A Hetek megkeresésére a Külügyminisztérium megerősítette: valóban túszul ejtett két magyar állampolgárt a Hamász palesztin terrorszervezet.
Sajóinformációk szerint október 7-én az Arava-Elyakim család Nahal Oz kibucban lévő otthonában tartózkodott. Házuk az elsők között volt, amelyet a terroristák megrohamoztak. Lábon lőtték Noam Elyakimot, a családfőt és vele együtt túszul ejtették a hozzátartozóit is, Diklát, Tomert, Dafnát és Ellát. A terroristák ráadásul a nappaliból egy felvételt is indítottak, így a közösségi médián keresztül bárki élőben követhette a család által átélt borzalmakat. A terroristák a legidősebb gyermeket, a 17 éves Tomert arra kényszerítették, hogy segítséget kérve vegye rá a szomszédokat is arra, jöjjenek ki védett szobáikból, aki pedig átlépett a küszöbön, azt lelőtték.
A szörnyű történet ezzel azonban még nem ért véget. Bár a családnak egy időre nyoma veszett, másfél héttel később a rokonaik arról értesültek, hogy a család három tagját, Noámot, Diklát és Tomert meggyilkolták. A két lánygyermek, Dafna és Ella életben maradt, a Hamász emberei ugyanakkor túszul ejtették őket; erről egy fotó is készült, ami édesanyjuk, a magyar–izraeli állampolgárságú Majan Zin birtokába is eljutott
– írja az Index. Az üggyel kapcsolatban Paczolay Máté, a külügyminiszétrium szóvivője arról tájékoztatott:
folyamatosan kapcsolatban vagyunk az édesanyával, valamint az izraeli hatóságok által létrehozott különleges munkacsoporttal. A gyerekek magyar–izraeli kettős állampolgárok, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy kiszabadulhassanak, de a biztonsági szempontokra való tekintettel nem áll módunkban több részletet megosztani a nyilvánossággal. A terrortámadásnak továbbra sincs magyar áldozata.
Tragikus körülmény, hogy Dafna és Ella a támadás idején épp édesapjuknál és új családjánál voltak látogatóban, nem is olyan rég azonban a nagyobbik lány még hazánkban tartózkodott a szintén magyar származású nagyszüleinél. A tinédzser most egy gázai pincében raboskodik a kishúgával együtt.
Forrás: Hetek/Index; Fotó: MTI/EPA/Martin Divisek (illusztráció)
kanigunda
2023-10-27 at 14:47
“… tudják kifacsarni a teljesen normális érvelést, aztán erkölcsileg felháborodni a nagy semmin…”
Köszönöm a bókot, igyekszem tanulni akitől lehet 😉 Ezen túlmenően szeretném b. figyelmét felhivni rá,
hogy a Noel & Dominik témát maga dobta be, arra reagáltam, hogy ez a csizma nem kerülhet itt és most az
asztalra.
“…Ezen kár hintázni….”
Hintázik ám a harapós ló a vacogós fogával! De akkor miért is fontos hirtelen, hogy valaki milyen
flepnivel (is) rendelkezik? Higyje el, én vagyok a legjobban felháborodva amit ezek a buzulmánok
művelnek, lévén nem igazán szívelem őket. De az említett család tudta hova költözik és mik ennek
a hátulütői. Aztán ha baj van hirtelen segítsen más is? Ez Önnek rendben van? Mert szerintem nem.
Ha magyarok, ha nem. Szóval még egyszer és utoljára: miért téma, hogy magyarok is?
Keljfel Julcsi
2023-10-27 at 08:58
Lila👍👍👍
Aron
2023-10-27 at 06:55
A két elrabolt zsidó lány magyar. Az arabok a felvételen bemutatták a nagyobbik magyar személy igazolványát. Ezen kár hintázni.
Az apjukat először lábon, aztán fejbe lőtték, így most fél árvák. És túszok Gázában már három hete.
A lányok ügye Izrael miniszterelnöke feleségének látó körében van.
Mazsihisz honlapja is említést tesz a történetről, idézi a HVG-t.
Lila
2023-10-27 at 02:16
Ja, és a “kamu magyar állampolgárokhoz”: valaki vagy magyar állampolgár, vagy nem. A gyerekek azok. Fél családjuk magyar, a nagyszüleik itt élnek, az édesanyjuk innen ment férjhez Izraelbe. Mitől lenne kamu az állampolgárságuk?
A határon túli magyarokkal pedig nagyon is sokat foglalkozik a kormányunk, ezt pontosan tudod. A kétféle törődés nem zárja ki egymást. Amúgy meg szégyellheted magad, hogy így beszélsz két gyerekről, akik terroristák fogságába jutottak. Fel nem foghatom, mi van az ilyen emberben.
Lila
2023-10-27 at 02:10
Kanigunda,
nincs szándékomban megmagyarázni. Mindig meglep, egyesek milyen kreativitással tudják kifacsarni a teljesen normális érvelést, aztán erkölcsileg felháborodni a nagy semmin.
Tudományos libsizmus, mellélőttél. A Noel és a Dominik általánosan elterjedt, bár a magyartól idegen francia nevek, egyáltalán nem a cigány népesség körében használatosak. A Brendon igen, viszont az angol név, ahogy a Gordon is. Tehát ha francia és angol névvel lehet valaki magyar állampolgár, zsidó névvel miért ne lehetne?
Aztán persze most nagyon megcsíptük a hír lényegét és arról beszélgetünk…
kanigunda
2023-10-26 at 23:30
“…itthon hány Noel, Dominik, Brendon szaladgál,…”
Ami aztán elég vastagon közröhely tárgyát is képezi. Most komolyan! A frissen az uborkafára felkapaszkodott
újgazdagok rongyrázós allűrjeivel érvelünk? Jól látom?? Tudja mit? Ez szerintem mérhetetlen sértő azokra a
fura nevű emberekre nézve akik tényleg szarban vannak. Ez lenne az az erkölcsi magaslat ahonnan maga letekint
pl. ránk? Hát, meglehetősen kiábrándító. És kérem ne magyarázza meg!
kanigunda
2023-10-26 at 23:18
Tudományos libsizmus 2023-10-26 at 22:51
Kb. így.
Már bocsánatot kívánok de ha valaki akkor hirtelen magyar (német, francia, hottentotta) amikor a kantinban
éppen az a nemzeti menü finomabb arról mit tartson az ember? Magyarország fog segíteni, mint ahogy eddig
is tette és teszi a mai napig is. Csak tessék a beszűkült agyacskákba végre bevésni, hogy ez nem kötelesség
hanem egy értékes, megköszönnivaló gesztus és egy közösséghez való igazi tartozás nem bemondás kérdése.
Megoldható?
Köszönöm!
Tudományos libsizmus
2023-10-26 at 22:51
Lila
2023-10-26 at 22:39
Szép cigány neveket sikerült felsorolod, ha szabad a tegeződés.
De mindegy is. Együttérzek Izrael népével. Akár el tetszik hinni, akár nem. Sőt, azt kívánom, hogy az izraeli haderő, amely a világ legjobb hadserege, verje laposra a Hamászt. Az Izraelt mára egészen hatalmába kerített libsi jurisztokrácia ellenére.
Azonban: a Trianon által szénné vert Magyarországon inkább az úgynevezett utódállamokban élő magyarokkal kéne foglalkoznunk, mintsem kamu izraeli kamu magyar állampolgárokkal.
Lila
2023-10-26 at 22:39
Tudományos libsizmus,
olvasd el még egyszer a cikket. Az apa családneve Elyakim, és nem ő magyar, hanem a gyerekek anyja, és a gyerekek is kettős állampolgárok.
Endedworldbak igaza van: a magyar állampolgárság egy jogi státusz. Semmi más nem számít. Tök mindegy, mi a neve, mi az eredeti állampolgársága: ha felvette a magyart, akkor neki és a magyar államnak kölcsönös közelezettségei vsnnak egymás iránt.
Egyébként akinek a Dafna névvel problémája van: itthon hány Noel, Dominik, Brendon szaladgál, nem beszélve pl. Bajnai Gordonról?
Sanyáta
2023-10-26 at 22:37
Hadházy, Hadházy, Hadházy…mire szavaztál te ostoba képviselő?
Keljfel Julcsi
2023-10-26 at 22:06
Kata58
Végre egy empatikus megjegyzés a szerencsétlen két magyar lányhoz… tulajdonképpen ez volt a téma.
De egyeseknek bagatell hülyeségek fontosabbak.
Cuki
2023-10-26 at 21:47
Tudományos libsizmus 2023-10-26 at 21:08
👍
én is így gondolom:
pl: Egán Ede, Clark Ádám (nem is tudtam, hogy György Hajós Clark leszármazottja 🤯 ) vagy hogy kicsit megrázzam a népet: Prohászka Ottokár 😁, stb, stb…
Cuki
2023-10-26 at 21:40
egy haverotok 2023-10-26 at 18:46
“1. Fogadjunk egyikőtök sem tudja visszavezetni a családfáját 3 generációnál tovább és egyikőtök sem mondhatja el, hogy nincs a családban legalább egy sváb vagy szláv. Fogadjunk, hogy 5 kommentelő közül négynek még a vezetékneve sem teljesen magyar.”
magyarnak lenni nem származás kérdése. mi nem fajban gondolkodunk, hanem kultúrában!
ezt nehéz megérteni egy olyannak, akik genetikailag határozzák meg hovatartozásukat, mint a germánok, szlávok, zsidók…
ezért sem leszünk mi soha árják, vagy mi a tököm.
ezért mondták az okosok, hogy nem születsz magyarnak, hanem azzá válsz!
ez segít megérteni:
Szádeczky Lajos: A magyar kultúra nemzeti hivatása https://mek.oszk.hu/06700/06745/
tényleg jó könyv.
Tudományos libsizmus
2023-10-26 at 21:08
egy haverotok
2023-10-26 at 18:46
Innen látszik, hogy kendnek fogalma nincs a magyar észjárásról.
Nálunk az a magyar ember, aki Magyarországon magyar ember módjára él. Mindegy, hová vezeti vissza a családfáját.
Ez az, amit a “nyugati” rasszista ember soha nem fog megérteni. Nekik ez magas.
Tudományos libsizmus
2023-10-26 at 21:02
desertfox
2023-10-26 at 18:10
Desdetfox ezzel szemben nem elmebeteg.
“…mindannyian ilyen rohadékok vagytok, hogy dögölnétek meg mind!”
Hála Istennek hogy ilyen normális, kulturált, elfogadó, sőt befogadó libsikkel vagyunk körülvéve.
Kata58
2023-10-26 at 20:53
Elborzaszt egyik másik kommentelő írása. Hihetetlen hogy mikbe nem kötnek bele. Dafna héber név, Ella pedig magyar. Ugye most ez a legnagyobb probléma, S nem az hogy milyen rémes dolgokon esnek át, S mèg min kell keresztül menniük, amíg sikerül kimenteni őket. Bárcsak valóban sikerülne!
kanigunda
2023-10-26 at 19:56
Azért az is megér egy misét, hogy a filoszemita szekció azonnal rúg és csíp és és fikázza ezerrel
azt a közeget ahonnan a segítséget követeli. Hát nem, kedveseim! Ez nem kivánsághangverseny! Ha
magyarok akkor figyelembe vették a külügy figyelmeztetését? Hol élnek életvitelszerűen? Mennyire élik
meg a magyarságukat?
Minden épeszű ember borzong és undorodik ettől a szélsősége buzulmán vérszomjas habitustól de nem
gondoljátok, hogy ez a mazsolázgatás meg csiki-csuki az állampolgárságokkal kissé undortító? Jogilag
lehet, hogy OK de erkölcsileg is?
Kíméljetek meg az lelkiismertfurdalásgenerálós és lábrázósan ájtatoskodós orrakoppintástól! Azzal
csak az idő megy.
Józanul nézve pedig a magyar lehetőseg innen a fasorban sincs az ottanihoz képest. Rutin, kiképzés,
helyismeret stb.
Orientál
2023-10-26 at 19:27
És a balliberális zöld milliárdos Sorosék együtt az eu-s von der Leyenékkel Junckerékkel és az összes hazaárolóikkal mint a dk-s Dobrevékkel momentumos Cseh Katalinékkal és a volt mszp-s Ujhelyiékkel jobbikos Gyöngyösiékkel minnyájunkkal ezt akarják csináltatni az általuk hazánkba beengedni akaró muszlim élősködő és szélsőséges gazdasági migránsaik által.
Endedworld
2023-10-26 at 19:26
Mindegy, hogy mennyire “echte ősmagyar” a neve (ha már reklamáltok, legalább beszéljetek magyarul, az anyátok keservit).
Mindegy, hogy mennyit adózott, meg mennyivel járult hozzá a gdp-hez.
Mindegy, hogy mi a vallása, meg az is, hogy beleszületett, vagy felvette.
A magyar állampolgárság egy jogi státus. Jár bizonyos kötelességekkel és privilégiumokkal, bizonyos feltételek mellett és keretek között. Ezek pedig MINDEN állampolgár esetében ugyanazok.
Abban nem értek egyet, hogy “minden áron” meg “feltétel nélkül” kell őket kiszabadítani.
Keljfel Julcsi
2023-10-26 at 19:23
Egy haverotok👍👍👍
Még nagyon udvariasan fogalmaztál.
De a ” bátor” kommentelők rögtön elbujtak mindenféle fantáziadús álnév mögé…
Aki 1400 brutálisan legyilkolt ember után így nyilatkozik, teljesen elvakult a gyűlölettől.
Egy keresztény ember soha sem gyűlöli a zsidókat!!!!
andras
2023-10-26 at 19:11
egy haverotok
az a magyar, aki teljes szívből annak vallja magát,
andras
2023-10-26 at 19:06
Magyar gyerekek, haza kéne hozni Szíjjártó úrnak őket. Minden követ meg kell értük mozgatni.
kanigunda
2023-10-26 at 18:59
“… Fogadjunk egyikőtök sem tudja…”
Jó jó, de mi belgák, hova álljunk?
Aron
2023-10-26 at 18:58
Sara Netanjahu a min.elnök felesége már telefonált az anyának. Ők már 10 nappal ezelőtt látták a két lány fényképét, amit az arabok közzé tettek.
egy haverotok
2023-10-26 at 18:46
Kedves díszmagyar kommentelők!
1. Fogadjunk egyikőtök sem tudja visszavezetni a családfáját 3 generációnál tovább és egyikőtök sem mondhatja el, hogy nincs a családban legalább egy sváb vagy szláv. Fogadjunk, hogy 5 kommentelő közül négynek még a vezetékneve sem teljesen magyar.
2. Simán lehet, hogy a Arava-Elyakim család magyarországi felmenői többet adóztak és járultak hozzá Magyarország fejlődéséhez az elmúlt évszázadokban, mint a ti és az összes felmenőitek együttvéve.
Egyik sem probléma félre ne értsetek, csak az az érzésem, hogy az elrabolt izraeli-magyarok iránti cinizmussal/gyűlölettel/előítélettel csak kompenzálni akartok valamit.
Zsugás Vilmos
2023-10-26 at 18:24
desertfox2023-10-26 at 18:08
“A kormánynak azonnal minden pénzt meg kell adni a gyermekek kiszabadításáért”
Természetesen, ha ilyen egyszerű lenne a dolog, de a terroristák nem pénzt akarnak, mert ők azt onnan ki nem viszik. Free Palesztinát akarnak a két túszért, azt mi nem tudjuk megadni, csak a cionista állam és az ENSZ.
futóbolond
2023-10-26 at 18:21
Tudományos libsizmus2023-10-26 at 16:27: kb mint callum styles vagy loic nego vagy éppen azbej tristan, esetleg (sajno@s) adócsaló megélhetési celeb győzike.
petike menjen rinyálni vlagyimir barátjához moszkvába, mit ad isten, éppen egy hamasz küldöttség is ott van.
desertfox
2023-10-26 at 18:10
Olvasom a hozzászólásokat. Ti mind elmebetegek vagytok de tényleg mindannyian ilyen rohadékok vagytok, hogy dögölnétek meg mind!
desertfox
2023-10-26 at 18:08
A kormánynak azonnal minden pénzt meg kell adni a gyermekek kiszabadításáért AZONNAL TÁRGYALNI A FELTÉTLEKRŐL!
Semmi de semmi nem számít! A gyerekeket azonnal feltétel nélkül kihozni!!! Mindegy milyen állampolgár!
Tudományos libsizmus
2023-10-26 at 18:03
Golda Meir sexepilje
2023-10-26 at 17:46
Röhögjél libsi. Majd azt nézd meg, mivé fog zülleni kedvenc fejlettnyugatod, miután elmerült egyrészt a libsi buzipropagandában, másrészt az azt vallási okokból tagadó néger muzulmán kecskebaszó kuplerájban, ahol libsiket a háztetőről dobálják lefelé.
Majd akkor hihihizzél, buzi köcsög.
Golda Meir sexepilje
2023-10-26 at 17:46
Mit hőbörögtök! Nyilván a megvásárolt 15 budai lakóparki lakosztályhoz alanyi jogon kaptak állampolgárságot is. Ők pörgetik a gazdaságot. Hihihi.
sorry
2023-10-26 at 17:35
Hát, ez nekem nem tűnik kettős állampolgárságnak. Jó lenne, ha valaki elmagyarázná mitől lettek kettősök.
Vica
2023-10-26 at 17:08
TU-LI! 16:24
Ha felveszed az Izraeli állampolgárságot, kapsz héber nevet. De, ha magyar házasságot köt egy héberrel, elfogadja a zsidó vallást, akkor is héber nevet vesz fel. (lehet, hogy tévedek)
DE, MAGYAR – ZSIDÓ HÁZASSÁG ESETÉN MINDÉG A ZSIDÓ NEVET KELL VISELNIÜK. /nemétől független/
Tudományos libsizmus
2023-10-26 at 16:27
Dafna, ja. Echte ősmagyar név, mint tudjuk.
Tudományos libsizmus
2023-10-26 at 16:24
Biztos kibaszott rohadt szemét kegyetlen állat vagyok, de egy Arava-Elyakim nevű família az ugyan mitől magyar állampolgár, ha szabad kérdezni?
Miközben a Kisantant országaiban rejteniük kell a Kovács, Horváth, Kiss, Nagy, satöbbi nevű magyaroknak a valódi állampolgárságukat?
Dafna és Ella.