Pesti Srácok

Borbély Lénárd a budai fonódó villamosrendszer mintájára kapcsolná Csepelt a belvároshoz

null

Régóta elhalasztott fejlesztések valósulhatnak meg a 2024-es budapesti olimpiai beruházásokkal párhuzamosan Csepelen. A kerület polgármestere az erről szóló bejelentés alkalmával a PestiSrácok.hu érdeklődésére kifejtette, akkor támogatja az új hidak építését, és a csepeli HÉV villamossá alakítását, ha ezzel Csepel közlekedése valóban javul, és átszállás nélkül lehet eljutni a pesti és a budai városközpontba. Az ellenzék mereven elzárkózik a párbeszédtől, miközben Csepel polgárait viszont azzal riogatják, mostantól gyalogolhatnak a Boráros térig.

Az ellenzék nemet mond a fejlesztésre

Borbély Lénárd polgármester február 5-ei bejelentése felborzolta az ellenzéki kedélyeket, a részletes terveket és hatástanulmányokat figyelmen kívül hagyva egységesen utasították el a tervezett fejlesztéseket. A Párbeszéd Magyarországért (PM) a párbeszéd helyett tiltakozó aláírás-gyűjtésbe kezdett. Az MSZP és Szabó Szabolcs, az Együtt csepeli-soroksári országgyűlési képviselője - aki nem mellesleg Gyulán van bejelentve - lakossági fórumon utasították el, hogy akár csak a vita szintjén is szóba kerüljön a csepeli közlekedés fejlesztése. Az LMP véleménye szerint nem biztos, hogy a csepeli HÉV helyére tervezett villamos elbírná a jelenlegi utasforgalmat, ezért a változtatást nem lenne szabad pontos előzetes hatástanulmány nélkül elkezdeni. Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője február 6-án Budapesten tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, a jelenlegi csepeli HÉV legalább 550 utast el tud szállítani, míg a világ leghosszabb villamosának tartott CAF-szerelvények csak 350 utast tudnak befogadni. Az LMP-s politikus véleményét árnyalja, hogy a tervek szerint a villamos háromszor sűrűbben fog járni mint a HÉV, így pedig már kétszer annyi embert tudnak elszállítani, mint a jelenlegi HÉV-szerelvények. Az LMP szerint ugyanakkor a költségekkel, a megvalósíthatósággal és a hasonló részletekkel egyáltalán nem számoló ötletek azt bizonyítják, hogy a kormány és a főváros teljesen kapkodva, hozzá nem értő módon készíti elő az olimpiát.

PestiSracok facebook image
Villamos válthatja fel a csepeli HÉV-et Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Átszállás nélkül a Belváros szívébe

Borbély Lénárd portálunknak úgy nyilatkozott, az elmúlt héten az ellenzéki pártok és a baloldali média olyan rágalomhadjáratba kezdett az Olimpiával kapcsolatban, amely köszönő viszonyban sincs a valós tervekkel. A fent ismertetett aggályokon túl olyanokat is híresztelnek, miszerint a csepeli HÉV helyébe rövid, a Közvágóhíd megállóig tartó villamosvonalat építenek majd. Egyes politikusok egyenesen azzal riogatnak, hogy ezentúl gyalog lehet csak bejutni a Boráros térre.

A csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz - hangsúlyozta a polgármester. Mindez végre megvalósulhat, ha a jelenlegi zötykölődős, egyre több műszaki problémával járó HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel. Így megszűnik Csepel jelenlegi, külvárosias jellege is.

Több évtizedes ígéret

A polgármester kifejtette, a budai fonódó villamosvonal sikere bizonyítja, ez Csepel számára is reális alternatíva lehet. A Csepelen felszálló utas a 4-6-os vonalán közvetlenül a Széll Kálmán térig, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig utazhat átszállás nélkül. A járatok 2 perces követési idővel közlekednének, így jóval többen utazhatnak a vonalon csúcsidőben kényelmesen, mint a HÉV esetében. Hozzátette, ez a ma elképzelhető legmodernebb megoldás: akadálymentes, alacsony padlós, halk, kényelmes, környezetbarát, gyors és nyáron légkondicionált. Csepelről közvetlenül tudjuk majd elérni a 1-es metrót a Vörösmarty térnél és az Oktogonnál, a 2-es metrót a Kossuth Lajos téren, a 3-as metrót a Corvin-negyednél, és a 4-es metrót a Rákóczi téren és a Fővám téren – érvelt.

A budai fonódó villamoshálózat mintájára kapcsolódna be közvetlenül Csepel a belvárosi közlekedésbe. Fotó: MTVA/Jászai Csaba

Több új híd is megépülhet

Az olimpiai tervek szerint Csepelen több új híd is épül, újabb kapcsolatokat teremtve Budával és Pesttel – hangsúlyozta a polgármester. Ezzel párhuzamosan megkezdődhet Észak-Csepel fejlesztése, értékesebbé válnak az ingatlanok. A tervezett Galvani híd megépítésével lehetőség nyílik autóbusszal is átjutni Budára, könnyebben el lehet majd érni a Kelenföldi pályaudvart vagy a Móricz Zsigmond körteret.

Fotó: csepel.info

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.