A Kontra volt szíves átnyálazni a Mindenki Magyarországa Mozgalom honlapján megjelent tételes főkönyvi kivonatot, augusztus végéig bezárólag: 1862 oldalas anyag főkönyvi számlákra bontva, minden gazdasági esemény, soronként. Amennyiben a pénzügyek izgalmasak lehetnek egyáltalán, akkor ez az anyag maga az extázis! Nem tudni, honnan jött ez a rengeteg pénz és még teljesen érthetetlenül is költötték el. Illetve nagyon is értjük: ennél a választásnál az MZP volt a soros, ő kapott rengeteg pénz ismeretlen filantrópoktól.
A magyar ellenzék egyik alapvetése, hogy a külföldről vagy külföldiektől érkező mikro- és makroadományok a demokrácia gyöngyszemei, névtelenségük a szabadság virága, és eredetük után érdeklődni az maga a sötét diktatúra. Tulajdonképpen mi sem értjük, hogy miért akadunk fel csekélyke 1800 millió olyan forinton, amit dollárban Orbán Viktor megbuktatására szántak. Közünk?
A Kontra szerint a tételes elszámolásból persze az igazán lényeges részletek sajnos hiányoznak. Nem derül ki, kiktől érkeztek be a néhol elképesztő pénzek. Itt külön kiemelhető az a nyolc darab, összesen 1,86 milliárd forintnak megfelelő USA-dolláros “makroadomány”, amelyből a legnagyobb tételek a 300 milliót bőven, illetve a félmillárd forintot is majdnem meghaladják. Egészen irracionálisnak tűnő költések is vannak, míg a könyvelést tényleg kvázi ingyen csinálták nekik (idén eddig 36 ezer forint látszik ezen a soron), marketingre (szolgáltatások és tanácsadás) 145 milliót simán eltapsoltak. A Facebookon 530 milliót költöttek. SMS-ekre elment további 117 millió, interaktív (?) robothívásokra 46 millió, egyéb reklámokra 52 millió, a call centerre pedig 127 millió. Továbbá a Mindenki Magyarországa idén 97 milliót költött buszos személyszállításra. További érdekes kiadások: tollakra 44 millió, szórólapokra 76 millió, óriásplakátokra 87 millió, újságokra 117 millió, egyéb szóróranyagokra 24 millió.
Másképp fogalmazva:
- Tárgyieszköz-adományok: 3,4 millió
- Adománydobozon keresztül kapott adomány: 57,7 millió
- Banki utalással érkezett adomány és tagdíj: 388 millió
- Adomány (Stripe, online platform): 274 millió
- Nagy összegű adományok: 1,856 milliárd
Ezek a legnagyobb tételek: idén eddig összesen hozzávetőleg 2,6 milliárd forintnyi bevételre tett szert a mozgalom.
Forrás: Kontra; Vezető kép: MTI/Illyés Tibor
Facebook
Twitter
YouTube
RSS