Az RTL 72 órát adott a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalomnak, hogy vegyék le családbarát plakátjukat, mert zavarja őket

Az RTL egy igencsak félreérthető plakátkampányt készített a Mellékhatás című sorozatának, amin egy ágyon, zsebkendőkkel körbevéve fekszik egy fiatal nő magzatpózban, a cím alá pedig az van írva, hogy "egy új életre rámehet mindenki másé". Aki nem látta a sorozatot, joggal asszociálhatott arra, hogy az abortusz népszerűsítéséről szólhat a műsor. Így gondolta ezt egymástól függetlenül a CitizenGo és a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom is, utóbbi ezért egy plakátkampánnyal válaszolt, amin a családalapítást népszerűsítik. Később viszont kiderült, hogy a béranyaság árnyoldalát mutatják be a sorozatban. A helyzet tisztázódott, a mozgalom pedig közös, családalapítást népszerűsítő kampányt kezdeményezett az RTL-lel, amit a csatorna visszautasított, majd arra kötelezte a szervezetet, hogy vegyék le a családbarát plakátjukat mindenhonnan, mert jogosulatlanul használják a sorozat címét.
Országszerte találkozhattunk az RTL sorozatának plakátkampányával, ami igencsak félreérthetőre sikerült. A képen ugyanis a sorozat színésznője látható, ahogyan egy ágyon fekszik magzatpózban, körülötte használt zsebkendők, a felirat pedig:
MellékhatásEgy új életre rámehet mindenki másé.


Első ránézésre provokációnak tűnik a plakát, hiszen azt a benyomást keltheti, hogy egy új életnek vannak mellékhatásai például az, hogy mások (esetleg szülők) élete erre rámehet, ezért a gyerekvállalás nem jó döntés. Nem véletlen, hogy Skrabski Fruzsina, a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom elnöke is erre következtetett és a közösségi oldalán azt írta:
Ma már csak provokációval lehet átlépni az ingerküszöböt. De a provokáció gonosz, mert nem magyarázza el, hogy béranyaságról szól a film, hanem olyan, mintha az új életet támadná.
A szervezet elnöke azt találta ki, hogy egy plakátkampánnyal ad választ az RTL sorozatának hirdetésére, amin azt népszerűsíti, hogy a legjobb döntés a szülővé válás. Ehhez pedig a csatornáéhoz nagyon hasonló arculatot választott, csak épp a szöveg és a kép más. A hirdetmény pedig a Nyugati pályaudvarnál van kitéve.

Ám nemcsak a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom lett figyelmes az RTL plakátjára, hanem a CitizenGo is, amely aláírásgyűjtésbe kezdett a plakát ellen, mondván:
elfogadhatatlan és sértő üzenet, ami komolyan károsítja a társadalom értékrendjét, különösen a családok és a gyermekek iránti tiszteletet.
Az ilyen témájú tartalmakkal az RTL célja nem a provokáció, vagy bármely társadalmi csoport megbántása, hanem fikciós eszközökkel társadalmi jelenségek feldolgozása.
Közös kampány helyett háború?
Miután tisztázódott, hogy félreértésről van szó, Skrabski Fruzsina levélben fordult a csatornához, amiben elmondta, hogy ők is másra gondoltak a félreérthető plakát miatt, majd a sorozatot méltatta és felajánlotta a közös kampány lehetőségét, amivel a sorozatot is reklámozzák, a helyzetet is tisztáznák és azt a célt is szolgálná, hogy a fiatalok merjenek elköteleződni, családot alapítani. Az RTL viszont ezt az ajánlatot visszautasította.
A mozgalom vezetője ezt tudomásul vette, de furcsálloták is, hiszen ha a kisbabás plakát mellé álltak volna úgy tisztázni tudták volna magukat, hogy a pozitív üzenet is fontos számukra és nem csak a gyerekvállalás negatívumait akarják reklámozni.
Nem sokkal ezután viszont érkezett az RTL-től egy váratlan, hivatalos jogi levél, ami arról szólt, hogy 72 órán belül vegyék le a plakátjukat, mert jogosulatlanul használták a Mellékhatás című sorozat címét. Viszont a mozgalom nem egészen úgy használta a szlogent, ahogyan az RTL, hiszen az ő szövegük úgy szólt:
Mellékhatás? - egy új élet elképesztő boldogságot adhat.