németországba a MÁV-START egyik szerelvényét, így 350 utas találta magát a cseh határállomás peronján. A szerelvény „kifogásolható műszaki állapota miatt” a DB személyzete ugyanis elutasította a vonat átvételét, az nem folytatta útját Hamburgba. Noha a nem megfelelő állapot a gyakorlatban pusztán annyit jelentett, hogy az egyik kocsiban nem működött a légkondicionáló berendezés és az egyik ablak felső, billenő része is kitörött.
Az eset kapcsán írásbeli kérdést intézett Bakos Bernadett, az LMP képviselője Lázár János építési és közlekedési miniszterhez – írta meg szerdán a hvg.hu. Mint a lap tájékoztat, a politikus azt tudakolta, hogyan fordulhatott elő, hogy nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről a Hungária EuroCity vonat, mit üzen Lázár János a német határon ragadt 350 utasnak, mit tesz azért, hogy a hasonló esetekre ne kerülhessen sor a jövőben, illetve hogyan kívánja fejleszteni a nemzetközi vasúti közlekedést. Lázár János a HVG szerint a kérdésekre válaszolva azt írta: nem igaz, hogy a vonat nem megfelelő műszaki állapotban indult el Budapestről, mielőtt Hamburg felé vette az útját. Mint tájékoztatott: a vonaton az előírások szerint elvégezték a műszaki vizsgálatot és a tisztítást, és menet közben derült ki, hogy „1, azaz egy darab kocsiban műszaki hiba lépett fel. A műszaki hiba az előzetes vizsgálatokkal nem volt kiszűrhető és előre jelezhető, az út során jelentkezett.”
Bocsássanak meg az indokolatlan döntést meghozó német vasutasnak és azoknak a magyar újságíróknak és politikusoknak is, akik az ő balszerencséjükből próbálnak most politikai ügyet csinálni
– üzente az utasoknak a tárcavezető. A miniszter továbbá megerősítette: az eset kivizsgálása jelenleg is zajlik, de az már most megállapítható, hogy a jármű műszaki hibája nem alapozta meg a teljes szerelvény kivonását a forgalomból. A kártérítésről kapcsán a tárcavezető azt írta, hogy bár a szabályozás csupán az utazás németországi szakaszára teszi lehetővé a menetjegy árának visszatérítését – hiszen a magyar, a szlovák és a cseh útszakaszra eső teljesítés megtörtént –, Lázár János saját hatáskörben elrendelte, hogy a teljes menetdíjat térítsék vissza.
Összefoglalóan tehát elmondható, hogy az utasokat megkímélő, az utasbiztonságból ugyanakkor jottányit sem engedő megoldáshoz mindössze egy dolog kellett volna: jószándék
– fogalmazott a tárcavezető, aki szerint azonban ez mind a németországi illetékesből, mind „a baloldali sajtótermékek és pártok képviselőiből” hiányzott.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt
Carolus
2023-05-26 at 08:34
Egyetértek az előttem szólókkal. Szvsz, akkor a MÁV is visszazavarhatná az összes railjetet, mert Bécs után a legritkább esetben működnek a wc-k, az étkezőkocsiból minden kifogyva meg egyébként sem szolgálnak már ki, a légkondi meg lehet, hogy megy, de csak a szar- és húgyszagot keringteti végig a szerelvényen. (bocsánat a naturális leírásért, de így van) A DB mára már egy lezüllött, vízfejű romhalmaz, és olyanok az alkalmazottai is. Nem tagadják meg magukat.
Naprózsa
2023-05-25 at 15:00
Tudjátok, hogy a magyar nem ember (épp most jelentették ki Brüsszelben, hogy nemcsak azt a hitelpénzt, amit mi töresztenénk, se a vétót de még a féléves elnökségi jogot sincs jogunkban gyakorolni), emellett, hogy nem is vagyunk homo sapiens, nem vagyunk döntésképesek, nem vagyunk Európába valók, de nem jók a libánk, a bárányaink, a mézünk, a gabonánk, csak az ukránoké az, de nem jók a fogorvosaink meg kamionsofőreink, a londoni mosogatóink, a nemtérdelő focistáink, a gyerek focinézőink…. stb. stb.
Hát hogy lehetnének jók a vonataik? – gondolta Fritz WirSchaffendas német vasutas, aki ugyan behúzott nyakkal retteg a saját vendég migránsaitól és fű alatt kúszik mint megvetett kafír a saját országában, de mindjárt hősnek érzi magát, ha egy magyarba, pláne, ha egész vonatnyiba belerúghat…
jámbor lászló
2023-05-25 at 14:07
Csaba oly annyira elérte az átlag Német polgárt, hogy ideköltöznek ebbe a mocsárba és jól érzik itt magukat
Rolo
2023-05-25 at 11:32
Kakukk2023-05-25 at 10:35
Pontosan???
A DB-nál lepusztultabb szartengert keveset találni európában!??
TalEle
2023-05-25 at 11:13
A német “barátaink” a legnagyobb ellenségeink, mind az EU-ban, mind a NATO-ban…
Orientál
2023-05-25 at 11:01
Útközben felmerülő cseh és német vonatokat amik meghibásodnak cseh és német illetékesekkel szemben így kell viszonozni. Nem ám hogy azt az egy vonatkocsit ki vették volna a szerelvényből a legközelebbi vasútállomáson.
szemet szemért
2023-05-25 at 10:43
A náci mentalitás ismét kiadta magát.
Kakukk
2023-05-25 at 10:35
Mert a DB-nál, meg a többi német vasút- és busztársaságnál annyira rendben van minden.
Ki se férne, annyit tudnék mesélni.
Kezdve a hibás klíma miatt nyitott ajtókkal közlekedő vonattól, az eltévedt buszsofőrön keresztül, aki 20 km-re lévő másik faluban tette le az iskolából hazatartó gyerekeket, az indok, értesítés és pótló járművek nélküli járatkimaradásokig.
Csaba
2023-05-25 at 10:21
Sajnos már a német átlagpolgárt is elérte a Magyar gyűlölet… mondjuk német barátaink amúgy is hajlamosak az agymosásra, ahogy ezt a közelmúlt történelme bizonyítja….
Agi
2023-05-25 at 10:06
Utasitasban kaptak,hogy hibat talaljanak.
Trukkok szazaival probalkoznak.
Locksmith
2023-05-25 at 09:51
Nem a jószándék hiányzott, kedves János, hanem az aljas szándék volt jelen. Ha az egyik fülke légkondija nem lett volna elromo.lva, akkor egy másik WC-jében találtak volna kivetnivalót. Van sapka, nincs sapka esete. A lényeg, hogy üssenek rajtunk.
Ilyen barátok mellé kell nekünk ellenség?
UFF