Pesti Srácok

Black Friday: Az időszak, amikor hülyének néznek téged!

null

Ismét a pofánkba zúdítják a Black Friday nevű „akciókról” szóló hirdetéseket a globalizmus nagyágyúi vagy éppen ismeretlen, ám annál hangzatosabb szlogenekkel operáló álweboldalak. Ugyanakkor ha valós és ismert áruházban is vásárolunk elektronikai eszközöket, könnyen fizethetünk „akciózással” is magasabb összeget értük, mint amennyiért azokat néhány hete árulták ugyanazok az oldalak.

Megszokhattuk, hogy évente novembertől az árulkodó nevű Fekete Péntek, vagyis „Black Friday” akciókkal csalogatják magukhoz áldozatukat a globalizmus keselyűi. Többnyire sikerrel.

Mert valljuk be, ki tudna ellenállni egy harminc vagy negyven százalékos kedvezménnyel feltüntetett okostelefonnak, tabletnek, okostévének, okosmindennek.

Pláne, ha a globalizmus nagyágyúi Frei Tamás-féle szélhámos szlogeneket is bevetnek, hogy az áldozat ráharapjon: „Csak itt, csak most, csak önöknek!”

 

PestiSracok facebook image

A jelenséggel annak ellenére is meg kell küzdenie még a legtudatosabb fogyasztóknak is, hogy 2022 óta a kereskedőknek a csökkentett eladási ár mellett az előző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat is fel kell tüntetnie Magyarországon.

Folyamatos leértékeléskor pedig a korábbi kezdeti árhoz képest tüntethető fel az akció mértéke. De nem mindenki tartja be a szabályokat.

Különösen az elektronikai eszközöknél játsszák el ezt a szemétséget a multinacionális cégek.

A népszerű ár-összehasonlító oldalon, az Árukeresőn jól látható, hogy például egy népszerű márkájú okostelefon árát hogyan növelik fokozatosan november 7-től nagyjából egy hétig, vagyis a Black Friday-akció előtti napig,

majd értékesítik néhány százalékos árcsökkenésnek eladva, de az eredeti árhoz képest még mindig jóval drágábban.

 

Egy népszerű márkájú okostelefon (fent) és tablet (lent) árainak változása nyártól kezdve. November 6-án még 173 ezer forintért, addig ma "akcióval" 190 ezerért vehetünk telefont. A tablet 67 ezer forintról közel a duplájával lett "olcsóbb." Fotó: Árukereső

A novemberi akciózás során nemcsak az árakkal tudnak trükközni a webáruházak. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) most arra figyelmeztetett,

bizonyos weboldalak még mindig alkalmaznak olyan trükköket, hogy odabiggyesztik a „már csak öt darab van” és a „még huszonkét ember nézi” kiírásokat. Így a gátlástalan kereskedők eladhatják a silány minőségű termékeiket is.

A hatóság azt tanácsolja, rendelés előtt mindig gondoljuk meg, valóban szükségünk van-e az adott termékre, és nézzük meg, létezik-e hasonló termék jobb áron, és ellenőrizzük, mennyibe kerül a kinézett árucikk más webáruházaknál.

A Gazdasági Versenyhivatal pedig azt jelezte, hogy eleve nem létező „webáruházak” is előkerülnek a novemberi „akciók” idején, amelyekkel kicsalják a pénzt a gyanútlan vásárlóktól, mert azt gondolja, valós terméket vett meg egy megbízhatónak látszó áruháztól.

Ilyenkor érdemes megnézni, hogy van-e bejelentett székhelye vagy mobiltelefonos kapcsolata a webáruháznak, sőt nem árt az értékelésekre is rápillantani. A jogsértést elkövető e-kereskedőkről a www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu oldalon lehet tájékozódni.

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.