Pesti Srácok

A GDPR, az adatvédelmi izé

null

Onnan lehet tudni, hogy valami van, hogy kis és közepes vállalkozások olyan leveleket kapnak, amelyben adatvédelmi szabályzatokat ajánlgatnak nekik sok pénz plusz áfáért. Ez az iparág az emberek azon természetes vágyát használja ki, hogy azok a lehető legkevesebbet kívánnak tudni az EU GDPR-jéről (General Data Protection Regulation).

Pedig a NAIH, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság mindent megtesz önnön érdekességének fokozásáéért, például van közleménye „a meztelen képek feltöltésére biztató adatkezeléssel kapcsolatban” is. És minimum tavaly óta folyamatosan tájékoztatja honlapjának látogatóit a fejleményekről és várható feladataikról.

A jó hangulat fokozása érdekében a vásárlásra buzdító tájékoztató levelek kiküldői bármennyire igyekeznek objektívek lenni, sokszor nem mulasztanak el olyasmiket megjegyezni például, hogy:

PestiSracok facebook image

Ezért, mielőtt ijedtünkben kitörölnénk a címlistánkat és a párkapcsolataink korai szakaszából származó tartalmasabb emaileket, érdemes alaposabban utánanézni, hogy miről is van szó. Általánosan arról, hogy a technológiai fejlődés következtében olyan mennyiségű összekapcsolható személyes adat jön létre folyamatosan, hogy abból minden netes alapú rendszerhez bármilyen alapon csatlakozó állampolgárról részletes, valós idejű viselkedési és személyiségi profil készíthető. És tartható fenn. És minden adat korlátlanul duplikálható és elrejthető. Miután a nagy közösségi szolgáltató vállalatok üzleti modellje ezen adatok pont ezen célokból történő felhasználásán alapul, az EU természetesen velük is foglalkozik és nagyon szigorú is, de lényegében mindentudásuk ellen nem tud tenni semmit. Ezért igen okosan inkább használja hatalma gyakorlásának hatékonyabbá tétele érdekében ezeket az információkat. Akcionista hajlamait azonban ki kell élnie valahol és a köznapi élet köznapi méretű szervezeteinek adatkezelését is nagyon szigorúan szabályozni és ellenőriztetni kívánja, egyelőre még a nemzetállamok illetékes hatóságaival.

Eleddig csak egy EU-s irányelv volt erről, de ezt most közvetlenül kötelező. Persze elvileg át kell ültetni a magyar jogba is. A GDPR vonatkozik szinte minden személyes adaton végzett szinte minden műveletre, például egy hírlevélre is, amit a vállalkozásunk küld ki. A NAIH ez ügyben keletkezett nyilvános állásfoglalásai és válaszai alapján

Az Infotv. tehát hatályban marad, de a tartalma változik, és a GDPR szabályaival együtt kell majd alkalmazni.

Ez mind nagyon szép, de a kérdés mindig az, hogy mi honnan bogozhatjuk ki, hogy a kkv-énkra milyen újabb kötelezettségek hárulnak? Mert újabb kötelezettségek hárulnak. A mindennapi élet és üzletmenet bonyolítása egyre több olyan partikuláris tudást igényel, amelyhez teljesen ismeretlen fogalomkészleteket és jogi eszközrendszert kell megérteni.

Ilyeneket például:

Aki ezt nem érti, az ne is vállalkozzon.

Nyilván a nemzeti kormányok megpróbálják majd életszerűre csiholni ezt az eljáráshalmazt, de azelőtt talán jó lenne generálisan megnyugtatni az érintetteket, hogy ennek a finoman szólva sem könnyen emészthető kalandnak az előszelei már most ne okozzanak felesleges gyomorgörcsöket.

Folytatjuk...

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.