Pesti Srácok

Debrecen nem a második, hanem a „másik főváros”

Debrecen nem a második, hanem a „másik főváros”

Papp László, Debrecen fideszes polgármestere fiatalok számára tartott programbemutatót. Egy helyi civil szervezet felkérését elfogadva a város első embere bemutatta az ifjú cívisek számára, hogy az utóbbi öt éves ciklusban végbement fejlesztések mellett mik a városvezetés jövőbeni tervei. A BMW-beruházás mellett ugyanis Debrecen komoly fejlesztések előtt áll, amellyel a politikus szerint a város megerősítheti a „másik fővárosi” szerepét.

– jelentette ki Papp László a debreceni városfejlesztési stratégiára utalva. Még a második Orbán-kormány idején alpolgármesterként koordinálta a stratégia kidolgozását, majd polgármesterré történő megválasztását követően már a végrehajtásán dolgozhatott. Azt mondhatná a sokat látott választó, hogy ismeri ezeket a mondatokat, de ő az eredményekre kíváncsi. Nos, a városvezető – alátámasztva szavait – kiemelte, hogy csaknem 2 milliárd euró működőtőke áramlott a most záruló ciklusban a városba. A 2018-as évben a hazánkba érkező tőke egyharmada teljes egészében Debrecen városába érkezett. Másfélszeresére nőtt a debreceni szakképzésben tanuló diákok száma, és jelentősen gyarapodott az ország legnagyobb vidéki egyetemének hallgatói létszáma is. A felsorolást folytatva a városvezető kiemelte, hogy a város adóbevételei másfélszeresére nőttek a ciklus alatt, ami annak fényében megsüvegelendő, hogy az utóbbi években bejelentett nagy gyárak ehhez még egyáltalán nem járultak hozzá.

Az impozáns számokat még impozánsabb tervek bemutatása követte. Elkerülő gyűrűk, átfogó közlekedésfejlesztés, gigantikus természetvédelmi és vízgazdálkodási projektek, faültetési program és további gazdaságfejlesztés. Az optimizmusnak pedig megvan minden alapja a város első embere szerint, ugyanis a BMW-beruházás mellett Debrecen elnyerte a Financial Times A jövő legígéretesebb városa címet, illetve számos más rangos elismerésben részesült hazánk második legnagyobb települése.

PestiSracok facebook image

Papp László rámutatott, hogy kiemelt jelentőségű Debrecen esetében a repülőtér fejlesztése, amit a drasztikus utasszám-növekedés indokol. Emlékeztetett, hogy míg 2012-ben kevesebb, mint 50 ezer ember használta a debreceni légi kikötőt, addig az idei évben ugyanez a szám várhatóan 600 ezerre növekszik. A cél pedig, hogy a repülőtér képes legyen XXI. századi körülmények mellett kiszolgálni az évi 2 milliós utasforgalmat is. Ezzel összefüggésben elmondta, hogy nem tűzhet ki a város maga elé kisebb célt, mint hogy a közigazgatásilag is jól leírható hárommilliós régió központja legyen. A konkurenciát jelentő Kassa és Nagyvárad azonban – ahogy a BMW-pályázat is mutatja – Debrecenhez képest ütemet vesztett. A városvezető szerint ez is egy verseny, amelyben nincs más választás, mintsem nyerni kell.

Itt érdemes felidézni Orbán Viktor kormányfőnek a nagyobbik kormánypárt tisztújító kongresszusán elhangzott gondolatait, ami szerint a Fidesz-KDNP a településeket építeni, fejleszteni szeretné, és nem csatatérként használni a pártpolitika véget nem érő adokkapokjaiban. Papp László szerint Debrecen az egyik legjobb példája ennek az építkezésnek. A miniszterelnök pedig beszédében emlékeztetett, hogy most vasárnap a lehetőség valamennyi település előtt nyitva áll, hogy ezt a békés gyarapodást válassza a békétlenség és megosztottság helyett.

Fotó: MTI, Papp László Facebook-oldala

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.