Pesti Srácok

Másfél év alatt elmoshatja a népharag V. Naszályi Mártát – Lemondásra szólították fel a polgármestert helyi civilek

Másfél év alatt elmoshatja a népharag V. Naszályi Mártát – Lemondásra szólították fel a polgármestert helyi civilek

V. Naszályi Márta csupán másfél éve polgármester, de már most több ciklusra elegendő botrányt tudhat a háta mögött. "Zöld" politikusként az első intézkedése fakivágással kapcsolatban született, majd a fák mellett a fideszeseket is száműzte volna a Várból. A lakók életének ellehetetlenítése azonban nem fulladt ki a bérlakási rendszer átszervezésében: kampányolt már a Várnegyed rekonstrukciója ellen, legújabb ámokfutásával pedig az utolsó csepp is betelt az I. kerületben élőknél. Már több ezren tiltakoznak a lakóövezetek közé tervezett gigantikus, 62 állásos, napi több száz buszt fogadó turistabusz-pályaudvar ellen, amelyet V. Naszályi Márta első kerületi polgármester akar megvalósítani a Déli pályaudvarnál. Ezt már nem tolerálnák a helyi civilek, és úgy tűnik, mindössze másfél év alatt elsöpri a népharag a párbeszédes polgármestert.

Ha megépül, az ország egyik legnagyobb buszterminálja lehet az I. és a XII. kerület határára tervezett buszpályaudvar, amelynek ötletével V. Naszályi Márta rukkolt elő a helyiek tiltakozása ellenére. Összehasonlításképpen: a hatalmas forgalmat lebonyolító budapesti Népliget buszállomáson 30 aktív, a Stadionoknál 12 aktív buszállás található. Vagyis a "zöld" polgármester nagyobb kapacitású pályaudvart álmodott meg a Vár lábához, mint amekkora a két legforgalmasabb budapesti terminál együttes kapacitása. Nem véletlen tehát, hogy a helyiek nem lelkesednek az ötletért.

V. Naszályi előtt politikai hátterétől függetlenül minden városvezetésnek volt annyi realitásérzéke, hogy a város szélére igyekezett terelni a buszállomásokat. Most azonban éppen az ellenkezőjét látjuk a korábbi gyakorlatnak: a városmag központi részébe kerülne egy giga-buszpályaudvar, amely – a tervek szerint napi több száz turistabusz fogadása, parkolása és indítása mellett – azzal is rombolja a lakók életminőségét, hogy éjjel távolsági buszdepóként is működne, késő esti érkezésekkel és hajnali indulásokkal. Ráadásul nemcsak a szokásokkal és a józan ésszel megy szembe V. Naszályi, hanem saját ígéretével is. Hiszen korábban úgy fogalmazott: minden tervezett – a környezetminőséget és életminőséget érintő – önkormányzati intézkedésről érdemben tájékoztatják az érintett lakosságot és bevonják a döntések előkészítésébe...

Ez az, amit a polgármesterasszony elfelejtett. Emlékezetes: először 2021. március 11-én, a kerületi újságban állították kész tények elé a környéken élőket. Erről akkor a Pesti Riporter is beszámolt.

PestiSracok facebook image

– írták.

Ezután a párbeszédes kerületvezető, érezvén az óriási felháborodást, tartott egy online fogadóórát, ahol megpróbálta a megdöbbent lakóknak eladni a projektet, ez azonban kevésnek bizonyult, és a Naphegyért Összefogás nevezetű civil társulás felszólította a kampányígéreteivel homlokegyenest szembemenő polgármestert, hogy mondjon le tisztségéről. V. Naszályi Mártát tehát, úgy tűnik, másfél év alatt elmossa a népharag. A petíciót egyébként már közel 3 ezren aláírták.

A terminál megvalósításán munkálkodó polgármester egyébként nemcsak a közösségi tervezést vágta sutba, hanem a járványhelyzet adta kormányrendeletre hivatkozva ok nélkül meghosszabbította a projekttel kapcsolatos közérdekű adatigénylés teljesítésének határidejét. A helyiek immár 70 tételes kérdéssorára az átláthatóság bajnoka nem válaszol, pedig ironikus, hogy erre egy online konzultáción külön ígéretet tett.

Az érintett területre egyébként a bérleti szerződést már 10+5 évre aláírták és a látványtervek is elkészültek, az üzemeltetésről is napvilágot láttak különböző elképzelések – minderről éppen csak az érintettekkel nem egyeztettek.

Fotó: MTI/Illyés Tibor

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.