Csőzik László polgármestersége is veszélybe kerülhet illegális jövedelme miatt, de felesége, Bősz Anett sem lehet nyugodt

Súlyosan megsérthette az összeférhetetlenségre vonatkozó jogszabályokat, s ezáltal illegális jövedelemre tehetett szert Csőzik László – derül ki az érdi polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálatából. Az Érdi Hírek információja szerint a jogi végzettségű, korábban ügyvédként praktizáló Csőzik vagyonnyilatkozataiban évek óta szerepel, hogy felügyelőbizottsági tagként jövedelmet kap a Dimenzió Kölcsönös Biztosító és Önsegélyző Egyesülettől. Nem is volt ezzel semmilyen probléma, egészen az önkormányzati törvény tavaly májusi módosításáig, ekkor ugyanis egy tiltó rendelkezés lépett hatályba. De új felesége, Bősz Anett háza táján is érdemes kicsit jobban körülnézni, a Magyar Liberális Párt elnökének igencsak meggyűlt a baja a törvényességgel, legalábbis az Állami Számvevőszék jelentése ezt derítette ki. Nem mellesleg évi nyolcmillióért bérel luxusirodát Budapesten, hogy megfelelő körülmények között dolgozhasson Érdért. És ez még nem minden.
A hatályos jogszabály arról szól, hogy a háromezer fő feletti lakosságszámú települések főállású polgármesterei – bizonyos kivételektől eltekintve – nem folytathatnak más kereső foglalkozást, egyéb tevékenységért díjazást nem fogadhatnak el, és nem lehetnek gazdasági társaság személyesen közreműködő tagjai. Csőzik László felügyelőbizottsági tagsága az említett egyesületben nem tartozik a törvényben felsorolt kivételek közé, vagyis a rendelkezés alapján tavaly május óta nem megengedett. A polgármesternek kötelessége lett volna megszüntetnie az említett egyesülettől kapott jövedelemforrását, akinek a módosítás hatályba lépését követően harminc napja volt erre, valamint arra, hogy tájékoztassa az önkormányzatot az összeférhetetlenségről, illetve annak megszüntetéséről. Az Érdi Hírek azt írta: Csőzik a törvény előírását figyelmen kívül hagyva megtartotta a felügyelőbizottsági tagságát, ami azt is jelenti – és erre a saját, most leadott vagyonbevallása a bizonyíték –, hogy a tavaly május óta eltelt hónapokban törvénytelen jövedelemhez jutott. A törvény a lehető legszigorúbban szankcionálja az ilyen jellegű törvénysértést. Amennyiben ugyanis bebizonyosodik, hogy a polgármester nem hozta a Közgyűlés tudomására az összeférhetetlenségi okot és nem is szüntette azt meg, úgy a törvény rendelkezése szerint meg kell szüntetni a polgármester megbízatását.
A 2021. évi VIII. törvény - amely 2021.05.01-én lépett hatályba, és az alábbiak szerint rendelkezett: „3. §. A Mötv. 72. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(2) A 3000 fő feletti lakosságszámú település főállású polgármestere a) a tudományos, oktatói, lektori, szerkesztői, művészeti, jogi oltalom alá eső szellemi tevékenység – ideértve a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítvány kuratóriumának vagy felügyelőbizottságának tagjaként vagy vagyonellenőreként folytatott tevékenységet is –, b) a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszony, valamint c) az egészségügyi tevékenység végzésére irányuló jogviszony – ide nem értve az egészségügyi alapellátásban végzett tevékenységet – kivételével más kereső foglalkozást nem folytathat, egyéb tevékenységéért díjazást nem fogadhat el és nem lehet gazdasági társaság személyesen közreműködő tagja.”Az Mötv. 72.§ (4) szerint: „A polgármesterre megfelelően alkalmazni kell az önkormányzati képviselőre vonatkozó összeférhetetlenségi, méltatlansági, vagyonnyilatkozat-tételi szabályokat. Mötv. 37.§ (2) pedig azt írja: „Ha az önkormányzati képviselő az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségének nem tett eleget, bármely önkormányzati képviselő vagy bizottság indítványára - az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat ellátó bizottság javaslata alapján - a képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő harminc napon belül határozattal megállapítja az összeférhetetlenség alapjául szolgáló körülmények fennállását, és kimondja az összeférhetetlenséget."


Csőzik új felesége, Bősz Anett számára még egy manópárt ügyeinek intézése sem megy jogszerűen



Bősz Anett rendkívüli munkájához persze nem csak luxuslakás, de komplett stáb is rendelkezésére áll, nézzék csak, mennyiért...

Az ÁSZ vizsgálati jelentése a leltározás hiányára is kitér. Emiatt nem volt követhető, hogy melyik eszköz honnan származik, kinek a birtokában vagy használatában van. Ugyanez a helyzet a párt alapítványánál is, amelyik még a beszámolóját sem tette közzé. Persze jó kérdés, ha Bősz Anett egy törpepárt megfelelő és mindenben jogszerű működését sem képes biztosítani, vajon miért gondolja, hogy alkalmas lehet egy közel százezer fős választókerület ügyeinek intézésére?
