Komolyabb izgalmak nélkül hozta Max Verstappen a Magyar Nagydíjat, ettől függetlenül sok előzést láthattunk és a további helyezésekért komoly csatákat. Hamiltonnak hiába sikerült az élről indulnia, már az első kanyarban elveszítette a vezető helyet, amit a holland egészen ettől a pillanatig őrzött a verseny végéig. A nap kellemes csalódása mindenképpen a Mclaren csapata volt, ahol Norris a második helyen zárta a futamot míg az újonc Piastri az ötödiken. A vasárnapi 38. Forma-1-es Magyar Nagydíjon győztes Max Verstappen szerint ő és csapata is tökéletes napot zárt a Hungaroringen. A címvédő, kétszeres világbajnok holland pilóta a futam utáni sajtótájékoztatón arról beszélt, a szombati időmérő edzésen tapasztalt problémáikat sikerült megoldani, autójának egyensúlya nagyszerű volt, jól kezelte a gumikat, így élvezetes volt vezetni a Red Bullt, amellyel “tökéletes napot zártak”.
A Hungaroring 1986 óta látja vendégül a Forma-1-et. Legendás futamokon van túl Magyarország és 2026-ig szólt a szerződése a mogyoródi pályának. Éppen ezért (is) örvendetes, hogy ez egészen biztosan meghosszabbodik 2032-ig és rengeteg fejlesztést láthatunk majd a következő esztendőkben, amitől még modernebb pályának minősül majd. A szerződéshosszabbításról szóló hír mellett a szombati nap más kiemelt fontosságú témát is tartogatott a Forma-1 szerelmeseinek: az új időmérős szabályt is nálunk próbáltak ki először. Elsőként a Q1-ben csak a kemény keverékű gumikat lehetett használni, míg a Q2-ben csak a közepeset és a Q3-ra maradtak a lágyak. Nos ez eléggé megkeverte a paklit, amiből jól jött ki a Mercedes és a McLaren csapata, de az Alfa-Romeo is sokkal jobban teljesített. A szombati időmérőn Lewis Hamilton három ezreddel verte Verstappent, aki kifejezetten kínlódott az autó egyensúlyával, de még így is az első sorból rajtolhatott. A brit világbajnok így hosszú időt követően kezdhetett a pole-ból. Daniel Riccardó mellett sem lehet elmenni szó nélkül, aki nagy visszatérőként rajtolhatott a tizenharmadik helyről és mielőtt még felbőgtek a motorok a rajtnál egy nagyon kedves jelenetnek is a szemtanúi lehettünk mégpedig a pályamunkások nótázásának a közönség felé. Kovács Attila kollégánk kapta ezt lencsevégre, aki a helyszínen tartózkodott az egész versenyhétvégén, így jövő héten a mostani beszámolót követően egészen biztosan fogunk még foglalkozni a mai nap történéseivel.
A harmincnyolcadik Magyar Nagydíj első kanyarjának megtétele közben már változott a rajtsorrend, ugyanis Verstappen került az élre, de Piastri is megelőzte Hamiltont. Néhány kanyarral később a brit már csak a negyedik volt ugyanis Lando Norris is elment mellette. Az Alfa-Romeo nem kezdte jól a versenyt Zhou az ötödik helyről a tizenhatodik helyre esett vissza. Gasly pedig szintén ebben a körben ki kellett álljon a boxba, ahol leállították az autóját. Egy körrel később Ocon is a boxban szállt ki a versenyből. Később kiderült: a kínai versenyző beragadt a rajtnál, majd meglökte Riccardót, aki miatt a két Alpine megsérült. Így az ausztrál is nagyon visszaesett és a tizennyolcadik helyen állt a harmadik körben. A mexikói Perez helyzete volt még érdekes, aki nem teljesített jól az időmérőn. A Red Bull pilótája a hatodik körben már a nyolcadik helyen autózott és Alonsót támadta kemény gumikkal. Az előzés a nyolcadik körben jött össze és így Perez elkezdhette támadni az ötödik, illetve hatodik helyen tanyázó Ferrarikat. Az első kerékcserére a kilencedik körig kellett várni, amikor Albon közepes keverékű abroncsait cserélték keményre. A verseny első szakaszában, tíz kört követően, Verstappen állt az élen, aki bő három másodperccel vezetett Piastri előtt.
A tizenötödik körre a holland világbajnok előnye már majdnem hat másodpercre nőtt míg mögötte a két McLaren tartotta magát, akiket Hamilton próbált meg folyamatosan üldözőbe venni. Még ebben a körben érkezett meg Sainzra Perez, aki nagyon közel autózva versenyzett a Ferrari ellen. A spanyol nem szerette volna megvárni az előzést így kiment a boxba, a mexikói pedig egy helyet ugrott előre a hatodik helyre. Több hiba is előfordult a boxutcában a csapatoknál mikor elkezdődtek a nagy számú kiállások. Tsunoda alatt az Alpha-Tauri nem akart míg működni, a Williams is bajlódott egy alkalommal valamint Leclerc is beragadt egy kisebb hiba miatt, aki a tizenkilencedik körre a tizenegyedik pozícióra esett emiatt vissza. Mindeközben Norris viszont nyert a kiálláson és megelőzte csapattársát. Verstappen a huszonnegyedik körig húzta a közepesekkel és mikor visszajött szintén az élen állt Perez és Norris előtt. Az első boxkiállások után Perezt kivéve mindenki kemény keverékű gumin versenyzett és ezt gyorsan ki is használta a mexikói, aki a hatodik helyre kormányozta kocsit miután – ezúttal – megelőzte Sainzot.
A verseny felénél járva körvonalazódni látszódott egy Perez – Hamilton csata a negyedik helyért, de előtte még Russelt láthattuk, ahogy átveszi a kilencedik helyet Bottastól. A harminckilencedik körre fél másodpercre jött fel Perez Hamiltonra. Egy körrel később már szinte támadási helyzetbe került és elkezdődött a csata a negyedik helyért. Mindeközben az élen nem változott a helyzet, Verstappen vezetett a két McLaren előtt. A negyvenkettedik körben már volt akció Perez és Hamilton között, de a mexikóinak még nem sikerült előznie, majdan meglepetésre kihozták a Red Bullt kerékcserére, akik ekkor 1.9 tized másodperc alatt cserélték le az abroncsokat, ami rekordnak számít az idei szezonban. A negyvenhetedik körben Perez már Piastrit támadta és a következő körben sikerült is előznie, így csak meglett az a negyedik pozíció. Leclerc ezekben a pillanatokban kapott öt másodperces büntetést, aki így egészen biztosan nem tudja majd megtartani a hatodik helyet, ahol ekkor állt a versenyben.
A Magyar Nagydíj záró szakaszára egyértelművé vált, hogy Verstappent ma nem lehet legyőzni, míg a dobogón egész biztosan lesz McLaren, hacsak nem jön valamilyen műszaki hiba vagy kicsúszás mindkét autójuk esetében. Az Aston-Martin csapata őrizte ekkor az utolsó két pontszerző helyet, ugyanis Russel a tizennyolcadik helyről rajtolva szépen felkúszott a nyolcadik helyre. Lewis Hamilton az ötvenhetedik körben megelőzte Piastrit és visszavette a negyedik helyet, míg Perez ekkor már a harmadik helyen autózott és úgy tűnt nem elégszik meg ennyivel. Ráadásul a McLarenek elkezdtek fogyni az utolsó tíz kör előtt. Piastri kifejezetten szenvedett és Norissra pedig elkezdett érkezni Perez. Azonban a lekörözendő autók sorozata lassította, hogy ebből valós előzés legyen. Öt körrel a vége előtt Russel a hosszú egyenesben újabb helyet javított amikor megelőzte Carlos Sainzot. Az utolsó körökben Hamilton szolgáltatta az izgalmakat, de hiába próbálta Perezt utolérni hatalmas tempóval, nem sikerült az előzés miközben Verstappen rendületlenül behúzta minden komolyabb izgalom nélkül a Magyar-Nagydíjat.
A 38. Magyar-Nagydíj első tíz helyezettje:
- Verstappen
- Norris
- Perez
- Hamilton
- Piastri
- Leclerc
- Russel
- Sainz
- Alonso
- Stroll
Norris összetörte Verstappen serlegét
A második helyen záró Lando Norris a dobogón egy rossz mozdulat következtében összetörte Verstappennek a Herendi Porcelánmanufaktúra által gyártott egyedi díját, melynek eszmei értéke 15 millió forint, és amelyet hat hónapig, nagyjából harmincan készítettek.
„Őszintén szólva nem tudom, mi történt az eredményhirdetés közben a trófeával, Max biztos túl közel tette a dobogó széléhez és leesett” – mondta egy nagy mosoly kíséretében a McLaren versenyzője, aki korábban elnézést kért tettéért a győztestől. A futamra rátérve kiemelte, kulcsfontosságú volt, hogy az első kanyarok egyikében meg tudta előzni a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont, mivel meglátása szerint a Mercedesek tempója hasonló az övékéhez, így ha ez nem sikerült volna, könnyen lehet, hogy nem tud dobogóra állni.
Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS