Vaszily Miklós: Megteremtettük a folytatás lehetőségét a Pesti TV és a PestiSrácok.hu lelkes és sikeres csapatának

Nem a reklámadó léte, vagy nem léte az alapvető probléma, hanem hogy miként lehet azt fair és arányos módon bevezetni – fogalmazott a TV2 elnöke a VG-nek adott interjújában. Vaszily Miklós – aki egyben az Index.hu-t is kiadó Indamedia Csoport társtulajdonosa – hasznosnak tartaná a piac fejlődésének megőrzése érdekében, ha a magyar tartalomelőállítók kaphatnának valamiféle kompenzációt. A médiamenedzser arról is beszélt, hogy augusztus elején derül ki, beléphet-e a szerb piacra a TV2, illetve hogy milyen változások történtek a Progress Media Hungary-hez tartozó Life TV és Ozone TV tévécsatornáknál, valamint a Pesti TV-nél. Vaszily Miklós bejelentette, hogy a Progress Média Hungary létrehoz egy leánycéget, amely a szolgáltatója lesz az interneten elérhető Pesti.tv-nek, egyúttal a Pestisrácok.hu oldalnak. Huth Gergely a Pestisrácok főszerkesztőjeként tartalmi vezetői pozíciót visz majd. A Pesti.tv oldalon megjelenő videós tartalom egy egységet képez majd a Pestisrácok.hu-val.
„Az év elején mérlegeltük az RTL Croatia felvásárlásának lehetőségét, de végül egy másik, nemzetközi cégcsoport lett a befutó” – nyilatkozta Vaszily Miklós, a TV2 Média Csoport Zrt. elnöke egy kedden, a VG-ben megjelent interjúban. Ebben a horvát RTL-leánnyal kapcsolatos ügylet meghiúsulása kapcsán arról is beszélt, hogy a közvetlen közeljövőben, tehát az idén más célpontot nem lát, de megjegyezte, hogy soha nem lehet tudni, és ha adódik jó lehetőség, azt mindig fontolóra veszik.
A közgazdász végzettségű Vaszily Miklós a TV2-nél betöltött igazgatósági elnöki tisztsége mellett 50 százalékos tulajdonos az Index.hu Zrt.-t is birtokló Indamedia Zrt.-ben, valamint társtulajdonosként van jelen a Life TV-t és az Ozone TV-t, valamint az eddig a Pesti TV-t működtető Progressive Media Hungary Kft. cégben, emellett felügyelőbizottsági tag az MKB Bank, a Takarékbank és a Budapest Bank fúziójával létrejött Magyar Bankholdingban.

Kiderült: idén augusztusban dől el az, hogy végül hozzájut-e a TV2 szerb országos televíziós frekvenciához, amire összesen 14-en pályáztak és ezt a projektet nem érinti a Magyarországon tervezett reklámadó, tehát amiatt ezzel az elképzeléssel biztosan nem hagynak fel – mondta Vaszily Miklós a VG-nek.
Van értelme a reklámadónak, ha a Facebook és a Google nem fizeti be?
Véleménye szerint a kormány a reklámadó újbóli bevezetése kapcsán is nyitott arra, hogy meghallgassa a szakmai álláspontokat. A TV2 elnöke hozzátette, a másik kardinális kérdés a globális techóriások bevonása a közteherviselésbe, vagyis az, hogy a ma már bőven 100 milliárd forint fölötti magyar reklámbevétellel rendelkező globális platformok, mint a Facebook vagy a Google is kivegyék a részüket a reklámadóból.
Vaszily kérdésre válaszolva úgy fogalmazott:
a lineáris televíziózásnak még évtizedei vannak hátra.
Szavai szerint egyre fontosabb az időseket is figyelembe venni a nézettségmérésnél, a TV2-nek sokkal erősebb a pozíciója a középkorú és az idősebb korosztálynál az RTL-hez képest, és az 50-59-et tekintve kifejezetten markáns a fölényük. Szerinte nagyon is van létjogosultsága annak, hogy a TV2 nem a 18-49-es korcsoport nézettségi adatát kommunikálja, sőt szerinte akár a 60 év felettiek korcsoportját is lenne értelme vizsgálni, hiszen sokan vásárolnak gyógyszereket ebből a korcsoportból, márpedig a gyógyszeripar az egyik legnagyobb televíziós hirdető.
Startol a Pesti.tv, Huth Gergely marad a főszerkesztő
Vaszily Miklós a Pesti TV-vel kapcsolatban úgy fogalmazott: mivel a Pesti TV által gyártott tartalmat más közlési felületen alapvetően jónak találják, a műsoroknak kialakult egy törzsközönsége, az azokat előállító csapat lelkes és sikeres formátumokat is bemutatott, ezért az online folytatás lehetőségét, sőt még annál is többet teremtenek majd meg.
Vaszily szavai szerint
A Progress Média Hungary létrehoz egy leánycéget, amely a szolgáltatója lesz a Pesti.tv-nek, egyúttal pedig a Pestisrácok.hu oldalnak. Huth Gergely a Pestisrácok főszerkesztőjeként tartalmi vezetői pozíciót visz majd. A Pesti.tv júliusban startol, az itt megjelenő videós tartalom egy egységet képez majd a Pestisrácok.hu-val
– tette hozzá a médiaszakember, aki a Pesti TV televíziós adásának beszüntetéséről pontosan így fogalmazott:
Az elinduláskor is jeleztem, hogy ez egy startup kísérlet, amelyet két éven belül felülvizsgálunk. Ez az ősszel lett volna esedékes, de mivel a következtetéseinket a nyári holtszezon nem befolyásolta, előrébb hoztuk. A tulajdonosi álláspont az, hogy ennek a tartalomnak televíziós csatorna formájában a mai magyar médiatérben nincs piaci racionalitása. Mivel viszont a tartalmat más közlési felületen alapvetően jónak találjuk, a műsoroknak kialakult egy törzsközönsége, az azokat előállító csapat lelkes és sikeres formátumokat is bemutatott, ezért az online folytatás lehetőségét megteremtjük, sőt még annál is többet.
A teljes interjút a Világgazdaságban olvashatják el, ide kattintva.
Forrás és fotó: VG.hu