A parlamenti tavaszi szezon első ülése egyből parázs vitával indul: az országgyűlés elé kerül a névleg zöld baloldal által össztűz alá került akkumulátorgyárak ügyét. Bár a napirendi vita csak este nyolc óra után kezdődött, a baloldali politikusok egész nap – változó intenzitással és jelenléttel – agitáltak a zöld beruházások ellen. A kormány részéről azonban többek között Koncz Zsófia emlékeztette a baloldali képviselőket, hogy korábban az LMP több politikusa is az elektromobilitás mellett és az elektromos autók mellett érvelt, de tartottak közös sajtótájékoztatót azügyben is, hogy Dunaújvárosban legyen akkumulátorgyár. 2035-ben pedig az EU szabálya szerint csak elektromos autót gyártanak majd, ezért is fontos, hogy ebben a versenyben részt vegyünk. Az ellenzék ezzel szemben egy posztapokaliptikus sci-fit vizionált elsivatagosodott városokkal, 100 hektár termőföld kiesése miatti éhínségekkel, majd jött a baloldal okleveletlen közgazdásza, Csárdi Antal, aki a narancstermelésről értekezett. Mondjuk a suszter maradjon a kaptafánál– a zöldséges kofa meg a gyümölcsöknél. Az igazi megoldást azonban a DK alufólia sapkás képviselője adta meg, aki szerint a debreceni akkumulátorgyár mögött is Putyin áll.
Szabó Rebeka sem bírta idegekkel a napirendi vitáig és kisgazdapárti szónoklatban rohant ki a a zöld politikus, aki szerint nem az akkumulátorgyárak, hanem a természetes vizek és a termőföldek jelentik gyermekeink jövőjét. Az akku-holokauszt végzetes vízióját érzékeltetve felvázolta az elsivatagosodott Debrecen képét, ahol az utolsó csepp ivóvizet is akkumulátor gyártásra fordítják.
Válaszában Orbán Viktor arról világosította fel a termőföldekért hirtelen aggódó – de a természetvédelmi övezeteket kevésbé féltő– Párbeszéd politikusát, hogy Magyarországon léteznek bizonyos jogszabályok, amelyeket az uniós joggal harmonizáltak, és amelyek erőteljes környezetvédelmi előírásokat tartalmaznak. A kormányfő aláhúzta, csak ezek betartásával lehetséges beruházásokat véghez vinni Magyarországon.
Ezek nem igazak
– summázta a beruházást érintő vádakat Orbán Viktor hozzátéve, hogy jogos kérésnek tartja, hogy az emberek higgadt, nyugodt válaszokat kapjanak és ígéretet tett, hogy ezt meg is kapják.
Csárdi Antal szintén mezőgazdasági szakemberré avanzsált már az azonnali kérdések és válaszok órájában, amikor is elmondta, a debreceni akkumulátor gyár helyén lévő termőföld beépítése generációkat taszít nyomorba.
A termőföld védelmében egyetértek Önnel
– reagált Orbán Viktor az LMP-s Csárdi Antalnak, ugyanakkor ismertette azt az egyszerű tényt, hogy valahova utakat, gyárakat, vasutat is kell építeni.
Meg kell védeni mindent, ami megvédhető, egyetlen négyzetmétert sem lehet feleslegesen feláldozni
– fogalmazott. A miniszterelnök megjegyezte azt is, nem osztozik az akkumulátormániában, mert az Európai Unió majd minden országában épül akkumulátorgyár.
A napirendhez kötődő kormánypárti nyilatkozat első felét Dömötör Csaba ismertette, aki kijelentette, a világ járműpiaca átalakulóban van, három év alatt 10 százalékponttal, 3-ról 12 százalékosra nőtt a villanyautók aránya a teljes járműpiacon. Az államtitkár szerint a tendencia arra mutat, hogy a következő években megtízszereződhet a villanyautók piaci részesedése, az EU pedig nem követni, hanem alakítani kívánja a trendet. Ismertette továbbá, az Unió elfogadott egy olyan irányelvet, amelynek értelmében 2035 után Európában nem lehet belsőégésű járművet gyártani.
Az akkumulátor gyártásért óriási verseny indult Európában
–húzta alá Dömötör kiemelve, most dől el, hogy hol épülnek a jövőben az autógyárak. Amerikában és Németországban is beruházásokat hajtott végre a Debrecenben építkező CATL– folytatta Dömötör–, aki felidézte, a német zöldpárti miniszter a kínai cég gyárépítésekor úgy vélekedett,
szükség van olyan cégekre, amelyek elkötelezettek a zöld jövő felé.
Dömötör szerint a jövő, magas hozzáadott értékű munkahelyeit az innovatív beruházások garantálják, ebben pedig Magyarország jól áll. Hozzátette ugyanakkor, a gazdasági mutatók mellett a környezetvédelmi szempontok is fontosak.
Ha egy cég Magyarországra jön, kutya kötelessége betartani az előírásokat, amelyek sok esetben szigorúbbak, mint az uniós szabályok
–húzta alá. Kiemelte továbbá, Debrecenben nem lesz használt akkumulátor feldolgozás.
A kormánypárti nyilatkozat második felét ismertetve Magyar Levente miniszterhelyettes úgy vélekedett, az ellenzék egy évek óta működő iparág ellen indított hadjáratot, amelyből senki sem akar kimaradni. Szintén megjegyezte, a német zöldek is üdvözölték a CATL beruházását megjegyezve, már most is komoly kapacitással termelnek akkumulátort uniós tagállamok, a jövőben pedig minden tagállam kiveszi ebből a részét.
A kontinensen találhatunk működő akkumulátorgyárakat Franciaországban, Spanyolországban, Nagy- Britanniában, Németországban, de még Svédországban is
– ismertette Magyar Levente.
A termőföldekért hirtelen aggódni kezdő baloldali politikusoknak Magyar elmondta, a BMW négyszer nagyobb területen épül, akkor mégsem aggódtak emiatt. Hozzátette, az akkumulátorgyárak nem az egyetlen lábát jelentik a magyar iparnak, hanem éppen a hasonló beruházások segítik a gazdaság diverzifikálást.
Apokaliptikus sci-fi az ellenzéktől
Ahol akkumulátorgyár volt, ott évszázadokig nem lesz sem kert, sem lakóház, sem szántó
–vázolta fel elképzeléseit Szabó Rebeka. A Párbeszéd éppen aktuális társelnöke az üzemeltetéshez szükséges víz mellett az olcsó energiát emelte ki, ami igencsak meglepő annak a pártnak a politikusától, amely igyekszik megvétózni Paks2 kivitelezését.
Én azt hiszem, hogy az energiaellátás sem biztosított
–tette hozzá Szabó Rebeka, aki szerint egy negyed Paks is lehet az erőmű energiaigénye. De nemcsak emiatt, hanem a „következő generációk ételének megtermelése” miatt aggódik a mindösszesen száz hektárnyi terület termelésből való kiesése miatt. Hogy ez a Magyarországon jelenleg rendelkezésre álló 7,2 millió hektár termelését mennyiben veti vissza, azt már nem tette hozzá.
Nincsen korlátlan és tiszta energia, nagyon kockázat egy ilyen kis országot telezsúfolni ezekkel a víz-, áram- és földpazarló és mérgező gyárakkal
– vélekedett a korábban a fosszilis energiahordozók ellen kampányoló párt társelnöke.
Narancs termelésre sem alkalmas hazánk, ahogy akkumulátor termelésre sem
– osztotta meg korszakos bölcsességét Csárdi Antal, aki szerint a szocializmust idézi, hogy a kormány gazdasági mutatók emlegetésével próbálja igazolni a gyár hasznosságát. A képviselő párbeszédes kollégájához hasonlóan egy akku-holokausztot vizionált kifejtve, generációkra ellehetetlenül az ország a befektetések nyomán.
Esküszöm úgy érzem magam, mintha egy Mad Max filmben lennék
– reagált Bánki Erik az ellenzék elsivatagosodásról és élhetetlenné váló környezetről szóló aggályairól. A képviselő gyárlátogatásra invitálta az ellenzék leghangosabb szószólóját, Szabó Rebekát, akivel közölte, semmiféle környezeti hatása nincs a gyárnak, a termelés ugyanis zárt láncban működik.
Ha hoz egy fehér vászon rongyot és megtörli a padlót, a rongy ugyanolyan marad
–szemléltette az akkumulátor gyárakban uralkodó állapotokat. Aláhúzta továbbá
a magyarországi üzem szigorúbb előírások mentén fog létesülni, mint a CATL Németországban épült üzeme.
Ismertette továbbá, az aggodalmaskodó ellenzéki politikusok nem olvasták el a tájékoztatót, abban ugyanis világosan az áll, hogy az üzem nem kapott engedélyt használt akkumulátor feldolgozását.
Ismét felveheti jól ismert alufólia sapkáját Varga Zoltán, a DK parlamenti képviselője, aki szerint akár Felcsúton, vagy Hatvanpusztán is épülhetne akkumulátorgyár.
Azért Debrecen, mert Putyin ott kapott díszdoktori címet
–fejtette meg Varga Zoltán, a megoldáshoz képest meglepő módon híres fejfedője nélkül. Ehhez a konteóhoz pedig igazán szükséges lenne.
Sebők Éva a Momentum képviselője egészen izgalmas expozéval frissítette fel az Országgyűlés munkáját este 10 után is követőket. Helyenként gyurcsányi artikulálatlanságba fulladó felszólalása során kifejtette, nem látja értelmét a parlamenti vitának, szerinte pedig inkább tüntetni kellene menni.
Mert ennek van értelme
–vélekedett.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PS
Orientál
2023-03-01 at 15:37
Párbeszéd Sorossal ,a magyar népre vastagon szarnak ezek a hazaáruló ügynök párbeszédesek.
bl
2023-02-28 at 21:28
Ezeknek nem az akkumulátor fáj, hanem a gyár. Mert a gyárakban dolgozni kell és az ilyen mucuológus képviselőknek fáj a munka, el se tudják képzelni a jövőjüket parlamenti alapjövedelem nélkül.
Vízöntő
2023-02-28 at 18:55
A guta megüt, megy a Tv, bejátszások a Parlamentből.
A Momentum Hajnalja nem közgazdász közgazdásza most környezetvédelmi szakértő, vízügyi szakértő, legalábbis úgy nyilatkozik, mert valójában egyik sem mert nincs képesítése, nincs papírja! De határozott, képviselő, Budapesten, de nem Debrecenben!
Csárdi kofa a vízkincset félti, az akkugyárak miatt kiszárad a Kárpát medence! Mekkora marha! Legalább valaki rászólna az LMP-ből, hogy előbb nézze már meg a tervezett technológiát, de azt nem, abból semmit nem értene, minek rá időt pazarolni. Hát csak azért, mert a gyárba bemenő víz nem tűnik el! Erre gondoltak már?
Csárdi kofa már kiszáradt, a Kárpát medence nem fog!
Kanász-Nagy szociálpolitikus meg ne építsen a hülyeségre, az akku gyarmatosítással egyetlen szavazatot sem szerez, lehet, hogy a nagy pofával a pártján belül még tekintélye van, de a TV-ben már röhejes.
Tordai, Szabó és Szabó meg 0 szint!
füredi46
2023-02-28 at 16:49
A bűzlő magyar ellenzéki mocsár a mérgező. Gyurcsótány-Szemkilövető-Böszme Ferkó és dollárballibsi hordái a legalávalóbb stílusban, otromba hazudozásokkal mérgezik régóta a közéletet.
Matu
2023-02-28 at 16:47
Azt kellene tisztázni legelőször a fejekben, hogy ezek az akkumulátorok nem azok az savas akkumulátorok, amik most a benzines autókban vannak és amelyek valóban szennyezik a környezetet. Főleg, ha a rosszakat szende félmosollyal a patakparton “felejtik”. Egészen más anyagokkal működnek, nagyjából olyan veszélyes, mint egy palackozott ásványvíz, postaládába csomagolva.
Judit
2023-02-28 at 15:15
A Németeknél felépült akkumulátorgyár nem okoz gondot az ott lakóknak.?!!! Minden áldott nap szembesíteni vele ezt a szedett-vedett bandát.!!!Ezeknek az a fontos, a Magyar Nép menjen tönkre a baromságaik miatt.!!!
Pankotai Lujza
2023-02-28 at 14:22
Ez az ellenzék megdolgozik a négy milliárd forintért. Sajnos okosat nem tudnak mondani, de beszélni tudnak. Másnap mennek elektromosautót venni a jól megérdemelt tiszteletdíjból és a mellékesből.
Lajos
2023-02-28 at 14:06
Mikia35
2023-02-28 at 07:55
“Az ellenzék azért ellenzék, mert mindent ellenez amit a kormány akar…..”
——–
Nos ez nem így van.
Az ellenzéknek az (lenne) a dolga, hogy a kormány által beterjesztett dolgokhoz képest jobb alternatívával álljanak elő, és azt fogadtassák el, mind a parlamentben, mind a polgárok előtt, ezzel megmutatva, hogy ÉRTELMES és FELVILÁGOSULT, mindezek mellett KOMPROMISSZUM KÉPES és JOBB ÖTLETEKKEL ELŐÁLLÓ, ELŐNYÖSEBB ALTERNATÍVÁT képesek felmutatni, miáltal a következő választáson nagyobb esélyel indulnak a nagyobb részben maguk mellé állított (a jó ötleteikkel meggyőzött) nép előtt!!!
——
Sajnos a jelenlegi ellenzék pont ugyanúgy értelmezi az “ellenzék” fogalmát mint te és nem úgy ahogy annak lennie kellene!!!
sanyi05
2023-02-28 at 13:36
Nekem a Csárdi Tóni megszólalása mindig élmény. Ritka hülye alak. Egy normális mondatot nem hallottam még tőle. Vissza kellene küldeni a kisegítő iskolába.
füredi46
2023-02-28 at 13:06
Annyira “mérgező” az akkumulátor, hogy – mint a fenti cikkben is szerepel – tele van már Európa akkumulátor gyárakkal. Ha nekünk nem kell, szíves örömest felépítik majd a szlovákok, csehek, vagy újabbat és újabbat a németek.
Ungarn über alles !
2023-02-28 at 12:47
“mérgező az akkumulátor”
ki biztatta a “P”icsa párti majmokat és teheneket, hogy nyalogassák az akkumlátorokat ? …mellesleg a lítium-fehér festék is mérgező – azt se kéne nyalniuk !
Vízöntő
2023-02-28 at 11:24
Gyurcsány borász Putyinnak adta a pulit, pedig milyen jól jönne most ennyi marha közzé egy terelő kutya!
Polgár Mari
2023-02-28 at 09:31
A Kanász jobban tenné, ha nevéhez megfelelő szakmát választana.Neki a disznók között lenne a helye. Olyan ostoba, hogy a tévét azonnal elkapcsolom, ha ő nyekereg.Tegnap is ezt tettem a hír tv vel!!!!!!!!!!!!!!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-28 at 09:07
Nem értem néhány jó szándékú, de akarva-akaratlanul vakvágányra tévedő fórumtársamat. Itt van valaki, akinek mérnök ismerőse megmondta, hogy a Li-ion akku tűzveszélyes. Kár, hogy a felvilágosító beszélgetést nem folytatták még 30 másodpercig, mert akkor szóba került volna, hogy a benzin sokkal tűzveszélyesebb. Aztán vannak, akik magának a villanyautónak a létjogosultságát vonják kétségbe. Ők igazi szereptévesztésben vannak, mert azt képzelik, hogy Hazánk képes egy világszintű fejlesztési trendet meghatározni. Márpedig, ha az e-mobilitás (az általuk is felhozott, egyébként megfontolásra érdemes észérvek alapján) mégsem válik kizárólagossá, akkor is fog akkora részesedéssel rendelkezni, hogy idejében rákészülve egy ekkora ország ipari és gazdasági virágzásához hozzájáruljon a következő évtizedekben. És ráadásul senki nem követeli, hogy zárjuk be a belsőégésű elvre alapozott gyárainkat – ha kell a Peugeotnak a benzinmotor, akkor hajrá, dolgozzon Szentgotthárd, és így tovább. AZT KELL GYÁRTANI, MI ELADHATÓ. AKI KIMARAD, LEMARAD. Muciológia-dolgozatokért, akármilyen szép papírra is van nyomtatva, a világpiac nem áll sorba jó pénzt ígérgetve. Vagy mit gyártsunk? Zenélő sörnyitót ? Hát hiszen az meg alantas összeszerelő munka, pfuj, pfuj!
khm
2023-02-28 at 09:00
Ha mérgező az akkumulátor arra kérek mindenkit,hogy ne fogyasszon belőle. Hagyjuk meg a “bal”oldali képviselőknek mindet.
Ungarn über alles !
2023-02-28 at 09:00
ez az egész olybá tűnik, hogy a korcs állatainknak az utolsó pillanatban jutott eszébe farsangot ülni
dr. Kolompár Genitália
2023-02-28 at 08:25
jav: .. hogy csak a tizede annyi elektromos autó lenne az utakon, mint most amennyi autó közlekedik,…
dr. Kolompár Genitália
2023-02-28 at 08:23
csakafidesz
“Egy gépkocsi feltöltése gyorstöltőkkel is minimum egy óra, a benzinkútnál 5 perc alatt lehet tankolni.”
Ez a legfőbb buktatója az egésznek. Ha egyszer bekövetkezne az, hogy csak a tizede annyi elektromos autó lenne az utakon, mint most, az abban az esetben is töltési káoszt okozna – hacsak ötven méterenként nem építenének egy töltő állomást.
Én kiegészíteném még a problémákat: Az akkumulátor ára az autó 30-50%-át jelenti. Az élettartama pedig messze nem elegendő 2-300 ezer kilométer megtételére, mint amit egy benzines vagy dízel motor kibír. Ebből eredően a kutya nem fog venni használt elektromos autót. Nem ismerjük az akkumulátorok javíthatóságának lehetőségét, és annak költségeit sem. Az akkumulátor több sorba kapcsolt cellából áll, ami többszörös meghibásodási lehetőséget okoz. Egy cella teljesítményének a csökkenése túlterheli a többit, és csak gyors csere esetén nem okot az egész akkumulátor rendszerben maradandó kárt. Mindemellett a gyárak által meghatározott hatótávolságánál nem veszik figyelembe a nyári-téli légkondicionáló használatát, ahogy a napszaktól és évszakok függő fényszóró használatot sem. Egy síelni induló autós be tud készíteni az autójába tartalék üzemagyagot, egy elakadás esetére, az elektromosban azonban az akku lemerülése után megfagyhat az autójában. A mai legtöbb elektromos autónál a csomagtér mérete is lényegesen kisebb, mind a robbanó motoros társainál. És ezek még csak a nyilvánvaló, ismert problémák.
Mikia35
2023-02-28 at 07:55
Az ellenzék azért ellenzék, mert mindent ellenez amit a kormány akar, és csak eddíg jutottak el a gondolkodásban.
Korábban állandóan cikizték a kormányt a zöld átállás miatt, most megjött a zöld átállás, ost azért.
MInt a nyuszika meg a farkasok és a cigaretta!
Mindegyik azt mondja magáról, hogy milyne zöld, pedig halvány fogalmuk sincs mi a környezet védelem.
Paks2 miatt is milyen kirohanásokat tettek, hogy nem szükséges.
Sajnos számolni sem tudnak: egy Flirt motorvonat, hogy menjen 4MW energiát igényel. a Kiss emeletes 6,4MW-t.
A Flirt flotta 80 db, = 320 MW a 44 db Kiss (az emeletes) =282 MW.
Paks 2 = 2000 MW
Egy gyorstöltő átlag 25-32kW energiát használ.
Kellenek a napcellák a szélerőművek is, mert azok csak ideiglenesen (mikor süt a nap és vanszél) termelnek, és az itt keletkezett energiát el kell tárolni az estére a szélcsend idejére.
Kell az energia és azt el ell tudni tárolni!
A főokos Schmuck erzsébet is kijelentette valamelyik nap, hogy nema villanyautóké a jövő, hanem a hidrogén hajtásé!
Ez igen!!! És tud mutatni egyetlen szériában készült hidrogén hajtású személyautót?
Talán 10 év mulva lehet ilyen hajtás, amikor mi már rég elfelejtettük ezt a bányarémet!
Puszuljon ez a hazaáruló is!
Egyszerű és magyar
2023-02-28 at 07:04
Nagyon jó ez a kép…..
Dr Bubó és Ursula….
De róluk, biztosan nem mesél az utókor.
lesi
2023-02-28 at 07:01
balfaszok gyülekezete a dk már minden mögött putyin áll?ennyi homály egybe a választókkal együtt röhej
csakafidesz
2023-02-28 at 07:00
Nézzük a valóságot. Az villanyautókhoz az áramtermelést háromszorosára kellene növelni, ami új erőműveket jelent. Az elektromos hálózatot ki kell bővíteni, és ez tetemes pénzbe kerül. Egy gépkocsi feltöltése gyorstöltőkkel is minimum egy óra, a benzinkútnál 5 perc alatt lehet tankolni. Az akkumulátorok akkor is súlyt jelentenek, ha lemerülnek, és a legjobb akkumulátorral is nehezebb egy autó, mint azonos teljesítményű benzines társa.
A jelenlegi trend nem túl járható. Egyelőre a hibrid megoldások jelentenek valami előnyt, mert azok városon kívül megtermelik a városi üzemmódra az áramot. Pl. a taxik, stb. amelyek csak a városban járnak, nos azoknál a hibrid hajtás nem fog működni.
Ez az ötlet teljesen koncepciótlan.
Egy mérnök ismerősöm szerint a lithium akku nem jó megoldás, nemcsak drága, de tűzveszélyes is.
A Nagy Testvér figyel téged
2023-02-28 at 06:44
Vissza kell térni a faekékhez, mondják az álzöldek, hogy ne szennyezzük a világot!! Álzöldeket kell a faékék elé kötni, hogy ne szennyezzék a világot, mondjuk mi!
Dezső
2023-02-28 at 06:44
Itt már nem hergelésről és igazi érvekről van szó az ellenzéki oldalról, hanem szimplán – csak azért is – ellentmondásnak….
Már nem számítanak az igazi ellenérvek – lásd úgy állnak az akkumulátor gyártáshoz, mintha még mindíg a régi ólom-savas akkukról lenne szó, ami tényleg káros a természetre – és olyan mondvacsinált érveket hoznak fel, amelyek tudományos megközelítéséhez felfogásuk az egy nagy nulla!!
És még csak utána sem járnak!!!
Ez már tényleg csak az ELLENTMONDÁS és kész. Hogy csak azért se!!!
És nem veszik észre, hogy ez mellett az óvodás viselkedés mellett már saját magukat – a tudatlanságukat is bizonyítva – járatják le….
Piroska
2023-02-28 at 06:37
Ezt az ellenzéket is be kellene tiltani, mert a józanul gondolkodóknál idegrohamot okozhat.
Kakasmárton
2023-02-28 at 01:34
Ostoba, üres locsogás, fölösleges hergelés megy az ellenzék részéről!
Minden ipari üzem sok vizet használ és használt a múltban is, mégsem okozott gondot.
A mezőgazdaság volt egyedül kitéve az aszálynak, vagy a túl sok esőnek.
Milyen egyszerű volt a XX. század elején gyárat alapítania Weiss Manfrédnak Csepelen,
Richter Gedeonnak Kőbányán, a Goldberger családnak Óbudán, a Hoffereknek Kispesten,
Ganz, és szerte az országban a vasgyárak, ipari üzemek, Herz és Pick alapítóinak.
Engedélyt kaptak, és belefogtak. Nem voltak “zöldek”, kékek meg mindenféle hottentotta
kerékkötők, akik gáncsoskodtak az építkezések ellen! És fejlődött az ország, még a
két háború közötti “csonka” Magyarország is!
Aztán jött a II. világháború, sok minden odaveszett, de minden újból felépült, és
vízhiány akkor sem fenyegette sem az ipart, sem a lakosságot.
Ma, amikor jelentős termőföldek esnek áldozatul a lakóparkok miatt, nem hőzöngenek
a “zöld” képviselők, nem szúr szemet nekik, hogy a budai hegyek erdejét kivagdosva
épülnek a nagyméretű paloták, elvéve az erdei állatok életterét, kivéreztetve a
főváros tüdejét! Még nem hallottam, hogy valaki emiatt felszólalt volna!
És ez a folyamat az egész országban tetten érhető. A Balaton mellett, a Velencei-
tónál, az Alföldön, a Dunántúlon, a Kisalföldön, ami például az ország legjobb
termőterülete. Ez nem okoz gondot, ugye? Az sem, hogy a háztartások mérhetetlen
vizet pocsékolnak el a háztartási gépek használatával /mosógép, mosogatógép, takarító-
gép, stb,stb./
Az akkumulátorgyár nyilván fel fog épülni, megindul benne a termelés, aztán ez a
hiszti értelmét veszti… de majd lesz másik gumicsont!
A zöld képviselőknek meg liluljon a fejük!
Pista
2023-02-28 at 01:02
Sőt a dihidrogén-monoxid mindenfajta használatát is sürgősen be kell tiltani, mert bizonyítottan fulladást okoz!!!
Tudományos libsizmus
2023-02-28 at 00:53
1989-ben autóval mentünk a kiscsaláddal ifjú házasokként az akkor ötéves (ma már) nagyobbik fiammal az NDK-ba.
A cseh-keletnémet határ környékén (=Szudéta vidék) augusztus elején átautóztunk egy erdőn, ahol nem volt lombkoronája a fáknak. Olyan volt, mintha tél lett volna.
Savas eső. Az NDK a ’70-es években kitalálta, hogy mivel drága az olaj, szénre alapozza a komplett energiatermelését. A Ruhr vidék és Szilézia ugyebár nem állt a fennhatóságuk alatt, ezért maradt nekik a szar minőségű keletnémet barnaszén.
A leégett erdők lettek e stratégia következményei.
A világ pénzéért gatyába rázták a friccek az egykori NDK-t, beleértve ebbe a savas esők által tönkretett erdeiket.
Erre most a zöldek (a zöldek bazmeg) kezdik az egészet elölről.
Kötözni való komplett idióták. Közveszélyes őrültek.
Tudományos libsizmus
2023-02-28 at 00:25
Az akkumulátor mérgező. Az elektromos autó pedig szuper trendi.
A németországi zöldek eközben sorra nyitják a lignitbányákat. Aztán azzal jönnek, hogy 10 év múlva ne legyenek belső égésű motorok, mert céókettő. A lignit villamos erőmű semmiféle céókettőt nem termel, mint tudjuk. Ként se. Amitől lesznek a savas esők.
Nem normálisak. Eszeveszett őrültek.
Sas
2023-02-27 at 23:22
Türelem kell a kormányhoz-halad előre, mint a csiga-.
Sas
2023-02-27 at 23:20
eretnek-magas ez neked-a tőke miatt kell a külföldi izé.
v
2023-02-27 at 23:18
Attól, hogy munkahely, adó, meg ilyen ordenáré dolgok a befektetőktől keletről is jöhetnek. Persze a profit akkor keletre is mehet kifele. De több lábon kell állni! Mert mint látjuk a ejus pénzek érkezése nyugatról nem van.
Sas
2023-02-27 at 23:18
Tőke kell-mert anélkül technológiai újítások sosem lesznek-szerencse, hogy ezt érti.Aztán a –moslék-helyett normális ennivaló———bizakodok, hogy 128 éves korára megcsinálja.Legalább , állítólag, akarja.
eretnek
2023-02-27 at 23:01
Ilyen már volt a múltban: Vas és acél országa lettünk. (Az is elmúlt)
Sokba van eddig is a magyar adófizetőknek, ráadásul nemcsak nem fog hozni soha hasznot, hanem még sem fog térülni!!!!!
Bárhol, bárkitől rákérdezek, hogy az anyagi nyereség mennyi, miből, és mikor? Csend! Azt nem tudja senki! Nem érdekel senkit!
Az, hogy törvényellenes az építkezés, azt is leszarják a kibicek. A jövő feláldozható egy kis pártpolitikai anyázásért?
víg gyula
2023-02-27 at 23:01
Elvégre már most is hullazöldek. Az a pár milliárd, meg ami bejön, na attól.
víg gyula
2023-02-27 at 22:56
Az akkumulátorgyár mérgezőbb! Nagyobb! Csak hagy kóstolják meg akik ellenzik!
Theo
2023-02-27 at 22:55
Baromi jó a címlap kép 🙂
A kismajom a mama ölében keresi a védelmet, haha.
Theo
2023-02-27 at 22:52
Nekem sem szimpatikus egy még oly nett akkumulátor gyár!!!! Nem kell ezt tagadni!
De nem is én akarok mindenáron elektromos autót! !!! (Sőt nékem ez a gyors átállás ellenszenves és gyanús)
Jelenleg azok, akik idáig kardoskodtak ezért a hülye elektromos autóért, éppen azok harcolnak az általuk erőltetett autofajtahoz való fő alkotó elem gyartasanak megakadályozásáért.
NEM KÉNE ŐKET EZZEL SZEMBESITENI?
EZ ÓRIÁSI LOGIKAI BUKFENC!
Olyan gurulós bőrönd szagú….
csakafidesz
2023-02-27 at 22:43
Természetesen az akkumulátor mérgező, ha megeszik, ezért nem kell feltálalni desszertnek.
víg gyula
2023-02-27 at 22:18
Ha mérgező az akkumulátorgyár, akkor kóstolják meg akik állítják, hogy az. Ha meghalnak akkor igazuk van.
Rolo
2023-02-27 at 22:09
moliere2023-02-27 at 22:04
???
?????
AB
2023-02-27 at 22:09
Tibimama,
ez egy enyhe kifelyezés.Remusz és Nahát kissé keményebben fogalmazták meg az igazságot.
De ha csak a szájuk járna, senki nem aggódna. De volt egyszer már egy megakadályozott Olimpia…
Sas
2023-02-27 at 22:05
Látszathatalommal beéri a kormány.Elképesztő igénytelenség.
moliere
2023-02-27 at 22:04
Ne legyen akkumulátorgyár, mert gonosz.
Ne legyen gumigyár, mert gonosz.
Ne legyen elektromos gyár, mert gonosz.
Ne legyen textilüzem, mert gonosz.
Ne legyen élelmiszerüzem, mert gonosz.
Ne legyen magyar ember, mert gonosz.
Aztán a helyére legyen mindenféle más ember. Vagy nem is egészen ember.
Aztán legyen mind, ami feljebb van, mert hiszen a fejlődés jó.
A jó embereknek pedig szükségük van munkahelyekre, ahol boldogok lehetnek.
A család is jó. A netflix család. (niggerfehér kombó, vagy két apuka esetleg)
Sok ilyen café au lait gyerekkel, mint a német és a francia válogatott.
Ők a jövő. Valójában persze ahogy george szarosh tudta harminc éve, hogy az ukránok csak homokzsák, úgy azt is tudja, hogy a félvér európaiak csak idegrángó követelőző gyökértelen összezavart ballaszt, szavazógép, utcai verőcsapat, új pribékhad, aztán ha elvégezte dolgát, szervestrágya.
Szóval a régi nóta. Túl fehérek vagyunk, túl tudatosak vagyunk, túl keresztények vagyunk, túl heterók vagyunk, túl konzervatívak vagyunk. Ellenség vagyunk.
Arra lennék kíváncsi, hogy a tordai bence félék miben reménykednek abban az esetben, ha egyszer véletlenül nem pusztán a dollár apad el, hanem a nyugati érdeklődés is az iránt, hogy a tordaibencékkel mi történik egy teljesen szuverén magyar társadalom reakciója során. Lesz hová menekülnöd, bencse? Nagyon karakteres a pofád. A saját szomszédaid fognak feldobni, hogy magukat mentsék. Én már most húznék a véresbe.
PG
2023-02-27 at 21:32
Az ellenzék mindenből ilyen eszetlen felhajtást csinál, de leginkább csak a szereplési viszketegségük miatt. No meg persze görcsösen ragaszkodnának a hatalomhoz, mert szeretnének a “húsos fazékhoz” kerülni. Hiszen amit elherdáltak 2010 előtt, azt már a Fidesz kormányok helyrehozták, újból van pénz az államkincstárban és van az országnak tartaléka is. Most hogy van pénz, sokkal vonzóbb lenne kormányra kerülni és zsebre vágni az ország pénzét újból.
De logikából felmentésük volt a “magasiskolában” mert hogyan akarnak több szavazatot szerezni, hogy ha sértegetik azokat, akiknek szeretnék elnyerni a szavazatát?
angelblind652
2023-02-27 at 21:23
Annak ellenére hogy majdnem mindenben egyetértek miniszterelnök úrral, mégsem tudom elképzelni, hogy 12 év múlva minden autógyár elektromos lesz. Egyszerűen NEM HISZEM EL. ILYEN GYORSAN NEM VÁLTOZIK AZ IPAR. Ez a mai európai únió egy VICC. Csak sopánkodunk, hogy így meg úgy, milyen rossz nekünk. Meg olyan rossz, jaj. De nem csinálunk semmit. Valaki kapja szájba ezt az egész bagázst. Nem akarom elhinni, hogy nincs mit tenni.
Rémusz.
2023-02-27 at 21:11
Legközeleb, majd a parlagfű jogaiért fognak balhézni a smukerbözsi és népizenekara!!
A lehető legnagyobb tisztelettel kérdezem a tisztelt zöldséges pártokat, hogy a homokon milyen mezőgazdasági műveléseket lehet végezni??!!
Ezek a zöldnek mondott nyomorultak, csak a szájukat jártatják, de egy talicska szart nem tudnának odéb tolni!!
Ezektöl a zöldektöl, ha megkérdezzük, hogy mi borítja a csirkét, simán rámondják, hogyhát alufólia!!
Mennyenek a büdös francba az ilyen megélhetési politikusok és kussoljanak!!
Nahát
2023-02-27 at 20:58
Először az volt az ellenzék baja, hogy az akkumulátorgyárak környezetszennyezők. Akkor a kormány meggyőzte a lakosságot, hogy modern technológia jön Magyarországra, és szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelni. Aztán azért tomboltak, mert biztos elfogyasztják a debreceni lakosok elől a vizet, és kiszárad a Kárpát-medence. Ma amiatt hörögnek, hogy az akkumulátorgyár elveszi a termőföldterületet. Holnap miért fogják verni a tamtamot? Bezzeg a szocializmusban ezek elődeitől alig tudtuk megvédeni a Dunát, minden áron vízerőművet akartak rajta építeni 20 méterrel a lakott területek fölé magasodó beton gátfalakkal. Az bezzeg tetszett volna nekik!
Tudományos libsizmus
2023-02-27 at 20:42
Elektromos autó über alles. A hozzávaló akkumulátor azonban náci. Libsik hagyományos szigorú következetlensége.
Tibimama
2023-02-27 at 20:39
Zöldségeket beszélnek